Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline niewied

• 1.963
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #24940 Gepost op: Vandaag om 12:21:04 »
Andijvie en Musk
Gisteren maakte mijn vrouw aardappelen gekookt met kookroom en rest mascarpone, stukjes bleekselderij, knoflook, en andijvie gewokt met rode ui in olijfolie, Woksel gemengd met het aardappelenmengsel en dat alles zo goed mogelijk fijngestampt. Nootmuscaat nog erbij. Dat is dus een variant op andijviestamp. Ik zou hem iets anders hebben gemaakt zodat de massa gladder zou worden. Erbij gebakken kippschnitzel.

NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Eelco

• Admin
  • 20.948
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #24941 Gepost op: Vandaag om 19:11:57 »
Gestoofde andijvie met limabonen, op zijn Italiaans met knoflook, pepertje en citroensap. Erbij gebakken polentaplakken.

En vanmiddag had ik weer een snel in elkaar gedraaide groentesoep.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline meisbaer

• 5.756
« Reactie #24942 Gepost op: Vandaag om 20:55:11 »
Gisteren als lunch soep die ik al zondag had gemaakt met de restje kokosmelk, taugé, bamboe en paprika. Ik had er o.a. tamarinde, sojasaus, limoenblad en sereh in gedaan en hij was erg geoed gelukt. Met wat pinda's, seroendeng en gebakken uitjes.

Als avondeten weer soep, zelfgemaakte groentensoep met balletjes uit de vriezer. Opgekookt met vermicelli. Erbij afbakbroodjes.

Vandaag volkoren pita's met veg slager 'kip shoarma', met gemengde sla, tomaat, komkommer en knoflooksaus.

Bij de lunch de laatste taugĂ© en bamboescheuten met schuetje ketjap, sambal manis en wat azijn. Met seroendeng en gebakken uitjes  ;D