Vegatopia Forum

Engeland - Londen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Engeland/Londen
« Reactie #160 Gepost op: 11 januari 2008, 21:06:03 »
Verder ben ik nog in het sjiekere Neal Street restaurant van Antonio Carluccio binnengelopen om te babbelen (het was geen etenstijd) en ze maken daar zeker ook veggie eten. Ga ik zeker de volgende keer heen.

Deze is in maart gesloten.

Klopt! Hij heeft nu alleen nog een aantal simpele cafes.

Citaat
 
Ik ben nu bezig resto's uit te zoeken waar ik heen wil en m'n vriendin zoekt uit welke interessante concerten er zijn. Vooralsnog lijkt het erop dat we per dag minstens naar een supermarkt, drie restaurants, vier platenzaken, twee boekwinkels en vijf concerten willen. ;D

Ja je hebt echt onwijs veel leuke eettenten  :D
,,,,فلافل

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:Engeland/Londen
« Reactie #161 Gepost op: 13 januari 2008, 10:35:39 »
Zo'n tent als Benares hè.
Moet je daar ehm, quasi chique voor gekleed gaan?
M'n vriendin en ik gaan weinig extra kleding meeslepen en een goed restaurant is leuk, maar wij willen wel daar eten waar we in ons dagelijkse kloffie terechtkunnen en ons toch niet de hele avond ongemakkelijk zullen voelen.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Engeland/Londen
« Reactie #162 Gepost op: 13 januari 2008, 12:03:30 »
Zo'n tent als Benares hè.
Moet je daar ehm, quasi chique voor gekleed gaan?
M'n vriendin en ik gaan weinig extra kleding meeslepen en een goed restaurant is leuk, maar wij willen wel daar eten waar we in ons dagelijkse kloffie terechtkunnen en ons toch niet de hele avond ongemakkelijk zullen voelen.

Mwa niet echt sjiek. Het is er redelijk donker, en ik had redelijk lompe schoenen aan die niet echt opvallen.
Ik zou er aan de andere kant ook niet in mn bergsportkleren gaan zitten, maar echt sjiek hoeft zeker niet. Er zitten wel allerlei Engelsen die met vrienden zijn of zaken doen en champagne drinken, maar dat heb je overal in Londen, daar moet je je dus niks van aantrekken (er zitten trouwens ook gewoon families enzo). Reserveren raad ik wel aan, maar dat kan handig via London Eats.
Benares is leuk als je een keer modern Indiaas wilt eten, en het is ook leuk omdat je er voor relatief niet al te duur bij een Michelin sterrenrestaurant kunt eten. Ze hebben geloof ik maar 1 veggie menu, niet 100 veggie keuzes. Omdat ze hun menu niet online hebben staan (toen ik ging iig niet) toen heb ik ze gemaild wat voor veggie ze hadden in de periode dat ik er was, dat menu stond me aan, en toen heb ik gereserveerd.
Als je naar meer traditioneel Indiaas eten op zoek bent kun je beter naar Rasa gaan (www.rasarestaurants.com/ ) om daar de Vegetarian Feast te eten; hier hoef je iig niet net binnen te komen, en het is er heerlijk.
Ook leuk Indiaas wat informeler is La Porte des Indes, maar dat is een beetje met Franse invloeden, enorm resto, leuk.

Voor echt origineel goed Indiaas eten zou ik naar Rasa gaan. Voor een keer iets anders zou ik naar Benares gaan.
« Laatst bewerkt op: 13 januari 2008, 12:05:43 door Selly »
,,,,فلافل

Kiwi

Re:Engeland/Londen
« Reactie #163 Gepost op: 04 mei 2008, 19:43:30 »
We zijn de afgelopen dagen in Londen geweest en hebben er heerlijk gegeten. Allereerst zijn we natuurlijk een mushroomburger gaan eten bij RedVeg. Na alle enthousiaste verhalen wilde ik die zelf ook wel eens proeven en ja, hij was inderdaad èrrug lekker. Ook de gevulde jalapeños vielen goed in de smaak. We zaten daarna alleen wel heel vol, het zijn geen kinderachtige porties die ze daar serveren. We vonden het eten er zo lekker dat we er de dag erna weer zijn gaan lunchen. Ik had me voorgenomen om de tweede keer iets anders te proberen, maar kon toch de verleiding van weer een mushroomburger niet weerstaan... :heehee:
Verder even binnengelopen bij Neils Yard salad bar (zoals het voluit heet), en gegeten bij World Food Café. Het eten bij World Food Café smaakte zoals ik me had voorgesteld (ik heb beide kookboeken): lekker. Neils Deli was niet open toen wij er waren. Maar wat een schattig pleintje is dat zeg! Ook nog geluncht (noodles) bij Wagamama (tip voor toeristen: bij de LondonPass krijg je het tweede hoofdgerecht gratis).
Het allerlekkerst hebben we echter bij The Gate gegeten. Leuk restaurant, in een gebouw wat ook als kerk gebruikt wordt. Alle vegetarisch, en het staat op de kaart aangegeven als gerechten ook veganistisch of glutenvrij kunnen worden gemaakt. Als voorgerecht hadden we de mezzeschotel, met daarop bijna alle voorgerechten die op de kaart stonden (falafel, salade van veldsla, sinaasappel, aardbei en walnoot, tortillachips met verschillende Mexicaanse prutjes, loempiaatjes, een stukje quiche en wat noodles met o.a. paddestoelen), zodat we daar in ieder geval niet uit hoefden te kiezen. Al had de gebakken courgettebloem me ook erg lekker geleken! Onze hoofdgerechten: een gepaneerde, gebakken en met okra gevulde aubergine (oeoeoeoe, wat was die lekker!) en een lasagne van allerlei groenten. Lekkere rabarber-peren-gembercrumble en hazelnoot-crème brulee toe.
:hungry:
Het was niet heel goedkoop (ik geloof dat we samen, inclusief drankjes, zo'n 75 pond kwijt waren), maar dat was het meer dan waard. Er waren ook twee kookboeken te koop, maar die vond ik erg prijzig (20 en 17 pond). Zojuist heb ik ze via bookdepository besteld voor samen nog geen 24 pond, en dan worden ze nog gratis thuisbezorgd ook!

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Engeland/Londen
« Reactie #164 Gepost op: 05 mei 2008, 18:18:25 »
Ik ga eind mei met zusjelief en onze beider geliefden naar Londen heb zojuist bij Benares gereserveerd. Ik heb er nu al zin in :hungry:
This is between me and the vegetable!

Linda

Londen
« Reactie #165 Gepost op: 20 mei 2008, 13:52:29 »
Ik ga samen op vakantie naar Londen met een niet vegetariër. Ik heb al een heleboel restaurants gevonden die vegetarische gerechten aanbieden, maar zijn er ook restaurants die zowel vegetarische als niet vegetarische gerechten aanbieden? Heeft er iemand misschien een paar namen van restaurants?

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Londen
« Reactie #166 Gepost op: 20 mei 2008, 14:39:43 »
Vast wel, maar de niet-vegetariër vindt het misschien geen probleem om ook eens vege te eten?
'Is toch lekkerder - puh' ;)

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Londen
« Reactie #167 Gepost op: 20 mei 2008, 16:22:41 »
Indiase restaurants - en daar heb je er nog al wat van in Londen - hebben meestal ruime keus voor vegetariërs en vleseters. Zie ook hierboven in een oudere draad.
« Laatst bewerkt op: 20 mei 2008, 16:24:31 door J@n »

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Londen
« Reactie #168 Gepost op: 20 mei 2008, 20:23:11 »
Ik ga samen op vakantie naar Londen met een niet vegetariër. Ik heb al een heleboel restaurants gevonden die vegetarische gerechten aanbieden, maar zijn er ook restaurants die zowel vegetarische als niet vegetarische gerechten aanbieden? Heeft er iemand misschien een paar namen van restaurants?

Op erg veel plekken kun je zoveel veg als niet veg eten in Londen, veg is er niet zo moeilijk te vinden. Bijv.

Indier Rasa, diverse locaties
Thai Patara
Midden-Oosters bij Souk en Souk Medina
,,,,فلافل

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re:Engeland/Londen
« Reactie #169 Gepost op: 11 juli 2008, 20:28:47 »
Tips voor Essex en omgeving zijn meer dan welkom, ben er straks twee weken.

Ben er ook in het weekend, dus als iemand nog leuke activiteiten in de omgeving, weet hou ik me ook aanbevolen. Andere dan Londen trouwens, daar ga ik misschien in oktober naar toe.
« Laatst bewerkt op: 11 juli 2008, 20:30:18 door LL de Ling »

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Engeland/Londen
« Reactie #170 Gepost op: 14 juli 2008, 19:08:19 »
Verder in London ontbeten bij een vegetarische diner: eat and two veg.

Ik vond het daar zo gezellig en lekker. Het oogde hip en was gelukkig niet alternatief. Waarom is er niet zoiets in Amsterdam?
Eet gezond & eet taartjes

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re:Engeland/Londen
« Reactie #171 Gepost op: 23 juli 2008, 10:26:00 »
Gisteren weer naar Bengal Spice in Wivenhoe geweest. Tip: neem daar niet de biryani, maar gewoon wat kleine groentengerechten en een naan ofzo. Heerlijk gegeten!

Heeft iemand nog tips voor Cambridge? Lunch of iets anders? Ga er zaterdag naar toe.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:Engeland/Londen
« Reactie #172 Gepost op: 21 augustus 2008, 01:09:03 »
In januari ben ik voor het eerst in tijden weer in Londen geweest. Vele bruikbare tips gevonden hier, waarvoor veel dank!

- ontbijten bij Eat & Two Veg was leuk & lekker, alhoewel ik het erg jammer vond dat ze geen vegaworstjes hadden.
- de vegan chocotaart bij het café van Foyles was inderdaad echt geweldig! Ik had ook nog een date square genomen, ook lekker maar maakte niet zoveel indruk.
- bij bovengenoemd café spotte ik een chocoreep van Montezuma en daarvan kwam we later de winkel tegen bij de Spitalfields market. Ik heb daar toen twee vegan chocorepen gekocht, eentje dragon ginger en één orange & geranium. De eerste pittig, de tweede subtiel.
- mijn reisgenote en ik houden hartstochtelijk van Rasa in Dering Street. Wij namen er de Kerala feast, super is die! Toen ik vroeg hoe ze hun naan hadden bereid, werden we meteen meegenomen naar de keuken en voorgesteld aan de kok. De ge-'stirfry'-de naan bleek stiekem toch niet geroerbakt te worden (taalprobleempje misschien?) maar op een bakplaat te worden gebakken. Het personeel is er echt extreem sympathiek; we waren vergeten onze Time out mee te nemen en we wilden erna nog naar een club, waar we het adres niet van hadden opgeschreven. Toen ging een van de medewerkers eerst zoeken in het telefoonboek en toen we het daarin niet vonden, een informatienummer bellen om zo het adres te proberen te achterhalen. Zij zijn de liefste ooit!
- vegan ijs en chocomousse gescoord in de Neal's yard Deli. Ik vond het vooral leuk dat het kón.
- lekker geluncht bij World Food Cafe.
- en 's avonds gegeten bij Food for thought. Lekkere crumble toe, ik  had nog een muffin of scone ook genomen maar dat was te optimistisch want dat paste er echt niet meer bij.
- De fameuze mushroomburger bij RedVeg ook uitgeprobeerd; lekker hoor.
- Bij Beatroot geleerd dat een mediumsized bakje echt, écht groot genoeg is, zelfs in geval van heel veel honger. Aangezien we dat bij het bestellen nog niet wisten, hadden we een groot bakje genomen en dat kreeg ik met veel moeite leeg maar mijn reisgenote niet. Jammer genoeg hebben we het gebak (alles vegan!) dus niet kunnen uitproberen. Overigens echt ontzettend lekker gegeten hier!
- Van de gelegenheid gebruik gemaakt in een sterrenrestaurant te eten bij Benares. Supertof, lekker gegeten, al vonden we het wel een beetje een weirde ervaring dat na elk slokje water dat we namen alweer iemand ons glas kwam bijvullen, en dat om het olielampje aan te steken (is verscheidene malen gebeurd want hij ging steeds weer uit) dit lampje eerst op een dienblad werd gezet.
- Bij The Gate zijn we ook geweest en daar hebben we ook erg lekker gegeten!
- We hebben ook nog een keer sandwiches gekocht bij een supermarkt en muffins gegeten bij Starbucks, waar je fijn warme sojachoco kunt krijgen.
- Mee naar huis ging Weetabix met choco, rodebieten/pastinaak/wortelchips, amandelmeel, bietenchutney.

Dat bovenstaande allemaal is gelukt in een dag of vijf, daar ben ik eerlijk gezegd best een beetje trots op. :P Hier vind je trouwens nog een reisverslag, voor wie nog verder geïnteresseerd is in wat twee veelvraterige muzieknerds doen als ze eens in een grote stad komen. ;)
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:Engeland/Londen
« Reactie #173 Gepost op: 21 augustus 2008, 01:18:08 »
Vorige week zijn we teruggegaan, deels omdat we een aantal restaurants nog niet hadden gehad, en mijn zeer gewaardeerde reisgenote L. had zelfs nog enkele, naar later bleek niet te versmaden, aanvullingen gevonden. Inmiddels eet ik wat vaker vegetarisch, dus heb ik niet altijd de vegan opties opgezocht. Deels waren we er ook om op zaterdag het vetcoole festival Field Day te bezoeken, waar behalve toffe muziek ook leuke horeca aanwezig was. Dan doel ik niet direct op de 'eat as many carrots as you can'-wedstrijd, alhoewel ik eerlijk moet zeggen dat die me wel aanlokte... Er was een tentje met prachtige cupcakes, een salade-& gebaktentje, een tentje met vega&vegan stuff, een bioburgerboer (met ook vegaburgers maar die durfde ik niet te bestellen wegens ik zag maar één bakplaat). We aten 's avonds een mexicanaburger van de vegaveganstand en heel veel koudgeworden donuts op de weg terug.

We herbezochten Eat & Two Veg, en dat was weer erg lekker, maar goed beschouwd was dat waarschijnlijk wel het saaiste wat we op culinair gebied hebben gedaan. We deden nl. zelfs alweer ontbijten, volgende keer toch maar eens avondeten daar.
Ook Foyles kreeg een revisit, waar ik dit keer naast de nog steeds/alweer geweldige chocotaart een broodje avocado/etc. nam. Jammer genoeg was de avocado nog keihard. Tegenvaller! Volgende keer hou ik het bij de gebak-afdeling.
De winkel van Montezuma heb ik nog net niet leeggekocht. De pepermunt-vanillechoco is superlekker! Bijna jammer dat ik vier van de repen ga weggeven, want eigenlijk wil ik ze allemáál wel proberen...
Een keertje gebruncht bij een filiaal van Giraffe[/url], dat was best heel oké, mét vegaworstjes. Aardige bediening ook. Ook een keertje gebruncht bij de Electric Brasserie[/url] aan het einde van Portobello Road, daar had ik de pastry-selectie genomen; een croissant, een chocoladebroodje en een gevulde amandelcroissant, die laatste vooral vond ik erg lekker, alleen jammer dat het niet werd opgewarmd.

Drie nieuwe adressen die een plekje hier verdienen:

1. Zondag aten we bij Manna[/url]: sympathieke bediening, leuke behangetjes (ook in de wc!), en ze draaiden er muziek van onder andere Pavement, jongens en meisjes! Het restaurant ligt in de wijk Primrose hill, waar we wel wat meer tijd hadden mogen besteden aangezien het er vol leuke winkeltjes en overige leuke plekjes zit. Nouja, het kwam met bakken uit de lucht, dus gezellig rondslenteren zat er toch niet echt in die avond.
Ik had het aspergetaartje vooraf (met nog een soort van aspergebeignet met gedroogde tomaat erbovenop, wel vreemd dat ze allebei hoofdzakelijk met asperge waren gevuld vond ik) en verder de cajun gumbo, een zoete stoofschotel; die was erg lekker. L. had als ik me niet vergis de soep van de dag (met onder andere prei en erwten) en daarna de driebonenchimichunga. Er zat een soort guacamole bij met avocade en mango. Was lekker. Toe had L. wittechocoladetaart en ik een crumble. We aten iets meer dan goed voor ons was...
Prijs weet ik niet meer precies, zal rond de vijftig pond zijn geweest ofzo, voor twee niet-wijndrinkers.

2. Maandag gingen we naar Rasa Noord[/url] (in Stoke Newington): het all-vega filiaal van Rasa. Ook hier was de bediening lief!
We begonnen met de pre-meal snacks, dezelfde als de vorige keer in Rasa Dering Street, erg lekker, maar wel zijn twee van de zes chutneys die je er bij krijgt nogal pittig. Daarna had L. de Mysore Bonda genomen, drie gekruide aardappelballen. Dat was lekker, maar wel nogal veel voor een voorgerecht. Ik had zelf de Bhel Mix en die was heerlijk! Lekker fris, een zoetzure mix van groenten en stukjes van iets wat wel gefrituurde mie leek ofzo, met een tamarindesausje. In januari waren we erg onder de indruk geweest van de dosa's die we andere mensen zagen eten, dus die namen wij nu ook zelf. Helaas bestelden wij allebei een eigen dosa, en dat terwijl we dus ook al een voorgerecht hadden genomen. Dat is dus echt veeeeeeeeel te veel! Ik had de Chilli Onion Rava Dosa en L. de Masala Dosa. Zij lustte er maar drie happen van, maar dat lag zeker niet aan de smaak. Ik kwam tot halverwege. Een nagerecht was dus eigenlijk echt geen optie meer, maar wilde ik toch de mangohalva wel proberen. Die namen we dus maar mee voor thuis (lees: in het hotel), en heb ik de volgende ochtend als ontbijt genomen (niet dat ik zoooo inhalig was dat ik hem in m'n eentje wilde opeten hoor, maar L. houdt niet zo van mango). Ik vond de zaadjes of notensnippers ofzo die erin zaten een beetje storend, want halva moet zacht zijn in mijn opinie. De smaak was wel oké verder, maar toch kies ik volgende keer iets anders.
Rasa hanteert idioot lage prijzen, met hoofdgerechten van vijf of zes pond waren we samen voor beneden de dertig klaar als ik het me goed herinner.

3. Dinsdag kwamen we een beetje ongepland uit bij Vanilla Black, een restaurant dat net wat exclusiever en sjieker was dan wij. :bloos: Toen we gingen zitten, kregen we brood met eigengemaakte kruidenboter. Vervolgens de amuse: een soort langgerekt soesje met olijventapenade ertussen en een streepje mayo erbovenop. Erg lekker om eens een hartig soesje te eten! Ik had vervolgens de tomatenterrine vooraf, gemaakt met gele en rode tomaten, die zag er vooral mooi uit, smaakte prima maar niet heel bijzonder. L. had geroosterde minikaassandwiches met picallily. Vervolgens had ik een lekker taartje van bieten en rode ui met zeer smakelijke sinaasappelcurd en bieslookpannenkoekjes die wel heel erg eiig waren (het leek bijna omelet). L. had een bakseltje met stilton en appeltaartje erbij en bleekselderij en milde radijsjes. Zij was er ook erg enthousiast over. Hierna lustten wij best nog iets toe, want de porties waren daar bescheiden genoeg voor. (Eindelijk!) L. nam brandied appeltjes met shortbread en heel erg lekker vanille-ijs; ik had 'amandelmarsepeincake' waar geen marsepein op zat (maar misschien erdoor?), hij was wel erg amandelig dus ik vond 'm heerlijk, er zat verder nog yoghurtijs bij en gepocheerde aardbeien eronder. Gepocheerde aardbeien doen me net teveel denken aan aardbeien in de jam, ik vind verse lekkerder. Toch een leuke poging eens wat anders te doen met je aardbei.
Ik geloof dat we hier een pond of zeventig voor kwijt waren samen. (Drankjes waren wederom sap en thee, ofzo.)
De bediening bestond hoofdzakelijk uit een meisje dat "thank you" zei als ze het eerste glas of bord neerzette en "thank you very much" bij het tweede en een man die het grootste deel van de tijd de receptie bemande en slechts heel af en toe iets aan tafel kwam brengen en verrassend grappig bleek voor zo'n verder sjieke en correcte omgeving.

Woensdag hebben we nog geluncht bij Carnevale. Ik nam daar een soep van de dag (eeuhmmmm, wat was dat ook alweer... tomaat?) en L. de gegrilde haloumi met spinazie en geroosterde tomaat. Leuk, nu heb ik ook eens haloumi geproefd, was voor het eerst. Na nam ik een purechocoladepudding met bessencompote en L. de frambozencrème brûlée (geloof ik... de gerechten beginnen inmiddels een beetje door elkaar te lopen in mijn hoofd ;)). Lekker gegeten wel maar oei wat had het meisje van de bediening er weinig zin in! Wij willen nog eens terug voor avondeten.
Nog net niet moeten huilen omdat we echt geen tijd meer hadden voor Beatroot. (En ook niet voor Rasa Dering Street, maargoed, we hadden nu een andere Rasa gehad.)
Bij Marks & Spencer vervolgens proviand gaan halen voor de weg terug. Ze hebben daar ik weet niet hoeveel verschillende vegansalades, echt geweldig! Ik stapte met sandwiches en vier salades in de trein terug. Kon niet kiezen. ;) Ik had een salade met reuzencouscous en o.a. kikkererwten, eentje met pasta en wat groenten (weet even niet meer welke), een met risotto en gedroogde tomaat en een met tarwe geloof ik en groentjes, ananas en een lekkere limoen-chilisausdressing. Ik wil M&S weer terug in Nederland!
Goed, nu heb ik alle smoothies die we hebben uitgeprobeerd en andere drinksels nog niet eens genoemd, maar ik ben al vier uur langer bezig met deze posts dan het oorspronkelijke plan was, dus ik laat 't voor nu maar even hierbij...
« Laatst bewerkt op: 21 augustus 2008, 01:27:13 door cal¡mero »
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Engeland/Londen
« Reactie #174 Gepost op: 21 augustus 2008, 09:29:20 »
-jaloooeeeers- :-[

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re:Engeland/Londen
« Reactie #175 Gepost op: 21 augustus 2008, 09:51:20 »
Ik ook!

He wacht, maar ik ga lekker ook naar Londen in oktober. Er is zo veel, wat moet ik in die vijf dagen bezoeken? Kunnen jullie een soort ranglijstje maken? :)

Offline Sam

  • ******
  • 7.057
Re:Engeland/Londen
« Reactie #176 Gepost op: 01 september 2008, 11:40:41 »
Wow calimero, wat een uitgebreide beschrijvingen, bedankt! Ik krijg er acuut honger van!
* Sam is in october ook weer een paar dagen in Londen
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Engeland/Londen
« Reactie #177 Gepost op: 01 september 2008, 12:38:51 »
Ik ook!

He wacht, maar ik ga lekker ook naar Londen in oktober. Er is zo veel, wat moet ik in die vijf dagen bezoeken? Kunnen jullie een soort ranglijstje maken? :)

Ottolenghi!:
http://www.vegatopia.com/kokenenzo/index.php?subaction=showfull&id=1218056636&archive=&start_from=&ucat=1&
http://www.ottolenghi.co.uk/

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Engeland/Londen
« Reactie #178 Gepost op: 01 september 2008, 16:37:32 »
Ik ga in november naar Londen maar kom doorgaans niet in de binnenstad. Gezien de enthousiaste verhalen over Redveg ga ik dit keer een uitzondering maken en de mushroomburger eens proberen.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:Engeland/Londen
« Reactie #179 Gepost op: 01 september 2008, 20:54:07 »
Ik ook!

He wacht, maar ik ga lekker ook naar Londen in oktober. Er is zo veel, wat moet ik in die vijf dagen bezoeken? Kunnen jullie een soort ranglijstje maken? :)

Je moet niks. :P Mijn grootste aanrader is om niet altijd de metro te nemen maar ook eens de bus. Zo leer je de stad ook daadwerkelijk een beetje kennen als stad en niet als allerlei geïsoleerde eilandjes. Verder: koop een OV-weekkaart, een A-Z (stratengids) en een Time Out.
Vroegâh hield ik altijd erg van de National Portait Gallery, maar sinds Bowies zelfportret daar niet meer hangt is die niet meer wat-ie geweest is. De Tate Modern vond ik wel cool.
Brick Lane en de Spitalfields Market vind je misschien wel leuk (ga dan ook naar het pleintje aan Brick Lane waar Rough Trade East zit; op dat pleintje staat de dubbeldekkerbus annex vegaresto The Rootmaster, ik heb daar alleen iets gedronken dus kan over het eten niks zeggen, maar 't was wel een grappige plek). Dat pleintje zit vanaf Liverpool St. vlak voor de spoorweg links. Je hebt daar ook nog de oude markt in de brouwerij, die's ook wel lollig.
Hoxton is de hippe wijk nu zoals Camden dat tien jaar geleden was. Primrose hill, tegen Camden aan, is best erg leuk.
Als je van gedrang in mensenmassa's houdt, ga naar Oxford Street en dan vooral in het weekend, zo niet, doe jezelf een plezier en laat links liggen die handel (straat ligt ook nog eens open aan de oostkant dus het is wat chaotisch allemaal).
Zooooooooooooooooooooo, lekker overzichtelijke ranglijst, niet?
Ik wil vega bananenschuimpjes.