Vegatopia Forum

Engeland - Londen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Engeland/Londen
« Reactie #20 Gepost op: 15 augustus 2003, 00:19:39 »
Maandag World of Food Cafe, dinsdag Wagamama, woensdag Food for Thought, donderdag Neil's Yard Saladbar.

Mmmmmmmm

Porties voor mijn meer dan genoeg, Christiaan at dinsdag 3/4 van mijn noodlesoep mee en woensdag bijna mijn hele salade.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Engeland/Londen
« Reactie #21 Gepost op: 15 augustus 2003, 00:40:30 »
Maandag World Food Cafe, woensdag Food for Thought, donderdag Neil's Yard Saladbar.
Allemaal bij metrostation Covent Garden, in Neal Street of Neal's Yard.

Erg goed eten. Ik was een tijdje geleden onder de indruk van Odessa in Nijmegen, nou, deze zijn wat mij betreft allemaal vergelijkbaar. De prijs is volgens mij voor Londense begrippen goed te doen. Je bent met 6-9 pond een hoofdgerecht en drankje (Wagamama: appel-selderijsap met munt) verder.

Het zijn alledrie vegetarische restaurants, en zeer veganistenvriendelijk ook nog.
« Laatst bewerkt op: 15 augustus 2003, 00:42:26 door Christiaan »
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:Engeland/Londen
« Reactie #22 Gepost op: 17 december 2004, 11:33:45 »
Vorige zondag in Londen geweest maar Soul Food en World food Cafe niet gevonden.
Covent Garden en straatjes er rond zeker 2 keer afgelopen.  :(
Maar! Daardoor zijn we bij Wagamama beland en dat viel héél goed mee!  :yummie:
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Engeland/Londen
« Reactie #23 Gepost op: 17 december 2004, 11:44:59 »
World Food Cafe zat ook een beetje verstopt. 't Zit aan de buitenrand van Covent Garden, om maar zo te zeggen, in een hofje wat van de buitenkant niet heel duidelijk zichtbaar is. En dan moet je ook nog eens een trap op want het zit op de eerste verdieping van een gebouw. Maar als je er dan eenmaal bent... dan heb  je ook wat!
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:Engeland/Londen
« Reactie #24 Gepost op: 17 december 2004, 11:51:06 »
Ik hou het te goed!  :D
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Engeland/Londen
« Reactie #25 Gepost op: 17 december 2004, 13:21:15 »
't Steegje heet Neal's Yard, dat staat geloof ik wel aangegeven aan de straatzijde.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:Engeland/Londen
« Reactie #26 Gepost op: 17 december 2004, 13:25:55 »
World Food Cafe zat ook een beetje verstopt. 't Zit aan de buitenrand van Covent Garden, om maar zo te zeggen, in een hofje wat van de buitenkant niet heel duidelijk zichtbaar is. En dan moet je ook nog eens een trap op want het zit op de eerste verdieping van een gebouw. Maar als je er dan eenmaal bent... dan heb  je ook wat!

Bedoel je Neal's yard?
Da's een retecute pleintje nabij Covent garden met een hoop cafeetjes enzo en daaro zit ook de Rough Trade winkel. :heart:

Edit: Oh, hihi, ja dus. :D
« Laatst bewerkt op: 17 december 2004, 13:28:22 door calimero »
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:Engeland/Londen
« Reactie #27 Gepost op: 17 december 2004, 13:48:49 »
Wel, ik heb het niet gevonden.  :-\
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Engeland/Londen
« Reactie #28 Gepost op: 17 december 2004, 21:46:25 »
Zal ik de volgende keer dan maar meegaan ;)
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:Engeland/Londen
« Reactie #29 Gepost op: 19 december 2004, 13:22:25 »
Goed idee!  :thumbsup:
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

snoepie

Re:Engeland/Londen
« Reactie #30 Gepost op: 23 maart 2005, 23:24:34 »
Het is dan wel geen vegetarisch restaurant, maar er staan wel twee enorm lekkere vegetarische gerechten op de menukaart: Noodle Noodle in Buckingham Palace Road. Op de vier dagen die ik in Londen was, ben ik er twee keer gaan eten omdat het daar zoooo lekker was. Njam, krijg weer zin in noodles. :D::)

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Engeland/Londen
« Reactie #31 Gepost op: 25 maart 2005, 17:11:50 »
ik heb heel lekkere mezze's (allemaal vegetarisch) gegeten in een restaurantje in jamesstreet, een zijstraat van oxfortstreet geloof ik.

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Re:Engeland/Londen
« Reactie #32 Gepost op: 04 september 2005, 22:56:10 »
Mensen met kinderen zullen aangenaam verrast zijn met de restaurants van de Giraffe-keten. Negen stuks, verspreid over London. De muziek en het interieur flirten met Afrika, de menukaart is dezelfde pseudo-hippe Azie, Italia, Midden-oosten mix waar Jamie's kookboeken zo vol mee staan. De ontbijt/brunchmenu's zien er goed uit, en hebben prijzen gewonnen.
Naar Londonse maatstaven zijn de toko's behoorlijk betaalbaar, al zal je op drukke dagen wat dicht op je medemens moeten zitten.
Voor kinderen is er een speciale menukaart, speelgoed, kleurplaten en dat soort meuk - hoewel Giraffe zeker niet alleen voor ouders met kinderen is, kunnen echte kinderhaters beter wegblijven.
« Laatst bewerkt op: 04 september 2005, 22:56:46 door bart »
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Engeland/Londen
« Reactie #33 Gepost op: 04 september 2005, 23:29:36 »
http://www.thegate.tv/

The Gate, een hip vega restaurant in Londen (Hammersmith). Ze hebben ook een boek uit dat een aanrader is!

Ze hebben een vrnml. oosters-aziatisch menu en schijnen het beste vega restaurant van Londen te zijn.

Dave

Re:Engeland/Londen
« Reactie #34 Gepost op: 05 september 2005, 23:13:41 »
http://www.thegate.tv/

The Gate, een hip vega restaurant in Londen (Hammersmith). Ze hebben ook een boek uit dat een aanrader is!

Ze hebben een vrnml. oosters-aziatisch menu en schijnen het beste vega restaurant van Londen te zijn.
Op loopafstand van de metro Hammersmith.
Ik heb er niet gegeten, maar het op hetzelfde perceel gelegen vegetarische B&B Temple Lodge heeft goede bedden en een goede badkamer. Ik betaalde 35 pond voor 1 nacht + 1 pond lidmaatchap. Er is een vegetarisch ontbijt, maar vegan opties zijn ook mogelijk.

Ook aan  te raden is het pas geopende restaurant 222

http://www.222veggievegan.com

Je kan het lopen vanaf Hammersmith, maar het is niet dichtbij.
« Laatst bewerkt op: 05 september 2005, 23:15:16 door Dave »

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Engeland/Londen
« Reactie #35 Gepost op: 06 september 2005, 11:21:45 »
Vorige zondag in Londen geweest maar Soul Food en World food Cafe niet gevonden.
Covent Garden en straatjes er rond zeker 2 keer afgelopen.  :(
Maar! Daardoor zijn we bij Wagamama beland en dat viel héél goed mee!  :yummie:

Als je vanuit het metrostation Covent Garden Neal Street in loopt (linksaf, de straat bij de M&S in), kom je langs Food for Thought. Als je dan halverwege Neal Street bent, kun je linksaf (dus de tweede straat links, vanaf het metrostation gezien, aan je rechterkant is dan een kite shop). Je loopt dan Shorts Garden in. Na ongeveer twee of drie winkels is er dan een heel smal steegje die uitkomt op Neal's Yard.

Mijn tip voor mensen die naar Londen gaan: de RedVeg. Een vegetarisch fastfood 'restaurantje'. Burgers, hotdogs, nuggets, falafel, three bean wrap, etc. Vooral de mushroomburger is echt overheerlijk. Je kan bijna alles ook vegan krijgen. Bij de mushroomburger lieten ze dan de kaas (alle kaas is overigens vegetarisch) weg en deden er vegan mayo op. Echt een aanrader.

De RedVeg zit in Dean Street, een zijstraat van Oxford Street (als je op Oxford Circus staat met aan je linkerkant het stuk dat naar Hyde Park gaat, dan een eind naar rechts lopen en dan is die straat aan de rechterkant). Je kan ook vanaf Piccadilly Circus Shaftesbury Avenue inlopen. Dean Street is dan aan de linkerkant (tegenover de straat waar de ene poort van Soho staat). Je moet dan wel heel Dean Street doorlopen, want het is aan de kant van Oxford Street.

De reden van dee uitgebreide beschrijving hoe je er kan komen: de mushroomburger is echt ontzettend lekker.

Er is trouwens ook een RedVeg in Brighton, maar de mushroomburger die ik daar heb gehaald was echt lang niet zo lekker als die in Londen.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Engeland/Londen
« Reactie #36 Gepost op: 06 september 2005, 13:01:26 »
Als je vanuit het metrostation Covent Garden Neal Street in loopt (linksaf, de straat bij de M&S in), kom je langs Food for Thought. Als je dan halverwege Neal Street bent, kun je linksaf (dus de tweede straat links, vanaf het metrostation gezien, aan je rechterkant is dan een kite shop). Je loopt dan Shorts Garden in. Na ongeveer twee of drie winkels is er dan een heel smal steegje die uitkomt op Neal's Yard.

Klopt helemaal, zelfs ik begrijp deze routebeschrijving. Food for Thought is ook een aanrader en op de begane grond in Neal's Yard zit een vega(n)eethuisje.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Engeland/Londen
« Reactie #37 Gepost op: 06 september 2005, 18:42:10 »
FFT is geweldig! Vooral de crumble.

Tegenover Neal's Yard (zo heet dat eethuisje) zit Neal's Deli. Daar verkopen ze helaas niet alleen maar vegetarische dingen, maar ze verkopen er wel vegan softijs. 't Kost 2 pond 50, maar dan krijg je ook wel een heleboel. En het is erg lekker!

Neal's Yard (dat eethuisje) verkoopt trouwens heel erg lekkere vegan chocolate cake. Wel erg machtig.

(En even voordat iedereen denkt 'hoeveel eet dat kind wel niet op een vakantie': ik heb er drie maanden gewoond  ;))
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Kiwi

Re:Engeland/Londen
« Reactie #38 Gepost op: 06 september 2005, 18:43:21 »
(En even voordat iedereen denkt 'hoeveel eet dat kind wel niet op een vakantie': ik heb er drie maanden gewoond  ;))

Dat dacht ik niet hoor, maar toch leuk die extra info. ;) :P

Tijmetje

Re:Engeland/Londen
« Reactie #39 Gepost op: 08 september 2005, 09:49:36 »
Citaat
ik heb er drie maanden gewoond  ;)
Dat wil ik no ook wel een beetje eigenlijk...