Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18840 Gepost op: 24 mei 2020, 17:31:30 »
Gegratineerde bloemkool in een bechamel/witte wijnsaus en daarbij aardappelgratin. Aardbeien toe.
,,,,فلافل

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18841 Gepost op: 24 mei 2020, 17:48:35 »
Vandaag voor het eerst sinds begin maart naar mijn ouders. Bij hen ook gegeten: aspergesoep, bloemkool met witte saus, quinoaburger, gekookte aardappels.

Een kilo asperges meegekregen.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Online LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18842 Gepost op: 24 mei 2020, 19:49:08 »

Een kilo asperges meegekregen.

Mmmm. We aten zelfgemaakte pizza, Rudie kreeg zijn eigen pizza: een boterham met een beetje passata en mozzarella en 2 blaadjes spinazie. De spinazie haalde hij eraf, maar gelukkig had hij al geluncht met groente en kerstomaatjes gesnackt, zodat ik geen doperwten hoefde te koken.
« Laatst bewerkt op: 24 mei 2020, 22:01:32 door LL de Ling »

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18843 Gepost op: 24 mei 2020, 21:14:27 »
Zelfgemaakte pizza, nog een stuk over voor lunch morgen. Of voor bedtijdtrek ;D
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline niewied

  • *****
  • 1.863
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18844 Gepost op: 25 mei 2020, 07:50:29 »
met kaas gegratineerde lof, rest spaghetti in tomatensaus, rest bruine bonen (zelf gekookt en gebraden), gebakkeen haloumi.
dat was gisteren. Vandaag: nog eens peinzen wat. Ik gok aardappelpuree en dan is er een keur aan groenten zoals bloemkool, zomerrodekool, wortelen, venkel, tomaat, bladsla...Jammer dat we geen kok of kokkin hebben.
« Laatst bewerkt op: 28 mei 2020, 14:32:50 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18845 Gepost op: 25 mei 2020, 12:08:55 »
Gelunched met de overgebleven pizza. Vanavond flammkuchen met asperges en gruyere, misschien wat vegaspekjes erop. Genoeg om morgen ook weer een luxe lunch te hebben  :D
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18846 Gepost op: 25 mei 2020, 18:11:48 »
Ik had geen flammkuchendeeg, maar bladerdeeg in de koelkast. Nu dus een soort van flammkuchen, maar met bladerdeeg, en met griekse yoghurt ipv creme fraiche. Gebakken op een pizzasteen. Ik ben benieuwd, het raakt wel erg ver van het oorspronkelijke recept af zo  ;D
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18847 Gepost op: 25 mei 2020, 20:53:24 »
Vanmiddag: salade van komkommer, tomaat, gele paprika, zwarte olijven op Griekse wijze (van die verrimpelde) en feta.

Vanavond: in boter gebakken witte asperges met aardappels in de schil.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18848 Gepost op: 25 mei 2020, 21:50:07 »
Spaghetti aglio, olio e peperoncino. erbij gestoomde groente (broccoli, koolrabi, wortel, kidneybonen) met yoghurtdip.
Gemüse ist mein Fleisch

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18849 Gepost op: 26 mei 2020, 19:59:02 »
Maaltijdsalade van kropsla, paprika, bleekselderij, wortel, radijs en kidneybonen met yoghurt-mosterddressing. Erbij een hardgekookt ei, bulgur, augurk en zilveruitjes naar wens.
Gemüse ist mein Fleisch

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18850 Gepost op: 27 mei 2020, 20:35:18 »
Chili gevuld met kidneybonen, maïs, rode ui, prei, wortel en broccoli. Lekker pittig en kruidig.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Hedwig

  • ****
  • 793
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18851 Gepost op: 27 mei 2020, 21:29:15 »
Vanavond polenta met parmezaan en roomboter erbij geroosterde aubergine, courgette en paprika in verse tomatensaus en oregano uit de kruidentuin.
Morgen lauwwarme bulgersalade met gebakken courgette, paprika en bleekselderij met ajvar (Turkse paprika/ aubergine-spread) met krokant gebakken zwarte bonen met gerookte paprikapoeder. Met vegetarische burger met salsa

« Laatst bewerkt op: 27 mei 2020, 21:32:26 door Hedwig »

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18852 Gepost op: 27 mei 2020, 22:17:47 »
Vandaag een paar koelkast- en diepvriesrestjes verwerkt. Een stoofpotje van wortel, knolraap, bloemkool, champignons en ui in een mosterdsaus. Daarbij rijst. Plak kruidkoek toe.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18853 Gepost op: 27 mei 2020, 22:38:55 »
Gisteren rösti gemaakt van mijn niet zo geweldige aardappelen. Het werd dus ook een niet lekkere rösti, ondanks wat kruiderij en de juiste bakmethode. De aardappel bleeft nat en glibberig, en de rösti belandde na twee happen in de prullenbak, dat doe ik niet vaak maar het was echt niet te eten. Van deze aardappelen eerder aardappelpuree gemaakt, wat net behangselplak werd. Toch maar eens bij de groentejuwelier langs voor aardappelen...

Verder gisteren een wel heel lekkere caprese maaltijdsalade met zelfgemaakte pesto. Erbij ipv de rösti knoflookbrood.

Vanavond mexicaanse bonensoep uit de diepvriezer, met een grote klodder lekker vette griekse yoghurt.

Voor morgen heb ik al dal gemaakt, dat kan lekker een nachtje intrekken, en ik heb al deeg gemaakt voor nan brood, dat ga ik morgen bakken op de pizzasteen, ik ben benieuwd. 
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18854 Gepost op: 27 mei 2020, 22:41:49 »
Ik had geen flammkuchendeeg, maar bladerdeeg in de koelkast. Nu dus een soort van flammkuchen, maar met bladerdeeg, en met griekse yoghurt ipv creme fraiche. Gebakken op een pizzasteen. Ik ben benieuwd, het raakt wel erg ver van het oorspronkelijke recept af zo  ;D
In principe zou bladerdeeg op een pizzasteen moeten kunnen, maar het is niet ideaal, bladerdeeg heeft meer tijd nodig om lekker bladderig te worden, op de pizzasteen gaat het te hard en wordt het niet helemaal gaar van binnen, door de asperges bleef het natuurlijk ook nat. Alsnog wel lekker geworden, maar volgende keer toch maar weer flammkuchendeeg.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18855 Gepost op: 28 mei 2020, 08:36:27 »
Ik had laatst een bladerdeegbodem gemaakt, en dat op een pizzabakplaat (wordt minder heet dan een steen) gebakken. Ging prima. Wel niet teveel vulling, en 30 minuten in de oven gehad.

Wij eten ook deze week: wraps met kerrieaardappels, sperzieboontjes, paprika, hardgekookt ei. Spätzle met prei, champignons en soort van spekjes. Vanavond couscous met o.a. aubergine, en rodebietenburgertjes.

Offline niewied

  • *****
  • 1.863
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18856 Gepost op: 28 mei 2020, 14:31:30 »
Gisteren gado gado van sperziebonen, bloemkool, bladsla en pindasaus, omelet (voor mij) hardgekookt ei (voor mijn vrouw), gebakken tofu, krupuk sayuran, serundeng, kripik manis.
Vandaag: rode kool, pannenkoeken (ik denk groentenpannenkoeken, i.e. met prei en wortel erin gebakken).

NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Hedwig

  • ****
  • 793
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18857 Gepost op: 28 mei 2020, 20:01:25 »
vandaag deze pittige schotel gemaakt voor twee personen: 650 gram aan groene en oranje paprika’s, rode peper, knoflook en ui gebakken in olijfolie tot zacht, er later door blokjes tomaat , 2 volle el ajvar (aubergine-paprika-spread uit de Balkan) 80 gram gekookte zilvervliesrijst erdoor. Nogmaals opwarmen.
Met vegetarische köfta van zwarte bonen, gerookt paprikapoeder, sambal, knoflook en iets citroensap. Erover ging een mager sausje van halfvolle kwark, knoflook en munt aangelengd met citroensap en mespuntje suiker, peper en zout

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18858 Gepost op: 28 mei 2020, 20:59:41 »
Nieuwe aardappeltjes! Maandag had ik er nog over geschreven en nu liggen ze dus in de groentewinkel. In de schil gekookt, met een klontje boter en zout uit de molen. Erbij een uitgebreide salade.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18859 Gepost op: 28 mei 2020, 22:08:57 »
Als voorafje boekweitcrackers met zelfgemaakte hummus en auberginekaviaar uit een potje. Daarna gestoofde paprika en courgette met tofu. Daarbij rijst.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.