Vegatopia Forum

Engeland - Londen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dave

Re:Engeland/Londen
« Reactie #40 Gepost op: 15 september 2005, 23:10:06 »
Volgende keer ga ik dit B&B hotel uitproberen

http://www.lincoln-house-hotel.co.uk

Ze hebben een vegetarisch ontbijt en ook veganistisch is mogelijk als je het van te voren aankondigd.

Is iemand hier al eens geweest?  :)

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Engeland/Londen
« Reactie #41 Gepost op: 19 september 2005, 14:50:21 »
zie er erg leuk uit! Daar wil ik ook wel es heen.
,,,,فلافل

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Engeland/Londen
« Reactie #42 Gepost op: 16 oktober 2005, 22:55:17 »
Wie weet of World Food Cafe nog open is want hun site doet het niet meer...
,,,,فلافل

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Engeland/Londen
« Reactie #43 Gepost op: 19 oktober 2005, 14:33:06 »
Het Pavilion Hotel is ook erg leuk maar is wel erg populair en dus prijzig aan het worden. Ik heb hier ooit in de Honky Tonk Afro Room geslapen :)
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Aiko

Re:Engeland/Londen
« Reactie #44 Gepost op: 19 oktober 2005, 14:41:29 »
Ik in The Generator. Da's vlakbij station Kings Cross.

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Engeland/Londen
« Reactie #45 Gepost op: 19 oktober 2005, 15:55:38 »
Ik heb de luxe van verschillende logeeradressen, waar ik de eerste week januari weer gebruik van ga maken. Ik kan dus helaas geen handige hoteltips geven, maar misschien wel wat leuke (eet)tentjes aanbevelen die 'the locals' mij aanraden.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Engeland/Londen
« Reactie #46 Gepost op: 19 oktober 2005, 18:32:15 »
Ik ga hoogstwaarschijnlijk in december, en heb nu hoogstwaarschijnlijk ook een hotel gevonden.. ff afwachten maar. Een vriend woont er, die hopelijk goede tips voor restaurantjes kan geven (ik wil een keer lekker Indiaas eten, misschien Chinees, er schijnt een geweldige Turk te zijn, en dan misschien nog een keer bij een Pub of juist een alternatieve veggie in Neal's Yard.)
,,,,فلافل

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Engeland/Londen
« Reactie #47 Gepost op: 19 oktober 2005, 21:49:02 »
Een vriend woont er

En je kan niet blijven logeren? Scheelt wel een hoop geld, Londen is hoedankook verschrikkelijk duur, dus alles wat ik kan besparen zou ik blij mee zijn.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Engeland/Londen
« Reactie #48 Gepost op: 19 oktober 2005, 21:53:17 »
Een vriend woont er

En je kan niet blijven logeren? Scheelt wel een hoop geld, Londen is hoedankook verschrikkelijk duur, dus alles wat ik kan besparen zou ik blij mee zijn.

Nee die woont te klein en euh.. ik ben niet zo'n logeerder. Maar ik heb een hotel gevonden. Als t is bevallen post ik de link (als het slecht is trouwens ook als afrader)  :)
,,,,فلافل

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Engeland/Londen
« Reactie #49 Gepost op: 04 december 2005, 15:34:07 »
De met een Michelinster bekroonde Lecture room van de Sketch restaurants heeft standaard een vegetarisch menu   :D. Erg duur natuurlijk dat wel. Maar niet alle Engelse sterrenkoks zijn dus vegetariers-pestende hufters!
« Laatst bewerkt op: 04 december 2005, 15:43:00 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Engeland/Londen
« Reactie #50 Gepost op: 04 december 2005, 16:14:57 »
Erg duur natuurlijk dat wel. Maar niet alle Engelse sterrenkoks zijn dus vegetariers-pestende hufters!
Op een manier wel, want geen enkele Engelse vegetariër heeft geld om daar te gaan eten en moet dus lekkerbekkend voor het raam blijven staan  ;)

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Engeland/Londen
« Reactie #51 Gepost op: 04 december 2005, 16:29:25 »
Tssssk, alsof alle Britse vega's arme sloebers zijn! ;)

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Engeland/Londen
« Reactie #52 Gepost op: 04 december 2005, 23:03:35 »
Erg duur natuurlijk dat wel. Maar niet alle Engelse sterrenkoks zijn dus vegetariers-pestende hufters!
Op een manier wel, want geen enkele Engelse vegetariër heeft geld om daar te gaan eten en moet dus lekkerbekkend voor het raam blijven staan  ;)

Mwa het menu is 60 pond, dat is dus 90 euro, het is wel veel geld, maar niet onbetaalbaar ofzo. Het is wel iets dat ik wel aan eten uit zou willen geven op zich.
,,,,فلافل

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Engeland/Londen
« Reactie #53 Gepost op: 27 december 2005, 23:13:37 »
Net voor de kerst erg lekker in Londen gegeten:

lekker Indiaas gegeten bij Rasa, 6 Dering Street. Er zijn meer vestigingen van Rasa in Londen. Het is zeker niet de goedkoopste Indier in Londen (19 pond voor een menu) maar het is wel een hele goede. We namen het 'Kerala feast' een 4 gangen menu. We begonnen met knoflookpickle, gemengde groenten pickle, mango pickle, kokoschutney en korianderchutney erbij werden 2 soorten pappadums, bananenchips en een soort grappige deegsticks geserveerd.
Hierna kwam een aardappelbonda met weer een andere kokoschutney, gefrituurde aubergine met tomatenchutney en nog een ding dat ik vergeten ben dat met hele lekkere zoete pindachuntey werd geserveerd.
Hierna kwam de hoofdmaaltijd: heerlijke rokerige  dahl met verse dungesneden spinazie, saffraanrijst, en nog 3 of 4 verschillende currys, teveel om te onthouden eigenlijk.
Als dessert lekkere kheer.
Echt een aanrader  :D

Verder hebben we heerlijk bij het World Food Cafe gegeten (mezze schotel, ze zijn dus niet dicht, maar alleen s middags open), in een winkelcentrum waar we even vast zaten bij een Chinees tentje dat Aurora heet en verder niet echt speciaal is, maar het is wel leuk dat ze heel veel veggie eten hadden bij het buffet (het is een keten), en zijn we in Notting Hill bij een Italiaan gaan eten die Zucca heet. En we hebben nog bij een Chinees geluncht in China Town die een apart veggie lunchmenu had. Ik had heel erg graag naar Peking Palace gewild, een veggie Chinees, maar omdat die best ver weg zit was daar geen tijd voor.
En het is ook jammer dat we geen tijd hadden naar Red Veg te gaan.
 
,,,,فلافل

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Engeland/Londen
« Reactie #54 Gepost op: 02 januari 2006, 16:45:28 »
Ik zat nog wat te surfen en kwam deze link tegen:

http://www.veggieheaven.com/guide/london.html

Misschien hebben mensen er wat aan?
« Laatst bewerkt op: 02 januari 2006, 16:47:14 door Modub »

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Engeland/Londen
« Reactie #55 Gepost op: 14 februari 2006, 17:29:40 »
Ik ben met M. een paar dagen naar Londen geweest en we hebben overnacht bij:

http://www.lincoln-house-hotel.co.uk
Ze hebben een vegetarisch ontbijt

We waren er wel tevreden over, alhoewel lang niet al het personeel even aardig vriendelijk was (maar ach, misschien hadden ze niet zo'n goede dag...).
We hadden een budget-double: klein kamertje, maar verder prima, met eigen minibadkamertje, tv, thee & koffie en tv.
Het ontbijt was dus met 'vega' opties. Er werd de eerste dag netjes gevraagd of we vegetari�rs waren of veganisten, want in het laatste geval zouden ze iets speciaals regelen. Het ontbijt bestaat standaard uit: thee/koffie/chocolade, vruchtensap, toast (met boter/jam). Daarbij kun je nog dingen bestellen (zonder extra kosten) als: eieren (gekookt, gescrambled, gebakken)/gegrilde tomaat/etc./ cereals/en de vega-opties: halloumi, houmous en/of labne.
Prima keuzemogelijkheden, dus, maar de volgende keer ga ik op zoek naar een b&b waarbij ik ook echt een variant op de full english breakfast krijg (tofuworstjes!) ;D

's avonds gegeten bij o.a. Eat and Two Veg op de Marlybone High Str. Een aanrader! Bestonden er maar zulke tenten in Nederland  ::). Het is een modern ruim restaurant, waar je (vooral) met groepen erg goed terecht kunt. Maar tussen de groepen zit je (in een een of ander hoekje) met z'n tweeen ook best knus  ::)). Ook veganopties.

Milderd's op 45 Lexington st zat vol, dus zijn we om de hoek gaan eten bij Masala zone op 9 Marshall street: een groot indiaas restaurant waar veel vegaopties worden geserveerd. Wel druk, er stond een kleine rij en zeker met een groep zal het in het weekend lastig zijn om snel een plek te krijgen. Overigens niet een vreselijk gezellig restaurant om de hele avond te tafelen, vanwege een grote doorloop. Wel errrrrg lekker.

Een middag wilden we naar Food for Thought (eerder genoemd in deze draad), maar daar stond een rij en was het ook een uur later nog vreselijk druk.
World Food Café is helaas niet 's avonds open  :(

Dan nog een uitgaanstip: Cargo, met vaak livemuziek, maar ook (vegan)eten (de hele avond!).

Verder zijn er in genoeg winkels allemaal lekkere vegabroodjes, wraps en al dat soort dingen. Bij Marks & Spencers Food market hadden ze zelfs vega-sushi :D! Het 'vegetarische leven' is al een stuk 'verder' in Londen dan hier. 'Wellness' is daar een belangrijk onderdeel van het leven (zo wordt het in winkels iig gepromoot), vega-zijn is daar een onderdeel van en zelfs vreselijk hip!  
« Laatst bewerkt op: 14 februari 2006, 17:39:49 door Piek »
Eet gezond & eet taartjes

mirrie

Re:Engeland/Londen
« Reactie #56 Gepost op: 20 februari 2006, 11:12:59 »
Carnevale in London schijnt ook erg goed te zijn!
http://www.carnevalerestaurant.co.uk/

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Engeland/Londen
« Reactie #57 Gepost op: 01 maart 2006, 20:12:30 »
Country Life is dicht!
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Dave

Re:Engeland/Londen
« Reactie #58 Gepost op: 01 maart 2006, 22:56:30 »
Country Life is dicht!
Ja, maar dat is voor tijdelijk. Ze willen elders een nieuw vegan restaurant openen.
Vanwege de hoge huur moesten ze per direct eerst op zoek gaan naar een andere lokatie.

 :bye:

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Engeland/Londen
« Reactie #59 Gepost op: 02 maart 2006, 11:52:53 »
I know, blijft het feit dat als je daar langs gaat, je niet naar binnen kunt. Dicht dus.  ;D

NOg een tip voor de vegans: in Charing Cross, tegenover de Borders zit de boekwinkel Foyles. Daar hoort het Cafe at Foyles bij, en daar hebben ze vegan pear and nut loaf (héél lekker!), vegan pasionfruit loaf, vegan flapjacks and vegan date squares.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call