Vegatopia Forum

Engeland - Londen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Engeland - Londen
« Reactie #300 Gepost op: 30 mei 2012, 21:29:04 »
Leuk!
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline robin

Re:Engeland - Londen
« Reactie #301 Gepost op: 17 oktober 2012, 15:38:53 »
Zag zo snel even niet of deze link al gepost was maar dit is een super handige site voor een reisje naar London :)

http://www.veganlondon.co.uk/

Offline G@sie

  • *
  • 9
  • Geslacht: Vrouw
Re:Engeland - Londen
« Reactie #302 Gepost op: 11 november 2012, 19:25:51 »
Een vegetarische pub is geopend in Londen! http://www.coachandhorsessoho.co.uk/

Over een paar weken gaan we weer, dan staat deze op de planning. Ben benieuwd.
Saf hebben we ook eens gedaan, was heerlijk. Zo fijn om als vegetariër in Engeland te zijn, je eet bijna overal goed en de etiketten en menu's zijn duidelijk.  :heart:

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Engeland - Londen
« Reactie #303 Gepost op: 11 november 2012, 19:43:13 »
Een vegetarische pub is geopend in Londen! http://www.coachandhorsessoho.co.uk/

Over een paar weken gaan we weer, dan staat deze op de planning. Ben benieuwd.
Saf hebben we ook eens gedaan, was heerlijk. Zo fijn om als vegetariër in Engeland te zijn, je eet bijna overal goed en de etiketten en menu's zijn duidelijk.  :heart:

Leuk, ben benieuwd hoe het daar is! Wat staat er qua eten nog meer op je planning? Ik vind zelf Vanilla Black echt fantastisch.
,,,,فلافل

Offline G@sie

  • *
  • 9
  • Geslacht: Vrouw
Re:Engeland - Londen
« Reactie #304 Gepost op: 12 november 2012, 18:50:02 »
Verder weten we het nog niet, we zijn er maar twee avonden. Vanilla Black doe ik liever als we echt iets te vieren hebben.  :)

Offline MaartenP

  • ***
  • 191
  • Geslacht: Man
Re:Engeland - Londen
« Reactie #305 Gepost op: 13 november 2012, 11:08:07 »
Zag zo snel even niet of deze link al gepost was maar dit is een super handige site voor een reisje naar London :)

http://www.veganlondon.co.uk/

Die site vond ik inderdaad erg handig!

Bij Saf heb ik geluncht, en vond ik echt helemaal niks. Super onvriendelijk personeel (we kregen de rekening al voordat ik mijn hoofdgerecht had gehad, huh?). Mijn hoofdgerecht was trouwens een koude humouswrap met wat sla. De wrap was ontzettend dun en smaakte naar niks. En dat koste iets van 7 pond.

Offline G@sie

  • *
  • 9
  • Geslacht: Vrouw
Re:Engeland - Londen
« Reactie #306 Gepost op: 13 november 2012, 21:09:23 »
Personeel van Saf vonden wij ook bijzonder onaardig. Maar bij ons was het wel heel lekker.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Engeland - Londen
« Reactie #307 Gepost op: 13 november 2012, 22:01:19 »
Vanilla Black doe ik liever als we echt iets te vieren hebben.  :)

Dat kan ik me voorstellen!
,,,,فلافل

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:Engeland - Londen
« Reactie #308 Gepost op: 15 november 2012, 19:27:01 »
Vanilla Black doe ik liever als we echt iets te vieren hebben.  :)

Dat kan ik me voorstellen!

Ben er een paar weken geleden ook geweest. Top!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Engeland - Londen
« Reactie #309 Gepost op: 15 november 2012, 19:34:12 »
Vanilla Black doe ik liever als we echt iets te vieren hebben.  :)

Dat kan ik me voorstellen!

Ben er een paar weken geleden ook geweest. Top!

Leuk! Nog meer Londentips? Gezellig dat je weer eens hier komt kijken.
,,,,فلافل

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:Engeland - Londen
« Reactie #310 Gepost op: 15 november 2012, 21:33:54 »
Vanilla Black doe ik liever als we echt iets te vieren hebben.  :)

Dat kan ik me voorstellen!

Ben er een paar weken geleden ook geweest. Top!

Leuk! Nog meer Londentips? Gezellig dat je weer eens hier komt kijken.

Wel gezellig om weer terug te zijn maarre eet intussen weer vis (lang verhaal) dus geen verdere tips. Bij Vanilla black zien alle gerechten er uit als desserts het oog wil ook wat en heerlijk. :-)

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Engeland - Londen
« Reactie #311 Gepost op: 16 november 2012, 01:29:47 »
eet intussen weer vis (lang verhaal)

Hier ook. Ben eigenlijk wel benieuwd naar jouw waarom?

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Engeland - Londen
« Reactie #312 Gepost op: 24 februari 2013, 12:40:27 »
Van de week bij Jamie Oliver's 15 in Londen gegeten. Vroeger heb ik er al eens gelunched, maar nog nooit gedineerd.

We waren met een grote groep, het was jammer dat we daardoor niet zelf van het menu mochten kiezen. Vooraf een etagere met drie plateaus: bovenop een hele lekkere mozzarella, gemarineerd in olijfolie met kruiden, heel lekker zacht en romig. De tussenetage lag vol charcuterie, ham en een soort salami, werd erg gewaardeerd door collegas. Op de onderste etage een gemarineerde groente waaronder gele bietjes en witlof, was ook erg lekker, erbij drie soorten lekker brood. Als hoofdgerecht had ik risotto met wilde knoflook. Op zich wel aardig, maar had van mij wat langer mogen koken, ik vond de kern van de rijst nog wat te hard en de wijnsmaak te scherp. Als dessert versgebakken brownie met clotted cream, erg lekker. De bediening was erg vriendelijk en vlot.

Ik vond het best lekker, maar er stonden dingen op het menu die me lekkerder leken, maar die ik niet kon kiezen, zoals de potato gnocci. Jammer is dat er nergens bij staat of het vegetarisch is, en er geen echt vegetarisch hoofdgerecht is. Voor een engels restaurant vind ik dit best tegenvallen.

Ik zou er niet nog een keer gaan eten, maar vind het wel leuk er een keer gegeten te hebben.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Engeland - Londen
« Reactie #313 Gepost op: 26 april 2013, 10:20:02 »
Ik was gisteren bij Ottolenghi in Islington.
Het vervelendst was nog dat ik het niet kon vinden (de tip is: Upper street heeft wel degelijk aan twee kanten huisnummers, alleen is er een flink deel (bij het metrostation) dat wel maar één kant heeft. En dan hebben ze ook nog het stomme systeem waarbij de ene kant van de straat oploopt en dan aan de andere kant verder doortelt. Maar goed, daar kan Ottolenghi niets aan doen (en ze hadden mijn tafel niet weggegeven omdat ik een kwartier te laat was, dat was fijn).

Alle geechten op de kaart zijn zo groot als een voorgerecht. Ik nam er twee, zodat ik ruimte hield voor een toetje. Eerst had ik gegrilde venkel met feta, pistachenootjes, plakjes groene olijf en dressing met sinaasappelschil.
Daarna/erbij in wijnblad gewikkelde burrata, gegrild en met veel (heel veel) korianderzaadjes en gebakken druiven (nog heel en knapperig, maar ook warm, zoutig en vettig).

En toe koos ik uit de etalage vol geweldig uitziend gebak een chocoladetaartje met tussen bodem en vulling een heel dun, beetje korrelig laagje zachte caramel. Daarop donkere chocolademousse. En gecaramelliseerde hazelnoten, een schepje mascarpone en een kannetje dunne custard die er niet per se bij paste maar lekker genoeg was om zo op te lepelen.

Aardige bediening ook, maar neem een vestje mee; ze hebben een probleem met de airco waardoor het of een beetje te warm is, of er een koude wind blaast...
En dus prima te doen in je eentje. 37 pond kostte het, inclusief water, sap, thee en fooi.
This is between me and the vegetable!

Offline Antje

  • ****
  • 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Re:Engeland - Londen
« Reactie #314 Gepost op: 26 april 2013, 18:46:44 »
Ik was gisteren bij Ottolenghi in Islington.
Er ontstaat bij mij hier ineens een enorme vlaag van jaloezie. :kwijl:  :hungry:
Groetjes, Antje

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Engeland - Londen
« Reactie #315 Gepost op: 01 mei 2013, 09:49:46 »
En maandag wilde ik lunchen bij Mildred's, maar onderweg daar naartoe passeerde ik Bibigo en dat zag er zó aantrekkelijk uit dat ik niet verder wandelde.
Een mooi, fris uitziend restaurant met aardige bediening.

Vooraf twijfelde ik tussen de rijstcakes met zoethete saus en de courgettepannenkoek. De ober zei, dat als je van pittig houdt, de rijstcakes wel erg lekker waren. Dus die nam ik. De rijstcakes waren dikker dan ik ze vaker zie, meer de vorm van frietjes, en er waren ook dunnere aardappelstaafjes, beide volgens mij gefrituurd en daarna bedenkt met een dikke, kleverige, pittige, zoete saus. Heel erg lekker (en heel erg heet, in beide betekenissen). Echt, bij elke hap dacht ik 'dit is echt superlekker, maar eigenlijk te heet'. O, en er zaten ook nog lieve kleine okrabeignetjes bij. Dit gerecht op zich was de trip al waard...

Daarna nam ik de bibimbap: een bergje rijst met verschillende groenten (sperzieboontjes, spinazie, Chinese kool, taugé, broccoli) en gefrituurde tahoeblokjes, die je geacht wordt met een saus woest door elkaar te roeren. Ik kon kiezen tussen drie sauzen: pittige (maar die was niet vega), soja- en sesamsaus. De sesamsaus was superlekker, dik en frissig (zat er iets citrusachtigs in?). De ober had me op het hart gedrukt dat ik, als ik dat wilde, ook nog een andere saus kon krijgen, maar ik vond deze echt geweldig. Toen ik dat zei, kreeg ik een zakje sesam- en een zakje sojasaus (met yuzu) mee. Zo aardig!
O, en daarbij wilde ik eigenlijk het kimchi platter (er stond een v bij op het menu), maar dat bleek toch niet vegetarisch. Jammer, maar er waren ook nog 'Koreaanse groenten', daikon, spinazie en taugé, een beetje fris en een beetje zurig. Misschien niet zo spannend als de kimchi (maar ik had op zich al wel genoeg hete dingen gegeten...) maar wel erg lekker.

O, en je kunt bij deze toko ook nog meedoen aan een wedstrijd en dan de private chef van Psy worden, op zijn volgende tournee, en daarmee 40.000 pond winnen (ofzo, er hing een poster op de wc). Dus als je geïnteresseerd bent...
This is between me and the vegetable!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Engeland - Londen
« Reactie #316 Gepost op: 05 mei 2013, 21:13:56 »
,,,,فلافل

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Engeland - Londen
« Reactie #317 Gepost op: 06 mei 2013, 10:55:10 »
Oehhh klinkt heel lekker!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Engeland - Londen
« Reactie #318 Gepost op: 30 mei 2013, 21:31:00 »
Ik was afgelopen weekend in London:

vrijdagavond at ik (n.a.v. Maartjes tip) bij Bibigo. Er was harde muziek, en een beetje een 'hippe' sfeer. Zeer veel bediening, erg snel en vriendelijk.
Ik nam vooraf ook de rijstcakes met zoete saus en aardappel, maar bij mij waren die wel pittig, maar niet zo heet (er werd ook niet voor gewaarschuwd). Mijn tafelgenoot nam tofu met kimchee, de kimchee was niet vega, maar de tofu lag er helemaal los van, van de tofu nam ik dus ook wat en die was erg lekker, heel vers.
Hierna had ik de hotstone rice noodle, veel soorten groente (waaronder een erg lekkere spinazievariant) met tofu, hete, zoetige saus, en precies goede noedels. Dit gerecht kwam wel met een waarschuwing dat het scherp was, maar dat vond ik prima. Wat ik echter niet prima vond, was dat ze het serveerden met beef in plaats van tofu. Dat meldde ik dus direct, waarop de serveerster zich verontschuldigde en zei dat er een nieuwe werd gemaakt. Hierna kwam de ober die de bestelling had opgenomen nog even langs en ook hij verontschuldigde zich.

Een minuut of vijf later kwam dan toch de tofuvariant en een serveerster die vroeg of ze mijn gerecht moest 'doorroeren'. Ik zei dat ik dat zelf wel kon, maar toen zei ze vriendelijk, doch dringend, dat ik dat heel goed moest doen, omdat het gerecht pas echt gaar zou worden met het roeren. Toen vroeg ik haar maar om dat te doen, en dat duurde twee minuten. Intussen bracht de ober mij een gratis glas vinsanto, omdat ze eerst het verkeerde gerecht hadden gebracht. En toen kon ik eindelijk proeven en het gerecht was belachelijk lekker. Scherp, ja, maar heerlijk, en de zoete wijn, die ik zelf nooit zou hebben gekozen, smaakte er echt heel goed bij. Hier wil ik nog een keer terug, want echt duur was het ook niet.

Zaterdagmiddag hebben we wat gedronken bij de vegetarische pub Couch en Horses, daar was het gezellig, misschien net iets alternatiever dan een gewone pub, maar erg pubbig. We aten er niet, want we aten bij Gaulthier, een zaak die veel met groente kookt met een ster. We namen het uitgebreide tastingmenu, maar eigenlijk viel dat wat tegen. De meeste gerechten hadden niet heel erg veel smaak, behalve een gerecht met wortelsoorten en truffel dat erg lekker was. Wel heel leuk was dat ze een theearrangement hadden, waarbij ik drie soorten thee (in een wijnglas!) tijdens het menu kreeg met uitleg. De bediening (allen Frans behalve een aardige serveerster) was lastig te verstaan en niet heel hartelijk. Niet echt een aanrader dus.

Zondagmiddag lunchten we met nattosushi, avocadosushi en een zoet groenetheegebakje bij het Japan Centre in Piccadilly (lekker en goedkoop) en aten we in de avond bij een matige Chinees in Chinatown (Dumpling Legend), waar het eten gaatwel en de bediening rommelig was.

Maandagmiddag lunchten we bij Dishoom bij Covent Garden, waar ik al eerder een keer was, en dat was weer fantastisch. Ook hier is de bediening 'hippig' maar het eten is erg lekker, we namen Bombay aardappeltjes, heel erg lekkere bhel (een salade met gepofte rijst), paneer met doperwten en kikkererwtencurry met rijst en knoflooknaan. Erbij een rozen-kardemomlassi. Heel lekker. Echt een leuke zaak is dit. En ze hebben inmiddels een 2e zaak in de buurt van het Hoxton hotel geopend.
,,,,فلافل

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Engeland - Londen
« Reactie #319 Gepost op: 31 mei 2013, 14:11:12 »

Maandagmiddag lunchten we bij Dishoom bij Covent Garden, (...)  En ze hebben inmiddels een 2e zaak in de buurt van het Hoxton hotel geopend.

Bedankt voor de tip, eens kijken of ik hier snel eens langs kan gaan (ik ging al kwijlen van de menukaart...)
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light