Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Online Eelco

• Admin
  • 21.392
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #25820 Gepost op: 03 maart 2026, 20:06:19 »
Ik kwam relatief laat thuis en Kristof had voor zichzelf een groente-omelet gemaakt, om vervolgens naar Hannover te vertrekken. Ik maakte een heerlijk romige risotto met bloemkool, prei en peterselie (gekruid met knoflook, pepertje, miso, laurierblad en gistvlokken), waarbij ik een gedeelte van de risottorijst door bruine linzen heb vervangen.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline meisbaer

• 5.997
« Reactie #25821 Gepost op: 03 maart 2026, 22:36:17 »
Spätzle met rooktofu, knolselderij en broccoli. Met haverroom.

Online Eelco

• Admin
  • 21.392
    • Mijn Homepage
« Reactie #25822 Gepost op: 04 maart 2026, 19:00:34 »
Een lasagne pompoenbolognese (pompoenpuree met bruine linzen, fijngesneden prei, knoflook, pepertje), bedekt met haverbechamel.

Offline meisbaer

• 5.997
« Reactie #25823 Gepost op: 04 maart 2026, 22:26:03 »
Bij de lunch pompoenlinzensoep uit de vriezer, morgen nog een kom.

Mijn vriend had zilvervliesrijst met o.a.veuchtjes, kant en klare gemarineerde tempé.

Offline Sam

• 7.575
« Reactie #25824 Gepost op: 04 maart 2026, 23:22:34 »
Een stoofpotje van tomaat, kikkererwten, ui en paprika, met couscous.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sam

• 7.575
« Reactie #25825 Gepost op: 05 maart 2026, 17:39:16 »
Gebakken noedels met prei en lekker veel kastanje champignons.

Online Eelco

• Admin
  • 21.392
    • Mijn Homepage
« Reactie #25826 Gepost op: 05 maart 2026, 19:12:55 »
Ik had zin in een deels gepureerde maaltijdsoep van aardappel, bloemkool, knolselderij, wortel, prei en witte bonen. Op tafel peterselie, gebakken uitjes en een flesje Maggi.

Online Eelco

• Admin
  • 21.392
    • Mijn Homepage
« Reactie #25827 Gepost op: 06 maart 2026, 20:08:41 »
Ik had zin in een deels gepureerde maaltijdsoep van aardappel, bloemkool, knolselderij, wortel, prei en witte bonen. Op tafel peterselie, gebakken uitjes en een flesje Maggi.
Vanavond weer maaltijdsoep. Dit keer met bleekselderij ipv knolselderij, en lekker veel rozemarijn, lavas en miso.

Online Eelco

• Admin
  • 21.392
    • Mijn Homepage
« Reactie #25828 Gepost op: 07 maart 2026, 20:05:44 »
Spinazielasagne met haverbechamelsaus.

Offline Sam

• 7.575
« Reactie #25829 Gepost op: 07 maart 2026, 22:08:04 »
Hier ook pasta met spinazie uit de oven, maar dan met tortellini en een blauwekaassaus.

Offline Sven

• 4.223
« Reactie #25830 Gepost op: 08 maart 2026, 11:20:12 »
Van dinsdag tot zaterdag Grieks gegeten wegens... in Athene. 's Middags doorgaans iets simpels gegeten zoals spanakopita, 's avonds gegeten in een restaurant in de wijk Exarcheia zonder rekening te houden met het vegetarische aanbod omdat in de hostel waar ik verbleef telkens spontaan afgesproken werd om te gaan eten. 2 maal gegeten bij Rozalia, goed vegetarisch aanbod: eerst stamnagathi met kaas en courgettekoekjes, daarna hartige kaastaart uit Kreta en pita met gemengde champignons. Een dag later beland bij Pork Hub Athens, wat eigenlijk een meer een snackbar was. Logischerwijs niet mijn eerste keus. De friet met kaas en de loempia's met witte kaas en daarbij vijgenjam waren niet slecht. Vrijdag bij Ta Agrafa, vooral Griekse pita. Ik had een flinke vegetarische pita met kaas. Voor 8 euro zat ik echt vol.

Zaterdagavond thuis snel iets met champignons en tomaten gemaakt. Daarbij couscous.
« Laatst bewerkt op: 08 maart 2026, 11:24:26 door Sven »
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Online Eelco

• Admin
  • 21.392
    • Mijn Homepage
« Reactie #25831 Gepost op: 08 maart 2026, 19:33:18 »
Vanavond had ik spinaziestamppot met knoflookchampignons en twee seitan-bonenworstjes.

Vanochtend bij de brunch zelfgemaakte broodjes met o.a. warme hummus, de rest is in de koelkast gegaan als broodbeleg voor komende week. Ook heb ik een rucolapesto gemaakt en uiteraard weer een brood gebakken.

Ik heb twee avocado's gekregen als goedmakertje van Picnic. Eentje heb ik nu tot guacamole verwerkt - want ik heb in ruil voor het goedmakertje wel een zak nachochips besteld  ;D

Offline Sam

• 7.575
« Reactie #25832 Gepost op: 08 maart 2026, 21:42:15 »
Een matig gelukte kaas-uienkruier (te flauwe kaas, te kort gerezen deeg) met een lekkere tomaten-wortel-paprikasoep.

Offline meisbaer

• 5.997
« Reactie #25833 Gepost op: 08 maart 2026, 22:24:52 »
Gisteren in Amsterdam voordat ik weer een concert had (in Paradiso). Ik was al een beetje verkouden en wilde iets snels maar wel gezonds eten. Gelukkig had ik vantevoren gekeken wat er nog in de buurt is, want helaas is het eettentje van Karma Kebab gesloten. Ze zijn bezig met een (groter) restaurant op een andere locatie. En Maoz aan de Leidsestraat is ook sinds kort blijkbaar dicht  ???.

Dus dan maar iets nieuws, Siam Bowl aan de Vijzelgracht. Klein Thais eettentje dat nog maar een maand open is. Kleine kaart met streetfood en noodles. De Pad thai met tofu (en ei) was lekker en vulde prima.

Vandaag zin in comfortfood. Voor de lunch een soepje met pompoen en linzen, Afrikaans geïnspireerd. Als avondeten simpel gekookte aardappels en bloemkool, met witte saus van  maïzena met manchego. Op smaak gebracht met gedroogde kruiden: salie, oregano, dragon en daslook, met flink wat zwarte peper

Offline Sam

• 7.575
« Reactie #25834 Gepost op: 09 maart 2026, 17:47:58 »
Vandaag bakte ik een prachtig gelukt volkoren desembrood met sesamzaad, maanzaad en nigella. Erbij bonensoep.

Online Eelco

• Admin
  • 21.392
    • Mijn Homepage
« Reactie #25835 Gepost op: 09 maart 2026, 19:08:55 »
Vandaag bakte ik een prachtig gelukt volkoren desembrood met sesamzaad, maanzaad en nigella. Erbij bonensoep.
Dat brood klinkt interessant!

Ik eet een lekker kruidige curry van broccoli, bospeen, bloemkool, courgette en kikkererwten in een kruidige kokossaus (knoflook, pepertje, gember, komijn-, koriander- en mosterdzaad, kardemom, nootmuskaat, scheutje sojasaus). Erbij basmatirijst en een pappadum.

Offline Sam

• 7.575
« Reactie #25836 Gepost op: 10 maart 2026, 18:31:33 »
Na uitleg over het nieuwe stembiljet (ik ga weer helpen bij de verkiezingen) een grote bak rauwkost met witte kool, wortel, komkommer en ui, met veel griekse yoghurt en verse bieslook. Erbij gebakken aardappeltjes.

Offline Sven

• 4.223
« Reactie #25837 Gepost op: 10 maart 2026, 20:02:22 »
Gisteren broccoli met aardappelpuree en seitanplakken.

Vandaag kidneybonen in uiensaus, broccoli, boekweitkorrels.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Online Eelco

• Admin
  • 21.392
    • Mijn Homepage
« Reactie #25838 Gepost op: 10 maart 2026, 20:54:17 »
Vanavond heb ik in het buurthuis helpen serveren en opruimen - ik kon vanwege mijn werk niet ook meekoken. Op het menu stond een heldere soep, gevolgd door rode kool, aardappel en een worstje met vulling naar keuze. Toe frambozenvla met slagroom en fruithageltjes, die zoete troep heb ik maar overgeslagen  ;D

Ik denk dat er later vanavond wel ruimte is voor nacho's met zelfgemaakte guacamole  :D

Offline meisbaer

• 5.997
« Reactie #25839 Gepost op: 10 maart 2026, 23:14:19 »
Gisteren voor de lunch misosoep van bloemkoolkookvocht met gebakken blokjes raapje, beluga linzen en beetje wakame zeewier. De afzonderlijke ingrediënten had ik zondag gemaakt/over, dus snel in elkaar gedraaid. ' s Avonds volkoren macaroni met aubergine, wortel, knoldelderij en 'spekjes'.

Vandaag was er uitgebreide lunch op het werk vanwege het Chinees nieuwjaar. Met Chinese tomatensoep, loempia'tjes, gebakken rijst en omelet in saus, tjap tjoy, gado gado en nog meer groenten en salade. En dan was ik nog vergeten om een fortune cookie te pakken. Vanavond simpel erwtensoep uit de vriezer.