Vegatopia Forum

Indonesië

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Indonesië
« Gepost op: 02 mei 2016, 09:22:23 »
Hoi! Niet zozeer waar je precies lekker kunt eten in Indonesie want ik denk dat dat niet zo'n probleem is, maar ik ben op zoek naar reistips!

Welk eiland is het leukst? We willen graag orang oetangs zien en ik denk dat we het reistempo niet al te hoog willen houden. Natuur afgewisseld met cultuur en ook een paar dagen strand. We vliegen op Singapore (familiebezoek) en vanuit daar door naar Indonesie -> bestemming??

Is iemand wel eens op Borneo geweest? Of is Java (druk?) of Bali toch mooier? Alle tips zijn welkom!

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Indonesië
« Reactie #1 Gepost op: 02 mei 2016, 10:05:16 »
Ik vond Bali erg fijn, maar dat ik het enige deel van Indonesie waar ik geweest ben dus ik heb niet veel vergelijkingsmateriaal. Van wat ik van anderen gehoord heb ik Bali kleurrijker en relaxter dan de andere eilanden. Hele mooie tempels en overal bloemen altaartjes. Geen orang oetans gezien, wel veel baviaan-achtigen. Als je voor de orang oetans gaat, zou ik Sumatra doen, het regenwoud daar schijnt heel mooi te zijn. Misschien kun je twee eilanden combineren, zonder een al te gehaaste reis te maken? Hoeveel tijd heb je voor Indonesie?
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Indonesië
« Reactie #2 Gepost op: 02 mei 2016, 10:41:33 »
Dank voor je reactie! Ja ik denk dat het ook 2 eilanden worden. Volgens mij zijn binnenlandse vluchten niet zo duur.
In totaal hebben we 3 weken vakantie, waarvan ca een week voor start en afsluiten in singapore (of 5 dagen, zoiets).
Orang oetans spotten staat echt hoog op mijn lijstje, ik dacht zelf aan borneo (kalimantan) maar lees daar niet zoveel over (minder populaire bestemming lijkt het).  Er is zoveel keus! Ik ga Sumatra ook iig meenemen in de opties (en Bali natuurlijk). Sommige eilanden zijn hindoeistisch ipv islamitisch, dat lijkt me ook een interessante reden om mee te nemen in de keuze (bijv 1 hindoe-eiland en 1 islam-eiland).


Was het goed te doen om vegetarisch te eten? In andere aziatische landen hebben we er niet zoveel problemen mee gehad.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Indonesië
« Reactie #3 Gepost op: 02 mei 2016, 11:41:06 »
Mijn tante woont op Bali, schijnt wel erg ingericht te zijn op Europeanen. Mijn oom werkt heel ergens anders, en zijn broer heeft een oerang-oetanreservaatiets. Ik begrijp dat het daar veel mooier is (de stad heet tomohon, maar het eiland moet ik even opzoeken).
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Indonesië
« Reactie #4 Gepost op: 02 mei 2016, 14:23:09 »
Sommige eilanden zijn hindoeistisch ipv islamitisch, dat lijkt me ook een interessante reden om mee te nemen in de keuze (bijv 1 hindoe-eiland en 1 islam-eiland).

Was het goed te doen om vegetarisch te eten? In andere aziatische landen hebben we er niet zoveel problemen mee gehad.

Bali is hindoeistisch, ik hou nogal van de kleurenpracht en plaatjes van het hindoeisme, dus dat kan wel verklaren waardoor ik er zo gecharmeerd van was. Vegetarisch eten was geen probleem, maar ik heb maar een paar keer ergens niet-georganiseerd gegeten (was er voor werk) dus ik heb niet veel vergelijkingsmateriaal. Ik heb wel in twee traditioneel Balinese restaurants gegeten, maar ze hadden daar wel engelse menus en ook het personeel sprak engels, dus helemaal oorspronkelijk voelde het niet.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Indonesië
« Reactie #5 Gepost op: 02 mei 2016, 21:15:39 »
Sumatra is wel relatief erg arm. Dat kan een reden er juist wel heen te gaan, of juist niet.
Je kunt ook het Maleisische deel van Borneo/Kalimantan overwegen (https://en.wikipedia.org/wiki/East_Malaysia) mogelijk vind je daar meer info over.
Wat leuke tips over Ubud (Bali) vind je op neverendingvoyage.
,,,,فلافل

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Indonesië
« Reactie #6 Gepost op: 03 mei 2016, 08:57:13 »
Dank jullie voor de reacties! We zijn al eens in Malesie geweest, echt prachtig maar ik zou ook graag een deel van Indonesie willen zien.
Tot nu toe staat Bali best hoog op het lijstje, eventueel in combinatie met Sumatra.

Wat een leuke website, neverendingvoyage!
« Laatst bewerkt op: 03 mei 2016, 09:01:14 door neleH »

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Indonesië
« Reactie #7 Gepost op: 08 juni 2016, 08:07:16 »
We hebben geboekt! Een retour Singapore (familiebezoek), waar we door willen gaan naar Indonesie. Tips zijn nog steeds van harte welkom :-).

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Indonesië
« Reactie #8 Gepost op: 22 december 2016, 08:41:25 »
En dus gaan we naar Bali, Flores (Komodo/ Rinca) en Sumatra. Superveel zin in!!