Vegatopia Forum

Broodbeleg

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: [Koken] Hartig vegetarisch op brood
« Reactie #20 Gepost op: 28 september 2017, 16:41:09 »
In die van Calvé zit ook palmvet. Dat heeft daar niks te zoeken, zoals in de meeste producten. Voor mij een reden om het niet te kopen. Maar pindakaas is volgens mij contextafhankelijk zoet of hartig: met hagelslag of banaan zoet, met sambal hartig.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Broodbeleg
« Reactie #21 Gepost op: 28 juni 2018, 23:55:27 »
Bij ontbijt/brunch/lunch heb ik altijd hartig broodbeleg met daarop steevast groente als kerstomaat, radijs, komkommer, paprika, rucola, spinazie. Ook gewoon door de week, dat spul heb je in een mum van tijd gesneden. Mijn man vindt dat maar raar en beweert dat ik de enige ben met die groentetic. Ben ik echt de enige?  ::)
Gemüse ist mein Fleisch

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Broodbeleg
« Reactie #22 Gepost op: 29 juni 2018, 09:10:54 »
Ik doe het ook, behalve bij pindakaas, en P weigert uberhaupt brood te eten als ze niet ook wat rauwkost krijgt.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re: Broodbeleg
« Reactie #23 Gepost op: 29 juni 2018, 23:28:27 »
Als ik thuis ben wil ik nog wel eens radijs, tomaat, komkommer of augurk op mijn hartige beleg doen. Naar mijn werk neem ik naast brood altijd een saladetje mee

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Broodbeleg
« Reactie #24 Gepost op: 30 juni 2018, 17:40:44 »
Ik hou er ook van. Sowieso bij de lunch in het weekend, regelmatig ook bij t weekendontbijt. Doordeweeks soms paprika, komkommer of sla op de boterham met kaas, hummus of marmite, en doordeweeks bij de lunch altijd wel iets van salade of soep met groente of bento en soms wat warms met groente.
,,,,فلافل

Offline karl

  • *****
  • 6.266
  • Geslacht: Man
Re: Broodbeleg
« Reactie #25 Gepost op: 30 juni 2018, 19:58:44 »
Ik eet graag iets hartig als ontbijt, in tegenstelling tot de Italiaanse gewoonten (in Perugia waren we in een hotel met niets dan zoets voor ontbijt, en het ging daar ook prat op). Dus maak ik af en toe een hartige salade met tomaat, sla, komkommer, broodkorstjes, feta bijvoorbeeld. Of warm bonen in tomatensaus op, dan wel hartig bijgekruid. Of speckstukjes met ei, maar hier vind je die niet zo makkelijk meer. Een enkele keer gebakken tomaat met geklutst ei erover. Zou wel meer warms willen 's ochtends, maar dat is zo bewerkelijk als je een slaperig hoofd en niet zoveel tijd hebt. Eten ze in Spanje niet een soort bruschetta met tomatentapenade als ontbijt? En in Thailand ook warme gerechtjes van noedels en groenten?
« Laatst bewerkt op: 30 juni 2018, 20:01:38 door karl »

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Broodbeleg
« Reactie #26 Gepost op: 30 juni 2018, 21:08:41 »
Ik hoor het al, ik ben in goed gezelschap. Ik had ook niet anders verwacht  :).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: Broodbeleg
« Reactie #27 Gepost op: 02 juli 2018, 15:38:37 »
Volkomen normaal hoor Eelco. Ik neem bergen rauwkost mee naar werk. Voor op mijn boterham, ernaast of om te snaaien. Ben er gek op.

Offline eno2

  • ****
  • 758
  • Geslacht: Man
Re: Broodbeleg
« Reactie #28 Gepost op: 17 december 2018, 21:49:58 »
Na 20 jaar boter noch margarine te hebben gebruikt: Sinds begin dit jaarbeleg ik met vrijwel niets anders dan vegan margarine. Het is in elk geval het goedkoopste (1.5€, 500g, gaat twee drie weken mee).  Al mijn brood wordt getoast. Daar smeer ik margarine en geraspte lookteentjes op. Ik ben gek op look.
Eet wat best is voor de planeet.