Vegatopia Forum

Hello Fresh, de Gemakskrat en co

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Yehudith

  • ***
  • 413
  • Geslacht: Vrouw
Re: HelloFresh en co
« Reactie #40 Gepost op: 14 augustus 2015, 14:57:03 »
Wij hebben 2x2 de Hellofreshbox gehad, maar vonden de porties altijd iets te precies afgemeten. Soms was het zelfs te weinig (oke, wij eten veel ^_^).

Willem & Drees en gezond-gemak klinken ook interessant, daar ga ik eens naar kijken!

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: HelloFresh en co
« Reactie #41 Gepost op: 14 augustus 2015, 16:52:48 »
Ben benieuwd hoe het je bevalt!

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.520
Re: HelloFresh en co
« Reactie #42 Gepost op: 16 augustus 2015, 13:47:52 »
Ik kreeg laatst bij mijn proefabonnement op de Delicious een kadokaart van 20 euro voor een Hello Fresh box.
Nu denk ik niet dat het iets voor ons is, wij besteden veel minder geld aan eten, heb ik het idee. En mijn vriend vindt het speuren naar koopjes te leuk  ;)

Maar als iemand hier de code wil hebben? Stuur me dan even een privé-bericht  :)

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re: HelloFresh en co
« Reactie #43 Gepost op: 18 augustus 2015, 08:52:34 »
Ik weet het nog niet zo goed met dat Gezond-gemak pakket. Ik was niet thuis toen het werd afgeleverd maar er zat helemaal geen informatie bij, ik had in ieder geval wel een briefje met de herkomst van de producten verwacht. Is wel leuk om te weten toch, aangezien ze pretenderen voornamelijk met lokale producenten te werken. Verder vond ik de hoeveelheid groente te weinig en de hoeveelheid fruit teveel. Ik zat al te kijken naar een pakket met alleen groenten maar dat hebben ze helaas niet. Ik kijk het nog even aan, en anders ga ik toch maar weer voor de Vitatas.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.520
Re: HelloFresh en co
« Reactie #44 Gepost op: 18 augustus 2015, 10:34:40 »
Ik was zelf altijd fan van de Odin tassen, die kan je ook op veel plekken ophalen.

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: HelloFresh en co
« Reactie #45 Gepost op: 18 augustus 2015, 14:59:22 »
Ik weet het nog niet zo goed met dat Gezond-gemak pakket. Ik was niet thuis toen het werd afgeleverd maar er zat helemaal geen informatie bij, ik had in ieder geval wel een briefje met de herkomst van de producten verwacht. Is wel leuk om te weten toch, aangezien ze pretenderen voornamelijk met lokale producenten te werken. Verder vond ik de hoeveelheid groente te weinig en de hoeveelheid fruit teveel. Ik zat al te kijken naar een pakket met alleen groenten maar dat hebben ze helaas niet. Ik kijk het nog even aan, en anders ga ik toch maar weer voor de Vitatas.

Je kunt er alweer snel vanaf als het niet bevalt, dat scheelt.

Vegatopia

[Producten] Vegatopia test: de vegetarische Gemakskrat
« Reactie #46 Gepost op: 02 november 2015, 13:00:08 »
Vegatopia test: de vegetarische Gemakskrat

Maaltijdboxen zijn populair. Wist je dat De Krat - bekend van de weekendkrat - sinds kort ook een vegetarische ‘Gemakskrat’ aanbiedt? Met de inhoud van deze krat en de bijbehorende receptenfolder heb je genoeg voor drie maaltijden. Ik mocht hem voor Vegatopia uittesten en ben enthousiast.

Source: Vegatopia test: de vegetarische Gemakskrat

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: [Producten] Vegatopia test: de vegetarische Gemakskrat
« Reactie #47 Gepost op: 02 november 2015, 14:17:08 »
Grappig, wij testen in dezelfde de krat en waren totaal niet enthousiast.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.520
Re: [Producten] Vegatopia test: de vegetarische Gemakskrat
« Reactie #48 Gepost op: 02 november 2015, 14:41:28 »
Het zal wel aan mij liggen maar de krat klinkt raar in mijn oren. Is het niet het krat?
Was alles bio? Het lijkt me zo duur. Maar je betaalt natuurlijk ook voor het bezorgen en de receptontwikeling.

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: [Producten] Vegatopia test: de vegetarische Gemakskrat
« Reactie #49 Gepost op: 02 november 2015, 16:09:36 »
Het zal wel aan mij liggen maar de krat klinkt raar in mijn oren. Is het niet het krat?
Mag allebei: https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/de-krat-het-krat

Ik vind de/het krat wel heel duur hoor, ik denk niet dat ik dat er voor over zou hebben.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hello Fresh, de Gemakskrat en co
« Reactie #50 Gepost op: 04 januari 2016, 09:41:46 »
Ik heb het in de vakantie een week geprobeerd, meteen enthousiast. De porties zijn lekker royaal, verrassende recepten en veelal bio ingredienten (vooral met zuivel een pre voor mij). Mijn lidmaatschap staat nu op eens per 2 weken een krat.

3 dagen met z'n 2-en uitgebreid biologisch eten voor 37,- vind ik niet teveel geld. En de krat wordt thuisbezorgd (in een leuke...... houten krat.. ;D), ook heel handig.

Aanrader!

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Hello Fresh, de Gemakskrat en co
« Reactie #51 Gepost op: 04 januari 2016, 19:19:48 »
Okee, R en ik zijn dan heel grote eters ofzo. Wij vonden de porties echt mini, gingen steeds met honger van tafel  :-X
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hello Fresh, de Gemakskrat en co
« Reactie #52 Gepost op: 16 januari 2016, 21:23:14 »
Ik weet het nog niet zo goed met dat Gezond-gemak pakket. Ik was niet thuis toen het werd afgeleverd maar er zat helemaal geen informatie bij, ik had in ieder geval wel een briefje met de herkomst van de producten verwacht. Is wel leuk om te weten toch, aangezien ze pretenderen voornamelijk met lokale producenten te werken. Verder vond ik de hoeveelheid groente te weinig en de hoeveelheid fruit teveel. Ik zat al te kijken naar een pakket met alleen groenten maar dat hebben ze helaas niet. Ik kijk het nog even aan, en anders ga ik toch maar weer voor de Vitatas.

Je kunt er alweer snel vanaf als het niet bevalt, dat scheelt.

Ik was er inmiddels toch wel aan gewend geraakt maar vandaag kreeg ik een mailtje dat ze er per direct mee stoppen. Nu maar op zoek naar een andere aanbieder dan.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.903
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re: Hello Fresh, de Gemakskrat en co
« Reactie #53 Gepost op: 24 januari 2016, 14:09:57 »
Iemand hier ervaring met opzeggen van Hello Fresh? Ze schijnen er $cientology-praktijken op na te houden....

Aiko

Re: Hello Fresh, de Gemakskrat en co
« Reactie #54 Gepost op: 24 januari 2016, 15:06:18 »
De beste manier van opzeggen is er nooit aan te beginnen.
Ik koop liever mijn eigen groenten, stuk voor stuk, naar behoefte, bij een normale winkel die niet weet hoe ik heet of vanwaar ik kom, contant, zonder iets opgedrongen te moeten krijgen. Heerlijk.

Offline Yehudith

  • ***
  • 413
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hello Fresh, de Gemakskrat en co
« Reactie #55 Gepost op: 24 januari 2016, 15:40:13 »
Opzeggen is wel makkelijk hoor. Je moet alleen een stuk of 5 schermpjes door met 'weet je het zeker'/ 'Maar als dat en zus en zo, dan... Weet je het dan nog steeds zeker?'. Maar dan ben je eruit :p.


Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.903
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re: Hello Fresh, de Gemakskrat en co
« Reactie #57 Gepost op: 25 januari 2016, 13:48:07 »
De eerste kandidaat om om de virtuele Vegatopiaquiz 2016 te komen heeft zich gemeld ;)

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.326
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Hello Fresh, de Gemakskrat en co
« Reactie #58 Gepost op: 25 januari 2016, 15:35:03 »
De eerste kandidaat om om de virtuele Vegatopiaquiz 2016 te komen heeft zich gemeld ;)
:cheer:  ;D
Gemüse ist mein Fleisch

Offline lennekevg

  • ***
  • 139
Re: Hello Fresh, de Gemakskrat en co
« Reactie #59 Gepost op: 17 juni 2019, 13:07:00 »
Sinds een paar weken ontvangen we maaltijdpakketten van EkoMenu: https://www.ekomenu.nl/. Aangetrokken omdat ik wat reviews las van mensen die vonden dat er wel heel veel groente in zat. En de levering kan (o.a.) op vrijdag en zaterdag (of ophalen bij Ekoplaza) dus dat is wel makkelijk.
Mijn ervaringen tot nu toe zijn goed tot zeer goed. Er is veel keus in vegetarische en veganistische maaltijden, en ze zijn erg divers. De gerechten sluiten aan bij hoe we zelf ook koken, hoewel ik soms wat verse kruiden en smaakmakers mis.
Dit was een van de hoogtepunten (https://www.ekomenu.nl/flammkuchen-met-groene-asperges-en-pecorino). Maarja, het is moeilijk om iets met bladerdeeg en kaas te laten mislukken ;-). Deze sushi was een teleurstelling aangezien het een 'luxe gerecht' met een hogere prijs (https://www.ekomenu.nl/sushi ): vooral heel veel wortels; geen eiwitbron; en sojasaus, wasabi of gember ontbraken ook.
Het is niet goedkoop (meestal rond de €60 voor 12 maaltijden), maar de prijs-kwaliteit verhouding is in orde. Bezorging via PostNL verloopt tot nu toe ook prima.