Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Online Eelco

• Admin
  • 21.392
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #25840 Gepost op: 11 maart 2026, 19:38:42 »
Ik heb gisteren een bak gekookte aardappels meegenomen, omdat die anders zouden worden weggegooid. Daarvan heb ik voor de lunch een aardappel-groente-bonensoep gemaakt.

Vanavond had ik bami goreng tempeh met pindasaus. Op tafel sambal, atjar, gebakken uitjes en sesamzaad.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Sven

• 4.223
« Reactie #25841 Gepost op: 12 maart 2026, 15:06:28 »
Gisteren bij IKEA gegeten. Ze hadden me de verkeerde balletjes gegeven, hoewel ik het duidelijk gevraagd had... Pas beseft na anderhalf balletje. Enerzijds ben ik wel wat gedegouteerd, anders weet ik nu ook wel wat voor troep die niet-vegetarische balletjes zijn: smaakloze sponsjes op basis van een zwaarbewerkte vleespap. Ik snap niet dat deze het uithangbord van de winkel kunnen zijn. Wel heb ik meteen een nieuw bord gekregen. Ze vroegen of ik met een manager wou spreken, was niet nodig.

Dan klagen ze dat vleesvervangers troep zijn. Sorry, maar de vegaballetjes hebben smaak én meer structuur.

Ik was misschien ook op het verkeerde moment. De iftar begon net er waren een aantal families met volle karrertjes om allemaal op hetzelfde moment te eten. Iftar in de Ikea - nog nooit aan gedacht. Voor de PVV-aanhangers: nee, er lag niemand te bidden tussen de meubels in de toonzaal.
« Laatst bewerkt op: 12 maart 2026, 15:09:28 door Sven »
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Online Eelco

• Admin
  • 21.392
    • Mijn Homepage
« Reactie #25842 Gepost op: 12 maart 2026, 19:13:15 »
Gisteren bij IKEA gegeten. Ze hadden me de verkeerde balletjes gegeven, hoewel ik het duidelijk gevraagd had... Pas beseft na anderhalf balletje. Enerzijds ben ik wel wat gedegouteerd, anders weet ik nu ook wel wat voor troep die niet-vegetarische balletjes zijn: smaakloze sponsjes op basis van een zwaarbewerkte vleespap. Ik snap niet dat deze het uithangbord van de winkel kunnen zijn. Wel heb ik meteen een nieuw bord gekregen. Ze vroegen of ik met een manager wou spreken, was niet nodig.

Dan klagen ze dat vleesvervangers troep zijn. Sorry, maar de vegaballetjes hebben smaak én meer structuur.
Ai, dat lijkt me een onsmakelijke ervaring, per ongeluk die andere balletjes. Ik at een poosje geleden in een groep een vegetarische maaltijd, ik weet niet meer wat. Toen mij werd gevraagd en ik over de smaak en textuur begon, werd er vriendelijke meewarig met de ogen gerold: typisch vegetariër  ;D

Ik had vanmiddag een kom aardappel-groente-bonensoep en nu een kom bloemkoolrisotto (met ook bruine linzen en prei, gekruid met knoflook, pepertje, salie, citroensap, nootmuskaat en edelgist). Troosteten dat past bij het nogal gure weer.

Offline Sam

• 7.575
« Reactie #25843 Gepost op: 12 maart 2026, 20:40:44 »
Platbrood met sla en gegrillde halloumi, erbij komkommersalade.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

• 5.997
« Reactie #25844 Gepost op: 12 maart 2026, 21:41:15 »
Gisteren een salade met edamame, witlof en komkommer met sojasaus en sesamzaadjes bij de lunch. Als avondeten pastasalade met gerookte tofu, gemengde salade, komkommer en tomaat.

Vandaag had ik bij de lunch plantaardige visticks van de AH (de Iglo heeft ze niet meer). Ik was bij het bakken even weggelopen om verder te werken en was het een beetje vergeten, dus een kant grandioos aangebrand. Gelukkig rook ik het op tijd, en was er nog wat te redden. Maar in de keuken stond wel wat rook, dus niet meer doen onder het werk. Later nog een salade met raapje/tomaat/komkommer.

Als avondeten volkoren rijst met o.a. ketjap, paprika, prei en gemengde bonen.

Offline karl

• 6.562
« Reactie #25845 Gepost op: 13 maart 2026, 08:40:55 »
Gisteren bij DIT in Den Bosch. Zeker een vrolijke, sfeervolle zaak waar het dan ook vlug volloopt. De redelijke prijzen zullen er ook toe bijdragen. We hadden een Japanse aubergine, waarbij we frieten bestelden. Lekker kruidig en vooral ook leuk om te vertoeven, vlotte en vriendelijke bediening ook.
(We hadden even tevoren een wat surrealistische ervaring in een uitheems restaurant waar je, hoewel er aantrekkelijke gerechten waren, het menu moest nemen en niet van de kaart kon kiezen. De bediening was er, zij het ook vriendelijk, nogal langzaam en vooral ook wat ongewoon. We gingen dus weg na het betalen van onze drankjes.)
« Laatst bewerkt op: 13 maart 2026, 10:00:45 door karl »

Offline Sam

• 7.575
« Reactie #25846 Gepost op: 13 maart 2026, 16:18:37 »
Risotto met lekker veel champignons. Erbij een frisse komkommersalade.

Online Eelco

• Admin
  • 21.392
    • Mijn Homepage
« Reactie #25847 Gepost op: 13 maart 2026, 19:15:42 »
Spitskoolstamppot (knoflook, pepertje, komijnzaad) met pindasaus, gebakken tempehblokjes (sojasaus) en gefrituurde uitjes. Vanmiddag had ik weer een kom aardappel-groente-bonensoep.

Offline meisbaer

• 5.997
« Reactie #25848 Gepost op: 13 maart 2026, 20:40:48 »
Een keer weer eens een uitgebreidere borrel op mijn werk, met Japanse bloesem thema. Eten was snackachtig, maar wel door onze vaste lunch catering gedaan dus prima. Er waren hele lekkere, knapperige stukjes bloemkool uit de oven, 'kip' snackjes, groentengyoza, sushirijst. Erbij bakjes met edamame, ingemaakte radijsjes, zeewierslalade, zoetzure groenen, en allerlei japanse zoutjes. Er was nog redeljjk wat over, dus een bakje mee naar huis genomen.

Online Eelco

• Admin
  • 21.392
    • Mijn Homepage
« Reactie #25849 Gepost op: 14 maart 2026, 19:36:18 »
Spinazielasagne, van spinazie, prei, bosui, champignons, knoflook en pepertje in een haverbechamelsaus met edelgist.

Vanochtend heb ik gebruncht met zelfgebakken broodjes met o.a. witte bonen in tomatensaus en een bonen-seitanworstje. En ik heb van de tweede wiedergutmachungsavocado een tweede portie guacamole gemaakt.

Online Eelco

• Admin
  • 21.392
    • Mijn Homepage
« Reactie #25850 Gepost op: 15 maart 2026, 23:03:41 »
Een pilao van basmatirijst, chana dhal, bloemkool en spinazie. Erbij een pappadum. Kristof wilde na een lange autorit graag tosti.

Offline Sam

• 7.575
« Reactie #25851 Gepost op: 16 maart 2026, 00:32:45 »
Saag aloo, dhal, shahi paneer, raita en zelfgebakken naan. Allemaal erg lekker geworden en nog genoeg over voor morgen.

Online Eelco

• Admin
  • 21.392
    • Mijn Homepage
« Reactie #25852 Gepost op: 16 maart 2026, 19:43:24 »
Fusilli linzenbolognese.

Offline Sven

• 4.223
« Reactie #25853 Gepost op: 16 maart 2026, 22:37:49 »
Gebakken witlof, seitanplakken, aardappels in de schil.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline meisbaer

• 5.997
« Reactie #25854 Gepost op: 16 maart 2026, 22:59:50 »
Gisteren tomatensoep met courgette, prei, bleekselderij, ui, witte boontjes, Italiaanse kruiden, pesto en veel selderij. Aan tafel wat geraspte machego erover.

Vandaag in Amsterdam voor een concert bij Kailash Parbat weer lekker Indiaas gegeten. Ik had dal palak khichdi, linzen met spinazie en rijst in één gerecht. Het was heel romig en er kwam ook nog een klein kannetje met room met fijngesneden tomaat bij en een kleine popadom. Ik had toch wel flink honger, dus ook nog chapati bij besteld. Die waren erg lekker, met ghee bestreken.

Als lunch gisteren en vandaag nog steeds de restjes van de Japanse borrel.   :angel:

Offline Sam

• 7.575
« Reactie #25855 Gepost op: 17 maart 2026, 09:57:57 »
Gisteren heel makkelijk een rauwkost salade, met pita broodjes met gegrillde halloumi.

Online Eelco

• Admin
  • 21.392
    • Mijn Homepage
« Reactie #25856 Gepost op: 17 maart 2026, 20:03:25 »
Tagliatelle in salieboter, erbij een kruidig stoofje van broccoli, bloemkool, venkel, paprika en bruine bonen.

Offline meisbaer

• 5.997
« Reactie #25857 Gepost op: 18 maart 2026, 12:25:21 »
Gisteren als lunch udon noedelsoep dan echt de allerlaatste ingemaakte broenten,  zeewier en sojaboontjes.

's Avonds simpel gekookte aardappels, rode kool uit zakje, appelmoes en een braadwurst.

Online Eelco

• Admin
  • 21.392
    • Mijn Homepage
« Reactie #25858 Gepost op: 18 maart 2026, 19:53:22 »
Aziatische noedels met broccoli, bospeen, paprika en spitskool in een kruidige pindasaus. Erbij een gebakken eitje (die van mij met bosui, champignons en pepertje) en een atjar van komkommer en radijs. Ook op tafel: empeng, chilisaus, sesamzaad, gebakken uitjes en sesamolie.

Offline meisbaer

• 5.997
« Reactie #25859 Gepost op: 18 maart 2026, 22:26:20 »
Bij de lunch een salade met beluga linzen, komkommer, bleekselderij en pompoenpitjes.

Vanavond had ik risotto gemaakt met ui, knoflook, bleekselderij, courgette, doperwtjes  en wat edamame boontjes, op het laatst verse geitenkaas erdoor. De smaakmakers waren groentenbouillon, rozemarijn, tijm, safraan en veel zwarte peper.