Vegatopia Forum

Konjac mannane pasta?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.328
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Konjac mannane pasta?
« Gepost op: 24 mei 2019, 00:38:37 »
Net een Facebookreclame voor RawPasta van CleanFoods gekregen.
Citaat
Waar er tot nu toe geen alternatief was voor dikmakende tarwepasta met 400 kcal per 100 gram is er met RawPasta eindelijk een pasta waar je oneindig van mag eten maar die je tevens voor lange tijd verzadigd houdt.

RawPasta bevat slechts 6 Kcal per 100 gram, hiermee is het werelds slankste pasta ooit!
Onbeperkt pasta eten zonder dik te worden. Het klinkt bijna te mooi om waar te zijn. Het 'geheime' ingrediënt is konjac:
Citaat
Konjac has almost no calories, but is very high in fiber. Thus, it is often used as a diet food. The Omikenshi Company has developed a process that mixes treated wood pulp with konjac to produce a fiber-rich flour that contains neither gluten nor fat, almost no carbohydrates, and has just 60 calories per kilogram, compared to 3,680 for wheat
Duur is het product wel, tenminste dat van CleanFood. Zijn er ook goedkopere alternatieven bij de toko? Een blog rapporteert dat het best prima 'fake food' is als je een {extreem) low-carb dieet volgt, maar een uur na het eten heb je weer honger.

Ik ben gewoon nieuwsgierig en eet liever een beetje minder 'echte' pasta als ik om mijn gewicht wil letten (momenteel niet, ik zit op mijn streefgewicht  8) ). Maar ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen of meningen. Zijn er überhaupt ervaringen of is dit ook nieuw voor jullie?
Gemüse ist mein Fleisch

Re: Konjac mannane pasta?
« Reactie #1 Gepost op: 24 mei 2019, 01:33:01 »
Bij konjac heb ik toch een andere associatie. :cocktail:
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: Konjac mannane pasta?
« Reactie #2 Gepost op: 24 mei 2019, 07:33:07 »
Gekookte pasta is maar ongeveer 140 kcal per 100 gram, waarom vermelden ze hoeveel het ongekookt is? Omdat het dan lekker schrikbarend veel lijkt? Daarnaast doet het me teveel denken aan Meals TM uit “Good Omens” , maaltijden waar je van verhongert. Wie wil er nu houtpulp eten? En het dan clean noemen  ;D
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.328
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Konjac mannane pasta?
« Reactie #3 Gepost op: 24 mei 2019, 12:36:28 »
Wie wil er nu houtpulp eten? En het dan clean noemen  ;D
Houtpulp? In overdrachtelijke zin, hoop ik  :o.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Konjac mannane pasta?
« Reactie #4 Gepost op: 24 mei 2019, 14:23:01 »
Konjac wordt vooral vanwege de textuur gegeten. Ik eet het wel eens gegrild met miso of in dunne plakjes gemarineerd in yuzudressing als sashimi.
Met dat merk heb ik geen ervaring, ik koop het in de toko.
,,,,فلافل

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.521
Re: Konjac mannane pasta?
« Reactie #5 Gepost op: 24 mei 2019, 23:17:27 »
Volgens mij heb ik al een jaar geleden zoiets bij The Apprentice gezien, toen wilde een van de kandidaten een vergelijkbaar product lanceren. Reactie van de business experts: Dat bestaat al!

Ik denk dat je dan beter courgettespaghetti kan eten o.i.d. , daar zit tenminste ook nog echte voeding in.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Konjac mannane pasta?
« Reactie #6 Gepost op: 25 mei 2019, 21:58:32 »
Het bestaat al jaren. Vijf jaar geleden lag het zelfs bij de Action. Persoonlijk vind ik het niet lekker en eet liever bloemkoolrijst of courgetti.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Konjac mannane pasta?
« Reactie #7 Gepost op: 25 mei 2019, 22:00:00 »
Gekookte pasta is maar ongeveer 140 kcal per 100 gram, waarom vermelden ze hoeveel het ongekookt is?

Omdat de meeste mensen hun pasta ongekookt afwegen en er dan 70-80 gram van nemen, als ze zich inhouden. Veel mensen zullen echt wel 100-125 gram ongekookt nemen.