Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19080 Gepost op: 16 juli 2020, 18:33:48 »
Zou wel grappig zijn als pizza! in de Wordle terecht komt  ;D
Het is altijd een erg heuglijk feit, pizza, dus verdient zeker een uitroepteken. Maar misschien ben ik besmet met het uitroeptekenvirus door een mede-vegatopiaan...

Vooraf trouwens een bakje mozzarella, tomaat en olijven om alvast de ergste honger te stillen.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19081 Gepost op: 16 juli 2020, 19:04:17 »
Lasagne! Met een bolognesesaus gevuld met berglinzen, wortel, bleekselderij, paprika en gele courgette. Vanmiddag had ik een kleine tarwepannenkoek gevuld met prei, champignon en kerstomaat.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.504
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19082 Gepost op: 16 juli 2020, 20:37:10 »
Verse tortellini met o.a. champignons, prei, courgette, doperwtjes, crème fraîche, pesto, rozemarijn en basilicum  ;)

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19083 Gepost op: 16 juli 2020, 20:49:58 »
Courgette! Uit eigen tuin! En bij de pasta saus van gedroogde paddestoel, ui en spinazie (ook uit eigen tuin!) met erover bloemen van oostindische kers.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19084 Gepost op: 16 juli 2020, 21:57:14 »
Courgette!
Lasagne!

Ah, het uitroepteken zelf doet een gooi naar een eervolle vermelding in de wordle?
« Laatst bewerkt op: 16 juli 2020, 22:01:02 door #Q@ñon »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Aiko

Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19085 Gepost op: 16 juli 2020, 23:49:42 »
Courgette!
Lasagne!

Ah, het uitroepteken zelf doet een gooi naar een eervolle vermelding in de wordle?

Tomatensoepballetjes!

Vergeet die niet!

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19086 Gepost op: 17 juli 2020, 06:29:55 »
Falafel bij Mr Falafel in Brussel. Iets na middernacht ook nog een samosa uit de nachtwinkel op de Vlaamse Steenweg. Die was verrassend lekker.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19087 Gepost op: 17 juli 2020, 15:28:27 »
Een vriend komt eten en ik maak een etentje venkel met doperwtencteme vooraf (https://www.kokenmetkarin.nl/2020/07/13/venkel-met-doperwtencreme/) met ook wat truffelpecorino erover.
En daarna een quiche van gestoofde uien met kwark, kropsalade met crunchy boekweit en toe aardbeien, bramen en blauwe bessen met (gekocht) citroensorbetijs, verveine, fetadip en sesam
,,,,فلافل

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19088 Gepost op: 17 juli 2020, 16:31:13 »
Klinkt erg lekker Selly!

Ik ga een rondje kajakken (in een opblaas kajak dus hopelijk geen tegenwind) met een picnic voor onderweg mee: wraps met humus en gegrillde paprika, crackertjes met vegan creamcheese, mozzarella met cherry tomaatjes, olijven en pesto, en een flesje rosé.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19089 Gepost op: 17 juli 2020, 20:25:09 »
Pellkartoffeln! Erbij een uitgebreide salade van ijsbergsla, rucola, venkel, paprika, radijs en kidneybonen.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Hedwig

  • ****
  • 793
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19090 Gepost op: 17 juli 2020, 20:34:29 »
Vandaag een stoofschotel gemaakt van onder andere ui, knoflook, gestoofde komkommer met paprika, gerookte paprika, zoete paprikapoeder, chilipoeder, crème fraiche, tomatenpuree en linzen, dit samen met aardappelpuree met meegekookte knoflook. Erg lekker !!

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19091 Gepost op: 18 juli 2020, 18:41:04 »
Wraps met Karma Shoarma, avocado en tomaat, met een pittig yoghurtsausje met chili, gerookte paprika en knoflook.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19092 Gepost op: 18 juli 2020, 18:56:47 »
Spaghetti molto aglio, olio e peperoncino. Erbij een salade van spitskool, venkel, koolrabi en wortel met yoghurt-peterseliedressing, bestrooid met lekker wat geroosterde zonnebloem- en pompoenpitten.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19093 Gepost op: 18 juli 2020, 20:04:54 »
Mousakaha (schotel met kikkererwten en tomaat) met rijst met vermicelli erdoor in een Libanese eetplek in het centrum van Düsseldorf.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.504
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19094 Gepost op: 18 juli 2020, 21:53:35 »
Klinkt grappig, Sven!

Ik had weer eens zin in tortillachips als avondeten. Met guacamole, tomatenuisalsa, refried beans van de helft van een blik zwarte bonen, chili met sojabrokjes met de andere helft van de bonen, mais, en meer groenten. En nog een schepje crème fraîche erbij, die nog over was van afgelopen week. We aten laat, dus hoeven niet meer te snacken vanavond  ;D

Offline Hedwig

  • ****
  • 793
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19095 Gepost op: 19 juli 2020, 20:02:45 »

Zoete aardappelsoep met room en gehakte peper met koriander. Aubergines gegrild met tahini saus, geserveerd met tabouleh ( met gehakte rode peper met koriander en peterselie en citroensap) Dessert was kwarkpudding met verse kersen

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.504
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19096 Gepost op: 19 juli 2020, 20:34:59 »
Risotto met courgette, doperwtjes en zachte geitenkaas.

Ondertussen ook alvast couscoussalade gemaakt voor morgen, met feta, paprika, lente-ui, komkommer en gemengde sla. En veel verse groene kruiden en wat specerijen.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19097 Gepost op: 19 juli 2020, 21:16:57 »
Klinkt weer goed, Hedwig en meisbaer. Wij aten chili con Gemüse, zelfgemaakte tortilla's, en naar keus bindsla, kerstomaat, tabasco, zelfgemaakte killersambal, ananas en geraspte kaas.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19098 Gepost op: 20 juli 2020, 00:04:31 »
Vanmiddag in Bonn: dürüm met 'ratatouille' (gegrilde groenten en aardappel). Lekker, maar het vocht droop wel uit de rol, recht op mijn broek. Gelukkig had ik nog een reserve in mijn rugzak.

Vanavond in Köln Hbf: rijst met groenten en tofu en pindasaus in een kartonnen bakje. Niet hoogstaand maar ook niet slecht. En voor €5,50 ga ik al helemaal niet zeuren.

Nu terug thuis. Nu ga ik weer zelf koken. Ik heb de afgelopen vooral op simpele plekken gegeten, maar ik heb gelukkig wel altijd wel iets vrij evenwichtigs kunnen vinden. Op die ene pizza na  ;D
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19099 Gepost op: 20 juli 2020, 10:37:06 »
Indiase Curry (uit de vriezer, maar vast net zo lekker als toen ie er in ging).