Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

1 lid en 9 gasten bekijken dit topic.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18860 Gepost op: 29 mei 2020, 19:49:42 »
Rijstnoedels met spitskool, broccoli, wortel en taugé, grof gemalen pinda's en sesamzaad. Knapperige blokjes tofu. Atjar, gebakken uitjes, chilisaus, sambal.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18861 Gepost op: 29 mei 2020, 21:17:44 »
Boekweitgallette met kaas en tomaat uit de Franse diepvrieswinkel Picard als voorafje. Als hoofdgerecht gestoofde gele en groene paprika met uit. Daarbij pasta en kaas.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.504
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18862 Gepost op: 30 mei 2020, 11:22:23 »
Vandaag simpel: bloemkool met aardappels, "kip"schnitzel.

Online Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18863 Gepost op: 30 mei 2020, 17:17:23 »
Gisteren pizza, afgehaald tijdens een kajaktochtje door de grachten, erg geslaagd!

Vanavond dal met zelfgebakken nan, nog over van eerder deze week.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18864 Gepost op: 30 mei 2020, 20:29:32 »
Gestoofde paksoi, champignons en tofu. Daarbij noedels.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18865 Gepost op: 30 mei 2020, 20:41:08 »
Pizza! Met rode ui, verse knoflook, champignon en lekker veel spinazie. En sesamzaad op de rand. Kristof zoals altijd met ananas en paprika.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Hedwig

  • ****
  • 793
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18866 Gepost op: 30 mei 2020, 20:48:56 »
Vandaag de ‘sambal goreng asperges’ van Karin Luiten gemaakt, die is hier favoriet met rijst gekookt met djeroek poeroet en kurkuma.
Morgen weer eens stamna (recept op Vegatopia)

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18867 Gepost op: 31 mei 2020, 08:15:09 »
Een milde curry van verschillende groenten en aardappelen, met gebakken tofu.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.504
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18868 Gepost op: 31 mei 2020, 14:01:15 »
Vandaag ook pizza! Ik ga straks alvast het deeg maken, en als beleg  een beetje champignons, aubergine, paprika, courgette, ui en mozzarella. Ik maak er twee met verschillende combi aan ingrediënten, en dan delen we ze.

Online Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18869 Gepost op: 31 mei 2020, 17:23:18 »
Net lekkere bladerdeegknabbels gemaakt als voorafje. Vanavond een frisse maaltijdsalade (little gem, groene paprika, komkommer, cherry tomaatjes, olijven, wortel), erbij pitabroodjes gegrillde halloumi.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18870 Gepost op: 31 mei 2020, 20:43:37 »
Bij mijn ouders gegeten: asperges met peterseliesaus, aardappelpuree en hardgekookte eieren.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18871 Gepost op: 31 mei 2020, 21:16:48 »
Gebakken ricotta uit het nieuwe kookboek van Yvette van boven, met een salade van witte courgette, Hollandse sperziebonen, zwarte knoflook en kruidendressing.Erbij Canarische aardappels met salsa. Frambozen en aardbeien toe.
,,,,فلافل

Offline niewied

  • *****
  • 1.863
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18872 Gepost op: 31 mei 2020, 23:28:11 »
Pinkstereten met lekkende tongen. Vooraf: gado gado (bladsla, sperzieboontjes, geb akken tofu, hard ei, serundeng, pindasaus)/ tussen: frikadel van bulgur, ei en gemalen TVP plus enige smaakmakers en tomaten-gember-rode-wijnsaus/ hoofdgerecht: asperges met olijfolie en boter/ na: ijsje.

Nu weer iets voor morgen verzinnen. Ah ja, er zijn moffelbonen
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline niewied

  • *****
  • 1.863
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18873 Gepost op: 31 mei 2020, 23:32:35 »
Vandaag de ‘sambal goreng asperges’ van Karin Luiten gemaakt, die is hier favoriet met rijst gekookt met djeroek poeroet en kurkuma.
Morgen weer eens stamna (recept op Vegatopia)

Lijkt me geweldig, Hoe gaat dat ongeveer die sambal goreng sperzies? Ik kan wel iets verzinnen maar ben toch benieuwd. De nasi kunung is mooi erbij (ik zou er wat kokosmelk bij hebben gedaan, mijn vrouw niet).
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18874 Gepost op: 01 juni 2020, 07:37:49 »
Vandaag de ‘sambal goreng asperges’ van Karin Luiten gemaakt, die is hier favoriet met rijst gekookt met djeroek poeroet en kurkuma.
Morgen weer eens stamna (recept op Vegatopia)

Lijkt me geweldig, Hoe gaat dat ongeveer die sambal goreng sperzies? Ik kan wel iets verzinnen maar ben toch benieuwd. De nasi kunung is mooi erbij (ik zou er wat kokosmelk bij hebben gedaan, mijn vrouw niet).
Dat is dit recept . Trassi weglaten en evt schepje taotjo in plaats toevoegen.

Er is inmiddels ook een sambal goreng asperges met petehbonen in omloop, dat is dit recept.
,,,,فلافل

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18875 Gepost op: 01 juni 2020, 19:43:14 »
Patat, falafel, salade van spitskool, radijs, koolrabi, paprika en komkommer met yoghurtdressing.
Gemüse ist mein Fleisch

Online Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18876 Gepost op: 01 juni 2020, 22:03:06 »
Bbq, met halloumi, wat vleesvervangers, paprika, tomaat, mais, champignons (ook een paar in roomboter gegrilled), erbij komkommersalade en veel knoflooksaus.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.504
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18877 Gepost op: 01 juni 2020, 22:27:23 »
Beetje thais-achtige curry met kokosmelk, aubergine, prei, en nog meer restjes groenten. Met erdoor eerst gebakken tofu. Erbij pandanrijst. En na het eten kwam kk erachter dat ik de taugé vergeten was er in te doen.

Offline niewied

  • *****
  • 1.863
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18878 Gepost op: 02 juni 2020, 19:30:58 »
Gisteren: tuinbonen met fijngesneden chocoladepepermuntblaadjes, bieslook en boter eroverheen, gewokte asperges, Rösti aardappel-wortel, gebakken haloumi.
Vandaag: veggie Schnitzel van AH, rest tuinbonen en wat sperziebonen gewokt in olijfolie, gepofte aardappel met zure room,/ bieslook, pickle van radijs, Japanse gembersnijdsels en sesamolie plus azijn/zout.

Tertia dank voor recept: dus samengevat wok asperges met wat sambal, sojasaus, sereh jeruk purut blad en ik zou er nog wat andere specerijen aan toevoegen. zoals ketumbar. Voorts variant met petehbonen lijkt me ook prima.
« Laatst bewerkt op: 03 juni 2020, 16:52:12 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Hedwig

  • ****
  • 793
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18879 Gepost op: 02 juni 2020, 20:19:36 »
Kreeg ineens zin in Grieks en maakte gevulde paprika's en aubergine (doorgesneden met kroontje er nog aan eerst 25 minuten met olijfolie op 225 graden gebakken. De helften paprika rauw gevuld (ik nam een oranje) gemaakt met een vulling van gekookte volkoren bulgur, waardoor ging, gebakken rode puntpaprika in blokjes, rode ui, rode peper, knoflook en verse tomaten in blokjes met sap. Hierdoor ging nog munt, peper en zout + nog de inhoud van de uitgeholde auberginehelften gehakt. De auberginehelften en paprika-helften ermee gevuld en daarbij de vulling flink hoog opgestapeld. Erop kwamen blokjes feta, met aluminiumfolie bedekt en 20 minuten op 200 graden gebakken, daarna nog een keer tien minuten om de feta nog een kleurtje te geven. Erbij tzatziki van 2 dl Griekse yoghurt, teen geperste knoflook, uitgeknepen in zout gelegde 1/4e komkommer iets citroensap en zeezout en peper. 
« Laatst bewerkt op: 02 juni 2020, 20:23:00 door Hedwig »