Vegatopia Forum

Stappen tellen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.333
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Stappen tellen
« Reactie #40 Gepost op: 28 maart 2018, 23:01:24 »
Ik beweeg niet voor het aantal stappen, maar voor soepelheid van mijn spieren. Als ik het niet doe, krijg ik sneller last van mijn nek, schoudere en rug. Dus ik heb mijzelf aangeleerd om elke (!) lunch naar buiten te gaan en een half uurtje te lopen. Meestal lopen er een paar collega's mee,  ook nog eens gezellig.  :)
Even off-topic, maar je zou ook kunnen overwegen de bovenarmspieren wat te trainen met gewichten (sinds een poosje heb ik dit weer opgepakt, twintig keer vijf kilo met elke arm) - dit versterkt de schouderspieren. Rugspieroefeningen (zoals deze, ik doe varianten op 1, 2 en 5) zijn ook een goed idee. Deze nek- en schouderoefeningen zijn ook goed.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stappen tellen
« Reactie #41 Gepost op: 29 maart 2018, 08:49:22 »
Ik beweeg niet voor het aantal stappen, maar voor soepelheid van mijn spieren. Als ik het niet doe, krijg ik sneller last van mijn nek, schoudere en rug. Dus ik heb mijzelf aangeleerd om elke (!) lunch naar buiten te gaan en een half uurtje te lopen. Meestal lopen er een paar collega's mee,  ook nog eens gezellig.  :)
Even off-topic, maar je zou ook kunnen overwegen de bovenarmspieren wat te trainen met gewichten (sinds een poosje heb ik dit weer opgepakt, twintig keer vijf kilo met elke arm) - dit versterkt de schouderspieren. Rugspieroefeningen (zoals deze, ik doe varianten op 1, 2 en 5) zijn ook een goed idee. Deze nek- en schouderoefeningen zijn ook goed.

Bedankt voor deze oefeningen!

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stappen tellen
« Reactie #42 Gepost op: 29 maart 2018, 09:58:54 »
Ik heb ook een fitbit maar er is vast iets mis met de mijne want ik haal de 8000 stappen eigenlijk altijd zonder moeite, meestal zit ik er zelfs ruim boven. Op dagen dat ik ga hardlopen vind ik dat niet zo gek, maar andere dagen haal ik het ook met gemak en voor mijn gevoel loop ik nou ook weer niet zóveel.
Heb je trouwens ingesteld dat je een notificatie krijgt als je nog geen 250 stappen hebt gezet Lieve lijn?Elk uur even een klein stukje lopen kan ook al helpen.
Ik wil ook wel wat mensen toevoegen, heb alleen geen idee hoe het werkt.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.333
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Stappen tellen
« Reactie #43 Gepost op: 29 maart 2018, 11:02:12 »
Bedankt voor deze oefeningen!
Dat zijn dus oefeningen voor nek, schouders en rug, niet noodzakelijkerwijs bedoeld om calorieën te verbranden. Wel heel erg fijn en goed bij rugklachten en/of als je veel achter de computer zit.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stappen tellen
« Reactie #44 Gepost op: 29 maart 2018, 12:58:27 »
Ik heb ook een fitbit maar er is vast iets mis met de mijne want ik haal de 8000 stappen eigenlijk altijd zonder moeite, meestal zit ik er zelfs ruim boven. Op dagen dat ik ga hardlopen vind ik dat niet zo gek, maar andere dagen haal ik het ook met gemak en voor mijn gevoel loop ik nou ook weer niet zóveel.
Heb je trouwens ingesteld dat je een notificatie krijgt als je nog geen 250 stappen hebt gezet Lieve lijn?Elk uur even een klein stukje lopen kan ook al helpen.
Ik wil ook wel wat mensen toevoegen, heb alleen geen idee hoe het werkt.

ik wist niet dat die mogelijk er was, goede tip! Die 250 haal ik idd bijna nooit. Al is serieus hier op kantoor 250 stappen zetten al een uitdaging. ;D met alles zo dichtbij.

edit: de charge HR kan dat dus niet :( stom!
« Laatst bewerkt op: 29 maart 2018, 13:02:56 door lieve lijn »
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.522
Re: Stappen tellen
« Reactie #45 Gepost op: 29 maart 2018, 20:27:28 »
Ik beweeg niet voor het aantal stappen, maar voor soepelheid van mijn spieren. Als ik het niet doe, krijg ik sneller last van mijn nek, schoudere en rug. Dus ik heb mijzelf aangeleerd om elke (!) lunch naar buiten te gaan en een half uurtje te lopen. Meestal lopen er een paar collega's mee,  ook nog eens gezellig.  :)
Even off-topic, maar je zou ook kunnen overwegen de bovenarmspieren wat te trainen met gewichten (sinds een poosje heb ik dit weer opgepakt, twintig keer vijf kilo met elke arm) - dit versterkt de schouderspieren. Rugspieroefeningen (zoals deze, ik doe varianten op 1, 2 en 5) zijn ook een goed idee. Deze nek- en schouderoefeningen zijn ook goed.

Thanks! Maar ik hou het even bij de oefeningen die de oefentherapeut voorschrijft  ;). Ik ben nu bezig met het trainen van de kleine spieren in mijn nek, naast ontspaningsoefeningen. Twee keer per dag, 10-20 minuten, dus daar heb ik al genoeg aan. Werkt wel, heb al veel meer minder last dan eerst, maar het blijft opletten.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.333
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Stappen tellen
« Reactie #46 Gepost op: 01 april 2018, 13:34:08 »
Thanks! Maar ik hou het even bij de oefeningen die de oefentherapeut voorschrijft  ;). Ik ben nu bezig met het trainen van de kleine spieren in mijn nek, naast ontspaningsoefeningen. Twee keer per dag, 10-20 minuten, dus daar heb ik al genoeg aan. Werkt wel, heb al veel meer minder last dan eerst, maar het blijft opletten.
Ah, je hebt een therapeut. Die heeft er vast nog meer verstand van dan ik  ;D.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.522
Re: Stappen tellen
« Reactie #47 Gepost op: 01 april 2018, 14:21:38 »
Dat hoop ik wel ja  ;)

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stappen tellen
« Reactie #48 Gepost op: 05 april 2018, 09:01:52 »
Ik heb mijn fitgear binnen en gisterenavond ingesteld. Volgens het apparaat goed geslapen in elk geval  :)
Eens kijken wat de stappenteller vanavond zegt.

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: Stappen tellen
« Reactie #49 Gepost op: 05 april 2018, 17:57:15 »
Leuk Miranda!

Lijn en ik proberen elkaar nu met Fitbit op te zwepen. Gaat lekker :-) Als er meer mensen mee willen doen, zijn jullie welkom! Werkt alleen als je ook een Fitbit hebt helaas.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Aiko

Re: Stappen tellen
« Reactie #50 Gepost op: 05 april 2018, 20:29:02 »
Lijn en ik proberen elkaar nu met Fitbit op te zwepen. Gaat lekker :-) Als er meer mensen mee willen doen, zijn jullie welkom!

Hup hup! Zet 'm op! Niet zo sloom, dat kan nog wel een stukje sneller! Houd vol! Zet door!

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stappen tellen
« Reactie #51 Gepost op: 05 april 2018, 21:15:06 »
Lijn en ik proberen elkaar nu met Fitbit op te zwepen. Gaat lekker :-) Als er meer mensen mee willen doen, zijn jullie welkom!

Hup hup! Zet 'm op! Niet zo sloom, dat kan nog wel een stukje sneller! Houd vol! Zet door!

Hahaha Thanx!
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stappen tellen
« Reactie #52 Gepost op: 06 april 2018, 08:15:15 »
Nou die slaapmeting klopt in ieder geval van geen kanten.
Volgens het appje heb ik gisteren geslapen vanaf 21:10 uur. Ik zat tot 22:30 uur nog lekker op de bank.... maar kennelijk was ik wel heel ontspannen  ;D

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stappen tellen
« Reactie #53 Gepost op: 06 april 2018, 11:34:34 »
Leuk Miranda!

Lijn en ik proberen elkaar nu met Fitbit op te zwepen. Gaat lekker :-) Als er meer mensen mee willen doen, zijn jullie welkom! Werkt alleen als je ook een Fitbit hebt helaas.

Leuk, ik wil wel. Hoe werkt dat?

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: Stappen tellen
« Reactie #54 Gepost op: 06 april 2018, 16:03:58 »
Leuk, ik wil wel. Hoe werkt dat?
Leuk! Als je mij een PB'tje stuurt met jouw fitbit email adres, dan voeg ik je toe. Ik kan je dan ook toevoegen aan de volgende challenge.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stappen tellen
« Reactie #55 Gepost op: 08 april 2018, 08:41:47 »
Leuk! Moet zeggen dat het mij echt motiveert om nog even een rondje te doen ‘s avonds  ;D of ‘s ochtends
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: Stappen tellen
« Reactie #56 Gepost op: 08 april 2018, 19:26:00 »
Maar verder zijn we niet competitief hoor  ;D
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stappen tellen
« Reactie #57 Gepost op: 02 mei 2018, 10:10:46 »
Ik heb ook een fitbit. Ik merk dat ik het nog best lastig vind om aan de 8.000 stappen te komen, laat staan 10.000, alhoewel dat wel mijn streven is. Dat ik al ruim een jaar last heb van een peesplaatontsteking in m’n voet helpt daar natuurlijk niet bij, maar ik heb er gelukkig al bijna geen last meer van.
Ik mag wel een paar kilo afvallen (nou, okay, meer dan een paar kilo…), dus bewegen is m’n goede voornemen. En minder vreten.

Aiko

Re: Stappen tellen
« Reactie #58 Gepost op: 02 mei 2018, 12:16:17 »
Als je last hebt van je voet, kan je ook gaan fietsen. Per minuut bewogen verbrand je ook meer worteltjes en bleekselderij.
« Laatst bewerkt op: 02 mei 2018, 13:10:07 door Aiko »

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stappen tellen
« Reactie #59 Gepost op: 02 mei 2018, 12:58:14 »
Hahahaha, als het toch eens alleen worteltjes en bleekselderij waren die ik moet verbranden.  ;D

In de periode dat ik echt veel last van m’n voet had, heb ik ook wel meer gefietst. En toen kwam de herfst en daarna de winter…. Fietsen is voor mij toch meer weersafhankelijk dan wandelen. Ik vind wandelen ook leuker qua ontspanning, ’s avonds in het donker een rondje door het dorp wandelen doe ik wel, maar een rondje door het dorp fietsen ’s winters doe ik dan weer niet. Fietsen is toch meer woon-werk en bij ontzettend mooi weer.
Sinds kort fiets ik wel weer naar m’n werk, als het weer me aanstaat tenminste.