Vegatopia Forum

Engeland - Londen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Engeland/Londen
« Reactie #120 Gepost op: 18 maart 2007, 15:28:40 »
Ga je ook nog naar dat Indiase restaurant met een Michelin-ster?

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Engeland/Londen
« Reactie #121 Gepost op: 18 maart 2007, 18:36:52 »
Ga je ook nog naar dat Indiase restaurant met een Michelin-ster?

 :yes:
,,,,فلافل

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Engeland/Londen
« Reactie #122 Gepost op: 19 maart 2007, 09:42:53 »
Wauw dat klinkt goed Selly! Moet ik ook eens doen de volgende keer dat ik in Londen ben.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Engeland/Londen
« Reactie #123 Gepost op: 19 maart 2007, 13:54:50 »
Ga je ook nog naar dat Indiase restaurant met een Michelin-ster?

 :yes:

Goed! Ook daar moet/kun je online reserveren en er staan gewoon vegetarische opties op het menu. :yummie: ik ben een beetje jaloers!
This is between me and the vegetable!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Engeland/Londen
« Reactie #124 Gepost op: 29 april 2007, 17:53:18 »
Jongens wat was het lekker in London  vorige week :yummie:
Op de Borough Market lekkere broodjes gegeten in het zonnetje bij de kerk: een wrap met couscous, gegrillde groenten en tzaziki. Wel veel vlees hebben ze er ook.
Bij Sketch 7 gangen van sterrenkok Pierre Gagniere gegeten, maar niet voordat we het hele pand hadden gezien inclusief soort onderzee-cocktailbar en toilet met nep-diamanten door Christiaan Dior. Het eten was erg bijzonder en wat ik het lekkerst vond was de gemoorde witlof/romeinse sla in een spinaziesausje en de uiensoep die in geen velden of wegen leek op gewone uiensoep met zoete-aardappel/honingzalf. Het mozzarella-ijs was heel apart en over de 5 (!) toetjes die we kregen begin ik maar niet eens.
Verder gegeten bij groentenkok Paul Gayler, die de lekkerste risotto ooit maakte met heel beschaafde truffel en heerlijke doperwten en een luchtige niet-zoute parmezaanse kaas souffle met bloemblaadjes-salade.
Tot slot bij sterren-indier Atul Kochhar gegeten en man o man wat was dat lekker. Panir gevuld met uiencompote en een aubergine'steak' met heel erg lekkere gele curry yoghurtsaus.
En natuurlijk heb ik de mushroomburger bij vegetarische snackbar Red Veg gegeten en erbij lekkere aardappelwedges en gevulde jalapenos.
« Laatst bewerkt op: 29 april 2007, 17:55:07 door Selly »
,,,,فلافل

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Engeland/Londen
« Reactie #125 Gepost op: 30 april 2007, 09:46:06 »
Wat een geweldige trip lijkt me dit!

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Engeland/Londen
« Reactie #126 Gepost op: 22 mei 2007, 10:50:23 »
Jongens wat was het lekker in London  vorige week :yummie:
Op de Borough Market lekkere broodjes gegeten in het zonnetje bij de kerk: een wrap met couscous, gegrillde groenten en tzaziki. Wel veel vlees hebben ze er ook.
Oooh, daar hebben ze een van de lekkerste veggieburgers ever (binnen gelijk om de hoek).

Bij Sketch 7 gangen van sterrenkok Pierre Gagniere gegeten, maar niet voordat we het hele pand hadden gezien inclusief soort onderzee-cocktailbar en toilet met nep-diamanten door Christiaan Dior. Het eten was erg bijzonder en wat ik het lekkerst vond was de gemoorde witlof/romeinse sla in een spinaziesausje en de uiensoep die in geen velden of wegen leek op gewone uiensoep met zoete-aardappel/honingzalf. Het mozzarella-ijs was heel apart en over de 5 (!) toetjes die we kregen begin ik maar niet eens.
Verder gegeten bij groentenkok Paul Gayler, die de lekkerste risotto ooit maakte met heel beschaafde truffel en heerlijke doperwten en een luchtige niet-zoute parmezaanse kaas souffle met bloemblaadjes-salade.
Tot slot bij sterren-indier Atul Kochhar gegeten en man o man wat was dat lekker. Panir gevuld met uiencompote en een aubergine'steak' met heel erg lekkere gele curry yoghurtsaus.
En natuurlijk heb ik de mushroomburger bij vegetarische snackbar Red Veg gegeten en erbij lekkere aardappelwedges en gevulde jalapenos.
Wat een barbaar ben ik. Ik dacht 'lekker', 'lekker', 'lekker' en 'oooooh, een mushroomburger!!'. ::)

Ai, wat wil ik graag weer naar Londen.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Engeland/Londen
« Reactie #127 Gepost op: 22 mei 2007, 14:01:58 »
Ik heb ook een mushroomburger gehad hoor van de red veg  :D.
En vegan softijs in neals yard  :D
,,,,فلافل

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Engeland/Londen
« Reactie #128 Gepost op: 22 mei 2007, 15:14:31 »
Ja, dat was het juist, toen ik dat stukje over die mushroomburger las was ik opeens helemaal enthousiast.

Oh, dat ijs in Neal's Yard is lekker. En je krijgt altijd een enorme lading, dus dan valt de prijs ook nog wel mee.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:Engeland/Londen
« Reactie #129 Gepost op: 21 juni 2007, 09:11:07 »
Beegin juli ben ik enkele dagen in Londen. Toen ik daar een jaar of zes geleden was hadden we een Indisch vegetarisch buffetrestaurantje gevonden. Het moet ergens gelegen zijn in de buurt van Kings Cross en Russel Square schat ik zo. Zal wel een speld in een hooiberg zijn?

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Engeland/Londen
« Reactie #130 Gepost op: 22 juni 2007, 21:13:23 »
Er zijn echt best veel buffetrestaurantjes in London, dus idd beetje speld in hooiberg  :(
,,,,فلافل

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Engeland/Londen
« Reactie #131 Gepost op: 22 juni 2007, 23:12:10 »

Ai, wat wil ik graag weer naar Londen.

Ik ook en wel nu.

maar helaas krijg ik geld en tijd niet verenigd :(

McCartney

Re:Engeland/Londen
« Reactie #132 Gepost op: 27 juni 2007, 19:44:10 »
Ben zojuist (gisteren) terug uit Engeland en Wales. Heb wel ontdenkt dat je daar beslist in de steden moet zijn en niet op het platteland, anders moet je voor eeuwig sandwiches met ei en mayonaise blijven eten.
Abergavenny (Wales) had wel een veggie eethuisje zag ik en Cardiff (Wales) en Birmingham (England) zijn ook wel oké voor vegetariërs en wat Birmingham betreft is het zeker handig om in de buurt van de Bull Ring te blijven.
Indian restaurants zijn sowieso wel aan te raden.

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:Engeland/Londen
« Reactie #133 Gepost op: 28 juni 2007, 10:10:45 »
Na twee keer een overboeking van ons hotel, is het toch helemaal in orde gekomen. Maandag vertrekken we.  :D

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Engeland/Londen
« Reactie #134 Gepost op: 28 juni 2007, 23:19:59 »
Fijn dat het allemaal toch nog goed is gekomen!
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Engeland/Londen
« Reactie #135 Gepost op: 29 juni 2007, 15:46:41 »
Ben zojuist (gisteren) terug uit Engeland en Wales. Heb wel ontdenkt dat je daar beslist in de steden moet zijn en niet op het platteland, anders moet je voor eeuwig sandwiches met ei en mayonaise blijven eten.
Ik ben wel een keer of 10 in Engeland op het platteland op vakantie geweest en nooit problemen gehad, zelfs de kleinste pub heeft vegetarische lunches en minimaal een vegetarisch gerecht op de kaart. Plouhgman's lunch vind ik geweldig: kaas met appel en pickles. Ook supermarkten hebben heel veel, en zelfs in achteraf-dorpjes hebben ze Linda McCartney vegetarische worstjes in de vriezer (dat moet jou toch aanspreken  :)) Ik eet me altijd klem in Engeland (maar ik hou dan ook wel erg van engels eten...)
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:Engeland/Londen
« Reactie #136 Gepost op: 06 juli 2007, 16:37:37 »
Eergisteren gaan eten bij Food for thought. Ik had een Griekse linzenschotel, wat eigenlijk linzenprut met fetakaas was. Het eten was te doen maar het viel me op dat het er vrij smerig en ongezellig was. Zo druk ook dat er alleen maar een tafeltje vrij was in een soort nis waar een paar kussens en vies tafeltje gedropt was. Gezellig was anders.

Zag dat er in Soho twee Maoz'en zijn. Vriendelijke bediening, netjes... meer moet dat niet zijn...

Ons hotel was op wandelafstand van Kensington gardens, als het zonnetje al eens scheen tussen twee buien door was dat wel leuk.

In Kensington Highstreet zag ik ook een grote biosupermarkt. (whole Foods Market) Leuk!
« Laatst bewerkt op: 06 juli 2007, 16:43:26 door Brent »

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Engeland/Londen
« Reactie #137 Gepost op: 06 juli 2007, 18:24:22 »

In Kensington Highstreet zag ik ook een grote biosupermarkt. (whole Foods Market) Leuk!

Ja die is net geopend in de UK en ligt erg onder vuur.
,,,,فلافل

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:Engeland/Londen
« Reactie #138 Gepost op: 06 juli 2007, 18:45:52 »

In Kensington Highstreet zag ik ook een grote biosupermarkt. (whole Foods Market) Leuk!

Ja die is net geopend in de UK en ligt erg onder vuur.

En waarom is dat? Ik bedenk ineens dat ik Martha Stewart er al eens over heb horen kwelen. Is het een Amerikaanse keten?

Puck

Re:Engeland/Londen
« Reactie #139 Gepost op: 06 juli 2007, 18:51:43 »