Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline Eelco

• Admin
  • 21.231
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #25500 Gepost op: 13 november 2025, 21:53:44 »
Tussen de middag was er een klein vegetarisch buffet met pasta, spinazieravioli en salade. 's Avonds een borrel met interessante hapjes bij wijze van maaltijd in een sociaal leerbedrijf, Firma van Buiten. Een soep van erwtenschuim en aardappelpuree met frisse kruiden en een prettige crunch. Een carpaccio van knolselderij met lekkere dressing en weer een smakelijke crunch. En champignonravioli in een smakelijk sausje.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline meisbaer

• 5.906
« Reactie #25501 Gepost op: 13 november 2025, 22:02:40 »
Ik vroeg me al een tijdje af of het pand van Firma van Buiten nog gebruikt werd, maar ja dus  :)

Waar had je de falafel gehaald?

Offline Eelco

• Admin
  • 21.231
    • Mijn Homepage
« Reactie #25502 Gepost op: 13 november 2025, 23:42:33 »
Ik vroeg me al een tijdje af of het pand van Firma van Buiten nog gebruikt werd, maar ja dus  :)
Ik vond het een sympathieke zaak. De bediening had de beschrijving van het gerecht in het Nederlands en Engels op een bordje.
Citaat
Waar had je de falafel gehaald?
Bij Yasmin, de eerste tent die ik tegenkwam die een acceptabele indruk gaf. Het was een prima broodje falafel voor een zeer schappelijke prijs.

Offline Eelco

• Admin
  • 21.231
    • Mijn Homepage
« Reactie #25503 Gepost op: 15 november 2025, 18:16:57 »
Bij mijn vader heb ik een lekkere curry van broccoli, bospeen, courgette en kikkererwten in een kruidige currysaus. Erbij basmatirijst.

Offline Sven

• 4.160
« Reactie #25504 Gepost op: 15 november 2025, 20:45:35 »
Bij mijn ouders: zuurkoolstamppot met een vegaburger.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline meisbaer

• 5.906
« Reactie #25505 Gepost op: 15 november 2025, 21:15:55 »
Gisteren was ik met mijn team op kantoor in Antwerpen, en we hadden als lunch broodjes laten bezorgen. Ik had een stokbroodje met falafel met extra 'smos' waar ook hardgekookt ei bij zat. 's Avonds rijst met zak diepvriesgroenten en nootjes.

Vandaag bij de lunch de laatste kop pompoenlinzensoep soep. Ik had als avondeten lasagne gemaakt met tomatensaus, met courgette, paprika, prei, bleekselderij, wortel en wat rode linzen. Erover wat geraspte pecorino en belegen kaas.

Offline Sven

• 4.160
« Reactie #25506 Gepost op: 16 november 2025, 20:53:50 »
Weer in Parijs beland, dit keer op doortocht naar Zuid-Frankrijk. Een thali met 4 curry's, sambar, rijst en een papadum voor €13 bij Le Petit Veg, een vegan Indiaas restaurant. Wel gewone thee in plaats van chai masala want dat vindt de uitbater toch minder geslaagd met havermelk...

Ik kan dit restaurant aanraden.

Bij het inchecken in mijn accommodatie bleek de jonge baliemedewerker het Frans niet helemaal onder de knie te hebben, hoewel hij zijn best deed. Dan maar Engels. "Hey, you've got a Dutch last name.". Dan kunnen we ook Nederlands spreken...

Offline Eelco

• Admin
  • 21.231
    • Mijn Homepage
« Reactie #25507 Gepost op: 16 november 2025, 20:58:15 »
Weer thuis, Kristof is vandaag ook weer aangekomen. We hadden beide niet zoveel trek, dus ik heb snel een groente-linzensoepje in elkaar gedraaid.

Veel (eet)plezier in Frankijk, Sven!

Offline meisbaer

• 5.906
« Reactie #25508 Gepost op: 16 november 2025, 21:20:24 »
Chinese roerbak met spitskool, prei, wortel, paprika en taugé. Met erdoor zilvervliesrijst en gebakken tofu met wat hoisinsaus.

Bij de lunch beluga linzen met tomaat, winterpostelein en een hardgekookt eitje en wat dillle. Voor morgen ook alvast lunch met die linzen gemaakt, maar dan met een hoisindressing, spitskool, wortel, taugé en pinda's.

Offline Eelco

• Admin
  • 21.231
    • Mijn Homepage
« Reactie #25509 Gepost op: 17 november 2025, 20:12:03 »
Business as usual na een week op pad te zijn geweest: tagliatelle in salieboter, erbij een stoofje van bloemkool, spruitjes, koolrabi, paprika en witte bonen. Tussen de middag had ik op mijn werk een 'instant'-soep van fijngesneden champignons, courgette en bleekselderij met lavas, chilikruiden en een klein bouillonblokje.

Offline Sven

• 4.160
« Reactie #25510 Gepost op: 17 november 2025, 20:28:06 »
Vanmiddag in de trein van Parijs naar Perpignan (5u20min) een pastasalade met 4 kazen van de Aldi. Deze Aldi ligt vlakbij Gare du Nord en is een typische zeer compacte stadssupermarkt voor de snelle aankoop maar toch 100% Aldi. Bizar.

Vanavond gekookt in de Airbnb studio: stoof van courgette,  champignons, tomaat en ui. Met rijst.

Offline karl

• 6.534
« Reactie #25511 Gepost op: 17 november 2025, 20:57:25 »
Ebly-granen met een stoofpotje van witte champignons, courgette, gele paprika en erwten

Offline meisbaer

• 5.906
« Reactie #25512 Gepost op: 17 november 2025, 21:45:59 »
Stoofpotje van o.a. gemengde bonen, knoldelderij en pastinaak. Met gebakken aardappelpartjes.

Offline Sam

• 7.464
« Reactie #25513 Gepost op: 18 november 2025, 17:09:43 »
Verwarmende pittige dhal, erbij pitabroodjes kort gegrild met knoflookboter (alternatief voor garlic naan)
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sven

• 4.160
« Reactie #25514 Gepost op: 18 november 2025, 21:08:57 »
Vanmiddag bij MIAM Collectif in Perpignan. Een project met vrijwilligers die elke weekdag 's midddags een vegetarische lunch maken met onverkochte (bio)voeding. Prijs bepaal je zelf aan de hand van je mogelijkheden, minstens 2 euro, richtprijs 13 euro. Ik heb wel extra gegeven omdat ik zo'n project wel steun.

Ik had een lasagne met champignons en spinazie, een bijgerecht van bloemkool met pesto. Dadelkoekjes toe. In gesprek gegaan met mijn vriendelijke tafelgenotes. Bleken getuigen van Jehova te zijn. Je kon wel.merken dat ze niet veel van de wereld gezien hadden. Vegetarisch eten, ok. Maar vegetariër zijn? Op.het einde kwam ook wat bekeringsdrang naar boven, maar dat pakt bij mij niet.

Vanavond de rest van de groentestoof van gisteren met pasta, olijven en mozzarella.

Offline Eelco

• Admin
  • 21.231
    • Mijn Homepage
« Reactie #25515 Gepost op: 18 november 2025, 21:09:46 »
In het buurthuis gekookt voor vijftig man: bosuisoep, gevolgd door sperziebonen, kerstomaat en bosui in teriyakisaus, basmatirijst en voor de liefhebbers (allen behalve ik) een proteïnebron. En vanmiddag had ik op het werk een lekker kruidige soep van fijngesneden groente en witte bonen.

Offline Eelco

• Admin
  • 21.231
    • Mijn Homepage
« Reactie #25516 Gepost op: Gisteren om 19:50:06 »
Mie met groente in een kruidige pindasaus. Erbij en erop naar keuze gemarineerde tofu uit de oven, atjar van komkommer, gebakken uitjes, empeng, geraspte kokos, sesamzaad en sesamolie.

Offline meisbaer

• 5.906
« Reactie #25517 Gepost op: Gisteren om 21:34:55 »
Volkoren penne met tomaat en zak groenten. Erbij krokante schnitzel. Ik had bij de lunch laatste betje linzen, met tomaat, granaatappelpitjes, winterpostelein, radijs en hummusdressing.

Er staat nu een pan dahl te pruttelen op ht vuur, dat is ook weer voor lunch. Deel gaat in de vriezer.

Offline Sam

• 7.464
« Reactie #25518 Gepost op: Gisteren om 22:05:20 »
Bruinebonensoep en zelfgemaakte wordtenbroodjes.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light