Vegatopia Forum

De Afval-Draad

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Afval-Draad
« Reactie #800 Gepost op: 23 juli 2019, 13:44:42 »
Ik wil wel meer dan een paar kilo kwijt, ik weeg nu zo’n 82 kilo, 65 kilo zou mooi zijn. Ik heb nog wel een stukje te gaan dus. Het probleem zit bij mij vooral in de tussendoortjes, chips, veel chips, ijs vind ik ook niet vies (en we hebben 3 ijssalons in de buurt!), dat soort dingen. Met name ’s avonds na het eten, niet dat ik niet genoeg gegeten heb, maar het is een moeilijk doorbreekbare gewoonte geworden. En maat houden kan ik ook al niet, ik kan niet 1 koekje nemen, of 1 bakje chips.
Een jaar geleden woog ik nog 87,5 kilo, dus ik ben wel iets afgevallen, maar daar een jaar over doen is wel erg je tijd nemen natuurlijk.

Erg sportief ben ik niet maar, ik doe op m’n werk wel Fit20, 1 keer per week, dus wel krachttraining en ga ook meestal op de fiets naar kantoor.
Daarnaast  (natuurlijk) ook wel wandelen, maar dat is de ene week meer dan de andere.
In theorie ook nog zwemmen, maar dat ging beter toen ik nog vrij was (ik had al vroeg vakantie). Na het werk nog baantjes trekken valt me best zwaar en als het dan ook nog slecht weer is, ik zwem in een buitenbad, komt er al snel de klad in.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Afval-Draad
« Reactie #801 Gepost op: 23 juli 2019, 13:50:52 »
Al die reacties! Ik ben niet de enige (weet ik ook wel). Mijn gewichtstoename is vooral het bekende 'het gevaar van een kilo per jaar'. Maar met de big eight-o in zicht moet er nu gewoon meer dan 1 of 2 kg van af.

Ik zit nu in de 'maar ik SNOEP al veel minder dan mijn man doet en ik NEEM altijd al de trap ivp de roltrap of lift' en 'ik EET al iedere lunch een grote salade (koolhydraatarm)'-fase. Kortom: ik vind al dat ik heel goed bezig ben, zielig dat ik niet afval etc. Maargoed de cijfers spreken voor zich (en de knellende kleding nog veel meer).

Pakjes en zakjes eet ik niet, maar ben vorig jaar wel gestopt met hardlopen ivm blessures. Heb banenzwemmen weer opgepakt, ik denk dat ik dat nog actiever moet doen. En inderdaad minder koolhydraten (en vooral geen alcohol, afgelopen weekend een fles prosecco weggewerkt, dat doet ook niks goed voor je lijf he?).

Heeft iemand wel eens het Dr Frank-dieet geprobeerd? Mijn collega is er 7kg mee afgevallen maar het zijn zoveel dierlijke eiwitten heb ik het idee.

Succesverhalen en gouden tips blijven welkom!

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Afval-Draad
« Reactie #802 Gepost op: 23 juli 2019, 13:51:40 »
Ik wil wel meer dan een paar kilo kwijt, ik weeg nu zo’n 82 kilo, 65 kilo zou mooi zijn. Ik heb nog wel een stukje te gaan dus. Het probleem zit bij mij vooral in de tussendoortjes, chips, veel chips, ijs vind ik ook niet vies (en we hebben 3 ijssalons in de buurt!), dat soort dingen. Met name ’s avonds na het eten, niet dat ik niet genoeg gegeten heb, maar het is een moeilijk doorbreekbare gewoonte geworden. En maat houden kan ik ook al niet, ik kan niet 1 koekje nemen, of 1 bakje chips.
Een jaar geleden woog ik nog 87,5 kilo, dus ik ben wel iets afgevallen, maar daar een jaar over doen is wel erg je tijd nemen natuurlijk.

Erg sportief ben ik niet maar, ik doe op m’n werk wel Fit20, 1 keer per week, dus wel krachttraining en ga ook meestal op de fiets naar kantoor.
Daarnaast  (natuurlijk) ook wel wandelen, maar dat is de ene week meer dan de andere.
In theorie ook nog zwemmen, maar dat ging beter toen ik nog vrij was (ik had al vroeg vakantie). Na het werk nog baantjes trekken valt me best zwaar en als het dan ook nog slecht weer is, ik zwem in een buitenbad, komt er al snel de klad in.

Alles heel herkenbaar  ;D

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Afval-Draad
« Reactie #803 Gepost op: 23 juli 2019, 14:37:12 »
Al die reacties! Ik ben niet de enige (weet ik ook wel). Mijn gewichtstoename is vooral het bekende 'het gevaar van een kilo per jaar'. Maar met de big eight-o in zicht moet er nu gewoon meer dan 1 of 2 kg van af.

Ik zit nu in de 'maar ik SNOEP al veel minder dan mijn man doet en ik NEEM altijd al de trap ivp de roltrap of lift' en 'ik EET al iedere lunch een grote salade (koolhydraatarm)'-fase. Kortom: ik vind al dat ik heel goed bezig ben, zielig dat ik niet afval etc. Maargoed de cijfers spreken voor zich (en de knellende kleding nog veel meer).

Pakjes en zakjes eet ik niet, maar ben vorig jaar wel gestopt met hardlopen ivm blessures. Heb banenzwemmen weer opgepakt, ik denk dat ik dat nog actiever moet doen. En inderdaad minder koolhydraten (en vooral geen alcohol, afgelopen weekend een fles prosecco weggewerkt, dat doet ook niks goed voor je lijf he?).

Heeft iemand wel eens het Dr Frank-dieet geprobeerd? Mijn collega is er 7kg mee afgevallen maar het zijn zoveel dierlijke eiwitten heb ik het idee.

Succesverhalen en gouden tips blijven welkom!

Heel even dacht ik "hè, zo oud is ze toch nog niet?!"  ::)


Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Afval-Draad
« Reactie #804 Gepost op: 23 juli 2019, 15:58:16 »
Al die reacties! Ik ben niet de enige (weet ik ook wel). Mijn gewichtstoename is vooral het bekende 'het gevaar van een kilo per jaar'. Maar met de big eight-o in zicht moet er nu gewoon meer dan 1 of 2 kg van af.

Ik zit nu in de 'maar ik SNOEP al veel minder dan mijn man doet en ik NEEM altijd al de trap ivp de roltrap of lift' en 'ik EET al iedere lunch een grote salade (koolhydraatarm)'-fase. Kortom: ik vind al dat ik heel goed bezig ben, zielig dat ik niet afval etc. Maargoed de cijfers spreken voor zich (en de knellende kleding nog veel meer).

Pakjes en zakjes eet ik niet, maar ben vorig jaar wel gestopt met hardlopen ivm blessures. Heb banenzwemmen weer opgepakt, ik denk dat ik dat nog actiever moet doen. En inderdaad minder koolhydraten (en vooral geen alcohol, afgelopen weekend een fles prosecco weggewerkt, dat doet ook niks goed voor je lijf he?).

Heeft iemand wel eens het Dr Frank-dieet geprobeerd? Mijn collega is er 7kg mee afgevallen maar het zijn zoveel dierlijke eiwitten heb ik het idee.

Succesverhalen en gouden tips blijven welkom!

Heel even dacht ik "hè, zo oud is ze toch nog niet?!"  ::)

Hehehe, dan hoop ik wel dat die kilo's er af zijn. Zo niet, dan hoop ik dat het me niet zoveel meer interesseert.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re: De Afval-Draad
« Reactie #805 Gepost op: 23 juli 2019, 17:35:54 »

Succesverhalen en gouden tips blijven welkom!

Tja, om af te vallen moet je nu eenmaal minder calorieën binnenkrijgen dan dat je verbrandt. Daarom werken veel diëten vaak wel, omdat je op een of andere manier toch minder at dan voorheen. Dan kun je dat het beste maar op een gezonde manier doen (gevarieerd, genoeg groenten, en niet te weinig) dan bijv. een sherrydieet.

Ik heb weleens het Low GI-dieet gedaan en dat werkte best. Maar ik denk ook dat vooral het niet meer snoepen en meer bewegen het belangrijkste was in deze periode.
« Laatst bewerkt op: 23 juli 2019, 18:39:53 door LL de Ling »

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Afvallen
« Reactie #806 Gepost op: 23 juli 2019, 17:55:47 »


Wie heeft echt goede tips? Ik overweeg een dietiste maar misschien heeft iemand een gouden tip? Weekmenu's? Sportschema's?

Misschien is mijn nicht een geschikte diëtist voor je? Ze zit in Lochem en is een vd weinige diëtisten in NL die gepromoveerd is en klinische onderzoeken heeft gedaan (ze heeft ook biomedische wetenschappen gestudeerd): http://krachtvoeradvies.nl/

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Afval-Draad
« Reactie #807 Gepost op: 23 juli 2019, 17:57:39 »
Ja, dat denk ik ook. Ik heb om me heen mensen allerlei diëten zien doen. Het werkte allemaal, totdat ze er geen zin meer in hadden en weer "normaal" gingen eten.
Dat wordt dus mijn strategie, gewoon normaal en gezond eten, geen voedingsgroepen uitsluiten (nou ja, vlees en vis natuurlijk), dan kom ik vast een heel end, hoop ik tenminste.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Afvallen
« Reactie #808 Gepost op: 23 juli 2019, 20:58:03 »


Wie heeft echt goede tips? Ik overweeg een dietiste maar misschien heeft iemand een gouden tip? Weekmenu's? Sportschema's?

Misschien is mijn nicht een geschikte diëtist voor je? Ze zit in Lochem en is een vd weinige diëtisten in NL die gepromoveerd is en klinische onderzoeken heeft gedaan (ze heeft ook biomedische wetenschappen gestudeerd): http://krachtvoeradvies.nl/

Thanks voor de tip, ik ga eens kijken.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Afval-Draad
« Reactie #809 Gepost op: 23 juli 2019, 21:05:11 »

Succesverhalen en gouden tips blijven welkom!

Tja, om af te vallen moet je nu eenmaal minder calorieën binnenkrijgen dan dat je verbrandt. Daarom werken veel diëten vaak wel, omdat je op een of andere manier toch minder at dan voorheen. Dan kun je dat het beste maar op een gezonde manier doen (gevarieerd, genoeg groenten, en niet te weinig) dan bijv. een sherrydieet.

Ik heb weleens het Low GI-dieet gedaan en dat werkte best. Maar ik denk ook dat vooral het niet meer snoepen en meer bewegen het belangrijkste was in deze periode.

Minder eten en meer bewegen, het is zo'n open deur. Ik probeer het al jaren maar tot nu toe bleef ik op gewicht en nu kom ik een beetje aan sinds een paar maanden (maar ik laat het ook allemaal een beetje gaan merk ik met het lekkere weer, dus volledig verklaarbaar).

Low GI-dieet is ook interessant, dank!

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: De Afval-Draad
« Reactie #810 Gepost op: 28 augustus 2019, 22:44:29 »
Toen mijn schildklier vorig jaar achteruit ging (en mijn huisarts vergat te testen omdat P. nog niet bepaald doorsliep en je daar ook heel erg moe van wordt en na 2 jaar ook raar van kunt gaan eten), had ik weer een maat groter dan ik zou moeten hebben. Ik was in feite twee maten aangekomen, want na de zwangerschap was ik een maat kwijt en het eerste jaar lukte het maar niet om aan te komen (ondanks dat ik maar heel kort borstvoeding kon geven, waarbij het ondergewicht ook een factor was.)

Maar ik vind diëten niet te doen, ik eet gezond, gevarieerd en niet te veel, dus diëten brengt risico van tekorten met zich mee.
En sporten gaat echt vrij lastig, ik mag maar heel weinig doen, er zijn bijna geen rolstoeltoegankelijke sportscholen en ik werk onregelmatig en ook R werkt vaak in het weekend en ‘s avonds.

Maar opeens gaan er nu toch weer kilo’s af. Schildklier is blijkbaar stabiel? Het gaat langzamer dan ik zou willen, maar voor mijn lijf is dat wel goed, denk ik.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Afval-Draad
« Reactie #811 Gepost op: 13 mei 2020, 09:49:52 »
Ik heb me vorige week aangemeld bij Weight Watchers. Tot nu toe ben ik enthousiast!

Nog meer mensen die aan het afvallen zijn?

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.522
Re: De Afval-Draad
« Reactie #812 Gepost op: 13 mei 2020, 23:24:13 »
Niet bewust. Ik ben sinds ik ben begonnen met op histamine te letten, structureel zo'n 1,5 kiko kwijt, maar meer lijkt er nu niet af te gaan.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.335
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: De Afval-Draad
« Reactie #813 Gepost op: 14 mei 2020, 01:53:35 »
Ik fiets en beweeg duidelijk minder dan voorheen, maar compenseer niet bewust. Of eigenlijk wel, want 's avonds eten we relatief licht en iets minder dan normaal. Dat gaat eigenlijk vrij automatisch. Kristof is net 13 kilo afgevallen (een groot verschil!) en ik vind de 59 kilo die ik nu weeg een mooi gewicht dat ik wil behouden.
Gemüse ist mein Fleisch

Aiko

Re: De Afval-Draad
« Reactie #814 Gepost op: 14 mei 2020, 11:42:17 »
Ik zou met dat gewicht dood zijn, denk ik... Ik ben 50% zwaarder en nagenoeg op mijn streefgewicht.

Ik fiets nu overigens ook veel. Dat deed ik al, maar er is geen jaar geweest hiervoor dat ik op dit moment van de kalender al twintig lange fietstochten gefietst heb.

Offline Sven

  • *****
  • 3.820
  • Geslacht: Man
Re: De Afval-Draad
« Reactie #815 Gepost op: 14 mei 2020, 23:18:43 »
Veel hangt ook af van je lengte en je lichaamsbouw. Als ik me goed herinner ben je ook vrij groot.

Zelf ben ik sinds het begin van de lockdown met thuiswerk zeer regelmatig gaan eten zonder slechte tussendoortjes en simpele maaltijden. Gevolg: 9kg kwijt - 80,5 kg naar 71,5kg - BMI van bijna 25 naar bijna 22. Ik ga nu wel zorgen dat mijn gewicht vooral stabiliseert. Wanneer ik onder de 70kg ga, begin ik er mager uit te zien.

Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: De Afval-Draad
« Reactie #816 Gepost op: 15 mei 2020, 19:46:05 »
Ik schommel volgens mij alle kanten op, met de prednison en antibiotica.

Maar wij hebben geen weegschaal, dus ik kan doen alsof ik het niet merk.

Voordat de Corona toesloeg zaten mijn schildklierwaarden op het randje van hyper (ik word behandeld voor hypothyreoïdie), dus het zou kunnen dat ik nu vanzelf ga afvallen naar een iets gezonder gewicht.
Ik weiger al te veel te doen aan mijn dieet, ik eet gezond en gevarieerd en meestal niet te veel, iedere keer als ik aankom is er een relatie met mijn schildklierwaarden en als ik afval eigenlijk ook. Maar als mijn schildklier slecht ingesteld is, kom ik in hele korte tijd heel veel aan, heeft met eten niet zoveel te maken.
(Dit is natuurlijk wel een luxe die ik heb omdat mijn hoge gewicht nog niet gevaarlijk hoog is oid, plus dat ik door die schildklier sowieso geen last heb van dingen als een hoge bloeddruk.)

Ik probeer wel wat meer te yogaën nu we zoveel thuis zijn, omdat het goed is voor mijn rug. Hopelijk ontwikkel ik een routine die ik vol kan houden. Maar ik kreeg wel veel gewrichtspijn van de antibiotica, dus ik was een tijdje gestopt en moet het nu weer gaan oppakken.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Afval-Draad
« Reactie #817 Gepost op: 10 juli 2020, 15:26:31 »
De teller staat inmiddels bijna op -8kg!  :cheer: :cheernerd: :cheer_eerie:
Nog 2-3kg te gaan. Ik ben echt blij!

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.335
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: De Afval-Draad
« Reactie #818 Gepost op: 10 juli 2020, 21:48:54 »
Knap hoor, Helen!
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: De Afval-Draad
« Reactie #819 Gepost op: 11 juli 2020, 16:18:08 »
Ja heel knap!
,,,,فلافل