Vegatopia Forum

Terschelling

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Terschelling
« Reactie #20 Gepost op: 18 juli 2005, 11:23:15 »
Ben er net weer drie weken geweest en er komt iets meer variatie in al die gebakken brie met cranberrysaus meuk :yes:
Het Golfje in Midsland heeft een aparte vegetarische bladzijde en de tempura vond ik erg goed te eten! In tegenstelling tot de Chinees op West, luisteren ze hier wel als je vraagt of ze de paddestoelen weg willen laten, dus dat is erg fijn. Wees slim en laat die Chinees links liggen, tenzij je echt dringende behoefte hebt een dikke maizenasausjes.
De Clipper (oid) in Midsland is uitgebreid en heeft nu ook vegetarische gerechten voor 10 euro ongeveer. Ook hebben ze een groentekroket in het assortiment.
Brasserie de Brandaris op West heeft ook drie vegetarische gerechten. De mozzarellaschnitzel bestaat alleen wel uit twee schijven, dus bereidt je voor.

Edit: Het chique sterrenrestaurant De Grie in Oosterend gaat verhuizen naar Paal 8.

De meeste vleesvervangers vindt je over het algemeen in de C1000 op West of bij de Super de Boer in Formerum.
« Laatst bewerkt op: 18 juli 2005, 11:50:31 door Sĺnder »
Sin chile, no tiene chiste!

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Re:Terschelling
« Reactie #21 Gepost op: 18 juli 2005, 13:42:26 »
Oh, tip: ga niet eten in het wrakkenmuseum.

En ga niet naar camping de Appelhof. Werden we bijna afgeschopt omdat de muziek te hard zou staan. Tsssk.
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Terschelling
« Reactie #22 Gepost op: 18 juli 2005, 15:05:08 »
En ga niet naar camping de Appelhof. Werden we bijna afgeschopt omdat de muziek te hard zou staan. Tsssk.

Ga zéker niet naar de Appelhof. Daar werden wij afgeschopt omdat andere mensen 's nachts bij onze tent hadden zitten praten terwijl wij er niet waren.

Daarnaast wordt de Appelhof gerund door een inteeltfamilie.


“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Terschelling
« Reactie #23 Gepost op: 18 juli 2005, 20:31:31 »
De Appelhof, ja dat waren nog eens tijden :heehee:

Het mooiste van het wrakkenmuseum (De Boerderij heet dat trouwens) is nog wel de menselijke wrakken die je 's ochtends en begin van de middag over hun koffie hangende aantreft.

Een klein stukje verderop zit trouwens de boekenboer. Heerschend vermaak op een regenachtige middag!
Voor luttele eurootjes kun je zeer gedateerde boekjes meenemen. Bijvoorbeeld oude Onkruid blaadjes met vegetarische recepten, oud-Hollandse kookboeken of een leuk subjectief boekwerkje over duistere sektes en zwarte kunsten, wat eigenlijk geen vraag beantwoord. En dan heb je ook nog wat curiosa rondslingeren...
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.900
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Terschelling
« Reactie #24 Gepost op: 25 augustus 2005, 13:03:16 »
Ik ga morgen kamperen op Terschelling! Ben benieuwd...

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Terschelling
« Reactie #25 Gepost op: 25 augustus 2005, 13:34:54 »
benieuwd waarnaar?

Terschelling is supergezellig, veel te lang niet geweest!

Hoop dat je het niet te koud hebt, heb op dit moment wat mensen kamperen op m'n erf maar die hebben het de afgelopen 2 nachten goed koud gehad! (ondanks 2 slaapzakken en fleecedekens...)

Kiwi

Re:Terschelling
« Reactie #26 Gepost op: 25 augustus 2005, 13:37:21 »
Ik ga morgen kamperen op Terschelling! Ben benieuwd...

Ga je naar De Appelhof? ::)
(nieuwsgierig geworden na alle verhalen die Bart erover vertelde in Leiden? ;))
« Laatst bewerkt op: 25 augustus 2005, 13:38:31 door Kiwi »

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Terschelling
« Reactie #27 Gepost op: 25 augustus 2005, 13:40:02 »
pff nou daar heb ik anders helemaal geen goede herinneringen  aan, maar misschien was ik al te oud voor de camping  :-\

Kiwi

Re:Terschelling
« Reactie #28 Gepost op: 25 augustus 2005, 13:41:49 »
pff nou daar heb ik anders helemaal geen goede herinneringen  aan

:heehee: Bart ook niet. :devil:

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.900
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Terschelling
« Reactie #29 Gepost op: 25 augustus 2005, 13:56:04 »
Ik ga naar Camping Cnossen (rare naam wel), want "In ons eetcafe "De Richel" is een mogelijkheid om te internetten". Het zou wel gaan regenen morgen en zaterdag, dus het kan wel afzien worden ja. Benieuwd ben ik of het zo leuk is als de enthousiaste verhalen hier suggereren :)

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Terschelling
« Reactie #30 Gepost op: 25 augustus 2005, 14:31:38 »
Ha daar heb ik ook gestaan, 14 jaar terug ofzo, net buiten West. Toen was het bestwel een nazi-camping, in je tent schijnen of je als minderjarige niet met oneerzame dingen bezig was. Verder wel een fijne rustige bejaardencamping zonder foute ghettoblasters in de nacht. En natuurlijk de midgetgolf baan er tegen over

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.900
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Terschelling
« Reactie #31 Gepost op: 25 augustus 2005, 14:34:46 »
Vorige keer toen we gingen kamperen ging J. 's nachts  steeds piepen over de beestjes in de tent. "Dimi, ik kan niet slapen als er een beestje rondloopt!" Nu kan ik tenminste met recht zeggen dat ze stil moet zijn ;)

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Terschelling
« Reactie #32 Gepost op: 25 augustus 2005, 18:39:34 »
ik kan er niet bij dat er mensen zijn die kamperen, al helemaal niet in NL, maar goed , da's een ander onderwerp.
,,,,فلافل

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.900
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Terschelling
« Reactie #33 Gepost op: 29 augustus 2005, 16:21:40 »
Het leukste van Terschelling, qua uitgaan in ieder geval, is rockcafe/dancing Oka 18 in West. Naast top 40 draaien ze Dropkick Murphys, Bodycount, Kaiser Chiefs, Kula Shaker etc.

Bij vrijwel elk restaurant hebben ze wel een afdeling vegetarisch op de menukaart, met daarop een tot drie gerechten van tussen de tien a vijftien euro. De pizzeria's zitten in dezelfde prijsklasse (dus relatief duur), als je goedkoop wilt eten kun je een pannenkoek overwegen.

Lunchen kun je goed bij De Dis, of iets goedkoper even verderop bij Kruimelhoekje (oid). Maar ga niet naar bakker/tearoom Scheerman om de hoek: we kregen daar minder dan we besteld hadden, moesten daar meer voor betalen dan op de kaart stond, en moesten ook nog lang erop wachten (terwijl we enige haast hadden ook nog).

De camping was ok, en vlakbij een midgetgolfbaan (twee keer gedaan). Op de strenge regels werd niet gecontroleerd (wat ze wel 's nachts hadden mogen doen van mij).

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Terschelling
« Reactie #34 Gepost op: 31 augustus 2005, 16:19:46 »
Hmm ja de Dis! Lekkere broodjes! Op zich kun je ook wel aardig eten bij het Koffijhuis voor weinig geld, maar je moet er niet te vaak komen want de kaart wisselt niet vaak genoeg, en het eten is niet bijzonder genoeg om meer dan 1x per week tot je te nemen. Zit je nu niet meer op Terschelling Poek? Ik vond al dat je schijtmazzel had met het weer namelijk....

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.900
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Terschelling
« Reactie #35 Gepost op: 31 augustus 2005, 16:32:03 »
Ik kwam maandag weer terug. Toen begon het net warm te worden...

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:Terschelling
« Reactie #36 Gepost op: 22 september 2005, 09:35:54 »
Hebben jullie leuke logeeradresjes? Wij gaan misschien in oktober, een beetje te koud om te kamperen.
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Terschelling
« Reactie #37 Gepost op: 22 september 2005, 16:33:50 »
Hebben jullie leuke logeeradresjes? Wij gaan misschien in oktober, een beetje te koud om te kamperen.

hmm als je in oktober gaat.. had je eigenlijk vorig jaar oktober moeten boeken.
Maar je weet nooit.

Altijd wad schijnt leuk te zijn http://www.altijdwad.nl/
En hotel nap http://www.hotelnap.nl/
,,,,فلافل

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:Terschelling
« Reactie #38 Gepost op: 22 september 2005, 20:43:18 »
Citaat van: Selly

hmm als je in oktober gaat.. had je eigenlijk vorig jaar oktober moeten boeken.
Maar je weet nooit.


[quote

 ???  ??? begrijp ik dit goed???
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Terschelling
« Reactie #39 Gepost op: 22 september 2005, 20:57:40 »

 ???  ??? begrijp ik dit goed???

ja Terschelling is behoorlijk populair... maar dan vooral de huisjes, dus als je goed rondbelt vind je hopelijk wel iets qua een pension... tenzij het in de NL herfstvakantie is, dan wordt het denk ik weer moeilijk.
,,,,فلافل