Vegatopia Forum

Stappen tellen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: Stappen tellen
« Reactie #80 Gepost op: 05 juni 2018, 07:20:31 »
Ik heb als target niet alleen 10.000 stappen, maar ook 60 minuten actief bewegen (en 8 km, en 20 trappen). Soms zit ik al op 4.000 stappen zonder ook maar 1 actieve minuut. Ik merk dat mijn lijf die actieve minuten hard nodig heeft. Voordeel is dat ik dan op de 11 of 12.000 per dag uitkom.

Het gaat trouwens leuk met de Vegatopia Fitbit challenges, erg motiverend!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stappen tellen
« Reactie #81 Gepost op: 05 juni 2018, 11:20:48 »
Het gaat een beetje bagger met wandelen (laat staan hardlopen) als het zo warm is. En nu is het minder warm maar heb ik een drukke week. Dus ik ga niet winnen deze week. Wel heel leuk om mee te doen met de challenges!

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stappen tellen
« Reactie #82 Gepost op: 27 augustus 2018, 09:21:06 »
Heeft iemand misschien een Fitbit Versa? Mijn Charge 2 heeft een soort scheur in het display. Hij doet het nog wel prima, maar ik ben wel benieuwd naar de Versa (oa omdat je ermee kunt zwemmen).

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: Stappen tellen
« Reactie #83 Gepost op: 04 januari 2019, 20:29:51 »
Ik vind de Fitbit challenges met ons stappentel groepje nog steeds erg leuk, het is toch op een bepaalde manier erg motiverend. Ik hoop dat we in 2019 net zo hard doorstappen!

Ik heb geen goede voornemens, maar ga wel kijken hoe lang ik een ongebroken streak van 10.000 stappen per dag kan halen. Fitbit telt 1 januari niet mee, omdat ik maar 9779 stappen heb gezet die dag (of eigenlijk die nacht.... ik viel in slaap zonder te checken of ik ze al binnen had), maar ik vind dat hij best mee mag tellen. Ik heb vanaf 27 december dan 9 dagen ongebroken. Ik ben erg benieuwd, dit is dus een persoonlijke challenge naast de weekly en weekend challenges via Fitbit. Jammer dat dit niet bijgehouden wordt!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Stappen tellen
« Reactie #84 Gepost op: 04 januari 2019, 21:03:08 »
Wow wat goed Sam  :D
,,,,فلافل

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stappen tellen
« Reactie #85 Gepost op: 05 januari 2019, 00:13:47 »
Ik zag ook iemand die over 2018 een gemiddelde haalde van 10.000 (en een paar) per dag! Ik heb meteen gecheckt, ik kwam niet verder dan iets meer dan 5500 stappen gemiddeld per dag.... Dus een mooie uitdaging voor 2019 inderdaad!

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stappen tellen
« Reactie #86 Gepost op: 06 januari 2019, 09:31:45 »
Waar zie je dat, je jaargemiddelde? Of moet ik zelf gaan rekenen?

Ik vind het ook leuk, onze challenges. We zijn ook aardig aan elkaar gewaagd. Ik was in eerste instantie bang dat ik jullie misschien helemaal niet bij zou kunnen houden, maar dat valt best mee.

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: Stappen tellen
« Reactie #87 Gepost op: 20 januari 2019, 22:37:12 »
Ik heb geen goede voornemens, maar ga wel kijken hoe lang ik een ongebroken streak van 10.000 stappen per dag kan halen. Fitbit telt 1 januari niet mee, omdat ik maar 9779 stappen heb gezet die dag (of eigenlijk die nacht.... ik viel in slaap zonder te checken of ik ze al binnen had), maar ik vind dat hij best mee mag tellen. Ik heb vanaf 27 december dan 9 dagen ongebroken. Ik ben erg benieuwd, dit is dus een persoonlijke challenge naast de weekly en weekend challenges via Fitbit. Jammer dat dit niet bijgehouden wordt!

Ik heb nog steeds een ongebroken streak. Vandaag was even lastig want veel in de auto en op visite, dus de stappen van vandaag weer aangevuld met een half uur dansen op 80’s wave muziek en hoepelen. Het is dan wel geen lopen, maar het zijn wel stappen en is behoorlijk intensief.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stappen tellen
« Reactie #88 Gepost op: 21 januari 2019, 10:23:36 »
Waar zie je dat, je jaargemiddelde? Of moet ik zelf gaan rekenen?

Op mijn telefoon (iPhone) bij gezondheid (rood hartje). Bij Fitbit heb ik het nog niet ontdekt. Het gemiddelde kan dus best wat hoger zijn want je hebt niet bij iedere stap je telefoon bij je, maar globaal klopt het ongetwijfeld.


Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: Stappen tellen
« Reactie #89 Gepost op: 21 januari 2019, 11:34:49 »
Bij fitbit kun je het zien in je maand of 3 maanden overzicht, niet voor het hele jaar helaas.
Health op de iPhone heeft alleen de stappen die je met je telefoon doet, en dat is bij mij altijd een minder dan het echte aantal.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stappen tellen
« Reactie #90 Gepost op: 24 januari 2019, 18:36:23 »
Ah, op die manier. Ik heb geen iPhone en geen stappenteller op m'n telefoon, vandaar dat ik het niet kon vinden.

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: Stappen tellen
« Reactie #91 Gepost op: 24 januari 2019, 19:57:50 »
Op de fitbit website kun je ook heel veel zien als je ingelogd bent, kijk ik eigenlijk nooit naar, daar staan wel jaartotalen op maar dan weer geen gemiddelden. Maar wel erg gaaf om te zien!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: Stappen tellen
« Reactie #92 Gepost op: 01 januari 2020, 15:13:31 »
Nadat ik de fitbit app geupdate had, begin dit jaar zat het gemiddelde voor een heel jaar er wel in, daar heb ik dus het hele jaar op gekeken hoe dicht ik in de buurt bleef van de 10.000 stappen. En ik heb het gehaald, uiteindelijk 10.011 stappen gemiddeld per dag over 2019! Langste streak is 37 dagen, maar dat moet je handmatig bijhouden.

Regelmatig opgezweept door mijn Fitbit challenge maatjes hier van het forum, werkt toch wel erg motiverend!

Doelstelling voor 2020: 11.000 stappen per dag. Zeg ik nu, ontkaterend in bed, dus misschien bedenk ik me nog  ;D
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Stappen tellen
« Reactie #93 Gepost op: 01 januari 2020, 15:35:00 »
Oh wow wat goed!
,,,,فلافل

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.903
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re: Stappen tellen
« Reactie #94 Gepost op: 27 maart 2020, 16:48:02 »
Hou je de stappen per dag nog steeds bij Sam? Het zal nu wel een stuk minder zijn?

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: Stappen tellen
« Reactie #95 Gepost op: 27 maart 2020, 20:28:25 »
Zeker nu hou ik het bij! En ons Vegatopia challenge groepje van inmiddels 5 personen doet het nog steeds erg goed  :D Ik denk dat het juist nu met thuiswerken erg belangrijk is om in beweging te blijven.

Ik had een luie start van het jaar maar zit inmiddels weer op 9000 per dag gemiddeld, en heb nu al weer 24 dagen achter elkaar 10.000 + stappen.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Stappen tellen
« Reactie #96 Gepost op: 27 maart 2020, 22:21:38 »
Ik zit nu ook in het Vegatopia challengegroepje
Erg leuk is dat.
Deze week ondanks thuiswerken elke dag de 10.000 stappen gehaald. Is wel meer opletten om elk uur wel wat stappen te zetten. Ik probeer nu te ijsberen af en toe tijdens online vegaderingen.
,,,,فلافل

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: Stappen tellen
« Reactie #97 Gepost op: 05 januari 2021, 19:33:37 »
Vorig jaar behoorlijk gestapt, beter dan 2019: uiteindelijk gemiddeld per dag 8 km (was 7), 11.136 stappen (was 10.019) en 67 actieve minuten (was 57). Ik ben dus best tevreden!

Het is nog steeds erg leuk om dit met een groepje van Vegatopia te doen, het motiveert echt, en we wisselen ook nog wel tips uit over waar het mooi wandelen is. 2021 here we come!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: Stappen tellen
« Reactie #98 Gepost op: 15 januari 2023, 13:58:56 »
Even naar boven halen hoor…

Het Vegatopia stappen groepje loopt nog steeds, heel erg leuk!

Voor 2021 had ik 12.408 stappen gemiddeld per dag, en 80 actieve minuten, dat kwam ook wel door Corona, er was niets anders te doen dan lopen. In 2022 aanmerkelijk lager, 10.661 stappen en 64 actieve minuten.

Voor 2023 ga ik wel proberen wat hoger te komen, daar voel ik me fysiek toch beter bij.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stappen tellen
« Reactie #99 Gepost op: 23 januari 2023, 12:34:09 »
Jaaaa, leuk! Ik heb deze week veel te weinig stappen gezet, dat moet beter. 'Ons' groepje helpt daar wel bij moet ik zeggen.