Vegatopia Forum

Het vegetarische aanbod van Picnic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Het vegetarische aanbod van Picnic
« Gepost op: 07 november 2017, 12:25:03 »
Ik heb van de week voor het eerst online boodschappen besteld bij Picnic. Bevalt goed, beetje beperkte bezorgslots maar een minimum bestelbedrag van maar 25 euro en gratis bezorgen dus dat heeft wel voordelen. Qua vegetarische dingen hebben ze bijna alles van De Vegetarische Slager, zowel de vleesvervangers voor bij het avondeten als het broodbeleg, daarnaast ook Maza falafel en een flink aantal artikelen van Vivera en Valess. Tempeh en tahoe hebben ze ook.

De producten van de Vegetarische Slager zijn dezelfde prijs of 10/15 cent goedkoper per verpakking dan bij AH, tahoe is bij AH iets goedkoper maar bij Picnic is het biologisch.

Picnic heeft geen eigen merk / huismerk vegetarische producten.

Qua milieuvriendelijkheid: ze gebruiken geen kratjes voor de boodschappen maar plastic tasjes, je wordt gevraagd ze de volgende keer terug te geven zodat ze op de juiste wijze gerecycled kunnen worden. Voor een hoeveelheid boodschappen van 25 euro werden 5 tasjes gebruikt, dat vind ik wel veel. AH gebruikt kratten maar daarnaast ook enorme plastic zakken voor de groente, wegwerptasjes voor diepvries en papieren tasjes voor van alles en nog wat. Dat is alles bij elkaar net zo veel afval en daarbij nog eens kratjes.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: Het vegetarische aanbod van Picnic
« Reactie #1 Gepost op: 22 april 2019, 08:56:19 »
Ze hebben nu vegan branbantse worstenbroodjes. Niet zo lekker als mijn zelfgemaakte maar behoorlijk goed gelukt! Voordeel boven vega saucijzenbroodjes is dat ze heel goed in de magnetron op te warmen zijn.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light