Vegatopia Forum

Engeland - Londen

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Engeland/Londen
« Reactie #220 Gepost op: 23 juli 2009, 01:12:46 »
Dank voor de tips! Ik heb ondertussen toch kaartjes voor de Lion King op de 29ste gekocht: plaatsen in de stalls (beter dan royal of grand circle, denk ik). En op mijn shortlist voor restaurants staan Mildred's, Leon, Food for Thought, Red Veg (Kristof weet een burger vast te waarderen) en vast ook nog iets Indiaas. Maandag waarschijnlijk naar het lunchconcert in de St Martin in the Fields (altijd gezellig).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Engeland/Londen
« Reactie #221 Gepost op: 23 juli 2009, 11:14:10 »
Indiase tip: Benares. Met ster.
This is between me and the vegetable!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Engeland/Londen
« Reactie #222 Gepost op: 23 juli 2009, 12:51:30 »
Mildred en Food for Thought zijn erg geitenwollensokken vind ik (hoewel er al jaren niet meer gegeten, dus over kwaliteit eten vind ik het lastig oordelen). Ik zou Food for Thought skippen en dan lunchen bij World Food Cafe.
Indiaas is idd erg lekker bij ofwel Benares, ofwel La Porte des Indes ofwel Rasa. Ik denk dat van die 3 jij Rasa het leukste vindt.
Wat is Leon?
,,,,فلافل

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Engeland/Londen
« Reactie #223 Gepost op: 23 juli 2009, 13:19:43 »
Je wilt iets skippen vanwege geitenwollensokkerig en dan in plaats daarvan naar het World Food Café? Ik zou niet skippen, dan moet FfT wel zo verschrikkelijk geitenwollensokkerig zijn dat ik er weer nieuwsgierig naar word...

(World Food Café geeft ontzettend mooie, leuke boeken uit, maar ik was echt verbaasd door de bruine-linzen-kantinesfeer daar...)
This is between me and the vegetable!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Engeland/Londen
« Reactie #224 Gepost op: 23 juli 2009, 15:25:10 »
Je wilt iets skippen vanwege geitenwollensokkerig en dan in plaats daarvan naar het World Food Café? Ik zou niet skippen, dan moet FfT wel zo verschrikkelijk geitenwollensokkerig zijn dat ik er weer nieuwsgierig naar word...

(World Food Café geeft ontzettend mooie, leuke boeken uit, maar ik was echt verbaasd door de bruine-linzen-kantinesfeer daar...)

Ja dat vond jij niet tof he? Ik vond het daar echt onwijs leuk en ik kom er steeds terug. Maar Food for Thought en vroeger ook Mildreds zijn echt nog veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel geitenwollensokkeriger (waarom hebben we geen sok smiley).
Maar ja het is toch erg persoonlijk allemaal, want Jan vond Redveg weer niet leuk.
Maar kijk iig even in Neals Yard (daar zit WFC en ook een andere veg) en proef een stukje kaas bij Neals Yard dairy er om de hoek.

De obligate Borough Market is op vrijdag of zaterdag ook erg leuk.

Diverse Thaise restaurants in Soho zijn trouwens ook leuk of een Chinees in Chinatown.
,,,,فلافل

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Engeland/Londen
« Reactie #225 Gepost op: 23 juli 2009, 15:35:47 »
Ik vond vooral de tegenstelling tussen restaurant en boeken zo groot. Die boeken zijn mooi en staan vol met spannende gerechten en wat ze serveren is, vond ik, een stuk fantasielozer.

En ik vind de Borough Market weer helemaal niet obligaat, maar gewoon geweldig. Al is het het leukst als je 's avonds iets te koken hebt. (Alhoewel, de fudge van Burnt Sugar...) Ik moet weer eens naar Londen.
This is between me and the vegetable!

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Engeland/Londen
« Reactie #226 Gepost op: 23 juli 2009, 19:16:53 »
Die geitenwollensokkenwaarschuwingen zullen we serieus nemen  ;D. Dan maar weer eens verder zoeken.

Edit: hmm, vlak bij ons hotel is de Elephant Walk. Klinkt goed! Iemand ervaring met Govinda's in Soho? Riverside Vegetariana klinkt ook interessant.

Rasa is een goede suggestie, maar een beetje ver weg. La Porte Des Indes heeft nogal wisselende recensies. Benares schijnt nogal poshy te zijn.



« Laatst bewerkt op: 24 juli 2009, 00:52:35 door Eelco »
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Engeland/Londen
« Reactie #227 Gepost op: 24 juli 2009, 12:40:11 »
Rasa is een goede suggestie, maar een beetje ver weg.

Ze hebben meerdere vestigingen!

Citaat
La Porte Des Indes heeft nogal wisselende recensies.

Ik vond hun veggie thali of mixed iets erg lekker. En het is heel mooi met een half oerwoud. Maar toch denk ik dat je Rasa leuker vindt.

Citaat
Benares schijnt nogal poshy te zijn.

Op zich valt dat wel mee hoor, maar ik denk idd dat jij het wel redelijk posh zal vinden.
,,,,فلافل

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Engeland/Londen
« Reactie #228 Gepost op: 24 juli 2009, 12:49:34 »
Het is posh in de zin van servetten en obers in uniform, maar niet in de zin van 'wat heeft u áán? een spijkerbroek?'
This is between me and the vegetable!

Offline Chantal

  • ***
  • 127
  • Geslacht: Vrouw
Re:Engeland/Londen
« Reactie #229 Gepost op: 24 juli 2009, 13:14:42 »
Verder nog tips?

Highgate Cemetary is inderdaad heel mooi en rustig om te wandelen (let op de openingstijden). Dit jaar is de eerste keer dat ik geen mummies ben gaan kijken bij het British Museum, maar dat zou dan ook de 10de keer of zo zijn geweest. Oh... en Hampton Court ligt wel net buiten de stad maar is wel heel leuk. Ik herinner me lekkere scones daar. De vorige keer dat ik er was, liepen er mensen in kostuum rond. Het schijnt dat het er spookt  ;D
« Laatst bewerkt op: 24 juli 2009, 13:17:48 door Chantal »

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Engeland/Londen
« Reactie #230 Gepost op: 24 juli 2009, 15:17:52 »
Het is posh in de zin van servetten en obers in uniform, maar niet in de zin van 'wat heeft u áán? een spijkerbroek?'

Nee maar er staan wel allemaal 'hippe' Engelsen bij de ingang te borrelen en champagne te drinken (althans, die keer dat ik er was, maar jij bent geloof ik 2x geweest?) en dat tegen het vale roze decor van Rasa. Bij Benares is het trouwens erg donker, dus zo goed zie je de borrelaars ook niet. Ook/wel belangrijk: Benares heeft vooral moderne Indiase cuisine (leuk: dat zie je niet vaak) tegen traditioneel Zuid-Indiaas bij Rasa.

he Eelco, heb je al genoeg ontbijtadressen eigenlijk?
,,,,فلافل

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Engeland/Londen
« Reactie #231 Gepost op: 31 juli 2009, 02:51:32 »
Zo, weer fris terug uit London! En we hebben veel gedaan, gezien, gekocht en gegeten.

Maandag Changing of the Guards (dit keer extra lang vanwege een of andere reden). Beetje obligaat en ook niet superspannend, maar vooral leuk vanwege het publiek en de politie die ze in het gareel probeert te houden; een agent met gevoel voor humor speelde zakkenroller (hoog Bananasplitgehalte). Daarna snel naar de St. Martin in the Fields voor een lunchconcert (pianokwintet van Brahms), gevolgd door een lunch in de onlangs geopende Café in the Crypt van de St. Martin (zeer sfeervol, gezellig!). 's Middags toeristen spotten bij de London Eye, wandelen langs de Thames, gewoon lekker ronddwalen. We wisten kaartjes te krijgen voor Priscilla - Queen of the Desert: heerlijke over-the-top gay musical. Vooraf niets gegeten (behalve een ijsje van Ben & Jerry's), dus achteraf een falafel bij Maoz in Soho. Rond een uurtje of elf wilden we nog een biertje drinken, maar de meeste pubs waren al gesloten. Uiteindelijk in De Hems beland, een Nederlandse pub midden in Chinatown. Gezellig en eigenlijk nauwelijks Nederlanders.

Dinsdag een wandeltocht langs Regent Canal, vanaf Warwick Station tot Camden Town. Een aanrader! Zeer afwisselend - woonboten, industrielandschap, groen, villa's, een stukje gratis London Zoo - en daarna een tijdje door de Camden Lock Market gestruind. Een stad op zich, met veel backpackers, navenante stalletjes met toeristentroep, maar ook antiek en leuke kleren. Veel alternatieve mensen, dus fijn mensjes kijken. Zeer leuk voor een keer (en daarna waarschijnlijk nooit meer). Wat hebben we daarna gedaan? Ehm, eerst naar het hotel om onze aankopen te droppen en daarna op zoek naar een leuk restaurant. Eerst Neal's Yard bezocht: een iets al te kleurrijk, alternatief plein met salad bars. Het World Food Café leek te zijn verdwenen(!): een lege eerste verdieping. Food For Thoughti in Neal's Street was ons iets te kantine-achtig (geitewollensokken, bruine linzen). De metro genomen naar Picadilly Circus en naar Mildred: niets geen geitewollensokken, een hip restaurant, razend druk, we moesten een half uur wachten op een tafel. Nou ja, tafel, we zaten in de vensterbank, wat eigenlijk best leuk was, want je ziet dan van alles voorbij komen in Lexington Street. Ik had het menu van de dag, een taartje van pompoen en spinazie met een salade van rucola, kerstomaat en Parmezaanse kaas. Het was mij iets te zoet en niet pittig genoeg, maar wel goed op smaak gebracht. Kristof had de burger van de dag (kidneybonen met chili), met homemade chips: erg lekker, volgens hem. Het dessert was super: een chocolade-truffeltaart met sinaasappellikeur. Zeer de moeite waard.

Woensdag naar het Science Museum. Onderweg een bezoekje aan Harrods en daar lekkere thee gekocht. Je kunt je daar uren vergapen aan de zinnige en onzinnige artikelen die ze verkopen. Opvallend veel dames in burka (vooral de burka's met metalen neus- en mondverberger waren fascinerend). Het Science Museum zelf viel tegen - een nogal willekeurige mix van museumstukken en halfbakken interactieve elementen die elk educatief doel misten. Het Sir John Sloan's Museum aan de Lincoln Inn Fields bleek een fascinerend volgepakt huis met allerlei rotzooi uit het verre verleden te zijn, verzameld door een gerenommeerd architect. Verwondering maakte na een tijdje plaats voor een gevoel van... ach, tja. Tijd om onze kaartjes voor de Lion King op te halen. Voor de voorstelling in het Lyceum Theatre snel wat gegeten in de pub The Lyceum Tavern. Ik had een fijne vegetarische pie met aardappelpuree, typisch Engelse groente (doperwtjes, wortel, bloemkool) en vegetarische jus. Veel vegetarisch aanbod in deze pub, goede kwaliteit voor weinig geld. Leuk als je eens echt Engels pubvoer wilt eten. En de Lion King was een heerlijke familiemusical, goede cast, het geheim zit hem in de details.

Vandaag hebben we eerst geshopt in Covent Garden en omstreken. Een half uurtje vermaakt door een straatperformance (jonglage, diabolo, vrijstaande artiestenladder - die Kristof nog even moest uitproberen). Daarna ons vergaapt aan de heerlijkheden in Borough Market - en een heerlijk biologisch kardemom-rozewater-amandelijs gegeten. De Southbank was voor ons nieuw gebied, dus daar fijn rondgestruind. Via de Tower Bridge naar de Tower - mooie foto's gemaakt - en met de bus weer terug, net te laat om de vegetarische halloumiburgers op de Borough Market te proeven. Dat was maar goed ook, want we bleken krap in de tijd te zitten. Koffers opgehaald, tijdens het wachten op de A6 Stansted Express een Subway-sandwich gesnaaid (voor twee pond een smakelijke hap) en de bus in. Vliegveld, vliegtuig, trein, thuis.

Onze hotelkeus, Charlotte Guest House in West-Hampstead, bleek minder geslaagd dan verwacht. Mijn ervaring met hotels in Groot-Brittannië is dat je altijd minder krijgt dan wat je verwacht en die vlieger ging ook hier op. De kamer was ok, het tweepersoonsbed comfortabel, maar daar hield het wel mee op. Het ontbijt werd ter plekke gemaakt (voordeel: echt lekkere scrambled eggs), maar was niet echt bijzonder en niet veel. Als vegetariër moet je creatief het Poolse personeel duidelijk maken dat je echt geen sp3k wilt hebben. Glimlachen en 'good morning' behoort ook nog tot de vaardigheden die ze moeten leren. En een tv is leuk, maar je hebt er niet veel aan als de antenne niet werkt. En toch: voor 60 pond per nacht een schone kamer in London, een kwartier van het centrum, daar kun je een puntje aan zuigen.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Engeland/Londen
« Reactie #232 Gepost op: 31 juli 2009, 21:18:16 »
Klinkt goed hoor! Mooi om te horen dat Mildreds toch oke is  :) Maar was-da nou geen wold food cafe meer?! Gek. En nu moet je dus binnenkort weer eens terug om nog Indiaas te gaan eten  :P
,,,,فلافل

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Engeland/Londen
« Reactie #233 Gepost op: 31 juli 2009, 21:58:23 »
Maar was-da nou geen wold food cafe meer?! Gek.
Het was er in ieder geval verdacht leeg. Misschien bouwen ze om?
Citaat
En nu moet je dus binnenkort weer eens terug om nog Indiaas te gaan eten  :P
Psies!  ;D
Gemüse ist mein Fleisch

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Engeland/Londen
« Reactie #234 Gepost op: 15 augustus 2009, 11:41:58 »
Gisteren eindelijk eens een keer in Red Veg geweest. Natuurlijk de mushroomburger besteld. Goedgekeurd, erg lekker!

(De vleeseters vonden het ook veel lekkerder dan welke hamburger dan ook!)
« Laatst bewerkt op: 15 augustus 2009, 11:44:53 door LL de Ling »

Offline veggiesara

  • ***
  • 225
  • Geslacht: Vrouw
    • Vegetarisch Ecologisch Leven
Londen
« Reactie #235 Gepost op: 08 november 2009, 10:45:47 »
Het is alweer een hele tijd geleden dat ik naar Londen geweest ben, maar ik had toen een hele lijst met restaurants hier vandaan gehaald: http://www.veganlondon.co.uk/eat/index.htm
Overal waar we toen gaan eten zijn was het superlekker (vooral Indisch!). Vooral REDVEG is een aanrader, fast food, maar alleen vegetarisch. Het waren echt overheerlijke burgers!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Engeland/Londen
« Reactie #236 Gepost op: 21 maart 2010, 12:49:58 »
Het World Food Café leek te zijn verdwenen(!): een lege eerste verdieping.

Afgelopen december waren ze gewoon  up and running. Heb er toen niet gegeten, maar ze zijn er dus nog wel.

Citaat
Mildred: niets geen geitewollensokken, een hip restaurant, razend druk, we moesten een half uur wachten op een tafel. Nou ja, tafel, we zaten in de vensterbank, wat eigenlijk best leuk was, want je ziet dan van alles voorbij komen in Lexington Street. Ik had het menu van de dag, een taartje van pompoen en spinazie met een salade van rucola, kerstomaat en Parmezaanse kaas. Het was mij iets te zoet en niet pittig genoeg, maar wel goed op smaak gebracht. Kristof had de burger van de dag (kidneybonen met chili), met homemade chips: erg lekker, volgens hem. Het dessert was super: een chocolade-truffeltaart met sinaasappellikeur. Zeer de moeite waard.

Ik was hier in december ook. Het publiek was idd niet geitenwollensokken, maar de bediening wel een beetje: een jongen in een onderhemd enzo. Eten was lekker, en ze hadden erg lekkere bio cider. Verder geluncht in de national portrait gallery, niet veel vega opties, maar wel een hele lekkere risotto in een goede portiegrootte voor lunch. En de volgende dag in een wijnbar op de Borough Market een lekkere salade met gegrilde geitenkaas gegeten. Heel relaxt.
,,,,فلافل

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Engeland/Londen
« Reactie #237 Gepost op: 21 maart 2010, 12:51:08 »
Over een paar weken ben ik weer in Londen. Waar zal ik es gaan eten?
,,,,فلافل

Kiwi

Re:Engeland/Londen
« Reactie #238 Gepost op: 21 maart 2010, 13:15:34 »
Wij hebben heel goede herinneringen aan The Gate; als we ooit weer in Londen zijn gaan we daar zeker weer eten!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Engeland/Londen
« Reactie #239 Gepost op: 21 maart 2010, 13:55:22 »
Wij hebben heel goede herinneringen aan The Gate; als we ooit weer in Londen zijn gaan we daar zeker weer eten!

Zou ik ook heen gaan, en Ottolenghi!