Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

De hondjes zijn leuk-draad

<< < (7/61) > >>

Lapzwans:
Is het voor een hond niet heel vervelend dat hij zijn behoefte tot de volgende uitlaatbeurt moet ophouden?

Eelco:

--- Citaat van: Lapzwans op 15 april 2011, 05:56:22 ---Is het voor een hond niet heel vervelend dat hij zijn behoefte tot de volgende uitlaatbeurt moet ophouden?

--- Einde van citaat ---
Ik heb de vraag doorgesluisd naar een Duits hondenforum. Het is een kwestie van training: honden kunnen prima leren hun behoefte op te houden. En zolang ze geen rare dingen te eten krijgen, hebben ze daar geen problemen mee. Maar als ze toch eens lekkere restjes op straat vinden, dan zijn ze slim genoeg om te laten weten dat ze nu echt snel naar buiten moeten.

Bastiaan krijgt dus slechts 'echt' hondevoer (barf) en de schoonfamilie vindt dat wij overdreven streng zijn: geen restjes van tafel, zeker niet als Bastiaan bedelt. Met als gevolg dat Bastiaan zich prima kan ontspannen, terwijl wij eten: er is toch niets te halen. Meneer was vandaag - ondanks vele mogelijke verleidingen - erg braaf en tevreden.

haantje:
Vanmiddag weer ervaren hoe leuk hondjes kunnen zijn. In dit geval een Duitse herder van 10 weken :heart:
Oren om helemaal verliefd op te worden en verder swiebelde zijn hele lijf en hij at overjarige eikels en stenen  ???

Eelco:
Ik heb een nieuw loopmaatje! Nadat Bastiaan donderdag met K. heeft geleerd naast de fiets te lopen, was ik vandaag aan de beurt voor de paasspecial van de hondenschool hond-en-sport. Eerst heeft de trainster gekeken hoe de hond zo reageert (is hij een trekker, een volger of absoluut niet geïnteresseerd), daarna een paar korte rondjes rennen met de hond aan de lijn (met buikgordel en lijn met vering).

Meneer vond het geweldig, liep meteen goed mee en negeerde de rest van de wereld. Terwijl de rest aan het inline-skaten of fietsen was, lag meneer tevreden uit te rusten in het gras, tussen mijn benen. En na de training heb ik meteen 2 km met Bastiaan gerend (de rest van de weg terug mocht hij pootje-baden, drinken, snuffelen). En thuis hadden we dan een bijzonder tevreden, vermoeide hond, die morgen vast een beetje spierpijn heeft.

Volgens de trainster moet Bastiaan in ieder geval zo'n 4 kilometer (rondje Hohnsensee) vol kunnen houden. Mijn normale rondje van goed 7 kilometer is voorlopig nog te lang. Maar een betere motivatie om zelf ook regelmatig te joggen is er niet!

haantje:
Leuk, Eelco  :D

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie