Vegatopia Forum

Beyond meat burger

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Beyond meat burger
« Reactie #20 Gepost op: 28 mei 2019, 21:23:32 »

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Beyond meat burger
« Reactie #21 Gepost op: 23 juni 2019, 23:09:17 »
Komende donderdag heb ik een projectetentje in Bergen, Noorwegen. Ik moest alvast kiezen wat ik wilde eten. Na een gazpacho als voorgerecht kon ik kiezen tussen een groentegerecht op basis van gegrilde bloemkool en wat ander spul, en de beyond meat burger. Eens moet de eerste keer zijn, dus ik heb voor het laatste gekozen. Ben benieuwd!
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Beyond meat burger
« Reactie #22 Gepost op: 28 juni 2019, 00:35:27 »
Komende donderdag heb ik een projectetentje in Bergen, Noorwegen. Ik moest alvast kiezen wat ik wilde eten. Na een gazpacho als voorgerecht kon ik kiezen tussen een groentegerecht op basis van gegrilde bloemkool en wat ander spul, en de beyond meat burger. Eens moet de eerste keer zijn, dus ik heb voor het laatste gekozen. Ben benieuwd!
Dat was dus vanavond. Een fors belegd broodje met de Beyond Burger, saus en verschillende groenten - in Noorwegen, dus ook met gemarineerde augurk en bietjes. Te hoog om zo uit de hand te eten, dus met mes en vork gegeten. Mijn angst dat de burger te veel op vlees zou lijken werd (misschien helaas) niet bewaarheid: een prima burger qua textuur, maar qua smaak nogal neutraal, afgezien van een sterke rooksmaak. Geef mij dus maar een groenteburger die niet op vlees wil lijken.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Beyond meat burger
« Reactie #23 Gepost op: 05 augustus 2022, 21:52:53 »
Erbij een onvolprezen Beyond Meat-burger. Die zijn echt zo zalig!
Ja is dat wat? Ik durf hem niet aan omdat ik naar op vlees lijkende burgers meestal echt vies vindt (de standaard burger van de vega slager kan ik net aan, de bofkip vindt ik vies, net als die vega biefstuk van vivera.)
Hmmm ik kan niet voor jouw smaak spreken natuurlijk, maar ik ben dol op de vleessmaak. Hoe meer hoe beter. Dus misschien is het toch niet helemaal jouw ding, maar als je het niet probeert, dan weet je het niet.
Ik ben best voor het uitproberen van dingen, maar om iets te proberen waarvan je weet dat er een hele grote kans is dat je het echt heeeeel erg vies is? En zo goedkoop is het nou ook weer niet. Dus ik ga hem gewoon laten gaan, ik kom niets te kort.
Ondertussen alweer drie jaar geleden (zie vorige post) heb ik de Beyond Burger gegeten. Ik vond de burger qua textuur prima, maar verder niets bijzonders.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Beyond meat burger
« Reactie #24 Gepost op: 02 september 2022, 20:07:36 »
Vandaag de Beyond meat gehaktballen gegeten en die vind ik ook al zo zalig. Ik meld het hier maar even.