Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19100 Gepost op: 20 juli 2020, 11:05:03 »
Vanavond hollandsche pot: aardappelpuree met roergebakken spinazie. Geen knoflook gisteren en vandaag ivm tandartsbezoek vanavond.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline niewied

  • *****
  • 1.863
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19101 Gepost op: 20 juli 2020, 16:01:48 »
Eergisteren Pannenkoeken (tarwemeel, wortel en bloemkool. ei, melk, tandoori masala), gewokte groenten (wortel, venkel, ui, bloemkool, prei, gemberwortel), AH loempiaatjes en gefrituurde, gerookte-tofuplakjes, mango en lime pickles. 

Gisteren Platte mungbonenmie met gebakken wortel, ui, gemberwortel, radijschutney gemaakt van zoete ui, honing, granaatappelsiroop en fijngesneden gemberwortel,
Salade met veel tuinkruiden (bieslook, munt, dragon, rozemarijn, gebakken haloumi.

Vandaag rest mie met gebraden spitskool plus rode parika en verder nog eens kijken wat er zoal is. Wellicht buffelmozza in olijfolie erbij. Of een TVP-gerecht oppert mijn vrouw.

Morgen eten we met vrienden bij Krishna Vilas in Eindhoven.
« Laatst bewerkt op: 20 juli 2020, 16:18:53 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline niewied

  • *****
  • 1.863
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19102 Gepost op: 20 juli 2020, 16:17:00 »
Zou wel grappig zijn als pizza! in de Wordle terecht komt  ;D
Het is altijd een erg heuglijk feit, pizza, dus verdient zeker een uitroepteken. Maar misschien ben ik besmet met het uitroeptekenvirus door een mede-vegatopiaan...


Mid jaren 40 van de vorige eeuw had ik een vriend die Ton Dissen heette. Die schreef weleens en altijd stonden zijn brieven vol uitroeptekens. Ik bestempel die exclamaties dus als het Ton Dissen effect (TonDisseneffect!). Bij mijn weten leeft hij nog. Hij is een maand jonger dan ik. Pizza! voor Ton Dissen! O ja, pizza (in die tijd net nieuw in Nederland) bestempelde hij als pannenkoek, toen nog zonder meervouds-n. Petite histoire.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19103 Gepost op: 20 juli 2020, 19:59:04 »
Herr Niewied heeft weer lekker gegeten, zo blijkt!  :D

Hier: patat! Met erbij een salade van rucola, bindsla, koolrabi, paprika, radijs en kidneybonen met een krachtige dressing van bosbessenjam, stroop, mosterd, rodewijnazijn en een scheutje sojasaus, bestrooid met geroosterde zonnebloempitten.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Hedwig

  • ****
  • 793
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19104 Gepost op: 20 juli 2020, 21:37:54 »
Deze dagen bij mijn moeder in Friesland. Ze wordt 88 en dan is het gezellig voor haar wanneer ik er ben. Zaterdag vieren we het met familie.
Vandaag maakte ik haar lievelingsgerecht aardappels, kropsla met slasaus, ei en tomaat en ui met jus. Wij namen er een vegetarische schnitsel bij.

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19105 Gepost op: 20 juli 2020, 22:48:00 »
Toch weer uit gaan eten. Holy shiitake burger met friet bij Ellis Burger in Aalst. Verrassend goed. Het was ook van begin maart geleden dat ik nog friet gegeten had.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19106 Gepost op: 21 juli 2020, 18:00:16 »
Vandaag weer aardappelen, ik heb hele lekkere, direct van de boer, en ineens weer veel meer animo om aardappels te eten. Vanavond gebakken aardappeltjes, erbij veldertjes met wat blokjes rode paprika en vegetarische speckjes, extra smaakmakertje gerookt paprikapoeder. Zelfgemaakte appelmoes hoort er natuurlijk ook bij, bij die gebakken aardappeltjes.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Aiko

Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19107 Gepost op: 21 juli 2020, 19:04:29 »
Vandaag weer aardappelen, ik heb hele lekkere, direct van de boer

Waar zit deze boer? Fiets ik er ook eens langs.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19108 Gepost op: 21 juli 2020, 19:28:46 »
Fusilli met bloemkool, broccoli, wortel, gele courgette en berglinzen in een lichte tomatensaus met lekker veel rozemarijn.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19109 Gepost op: 21 juli 2020, 22:04:44 »
Vandaag weer aardappelen, ik heb hele lekkere, direct van de boer

Waar zit deze boer? Fiets ik er ook eens langs.

In Westmaas, dat is zelfs voor jou een flink eindje fietsen vrees ik...
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Aiko

Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19110 Gepost op: 21 juli 2020, 22:45:31 »
Ach. Ben wel eens vaker met de fiets in Westmaas geweest. Maar ze zullen ook wel dichter bij huis te vinden zijn.

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19111 Gepost op: 21 juli 2020, 23:45:37 »
Gestoofde venkel met champignons en bruine bonen. Daarbij rode biet en rijst.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline niewied

  • *****
  • 1.863
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19112 Gepost op: 22 juli 2020, 16:58:11 »
Gisteren, zoals gemeld, bij Krishna Vilas in Eindhoven. Prima.
Vandaag rode Pellkartoffel(n), gepeld te eten  en met goede olijfolie en NaCl/KCl, zout met de goede Na/K-balans zoals ik twee jaar geleden leerde van Martijn Katan de voedselchemicus, gebakken haloumi, uienchutney die mijn vrouw nu bereidt en ja, ik denk er zal (es gibt vielleicht) salade van bladsla, radijs en tuinkruiden zijn, maar wellicht ook nog een gekookte groente. Man weiß ja nie was passiert.
Overgens was mijn oude maat de uitroepschrijver een zeer erudiet mens die veel van moderne kunst en architectuur wist en zich daar ook tot op zeer hoge leeftijd ook organisatorisch mee bezig hield.  Hij was veggie maar had weinig verstand van eten, vond ik. Pizza is pannenkoek! En van rijst kreeg je direct weer honger en van sambalans uitslag. Also sprach Ton.
« Laatst bewerkt op: 23 juli 2020, 08:24:44 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19113 Gepost op: 22 juli 2020, 20:12:12 »
Tagliatelle in salieboter. Erbij een salade van bindsla, rucola, bospeen, koolrabi, komkommer en kidneybonen met yoghurt-mosterddressing.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.504
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19114 Gepost op: 22 juli 2020, 21:58:25 »
Gisteren bruine bonen met o.a. mais en courgette en stukjes vegaburger.
Vandaag eerste keer verse sperziebonen uit Nederland, gekookte aardappels in de schil, balletjes van de Blauwe slager in zelfgemaakte pindasaus. En meteen een soort van gado-gado salade gemaakt voor bij de lunch morgen; sperziebonen, lente-ui, tomaat, hardgekookt ei, pindasaus en wat kiemgroenten.

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19115 Gepost op: 22 juli 2020, 23:04:18 »
Falafel van rode linzen, broccoli, rijst, auberginekaviaar.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19116 Gepost op: 23 juli 2020, 19:43:52 »
Gevulde bolcourgettes met risottorijst, tomaat, oregano en parmezaanse kaas. Mozzarella erbij.
,,,,فلافل

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19117 Gepost op: 23 juli 2020, 20:23:18 »
Pellkartoffeln! Erbij een lekkere salade van bindsla, koolrabi, paprika, komkommer en kidneybonen met een mayonaise-mosterddressing en een gekookt eitje er op.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19118 Gepost op: 23 juli 2020, 20:50:11 »
Wij hebben ook aardappelen van de tuin, maar ik moet er nog aan wennen dat we ze hebben.

Vandaag: salade van spinazie, kikkererwten en ricotta. Toe pannenkoeken met jam van kruisbessen.

Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.504
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19119 Gepost op: 23 juli 2020, 21:41:45 »
Ik had in het voorjaar een aardappel achter in het kasje gevonden, die helemaal uitgelopen was. Die heb ik toen maar in een pot met aarde gezet en daar is een erorme plat uit gekomen. Ik had laatst al een voorzichtig de kluit omhoog gehaald en er zat al een mooie aardappel tussen de kleinere. Die heb ik toen maar door de curry gedaan  ;)

Dat was niet vandaag trouwens, we aten telefoonsnoertjespasta met vegagahakt en tomatensaus.