Vegatopia Forum

Engeland - Londen

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Engeland/Londen
« Reactie #80 Gepost op: 25 juli 2006, 10:31:18 »
Ja, maar het is daar alleen heel duur (meer dan vijf euro voor een doos Cheerios* bijvoorbeeld) en ze verkopen er geen Sainsbury's-spullen. Bovendien is het een heel klein winkeltje, in tegenstelling tot de mega-Sainsbury's.




* Ja, ik weet dat dat niet Brits is.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Engeland/Londen
« Reactie #81 Gepost op: 25 juli 2006, 11:00:13 »
Ik ga in augustus naar Schotland, voor het eerst op vakantie met een auto. Man man man wat ga ik die auto volladen met lekkere dingen op de terugreis  :D
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Engeland/Londen
« Reactie #82 Gepost op: 25 juli 2006, 11:06:19 »
Ja, maar het is daar alleen heel duur (meer dan vijf euro voor een doos Cheerios* bijvoorbeeld) en ze verkopen er geen Sainsbury's-spullen. Bovendien is het een heel klein winkeltje, in tegenstelling tot de mega-Sainsbury's.




* Ja, ik weet dat dat niet Brits is.

Klopt maar voor de hoge nood is het beter dan niks ;-)
en ze hebben mijn favoriete biertje van het moment: Old Speckled Hen!

Ik kom trouwens regelmatig in de UK, maar neem eigenlijk nooit etenswaren mee terug.... ik vind wel dat je er heel veel vega-keuze hebt hoor, maar om nou te zeggen dat en dat neem ik mee.... wat nemen jullie dan bijvoorbeeld mee terug?
« Laatst bewerkt op: 25 juli 2006, 11:07:45 door Modub »

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Engeland/Londen
« Reactie #83 Gepost op: 25 juli 2006, 11:50:39 »
Dozen breakfast cereal, zakken crumblemix van Sainsbury's eigen merk, crumpets/muffins, nans, Kettle chips, Bramley apple & Blackcurrent pies, jam tarts, tomato chutney van Sainsbury's eigen merk, soy milk, cider, bakdingen die hier niet zo makkelijk te vinden zijn en daar megagoedkoop zijn... Moet ik nog even door gaan?   :P
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Engeland/Londen
« Reactie #84 Gepost op: 25 juli 2006, 11:51:52 »
Ik ga in augustus naar Schotland, voor het eerst op vakantie met een auto.

Waar ga je precies naar toe?

Mocht je in Edinburgh komen: ken je Henderson's? Mocht je in Glasgow komen: ken je 13th note?
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Engeland/Londen
« Reactie #85 Gepost op: 25 juli 2006, 11:52:16 »
Ja hoor ga je gang! Die chutney dat is misschien wel wat... Kettle chips hebben ze ook bij onze supermarkt, die zijn wel heel lekker! Maar ehm.. bakspullen? Ik zou niet weten wat ik hier niet kan kopen waar ik graag mee bak...

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Engeland/Londen
« Reactie #86 Gepost op: 25 juli 2006, 12:03:14 »
Hebben ze Kettle chips bij jouw supermarkt?  :o Ook de salt & vinegar?

En het is niet dat de spullen hier niet te krijgen zijn, maar moeilijker (voor mij iig): creme of tartar, bicarbonate of soda, gemalen amandelen (of je moet 10 gram voor 5 euro willen halen bij de Natuurwinkel of het zelf doen maar dan krijg ik het niet zo fijn), pastry mix, veganne chocolate chips, etc.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Engeland/Londen
« Reactie #87 Gepost op: 25 juli 2006, 13:28:00 »
Ja Salt en Vinegar ook, blijkbaar loopt het daar...
bicarbonate of soda is gewoon bakpoeder volgens mij maar onder de engelse naam is het bij bijna alle toko's te krijgen voor weinig. Gemalen amandelen: tsja lang leven de keukenmachine maar die heeft niet iedereen natuurlijk.
De andere dingen ken ik niet of gebruik ik niet. Ik heb wel een tijdje een Hobnobs verslaving gehad, van die koekjes met chocolade. Lekker! Die had je hier toen ook nog niet, nu heb je wel vergelijkbare produkten. En in Schotland dronk ik veel Irn Bru, lekker chemisch maar nu kan ik daar toch niet meer tegen, dus heel heel heel af en toe koop ik eens een blikje bij de Engelse winkel, gewoon puur uit sentiment, want echt lekker vind ik het ook niet meer.

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Engeland/Londen
« Reactie #88 Gepost op: 25 juli 2006, 13:32:56 »
Ja Salt en Vinegar ook, blijkbaar loopt het daar...
Waar is daar precies?

bicarbonate of soda is gewoon bakpoeder volgens mij maar onder de engelse naam is het bij bijna alle toko's te krijgen voor weinig.
Nee, bicarbonate vormt samen met creme of tartar bakpoeder.

Gemalen amandelen: tsja lang leven de keukenmachine maar die heeft niet iedereen natuurlijk.
Ik heb er een, maar krijg het echt niet zo fijn als die in het zakje van de Sainsbury's.

Ik heb wel een tijdje een Hobnobs verslaving gehad, van die koekjes met chocolade. Lekker!
Hobnobs zijn lekker! Wist je dat ze die ook bij De Tuinen hebben? En heb je de biologische chocolate chip cookies van de Tesco wel eens gehad?

En in Schotland dronk ik veel Irn Bru, lekker chemisch maar nu kan ik daar toch niet meer tegen, dus heel heel heel af en toe koop ik eens een blikje bij de Engelse winkel, gewoon puur uit sentiment, want echt lekker vind ik het ook niet meer.
Er is ook Irn Bru light. Tenminste, in Schotland. Of gaat het niet alleen om de suiker?
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Re:Engeland/Londen
« Reactie #89 Gepost op: 25 juli 2006, 13:36:23 »
Ja Salt en Vinegar ook, blijkbaar loopt het daar...

Gatever,  :pukey: :pukey: :pukey:
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Engeland/Londen
« Reactie #90 Gepost op: 25 juli 2006, 14:12:56 »
Ja Salt en Vinegar ook, blijkbaar loopt het daar...
Waar is daar precies?
De Jumbo in Drachten

bicarbonate of soda is gewoon bakpoeder volgens mij maar onder de engelse naam is het bij bijna alle toko's te krijgen voor weinig.
Nee, bicarbonate vormt samen met creme of tartar bakpoeder.
Dat wist ik niet! Weer wat geleerd!

Gemalen amandelen: tsja lang leven de keukenmachine maar die heeft niet iedereen natuurlijk.
Ik heb er een, maar krijg het echt niet zo fijn als die in het zakje van de Sainsbury's.

Blijkbaar neem ik dus met grover genoegen  :)

Ik heb wel een tijdje een Hobnobs verslaving gehad, van die koekjes met chocolade. Lekker!
Hobnobs zijn lekker! Wist je dat ze die ook bij De Tuinen hebben? En heb je de biologische chocolate chip cookies van de Tesco wel eens gehad?
Nee nooit gehad, klinkt goed!

En in Schotland dronk ik veel Irn Bru, lekker chemisch maar nu kan ik daar toch niet meer tegen, dus heel heel heel af en toe koop ik eens een blikje bij de Engelse winkel, gewoon puur uit sentiment, want echt lekker vind ik het ook niet meer.
Er is ook Irn Bru light. Tenminste, in Schotland. Of gaat het niet alleen om de suiker?
Op zich wel, hoewel ik ook niet zo heel erg fan meer ben van koolzuur in frisdranken. Ik zal in september eens aan vrienden vragen of ze een fles light voor me in willen vliegen, dan zal ik eens vergelijkend warenonderzoek doen!  ;D
« Laatst bewerkt op: 25 juli 2006, 14:15:31 door Modub »

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Engeland/Londen
« Reactie #91 Gepost op: 25 juli 2006, 22:53:48 »
Gemalen amandelen: tsja lang leven de keukenmachine maar die heeft niet iedereen natuurlijk.

Ja maar dat Engelse spul is echt amandel-meel (dat wat ik ken tenminste). Dat lukt je niet met de keukenmachine.
,,,,فلافل

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Engeland/Londen
« Reactie #92 Gepost op: 25 juli 2006, 22:55:32 »
Ah, ik dacht al dat het aan mijn keukenmachine lag.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Engeland/Londen
« Reactie #93 Gepost op: 26 juli 2006, 17:08:32 »
Ik ga in augustus naar Schotland, voor het eerst op vakantie met een auto.

Waar ga je precies naar toe?

Mocht je in Edinburgh komen: ken je Henderson's? Mocht je in Glasgow komen: ken je 13th note?
Ik ga niet naar Edinburgh en niet naar Glasgow, ik ga lopen in de wijde wildernis, in Argyll. Ben je daar wel eens geweest?

edit: ik vrees dat ze daar weinig supermarkten hebben  ;D
« Laatst bewerkt op: 26 juli 2006, 17:21:35 door Sam »
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Engeland/Londen
« Reactie #94 Gepost op: 29 juli 2006, 11:40:04 »
O leuk Sam! Ik hoor graag je ervaringen! Ik wil misschien in oktober naar Schotland. Ik heb een keer in november een tour door Schotland gedaan (met zo'n busje vol toeristen, je weet wel) en toen vond ik de kou, de wind en regen en vlagen sneeuw juist geweldig indrukwekkend en bij het landschap passen! In een jeugdherberg in de buurt van Loch Ness was er geen verwarming op de slaapzalen en we konden in eerste instantie niet douchen omdat de leidingen bevroren waren. Brrrrr, maar toch wel weer leuk als ervaring.  :) Ik hou wel van buiten zijn met dat soort weer, om dan als je weer binnen bent met een beker Cadbury's Hot Chocolate (of iets alcoholisch ;)) voor de open haard te zitten....

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Engeland/Londen
« Reactie #95 Gepost op: 10 oktober 2006, 18:07:15 »
Ik heb van t weekend eindelijk het voor elkaar gekregen bij Red Veg de mushroom burger te eten. Lekker  :yummie:.  Bedankt voor de tip Sanja.

Nog veel op Neal's Yard rondgelopen (World Food Cafe heeft echt merkwaardige openingstijden, maar goed) en daar is nu ook een Marokaan genaamd Souk Medina bijgekomen. Ook open voor lunch.
Het is er donker, maar ze hebben wel 2 veggie couscoussen en 3 veggie tajines (heb ik nog nooit meegemaakt) op de lijst staan, alsmede een stapel mezzes. Zeer prima.
Je kunt er ook met een grote groep terecht.

Verder ben ik nog in het sjiekere Neal Street restaurant van Antonio Carluccio binnengelopen om te babbelen (het was geen etenstijd) en ze maken daar zeker ook veggie eten. Ga ik zeker de volgende keer heen.
,,,,فلافل

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Engeland/Londen
« Reactie #96 Gepost op: 10 oktober 2006, 23:51:46 »
Ik ben jaloers! (Op je trip naar Londen in het algemeen en op het eten van een mushroomburger in het bijzonder.)

Net toevallig een uur met M. gepraat over hoe leuk het toch was in Londen en hoe we het missen om daar te wonen, en dat we er in november (als het lukt) weer even heen gaan. :cheer:
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Engeland/Londen
« Reactie #97 Gepost op: 13 november 2006, 21:58:55 »
http://www.londononline.co.uk/Restaurants/cuisine/ Is een site met ook menu's online van Londonse restaurants.
« Laatst bewerkt op: 13 november 2006, 22:08:36 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Engeland/Londen
« Reactie #98 Gepost op: 17 november 2006, 16:45:32 »
Voornamelijk gegeten bij de restaurantjes die ik al wel eerder genoemd heb: Food for Thought (Neal Street), RedVeg (Dean Street), World Food Cafe (de carrot cake is echt superlekker, en die staat in kookboek nummer 2 :D) en Neal's Yard (waar ze nog steeds softijs hebben en de chocolate cake is zelfs voor iemand die niet echt dol is op chocola :kwijl: ; beiden Neal's Yard), Beetroot (Berwick Street, zijstraat van Oxford Street).

Nieuw was de lunch in het de Hummusbar ('first hummus bar in the UK'). Hummus met guacemole-topping gehad. Klinkt een beetje raar, maar was heel lekker. Aardige bediening ook. Gelegen in Wardour Street (naast Berwick Street van de Beetroot en die ligt weer naast Dean Street van de RedVeg).

En nu moet ik heel snel weg om een uurtje te gaan BOMmen. Gevolgd door een uurtje bodyfit. En dan nog maar een uurtje op een crosstrainer denk ik zo. :bloos:  ;D
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Gwennepen

Re:Engeland/Londen
« Reactie #99 Gepost op: 17 november 2006, 16:51:26 »
Ja, kijk jij maar uit dat je niet te mollig wordt. ;)