Vegatopia Forum

Vegetarische kroketten

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.322
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Vegetarische kroketten
« Gepost op: 19 oktober 2019, 00:08:29 »
Een paar maanden geleden hadden we de vegetarische-krokettentest. Ikzelf vond eigenlijk alle kroketten nogal kunstmatig smaken, ik miste een 'echte' smaak. Waarschijnlijk daarom dat ik de oesterzwambitterballen die de catering van de Radboud Universiteit serveert zo lekker vind (op de site hebben we trouwens ook een recept voor kroketjes van oesterzwammen en champignons).

Op Facebook roept Kwekkeboom trots dat ze nu ook Oven Vega Bitterballen  hebben. Ik vermoed dat ik niet erg onder de indruk zal zijn:

Ingrediënten: Water, bloem (TARWE, SOJA), plantaardige oliën (raapzaad, palm), plantaardig eiwit (SOJA, TARWE), gemodificeerd zetmeel (aardappel), zetmeel (mais, TARWE, aardappel), vegetarische bouillonpoeder (bevat smaakversterker E621), zout, aroma's, rijsmiddel (E500), kleurstof (E150a, E150c, E160b), kruiden en specerijen (bevat SELDERIJ), antioxidant (extracten van rozemarijn), verdikkingsmiddel (E461, E415, E412), gehydrolyseerd plantaardig eiwit (raapzaad, TARWE), maltodextrine, dextrose, emulgator (E466), glucosestroop, gistextract, MELKeiwit, champignonextractpoeder, karamel

Heeft iemand de Kwekkeboom vega bitterballen al geprobeerd? Ben jij meer van de 'professionele namaak' of meer van de paddenstoelenvariant?
Gemüse ist mein Fleisch

Offline lennekevg

  • ***
  • 139
Re: Vegetarische kroketten
« Reactie #1 Gepost op: 24 oktober 2019, 13:26:23 »
Ik heb ze vorige week gegeten, uit de oven. Het is een lekker dik en krokant korstje (meer dan ik had verwacht uit de oven). De structuur vond ik goed, best wat 'stukjes', maar daardoor allicht minder smeuïg. Ik vond ze vrij zout en niet veel smaakdiepgang. Desondanks, met een beetje mosterd en een gin-tonic erbij was het een prima snack ;-).

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vegetarische kroketten
« Reactie #2 Gepost op: 13 november 2019, 14:20:48 »
Jeetje er zit eigenlijk niks lekkers in. Wat een gemiste kans.