Vegatopia Forum

Engeland - Londen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:Engeland/Londen
« Reactie #200 Gepost op: 17 mei 2009, 14:17:14 »
Heb ook weer een leuk weekend in Londen gehad.
Vrijdag: Borough market bezocht: echt een must voor iedereen die ook maar wat interesse in eten heeft.
Lunch in een pub vlakbij genaamd The Market porter: boven is het restaurant gedeelte waar je diverse vegaoptions hebt.
Gaan shoppen: In Londen is onlangs de enige flagstore in Europa geopend van  het Amerikaanse kledingmerk: Abercrombie & Fitch. Vrees dat ik weer veel te veel geld uitgegeven heb.  :-\

's avonds gaan eten in The River café: (waar Jamie Olliver zijn carriere begon, één Michelin ster)
Was echt top, hadden enkele weken op voorhand gereserveerd en dat was nodig ook.
Er waren geen vegetarische hoofdgerechten maar je kon je voorgerechten ook als main course bestellen.
Menu verandert dagelijks.
Ik bestelde:
antipasti:
Mozzarella di bufala - with violetta artichokes stuffed with breatcrumbs, agretti & tomato, swiss chard (iets spinazieachtigs? ), mint and broadbeans sott'olio.
primi:
Malfatti con ortica - hand cut pasta with nettles, ricotta nutmeg and butter


als hoofdschotel:
Linguini con fave fresce - with fresh broad beans, mint and pecorino stagionata
« Laatst bewerkt op: 17 mei 2009, 18:36:31 door Brent »

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:Engeland/Londen
« Reactie #201 Gepost op: 17 mei 2009, 14:21:05 »
Zeer vriendelijke en attente bediening. Enig  minpuntje: druk en daardoor was de sommelier niet beschikbaar waardoor we vertrouwden op de waiter. Niet zo'n goeie keuze van wijn gemaakt.

Volgende dag: bezoek aan de docklands & greenwich.
Per boot naar de Thames barrier.
Lunch: in een pub: Trafalgar Tavern in Greenwich
Ploughmans: simpel en lekker
« Laatst bewerkt op: 19 mei 2009, 09:15:41 door Brent »

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Engeland/Londen
« Reactie #202 Gepost op: 18 mei 2009, 17:52:49 »
http://www.leonrestaurants.co.uk/ Niet 100% vega, maar veel vega gerechten en al vele prijzen gewonnen.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Engeland/Londen
« Reactie #203 Gepost op: 18 mei 2009, 22:45:20 »
's avonds gaan eten in The River café: (waar Jamie Olliver zijn carriere begon, één Michelin ster)
Was echt top, hadden enkele weken op voorhand gereserveerd en dat was nodig ook.
Er waren geen vegetarische hoofdgerechten maar je kon je voorgerechten ook als main course bestellen.

Ik heb daar ook een keer geinformeerd en dat zeiden ze ook maar dat vond ik nogal debiel, dat ze zeiden dat ik dan maar een vooraf als hoofd moest nemen, of ze wilden als hoofd ook wel een gemengdgroentenbord oid geven, dat vond ik ook stom, toen ben ik maar bij pierre gagniere gaan eten. Maar als jij zegt dat het er toch heel lekker was voor een veggie zal ik het heroverwegen  :)
,,,,فلافل

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:Engeland/Londen
« Reactie #204 Gepost op: 19 mei 2009, 09:01:43 »
's avonds gaan eten in The River café: (waar Jamie Olliver zijn carriere begon, één Michelin ster)
Was echt top, hadden enkele weken op voorhand gereserveerd en dat was nodig ook.
Er waren geen vegetarische hoofdgerechten maar je kon je voorgerechten ook als main course bestellen.

Ik heb daar ook een keer geinformeerd en dat zeiden ze ook maar dat vond ik nogal debiel, dat ze zeiden dat ik dan maar een vooraf als hoofd moest nemen, of ze wilden als hoofd ook wel een gemengdgroentenbord oid geven, dat vond ik ook stom, toen ben ik maar bij pierre gagniere gaan eten. Maar als jij zegt dat het er toch heel lekker was voor een veggie zal ik het heroverwegen  :)

IK vond het echt de moeite hoor. Bij mijn volgend bezoekje in Londen ga ik zeker terug. Wat me hier ook opviel was dat de bediening zeer vriendelijk en attent was, iets wat soms nogal eens te wensen kan overlaten. 

In Juni ben ik uitgenodigd om in De Koopvaardij in Stabroek te gaan eten. Ook een restaurant met 1 Michelinster. Ben eens benieuwd wat ze daar met een "lastige" vegetariër gaan doen. Ik post het hier nog wel.

Re:Engeland/Londen
« Reactie #205 Gepost op: 28 mei 2009, 17:49:23 »

Is er al iemand naar de Wholefoods vestigingen in London geweest? Ben nl. erg benieuwd of het qua selectie enigszins lijkt op de Amerikaanse Wholefoods.

Zo ja (en in combinatie met de leuke winkels en lage Pond) dan misschien ook maar eens een weekendje London dit jaar.

Sam

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:Engeland/Londen
« Reactie #206 Gepost op: 28 mei 2009, 19:05:41 »

Is er al iemand naar de Wholefoods vestigingen in London geweest? Ben nl. erg benieuwd of het qua selectie enigszins lijkt op de Amerikaanse Wholefoods.

Zo ja (en in combinatie met de leuke winkels en lage Pond) dan misschien ook maar eens een weekendje London dit jaar.

Sam


Jup, ligt in Kensington High street.
Hebben een ruim aanbod maar ben nooit in een Amerikaanse wholefoods geweest dus kan niet vergelijken.

Offline Dame Noire

  • ***
  • 326
  • Geslacht: Vrouw
Re:Engeland/Londen
« Reactie #207 Gepost op: 28 mei 2009, 19:51:05 »
Ik ga deze zomer naar Londen en ben met de trein, dus ik ga me helemaal sufkopen in de Whole Foods.  :D

Aiko

Re:Engeland/Londen
« Reactie #208 Gepost op: 28 mei 2009, 23:24:55 »
Ik ga deze zomer naar Londen en ben met de trein, dus ik ga me helemaal sufkopen in de Whole Foods.  :D

Leuk, met de trein. Heb ik vorige maand gedaan. Zou zo weer willen...!

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:Engeland/Londen
« Reactie #209 Gepost op: 29 mei 2009, 01:09:33 »
In die in Kensington ben ik ook geweest, maar ik geloof niet dat ik er iets heb gekocht. Het versaanbod was wel goed, maar dat zijn typisch van die dingen die je liever thuis koopt. Geen of weinig nieuwe broodbelegjes of vegan desserts ofzo, en dat is toch wat ik meestal zoek in het buitenland.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Engeland/Londen
« Reactie #210 Gepost op: 30 mei 2009, 11:08:23 »
Vond t aanbod iets minder dan in de VS, maar toch leuk te gaan (maar ik hou van supermarkten). Ik hoopte oa dat ze al die Mexicaanse gedroogde pepers zouden hebben maar die waren er niet. Wel coole chips.
,,,,فلافل

Offline Chantal

  • ***
  • 127
  • Geslacht: Vrouw
Re:Engeland/Londen
« Reactie #211 Gepost op: 03 juni 2009, 16:07:52 »
Ik was vorige maand in London en vond daar een klein burgerzaakje in Soho waar ze ook een vegetarische burger hadden die lekker was. Beter dan wat de MacDonalds vroeger serveerde. Volgens mij heette het Bites, maar ik zal even zoeken naar de menukaart die ik heb meegenomen. Het is semi-fastfood (bestellen aan de balie, de bestelling wordt aan je tafel gebracht en je bord wordt voor je opgeruimd). Leuke mensen die daar werken.
Waar ik verder heb gegeten in restaurants (niet-vegetarisch) vond ik meestal het vegetarische aanbod wel wat beter dan in Nederland over het algemeen. En eerder 2 keuzes dan 1, ook altijd prettig.

ericr

Re:Engeland/Londen
« Reactie #212 Gepost op: 24 juni 2009, 10:21:24 »
Net terug uit London, twee keer bij Vegveg gegeten en 's middags 1 keer bij Gourmet Burger Kitchen. Beide aanraders wat mij betreft.

Vegveg is volledig veganistisch en spotgoedkoop (6,95 pound voor een all you can eat buffet). Buffet is zeer ruim, ook al lijken de seitangerechten wel iets teveel op elkaar.

De Vegveg restaurants vind je op vrij veel locaties :

http://www.vegveg.com/restaurants.php


Zou prettig zijn als er in Nederland ook zoveel keuze was voor vegetariers, in Londen was het opvallend makkelijk om 's middags of 's avonds een restaurant te vinden waar je iets meer keuze had dan 1 vegetarische optie op de menukaart.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Engeland/Londen
« Reactie #213 Gepost op: 06 juli 2009, 12:54:36 »
Mills Climbs Onto Roof To Open Cafe
6 July 2009 1:11 AM, PDT

 
Sir Paul McCartney's ex-wife Heather Mills is going to great heights to promote her new vegan cafe - she scaled its roof to celebrate the grand opening on Saturday.

The animal rights campaigner, who wears a prosthetic leg after losing her limb in a motorcycle accident in 1993, stunned onlookers as she climbed up a ladder to launch her new restaurant, V-Bites, in East Sussex, England.

Mills, who wore a white chef's apron, stood at the very edge of the rooftop without a harness, grasping onto the eaterie's neon sign to keep balanced.

The former model told visitors: "My vision was to create a place for all the community to enjoy. I am very excited about the future and look forward to inviting everybody to Hove Lagoon (Sussex, England) this summer."

Mills came under fire from locals in March after purchasing the popular Big Fish cafe and announcing plans to reform its menu by removing fish.

http://www.imdb.com/news/ns0000002/#ni0864510


Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Engeland/Londen
« Reactie #214 Gepost op: 06 juli 2009, 16:28:07 »
Ik vind de "Pret a Manger" keten in Engeland trouwens ook geweldig!
Altijd vers, niet zo duur, veel vega optie's en echt heel erg lekker.
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Engeland/Londen
« Reactie #215 Gepost op: 21 juli 2009, 01:40:48 »
Ik heb em daar gekocht dat ging heel snel gewoon aan het loket.
Ik heb niet precies kunnen uitvinden hoe dat zit met Oyster Card en 3-day tickets. Een daily ticket kost 7,20 en een 3-day ticket 18,40. Ben je dan voor vier dagen goedkoper uit met een Oyster Card of een daily ticket + 3-day ticket? Volgens mij berekent Oyster de optimale prijs per dag (single fares tot maximum daily ticket) en ze melden ook dat in sommige gevallen de andere tickets tòch goedkoper zijn.

Kristof en ik zijn dus van zondag tot en met donderdag in London (hee wacht, dat zijn vier nachten, vijf dagen). Maar ook dan zijn twee daily tickets + 3-day ticket goedkoper dan 5 dagen Oyster + deposit, toch?

Op het programma staat in ieder geval de Lion King (hartewens van Kristof) en de nieuwste Harry Potter in de bios. Tickets gaan we aldaar regelen, volgens mij is online niet goedkoper dan de ticket office op Piccadilly Circus. Verder een biertje (of twee) in de gay bars in Old Compton Street. En ik ga de restaurants in deze draad eens doorpluizen. Overdag uiteraard bezienswaardigheden. Ik wil de Globe Theatre bezoeken, Kristof heeft de Tower nog niet bezocht. National Gallery, Tate Modern. British Library, met bijzondere manuscripten. De parken onveilig maken. Verder nog tips?
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Engeland/Londen
« Reactie #216 Gepost op: 21 juli 2009, 09:44:48 »
Het gemak van een Oyster is gewoon ook heel groot, en als je offpeak reist, dan betaal je per rit echt minder. Het ligt er misschien ook aan of je alleen binnen zone 1 reist, of ook de andere zones doet.
En tips: ik vind een boottocht Westminster-Greenwich (heel mooi park rondom the Observatory) altijd heel erg leuk. Of de andere kant op naar de Richmond Lock. En Highgate cemetery is een echte aanrader (wel het westelijk deel mét gids ook doen!).

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Engeland/Londen
« Reactie #217 Gepost op: 21 juli 2009, 12:46:57 »
Wandelingen met London Walks zijn erg leuk!!
,,,,فلافل

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Engeland/Londen
« Reactie #218 Gepost op: 21 juli 2009, 20:29:05 »
Oh ja ik heb met hen geloof ik ooit een Jack the Ripper wandeling gedaan, was erg leuk/interessant/(ook een beetje spannend!)

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Engeland/Londen
« Reactie #219 Gepost op: 21 juli 2009, 23:08:29 »
Oh ja ik heb met hen geloof ik ooit een Jack the Ripper wandeling gedaan, was erg leuk/interessant/(ook een beetje spannend!)
Wat een macaber volkje zijn wij mensjes toch eigenlijk he.