Vegatopia Forum

Engeland - Londen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cosmicgrl

Engeland - Londen
« Gepost op: 14 juni 2001, 17:27:00 »
Weet iemand een goed veggie restaurant in Londen?

Cosmicgrl
« Laatst bewerkt op: 08 april 2010, 11:00:04 door Sander »

francis

Veggie restaurant in Londen
« Reactie #1 Gepost op: 19 juni 2001, 11:55:00 »
ga es langs bij countrylife.  ik weet niet waar het precies is, maar op de yellow pages zul je het wel terug vinden...

francis

Veggie restaurant in Londen
« Reactie #2 Gepost op: 19 juni 2001, 12:00:00 »

kaleidoscoop

Veggie restaurant in Londen
« Reactie #3 Gepost op: 02 juli 2001, 19:46:00 »
Je moet eens kijken op de volgende site:www.timeout.com
Hier zoek je op vegetarian, en dan krijg je een rits restauranten. Heel handig vond ik, want ik ga ook naar Londen deze zomer. Succes!

Pieter B

Veggie restaurant in Londen
« Reactie #4 Gepost op: 28 juni 2002, 11:10:00 »
Ik ken geen stad die een groter Mekka is voor vegetariers als Londen. Zelfs in de simpelste Londense Fish and Chips-shop staan vaak vegetarische snacks op het menu.

Naast de 'gewone' vegetarische restaurants (World Food Cafe in Covent Garden, The Gate in Queen Caroline Street etc.) zijn restaurants met keuken uit India, Pakistan en Thailand de meest voor de hand liggende keuze voor vegetariers. Je vindt ze met honderden verspreid over heel Londen. Je vindt er heerlijke vegetarische curries en samosa's. Keuken uit Zuid-India is zelfs vaak geheel vegetarisch (Woodlands in Panton Street, Chutneys in Drummond Street etc).

Specifieke wijken waar het goed toeven is:
- Soho en Covent Garden, waar het wemelt van de restaurants,
- Bayswater en Edgware Road, waar de meeste en beste Libanese restaurants zijn.

[ Dit Bericht is bewerkt door: Pieter B op 2002-06-28 11:12 ]

Pieter B

Noord-Engeland
« Reactie #5 Gepost op: 09 oktober 2002, 14:06:00 »
Wie in Noord-Engeland lekker vegetarisch wil eten, komt al snel in Manchester terecht. Dankzij het geld van Tony Blair en de uitstraling van de TV-serie Queer as Folk is Manchester een hippe eet- en uitgaansstad geworden. Vegetarische party animals kunnen terecht in de alternatieve wijk Northern Quarter (ga ook eens naar het enorme punk/hippie-warenhuis in Oldham Street), de studentenbuurt rond Oxford Road en de trendy uitgaanswijk Deansgate.

Enkele aanraders zijn:
- Dimitri's (lekkere combinaties van Griekse en Spaanse tapas) in Campfield Arcade (Deansgate)
- Earth (vegetarisch restaurant, met een juice bar waar je o.m. een shot kweekgrassap (!) kan krijgen...) in Turner Street (Northern Quarter)
- Stock (chique Italiaans met geweldige wijnkaart), in oude Stock Exchange
- Eighth Day (cool vegetarisch cafe) in Oxford Road

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Veganist in Engeland
« Reactie #6 Gepost op: 17 november 2002, 20:26:00 »
Ik ben zelf geen veganist, maar ik denk dat het eigenlijk iets gemakkelijker is om veganistisch eten te vinden in Engeland. Jeugdherbergen (of toch in ieder geval die van Dover) hebben toch een bordje 'vegan optional' in de keuken hangen. Daarnaast zijn er massa's Indische restaurants die veel vegetarisch en ook vaak wat veganistisch hebben.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

noesj

Veganist in Engeland
« Reactie #7 Gepost op: 18 november 2002, 12:55:00 »
In Londen was het geen probleem om vega te eten: in Soho zijn er talloze restaurants waar je als vega terecht kunt, en volgens mij de vegans ook wel.
Bij de Hare Krishna's (bij Soho) kon je lekker eten en dat is dacht ik altijd vegan, of vergis ik me nou?

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Vegetarisch in Groot-Brittannie
« Reactie #8 Gepost op: 17 maart 2003, 02:59:29 »
Het magazine van de Nederlandse Vegetariersbond, Leven, van Maart/April 2003, is in zijn geheel gewijd aan Groot-Brittannie.

Hieronder volgen enkele tips uit het blad voor vegetarisch overnachten in Groot-Brittannie:




Lanherne (Cornwall)

De eigenaresse van deze huiselijke B&B (drie kamers) legt haar gasten in de watten. Elke dag kun je kiezen uit diverse vegetarische en veganistische ontbijtvarianten. Te denken valt aan geroerbakte tofu met ui en geelwortel; (soja)yoghurt met vers fruit en vele soorten ontbijtgranen met melk naar keuze. Verder kun je in deze B&B je avondmaaltijd nuttigen: er staan zo’n vijftien hoofdgerechten op het menu. De ingredienten komen veelal uit eigen tuin. Het huis is fraai gelegen vlak bij de Atlantische Oceaan, ongeveer een kilometer buiten het dorpje Mullion. Vanuit twee gastenkamers kun je genieten van een adembenemend uitzicht over de heuvels van Cornwall.

Adres:
Meaver Road, Mullion, Helston, Cornwall TR12 7DN
Tel: (0044) (0) 1326 241 381
Prijzen:
Afhankelijk van het seizoen, tussen ca. 16 en 25 Pond, p.p. per nacht inclusief ontbijt.


Fern Tor Vegetarian and Vegan Guest House (Devon)

Fern Tor geniet grote bekendheid en roem onder ‘de doelgroep’. Maanden van tevoren reserveren is dan ook noodzakelijk. De kamers hebben een badkamer en suite. In de lounge is een open haard! De eigenaars ontfermen zich over vele ontheemde dieren: schapen, geiten, varkens, kippen, vogels en een hond… De bijna vijf hectare grond die hun Guest House omringt, biedt hun hiertoe alle ruimte. Overigens groeien hier in het voorjaar ook prachtige wilde bloemen.

www.ferntor.co.uk
Adres:
Meshaw, South Molton, Devon EX36 4NA
Tel: (0044) (0) 1769 550 339
Prijzen:
Afhankelijk van het seizoen, tussen ca. 20 en 25 Pond, p.p. per nacht inclusief ontbijt.



 :nooo:Zijn er dan alleen maar fantastische hotels? Nou nee. Na al deze lofuitingen besluiten we met een absolute afrader: Hotel Ansteys Cove in Torquay (Devon) dat zich –ten onrechte- afficheert als vegetarisch hotel. Niet voor niets laat de eigenaar de gasten vooraf betalen: niemand houdt het er de gereserveerde periode uit. En dat heeft niet slechts te maken met de slechte adem van de man te maken. Hij maakt ruzie met zijn gasten, bespioneert ze en maakt hun auto open op zoek naar explosieven. Drie personen van ons vierkoppige gezelschap werden erg ziek na het nuttigen van het ontbijt: de vierde had wijselijk geen vinger uitgestoken naar de onwelriekende smurrie. Een van de vriendelijkste commentaren in het gastenboek luidde dan ook: ‘Fawlty Towers – Het vervolg.’ :nooo:




Meer informatie:

Brits Toeristenbureau
Stadhouderskade 2, 1054 ES Amsterdam

www.visitbritain.com/nl
-Vegetarian Visitor. Where to stay and eat in Britain
Dit Engelstalige gidsje bevat geen volledige, maar wel een uitgebreide lijst met vegetarische, veganistische en vegetariervriendelijke overnachtingsmogelijkheden en restaurants. Het wordt jaarlijks uitgegeven door Jon Carpenter Publishing. Het is onder meer verkrijgbaar bij veel toeristenbureaus in Groot-Brittannie en bij Amazon.co.uk  
Prijs: 2,50 Pond

- The Rough Guide
The Rough Guide (Engelstalig) is een prima reisgids met ruime aandacht voor vegetarische restaurants en hotels. Hij bevat verder informatie over cultuur, natuur, geschiedenis en achtergronden. Er zijn aparte Rough Guides voor onder meer Groot-Brittannie, Engeland, Schotland, Wales, Edinburgh.
Zie: www.roughguides.com

- www.vegsoc.org
Op de site van de Vegetarian Society adverteren vegetarische hotels en restaurants. Een overzicht per regio vind je onder ‘Leisure & Lifestyle directory’.

- Vegetarian Britain
Meer informatie over deze uitgebreide gids met vegetarische adressen in Groot-Brittannie vind je op de site www.vegetarianguides.co.uk/britain.
Er is een aparte gids voor Londen.









Cheryl

Re:Veganist in Engeland
« Reactie #9 Gepost op: 09 mei 2003, 19:50:21 »
Ik ga misschien 2 dagen naar Londen binnenkort en ben dan de enige veganist, weet iemand hier misschien waar ik dan wat zou kunnen eten? Liefst ergens waar het goedkoop is.

Cheryl

Re:Veganist in Engeland
« Reactie #10 Gepost op: 10 mei 2003, 16:45:14 »
Dank je wel
Volgens mij blijven we alleen in het centrum.

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:Veganist in Engeland
« Reactie #11 Gepost op: 10 mei 2003, 17:18:33 »
Ik ga misschien 2 dagen naar Londen binnenkort en ben dan de enige veganist, weet iemand hier misschien waar ik dan wat zou kunnen eten? Liefst ergens waar het goedkoop is.

Food for thought is een goedkoop vegetarisch restaurantje vlakbij Covent Garden (Neill Street). Bijna de helft van de gerechten zijn vegan Ik heb er in elk geval  al een paar keer lekker gegeten

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Veganist in Engeland
« Reactie #12 Gepost op: 12 mei 2003, 16:50:58 »
Cranks was ook altijd lekker eten, maar ik geloof dat ie in Londen gestopt zijn vanwege ruzie na een overname  :( Ook leuk maar ik geloof niet goedkoop is World Food Cafe http://www.worldfoodcafe.com/ (jawel, die lui van het kookboek) wagamama (www.wagamama.com) heeft ook veganistisch dacht ik en is zeker lekker en goedkoop. Of naar een Chinees in Chinatown en iets met veel groeten en tofu bestellen.
,,,,فلافل

Cheryl

Re:Veganist in Engeland
« Reactie #13 Gepost op: 14 mei 2003, 16:18:41 »
Het is pas over 49 dagen dus nog tijd zat!
Bedankt voor de reacties

Cheryl

Re:Engeland/Londen
« Reactie #14 Gepost op: 15 juli 2003, 23:11:19 »
Ik ben gisteravond terug gekomen maar ben bij iemand blijven logeren vanacht dus was eigenlijk vandaag pas thuis, het was echt suuuuuuper en met eten was te doen voor een paar dagen, heb een bakje fruit waar druiven en 2 soorten meloenblokjes inzat, heeeel lekker en broodje falafal heb ik ook gegeten, ook heeel lekker, ik heb in een supermarkt ook nog niets gekocht wat op denk rijstwafels moest lijken, was wel oke maar vult helemaal niet, wel lekker om tussendoor wat van te eten, we hebben vooral gedronken want het was echt super warm, ik had ook nog 2 appels en koekjes meegenomen, ik heb dus niet echt gezond gegeten maar moet af en toe es kunnen.

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Engeland/Londen
« Reactie #15 Gepost op: 06 augustus 2003, 21:09:05 »
Christiaan, heb je al uitgezocht waar je allemaal wilt/ kunt/ gaat eten?

Kan ik me vast mentaal voorbereiden.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Engeland/Londen
« Reactie #16 Gepost op: 06 augustus 2003, 21:38:01 »
Christiaan, heb je al uitgezocht waar je allemaal wilt/ kunt/ gaat eten?
We gaan gewoon naar Maoz.

Hier staat wel wat
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Engeland/Londen
« Reactie #17 Gepost op: 07 augustus 2003, 09:22:56 »
Dus dat wordt drie keer Maoz en een keer dat restaurant? Want ik ga niet aan het Indische eten!
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Engeland/Londen
« Reactie #18 Gepost op: 07 augustus 2003, 10:39:55 »
"Hot dishes" betekent niet dat ze er pittig eten verkopen.

Country Life, zat dat ook niet in Praag?
« Laatst bewerkt op: 07 augustus 2003, 10:41:00 door Christiaan »
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Engeland/Londen
« Reactie #19 Gepost op: 07 augustus 2003, 14:20:43 »
"Hot dishes" betekent niet dat ze er pittig eten verkopen.

Country Life, zat dat ook niet in Praag?

Ja. In Londen heb ik daar voor een dichte deur gestaan, dus check goed het adres, als ze open zijn is het nl. erg lekker (een paar jaar geleden in ieder geval).
,,,,فلافل