Vegatopia Forum

Veganistisch eethuis in Praag

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xTank_girlx

Veganistisch eethuis in Praag
« Gepost op: 04 juli 2001, 14:54:00 »
Hallo,

Adres van zeer goed veganistisch eethuis in Praag,alles wat je hier kan krijgen is veganistisch,broodjes, pizzas, slaatjes, burgers, koeken, kleine snacks,...ruim aanbod, niet duur,...

COUNTRYLIFE
Jungmannova 1,
Praha 1
tel (02) 57044419

ligt niet ver van centrum.
« Laatst bewerkt op: 04 augustus 2003, 10:05:28 door Sander »

ellen

veganistische eethuis in Praag
« Reactie #1 Gepost op: 16 juli 2001, 13:41:00 »
Klinkt goed! Ik ga volgende week naar Praag (voor het eerst in mijn eentje) en ga hier zeker wel even kijken!

ellen

veganistische eethuis in Praag
« Reactie #2 Gepost op: 06 augustus 2001, 11:14:00 »
De Countrylife die ik vond, was ergens anders (dus verhuisd?), maar wel erg goed! Erg lekker gegeten.

Ook de falafel in Praag is een aanrader!


Richard

veganistische eethuis in Praag
« Reactie #3 Gepost op: 06 augustus 2001, 11:39:00 »
Ergens in het centrum (een of ander zijstraatje ) zit ook een zaak (kan best countrylife zijn) waar ze je bord wegen en aan de hand daarvan de prijs bepalen.
Het eten daar was erg lekker, ik zal nog even kijken of ik de naam van deze zaak kan achterhalen.


[ Dit Bericht is bewerkt door: Richard op 2001-08-06 11:39 ]

ellen

veganistische eethuis in Praag
« Reactie #4 Gepost op: 06 augustus 2001, 14:23:00 »
Dat was um inderdaad!

Richard

veganistische eethuis in Praag
« Reactie #5 Gepost op: 06 augustus 2001, 14:25:00 »
Ik vond het alleen niet echt gezellig daar, beetje een kantine sfeer, maar het eten maakte een hoop goed

ellen

veganistische eethuis in Praag
« Reactie #6 Gepost op: 06 augustus 2001, 14:31:00 »
Ja het eten was echt goed!

Omdat mijn gezelschap een boek was, en er wel meer mensen alleen aten, is het wel een goede plek alleen te eten.




Willem

veganistische eethuis in Praag
« Reactie #7 Gepost op: 11 augustus 2001, 14:23:00 »
Ik ben ook bij dat veganistisch eethuis in Praag geweest. En het eten was daar inderdaad erg goed. Vooral nadat ik 2 weken in slowakije had vertoefd was dit wel ff super. In Slowakije kon je trouwens in alle restaurants ook wel een vegetarisch gerecht bestellen, dat viel reuze mee(ik had namelijk wat slechte verhalen over Oost Europa gehoord)), maar vegetarische gerechten in gewone restaurants halen in het algemeen niet bij gespecialiceerde vegetarische restaurants. Ik heb ook ff een foldertje meegenomen van dit vegetarisch restaurant in Praag.
Vegetarian restaurant
Country Life
Melantrichova 15- Michalska 18
(2 ingangen dus)

Gijs

veganistische eethuis in Praag
« Reactie #8 Gepost op: 02 mei 2002, 10:54:00 »
Vegetarisch eten in Praag was erg goed te doen! Er zit ook nog een vegetarisch restaurant aan dat grote plein, tegenover de St. Nicolaaskerk. Het heet simpelweg Vegetarian. De kelder zag er erg hip uit, maar omdat die vol was moesten we boven zitten. Het eten was super en op de menukaart stonden alle ingedrienten van de gerechten, zodat je kon checken of het veganistisch was.

Offline pip

  • ***
  • 169
veganistische eethuis in Praag
« Reactie #9 Gepost op: 05 mei 2002, 01:56:00 »
aha... ik zal direkt de namen en de adresjes noteren zodat ik komende zomer goed kan eten in praha.

Er zijn hier toevallig geen mensen die deze zomer richting tsjechie op vakantie gaan en een lifter mee willen nemen??? Stukje duitsland in is ook al welkom. :)
blaat

TerrorTofuSojaSatan

veganistische eethuis in Praag
« Reactie #10 Gepost op: 05 mei 2002, 02:54:00 »
Wacken in augustus goed ? Das in noordduitsland, maar je kunt een stuk mee.........met de trein wel

Offline pip

  • ***
  • 169
veganistische eethuis in Praag
« Reactie #11 Gepost op: 05 mei 2002, 13:19:00 »
Quote:
Wacken in augustus goed ? Das in noordduitsland, maar je kunt een stuk mee.........met de trein wel



haha, not exactly what i had in mind.

't probleem is ook dat als ik richting wacken ga dat ik waarschijnlijk niet meer verderga er besluit in wacken te blijven *grin*
blaat

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
veganistische eethuis in Praag
« Reactie #12 Gepost op: 22 juli 2002, 22:08:00 »
Pip schreef:
Quote:
aha... ik zal direkt de namen en de adresjes noteren zodat ik komende zomer goed kan eten in praha.




Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
veganistische eethuis in Praag
« Reactie #13 Gepost op: 22 juli 2002, 22:53:00 »
nog ff een aanvullig op het eerder geschrevene (compleet verslagje te vinden in Cafe Centraal bij Praag):

[..]Daar werd ik dus afgehaald door pip en diezelfde dag nog hebben we het veelbesproken Country Life uitgecheckt. Briljante formule! Het bestaat uit een natuurvoedingswinkel en een eetcafeetje. In het laatste is alles veganistisch. Er is een saladebar, soep, groentebar, keus uit iets van 5 soorten hoofdgerecht en toetjes. Je gooit op je bord wat je wilt hebben en ze wegen het af. We aten samen voor ongeveer 250 kronen ( = ongeveer 9 euro). Winkeltje is ook erg handig voor brood en sojatoetjes. Over dat laatste zal ik zo nog even uitwijden.
Naast Countrylife stonden er nog wat restaurantjes in de Lonely Planet. Heel leuk trouwens, de LP van Praag heeft een aparte 'vegetarian' paragraaf. Ook cafe Himalaya staat genoemd: among the high-rise blocks of Strahov student dormitoru complex, next to block 7, is a small supermarket and cafe, serving Indian and Nepalese' vegetarian food at student prices..
Ok cool, dachten we, studentencomplex. *schrik* LELIJK! Neeeeeej, kweet niet meer precies hoeveel van die flats er stonden (10 ofzo??) maar aan elke flat hing een levensgroot nummer van de flat. En naast nummer 7 was inderdaad een eetgelegenheid. Maar de omschrijving in de LP klopt niet helemaal. Ze serveerden namelijk 3 soorten eten, van elke soort (indiaas geloof ik ja) kon je kiezen tussen 'chicken/meat/vegetables'. Maar nogmaals, we konden er niet over uit hoe lelijk dat complex was... eten was pittig en best te doen.
Nummer 3 in de LP die we wilde uitchecken was een Hare Krisna gelegenheid waar je voor een donatie van 70 kronen een maaltijd zou kunnen krijgen. Helaas bleek deze precies afgelopen week gesloten!! Ernaast zat wel een schattige vegetarian bakery en vegetarian shop. Heel klein en verkochten wat standaard dingen. We waren dus weer op Country Life aangewezen, omdat we niet weer naar dat deprimerende studentencomplex wilden.
Om wat variatie aan te brengen in ons avondeten wilden we nummer 4 uit de LP uitchecken. Dat zou vegetarian restaurant Prasad zijn. Maar op de aangegeven plek was geen vega restaurant te vinden hoor! Wel een andere: vlees. Hmmmz, moesten we dus weer naar Country Life. Aan het oude plein hadden we ook nog een gelegenheid gespot waar ze vegetarian food hadden. Ik zag dat Gijs het al eerder noemde (in reizen). In tegenstelling tot Gijs vonden we het helemaal niks! De obers waren overdreven patserig en we dachten een vegan salade te nemen... de ober zei dat het alleen zonder noten geserveerd zou worden... best... maar bleek er opeens een dressing overheen te zitten! Iets van yoghurt dus.. jammerrrrr. En ook jammer was dat de rekening geserveerd werd in een leren mapje. Niet echt een idealistische gelegenheid met verstand van zaken, maar meer een verbreding van de doelgroep. We mochten ook alleen binnen zitten en we hadden bedacht dat ze waarschijnlijk bang waren dat voorbijgangers ons vega eten zouden zien en er dan niet wilden eten (WAAR IS HET VLEES!?!?). [..]

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
veganistische eethuis in Praag
« Reactie #14 Gepost op: 23 juli 2002, 16:47:00 »
Hoi Annemieke, ik ga in Aug. met twee en een halve vleeseter op vakantie in Praag. Weet jij toevallig een naam/of namen van eetgelegenheden waar je voor vega en vlees terecht kunt? Ik krijg namelijk twee van de 2 1/2 echt niet mee naar een vega restaurant, en om nou in mijn eentje te gaan zitten eten. Ik ga wel zeker minstens een x met die halve naar Country live, ben heel benieuwd.
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

ellen

veganistische eethuis in Praag
« Reactie #15 Gepost op: 23 juli 2002, 16:49:00 »
Ben er ook een keer met iemand naar een pizzeria geweest, was goed te doen, lekkere pizza en niet duur...

(helaas de enige tip die ik je geven kan, naast Countrylife)

[ Dit Bericht is bewerkt door: ellen op 2002-07-23 17:01 ]

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
veganistische eethuis in Praag
« Reactie #16 Gepost op: 23 juli 2002, 16:57:00 »
Bedankt maar jammer van de kaas.
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

ellen

veganistische eethuis in Praag
« Reactie #17 Gepost op: 23 juli 2002, 16:58:00 »
Neem jij geen kaas en je vleeseters wel vlees? Dat was mijn idee...

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
veganistische eethuis in Praag
« Reactie #18 Gepost op: 23 juli 2002, 18:14:00 »
Ja, die ik hierboven noemde. Waar Gijs wel enthousiast over was en ik niet. Het zit op een hoek, bij het stukje groen op het oude plein. Maar de naam weet ik niet meer. Aan de ene kant van de muur staat 'vegetarian' geschreven. Ze hebben twee verschillende menu's. Veggies zitten binnen, vlees buiten, maar jullie mogen vast wel bij elkaar zitten Is ook vegan te eten, maar wees er wel duidelijk over, want voor je 't weet heb je een yoghurtdressing over je salade.

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
veganistische eethuis in Praag
« Reactie #19 Gepost op: 23 juli 2002, 18:25:00 »
Keb al een uitdraai van het Tjechisch vega paspoort in mijn portemonnee.
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!