Vegatopia Forum

Het hopeloze fokbeleid op veel kinderboerderijen...

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Het hopeloze fokbeleid op veel kinderboerderijen...
« Gepost op: 02 maart 2020, 14:56:09 »
Hallo iedereen,

Ik werk sinds kort op een kinderboerderij, waar ik het overigens prima naar mijn zin heb. Ik vind het heel leuk om de kinderen die er komen, van alles te vertellen over de dieren. Ook zitten de dieren er prima bij, hebben genoeg ruimte etc. Er is alleen iets wat mij enorm dwarszit, namelijk:
er wordt ongebreideld gefokt met de dieren die er wonen! Zo hebben wij cavia's, en wil de beheerster nu jongkies op de boerderij. Het is alleen zo, dat de asielen en opvangen bomvol zitten, en dat er ondanks dat gewoon doorgefokt wordt! En het is onbekend waar de dieren uiteindelijk blijven....
Ik bedoel dit niet als zeuren (mijn excuses als het zo overkomt). Maar toen ik er ging werken, heb ik er, hoe naïef het ook is, nooit over nagedacht dat kinderboerderijen dit (vaak) doen. Kan iemand mij a.u.b. advies geven over wat ik kan doen?

Offline Sven

  • *****
  • 3.820
  • Geslacht: Man
Re: Het hopeloze fokbeleid op veel kinderboerderijen...
« Reactie #1 Gepost op: 04 maart 2020, 11:34:24 »
Beste,

Jouw bericht lijkt me vooral gericht op insinuaties naar aanleiding van je indrukken bij één bepaalde kinderboerderij. Om dit hard te kunnen maken, heb je meer informatie nodig. Hoeveel dieren worden er geboren? Hoeveel dieren worden er geplaatst? Via welke kanalen worden deze geplaatst?
Hierna kan je pas verder gaan. Welke problemen duiken hier op? Hoe kunnen deze opgelost worden? En belangrijk: is dit een alleenstaand geval of is dit breder?

Mijn inziens weten de meesten wel waar ze me bezig zijn en gaan ze geen beestjes fokken voor de bezoekers om ze daarna te dumpen. Je kan ook altijd contact opnemen met Wakker Dier, Stichting Konijnenbelangen, ... Ze hebben wellicht kennis van zaken. Wij zijn voornamelijk een culinair platform.

Mvg,

IemanduithetBrusselsHoofdstedelijkGewes t
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Re: Het hopeloze fokbeleid op veel kinderboerderijen...
« Reactie #2 Gepost op: 07 maart 2020, 19:09:58 »
Beste,

Jouw bericht lijkt me vooral gericht op insinuaties naar aanleiding van je indrukken bij één bepaalde kinderboerderij. Om dit hard te kunnen maken, heb je meer informatie nodig. Hoeveel dieren worden er geboren? Hoeveel dieren worden er geplaatst? Via welke kanalen worden deze geplaatst?
Hierna kan je pas verder gaan. Welke problemen duiken hier op? Hoe kunnen deze opgelost worden? En belangrijk: is dit een alleenstaand geval of is dit breder?

Mijn inziens weten de meesten wel waar ze me bezig zijn en gaan ze geen beestjes fokken voor de bezoekers om ze daarna te dumpen. Je kan ook altijd contact opnemen met Wakker Dier, Stichting Konijnenbelangen, ... Ze hebben wellicht kennis van zaken. Wij zijn voornamelijk een culinair platform.

Mvg,

IemanduithetBrusselsHoofdstedelijkGewes t

Ik heb me er eens in verdiept, en volgens mij zijn er op de meeste kinderboerderijen misstanden. Zie ook deze website: www.diervriendelijke kinderboerderijen.nl .
Verder is Wakker Dier er specifiek voor de dieren in de vee-industrie, en kan die dus helaas niet helpen bij misstanden op kinderboerderijen.