Vegatopia Forum

Waar koop ik...

Online Eelco

• Admin
  • 17.003
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Waar koop ik...
« Gepost op: 08 september 2019, 13:55:33 »
... couverture? "In blokken geperste chocolade met suiker en cacaoboter toegevoegd." In Duitsland vind je het in elke supermarkt, 200 gram voor een euro of zo. In Nederland heb ik slechts loeidure Verkade kookchocolade (met allerlei toevoegingen) kunnen vinden.

Of is dit alweer zo'n basisproduct waarvoor we even naar Duitsland moeten rijden, omdat Nederlanders alleen met gemaksproducten bakken?  ::)
Gemüse ist mein Fleisch

Online Sam

• 5.711
Re: Waar koop ik...
« Reactie #1 Gepost op: 08 september 2019, 14:21:45 »
In NL niet in supermarkten te krijgen. Klinkt erg goedkoop in Duitsland, hier in NL zou je moeten vervangen door gewone repen chocola.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Selly

• 30.304
« Reactie #2 Gepost op: 08 september 2019, 15:15:24 »
Wat wil je ermee maken?
In NL kook je doorgaans met wat vroeger bittere chocolade werd genoemd en tegenwoordig extra puur. Maar ik weet niet of dat voor jouw bereiding ook geschikt is.
Nederland heeft natuurlijk een andere baktraditie dan Duitsland, dus die veroorzaken ook verschillen in het aanbod.
« Laatst bewerkt op: 08 september 2019, 15:17:59 door Selly »
,,,,فلافل

Offline meisbaer

• 3.471
« Reactie #3 Gepost op: 08 september 2019, 15:17:55 »
Vivani heeft bio couverture, is zo te zien wel goedkoper dan Verkade (en volgens mij een Duits merk).

Online Eelco

• Admin
  • 17.003
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #4 Gepost op: 08 september 2019, 15:34:28 »
Wat wil je ermee maken?
In NL kook je doorgaans met wat vroeger bittere chocolade werd genoemd en tegenwoordig extra puur. Maar ik weet niet of dat voor jouw bereiding ook geschikt is.
Nederland heeft natuurlijk een andere baktraditie dan Duitsland, dus die veroorzaken ook verschillen in het aanbod.
"Een andere baktraditie" is een mooi understatement  ;D.

Kristof heeft nu inderdaad pure chocolade gebruikt, om een Sachertorte mee te bedekken. Dat werkt ook, maar met echte couverture is het resultaat toch mooier, glanzender.
In NL niet in supermarkten te krijgen. Klinkt erg goedkoop in Duitsland, hier in NL zou je moeten vervangen door gewone repen chocola.
Ik had ook al bij Ekoplaza, Holland & Barrett, Hema, en Dille en Kamille gekeken, zonder resultaat.
Vivani heeft bio couverture, is zo te zien wel goedkoper dan Verkade (en volgens mij een Duits merk).
En waar wordt die couverture van Vivani verkocht?
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

• 3.471
« Reactie #5 Gepost op: 08 september 2019, 22:34:58 »
De Ekolaza en Odin hadden het (vroeger?) bij de bakspullen liggen. Kan zijn dat het niet overal in de winkel meer ligt.

Je kan zelf ook wat extra kokosolie mee laten smelten met gewone chocola, dan wordt het ook wat glanzerder. Of je voegt zelf cocaoboter toe ;)