Vegatopia Forum

Engeland - Londen

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Engeland/Londen
« Reactie #240 Gepost op: 21 maart 2010, 23:34:23 »
Over een paar weken ben ik weer in Londen. Waar zal ik es gaan eten?

Calimero zit er nu, misschien heeft ze nog actuele tips?

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:Engeland/Londen
« Reactie #241 Gepost op: 25 maart 2010, 13:18:29 »
Over een paar weken ben ik weer in Londen. Waar zal ik es gaan eten?

Calimero zit er nu, misschien heeft ze nog actuele tips?

Sure! :)
Mijn favoriete restaurants in Londen zijn
Manna, Primrose Hill, nabij Chalk Farm: was altijd al een vega resto, is inmiddels bijna helemaal vegan. Ze hebben een kaart die regelmatig verandert. Lekker en mooi eten, sympathiek personeel, leuk behang. Op twitter doen ze af en toe kortingsacties.
Rasa: iedereens favoriete Indiër, lief personeel, lekker eten  (b'hel!) en uitermatie betaalbaar. Ze hebben verscheidene vestigingen in Londen (en ook in Brighton en Newcastle). Eén van de vestigingen in Stoke Newington is 100 % vega.

Verder deze keer weer wat nieuwe restaurants bezocht:
Tibits, in het Regent Street Food Quarter: een soort Vrije Vork, als in, je kunt eten op je bord scheppen en dat wordt dan gewogen bij de kassa. Alles is vega. Er staat, bij samengestelde gerechten, aangegeven wat vegan is, plus andere dieetaanduidingen. Eten is best lekker, maar de keuze uit warme gerechten is niet zo groot. Wel erg lekkere linzen- en quinoasalade (en vele andere).
Saf in Shoreditch / Hoxton: een 100% vegan, grotendeels rawfood-restaurant. Beetje prijzig wellicht, maar het eten is erg lekker en ziet er mooi uit. Vooral de verschillende soorten vegan kaas waren verrassend lekker. Die maken ze van cashew-, macadamia- en misschien ook nog andere noten. De cocktail die ik kreeg (die, merkte ik zo halverwege pas, wsl niet de cocktail was die ik had besteld maar één die er nogal op leek) was wel erg sterk, veel gember. Onze serveerster was bij het bestellen te ongeduldig en daarna juist weer niet zo oplettend, dat was wel jammer. Ze hebben er allerlei soorten leuke lampen hangen.

Verder nog:
Vanilla Black, bij Holborn: ook wel leuk, ze hebben lekkere hapjes en mooi opgemaakte borden. De kaart verandert jammer genoeg niet zo erg gedurende een jaar.
Blah blah blah, Shepherd's Bush: best leuk, eten prima, ze hebben er krijtjes waarmee je op je tafelkleed mag tekenen, ligt alleen niet zo erg centraal.
222, West Kensington: Ook prima, leuke serveerster, misschien ook wel een beetje uit de richting.
The Gate ben je vast al eens geweest, Blue Elephant, Benares en Beatroot ken je ongetwijfeld ook al.

Mocht je nog in Brighton komen, wees lief voor jezelf en ga niet naar RedVeg maar naar Terre à terre:
Een vega restaurant met behalve de gerechten op de kaart (beetje aan de prijs misschien) ook nog een klein kaartje waaruit je twee gangen voor 10 of drie voor 13,50 pond kon nemen. (Alleen doordeweeks, ofzo.) Een zeer attente ober bediende ons en sleepte er meteen het zojuist uitgekomen Terre à terre-kookboek bij toen we een vraag hadden over de kaart. Het eten was lekker en de zaak fijn en de ober lief, hij klapte in zijn handen van vreugd' (echt!) toen wij later op de dag nog eens binnenstapten omdat ik het kookboek wilde kopen. Ze verkopen trouwens ook nog allerhande potjes met delicatessen, koekjes, nootjes, picknickmanden etc.

Er is in Brighton ook Food for friends, maar die was net even twee dagen gesloten toen wij daar waren (verbouwinkje).

De Vegetarian Shoes was trouwens wel open, jeej, heb nu dus nieuwe schoenen. :D Ik heb ook nieuwe chocola, want er bleek ook een Montezuma's te zitten. :)

Goed, ik laat het even hierbij want Rasa wacht!
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Engeland/Londen
« Reactie #242 Gepost op: 26 maart 2010, 16:58:00 »
 :D Thanks. Ik ga eens loeren.
Ja Rasa is ook altijd leuk.
Saf is om de hoek bij mn hotel, een vorige keer ging ik erheen maar zaten ze vol, ik wilde nu ook weer kijken ja.
The Gate ben ik nog niet geweest, maar het menu nu staat me niet heel erg aan maar zal nog es denken, Blue Elephant (zowel de Indiase als de Thais) en Benares ben ik idd geweest en die zijn tof, Beatroot ben ik nog niet geweest.
,,,,فلافل

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Engeland/Londen
« Reactie #243 Gepost op: 07 april 2010, 14:56:28 »
Wat was ook al weer iedereens favoriete hotel in Londen?
This is between me and the vegetable!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Engeland/Londen
« Reactie #244 Gepost op: 07 april 2010, 17:13:44 »
Het Hoxton Hotel.
Wel vroeg boeken, hoe later je boekt hoe duurder. En een rustige kamer vragen

heb van t weekend weer lekker gegeten in Londen, daarover later meer.
,,,,فلافل

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Engeland/Londen
« Reactie #245 Gepost op: 07 april 2010, 17:31:15 »
Het Hoxton is heel erg leuk, maar bijna altijd vol als ik wil boeken, en anders is het te duur...
Andere leuke optie: http://www.pavilionhoteluk.com/, ik hou vooral van de Honky Tonk Afro room
Een goedkoop familiehotel in het centrum waar ik ook wel graag kom: http://www.hallamhotel.com/. Niet iets bijzonders, maar betaalbaar en een verademing na alle 13-in-een-dozijn-hotels zoals Holiday Inn Express.

Ik ga dit weekend ook weer naar Londen, eens kijken waar ik allemaal ga eten!  :kwijl:
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:Engeland/Londen
« Reactie #246 Gepost op: 07 april 2010, 19:00:53 »
Leuk, veel plezier!

De laatste keer zaten wij in een appartement van 274 suites (of 291 suites? nouja dat is dus hetzelfde bedrijf) op West End Lane. Dat was erg relaxt want we hadden hier een eigen mini-uitklapkeukentje bij (met toaster, yay).
de keer ervoor zaten we in het Ibishotel dat nog net niet ín Euston station zit, dat was ook fijn.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Engeland - Londen
« Reactie #247 Gepost op: 09 april 2010, 09:06:57 »
Gisteravond bij Saf gegeten. Hemels! Dit is echt een restaurant waar ik van droom: chique, geen geitewollensokken-aroma, leuk publiek, fijne ambiance, en dan vreselijk lekker vegan en raw eten. Het kost wat, maar dan heb je ook wat!
Ik had vooraf blini's met kaviaar (raw), als hoofdgerecht pompoenrisotto (vegan) en als dessert coconut cheesecake (raw). Erbij een fantastisch lekkere witte wijn (pinot gris) en bij het dessert jasmijnthee. Er stond geen peper en zout op tafel, maar dat was ook helemaal niet nodig, dat vond ik nog wel het verbazingwekkendst. Meestal vind ik het eten in restaurants tamelijk flauw, maar dit was allemaal fantastisch op smaak. De bediening was heel vriendelijk en attent, ik hoefde geen moment te wachten om hun aandacht te trekken.

Het heeft mijn ogen wel geopend wat er mogelijk is met raw food, moet ik zeggen. Niet genoeg om drie gangen raw te eten, want bij eten hoort gewoon een bord warme hap, anders heb ik niet gegeten voor mijn gevoel. De -niet raw- risotto verscheen trouwens kokend heet op mijn bord, gebeurt ook niet vaak in restaurants...

Zou ik hier met klanten en collega's durven eten? Hmmm, ik denk toch van niet, tenzij ze zelf enthousiast zijn over het concept. Het is vreselijk lekker, maar wijkt toch dusdanig af van vleesrestaurant menu's dat ik denk dat niet iedereen het kan waarderen.

My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Engeland - Londen
« Reactie #248 Gepost op: 09 april 2010, 20:34:40 »
Gisteravond bij Saf gegeten. Hemels! ...
Het heeft mijn ogen wel geopend wat er mogelijk is met raw food, moet ik zeggen.

Ik at hier vorige week zondag! Ik vond het ook leuk.
Ik at ook de veggie kaviaar vooraf en als hoofd tofu met asperges, nog wat groentes en een rijsttaartje. Toen zat ik vol dus geen dessert.
Ik vond het leuk dat het niet helemaal raw was, omdat ik helemaal raw (gek genoeg) vaak veeeeeel te vullend vind.
Toch heb ik positieve herinnerinen aan Pure Food and Wine (www.oneluckyduck.com) in NY waar ik 2x at en Grezzo (http://www.grezzorestaurant.com/) in Boston die helemaal raw zijn, dat zijn wel aanraders als je daar een keer zou zijn.
Ik vond Saf trouwens echt niet duur.
,,,,فلافل

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Engeland - Londen
« Reactie #249 Gepost op: 09 april 2010, 21:45:52 »
Hoxton Hotel en Hallam Hotel. Genoteerd  :D. Tot dusver was ik slechts matig tevreden over de hotelletjes die ik in London heb geboekt.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Engeland - Londen
« Reactie #250 Gepost op: 09 april 2010, 21:47:47 »
Volgens mij kom je een Vegatopiaan sneller in London dan in Amsterdam tegen tegenwoordig!

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Engeland/Londen
« Reactie #251 Gepost op: 12 april 2010, 10:13:37 »

De laatste keer zaten wij in een appartement van 274 suites (of 291 suites? nouja dat is dus hetzelfde bedrijf) op West End Lane. Dat was erg relaxt want we hadden hier een eigen mini-uitklapkeukentje bij (met toaster, yay).

Ik heb daar ook eens geslapen. Nou ja, iets van dat bedrijf (weet zo uit mijn hoofd niet welke). Vond het wel erg relaxed.
« Laatst bewerkt op: 12 april 2010, 10:21:59 door LL de Ling »

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:Engeland/Londen
« Reactie #252 Gepost op: 13 april 2010, 00:18:55 »

De laatste keer zaten wij in een appartement van 274 suites (of 291 suites? nouja dat is dus hetzelfde bedrijf) op West End Lane. Dat was erg relaxt want we hadden hier een eigen mini-uitklapkeukentje bij (met toaster, yay).

Ik heb daar ook eens geslapen. Nou ja, iets van dat bedrijf (weet zo uit mijn hoofd niet welke). Vond het wel erg relaxed.

Ja, het was er erg fijn!
Vooral ook omdat al onze favoriete bussen (zijnde de C11 en de 139) echt recht voor de deur stopten en we zo uit de bus naar binnen konden rollen.
En het was ook niet zo'n pietluttig klein kamertje maar eentje met genoeg ruimte. Volgende keer willen we in principe weer hier!
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Engeland - Londen
« Reactie #253 Gepost op: 08 mei 2010, 21:28:22 »
Ha, ik ga rond Pinksteren een lang weekeinde naar Londen :cheer:
Dus ik heb vandaag Saf gereserveerd, Rasa en ook Mimino. Lijkt me leuk, ik ben fan van Georgisch eten!
This is between me and the vegetable!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Engeland - Londen
« Reactie #254 Gepost op: 09 mei 2010, 11:32:12 »
Ha, ik ga rond Pinksteren een lang weekeinde naar Londen :cheer:
Dus ik heb vandaag Saf gereserveerd, Rasa en ook Mimino. Lijkt me leuk, ik ben fan van Georgisch eten!

Nice! Saf is leuk hoor, niet een herinnering die de rest van je leven bij je blijft, maar geinig, en de prijzen zijn pirma.
Er was nog een 2e Indier met ook een ster en een coole vegetarier (dat leek me althans ook nog niet geweest) met iets van Vanilla in de naam in de buurt van Holborn/Chancery Lane, maar je programmering is vast al rond (en bovendien ga je al naar Rasa). Was je al eens bij Rasa? Ik ben er eeuwig niet meer geweest.
,,,,فلافل

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Engeland - Londen
« Reactie #255 Gepost op: 09 mei 2010, 11:51:05 »
Nee, ik was nog nooit bij Rasa geweest, maar ik werd erg benieuwd!
En ik wil eigenlijk ook nog wel naar Wahaca, Mexicaans streetfood eten bij de winnares van de eerste Masterchef (nieuwe versie).

O, en we gaan in The Pavilion slapen. Ook cool!
This is between me and the vegetable!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Engeland - Londen
« Reactie #256 Gepost op: 10 mei 2010, 19:18:05 »
http://www.cnn.com/2010/WORLD/europe/05/10/london.green.tour/index.html


Bored of Beefeaters? Try London's green trends tour

London, England (CNN) -- Floating gardens, re-purposed red buses and energy efficient skyscrapers aren't your typical London tourist fare, but if you're tired of treading London's well-trodden trails an alternative green tour of the UK capital might be just the ticket.

Unlike most of London's historic walkabouts, the "Cutting Edge Green Tour" has its eyes firmly fixed on the capital's future, exploring some of the best examples of progressive environmentalism.

Whether it's the novel rendering of barges as gardens at Downings Road Moorings, Southwark or the reinvention of an old Routemaster bus as the "Rootmaster" vegan restaurant in London's East End, there's plenty to catch the environmentalist's eye.

The tour is the brainchild of 27-year-old Cate Trotter -- an eco-design graduate and ethical marketeer -- who, when she's not acting as London's chief green guide, runs the trend analysis and innovation consultancy, Insider Trends.

"The idea didn't come from me wanting to save the planet, but rather thinking this is just a better way to do business," Trotter told CNN.

Trotter describes herself as a "trendspotter" and her tours are, she says, all about "showing people what's coming next" and "what you can do."

"It's very much about taking people into businesses and showing them how these eco-ideals are coming to life for them. Giving the tangible examples of things happening now," she said.

As well as attracting regular tourist types, Trotter's clients also include a growing band of public and private companies keen to learn how they can profit from these new green trends.

The UK's Foreign and Commonwealth Office commissioned a trip focusing on how personal actions can help reduce carbon emissions, while employees of American Express and Eurostar have also taken the three-hour tour.

The journey from London's East End to the southern banks of the Thames takes in quirky industrial recycling as well as alighting on some of London's larger examples of sustainable architecture.

From decommissioned tube trains transformed into office space and imaginative "skip gardens," to the corporate towers of The Square Mile -- London's financial district -- where the steel and glass edifices of Norman Foster (30 St Mary Axe aka "The Gherkin") and Richard Rogers (Lloyds Building) exemplify how London is embracing sustainable practices on a larger scale.

Since the green tour started in 2008, Trotter has been slowly expanding her portfolio of "Insider tours" which now include "London Retail Design, "The Sustainable City," "Street Art and Graffiti." Glancing through the itineraries on her Web site, there are plenty of highlights to pique your curiosity.

"Green is hitting the mainstream. You can no longer talk about trends within green," she says. "You have to talk about larger trends."

If you're a tourist bored of Beefeaters or a Londoner wearying of your hometown, these offbeat tours could regenerate your enthusiasm for a city leading the way towards a new sustainable future.



http://www.root-master.co.uk/
... London's Original Vegan Bustaurant
« Laatst bewerkt op: 10 mei 2010, 19:20:07 door Hizikigrrrl »

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Engeland - Londen
« Reactie #257 Gepost op: 12 mei 2010, 14:56:02 »
Nee, ik was nog nooit bij Rasa geweest, maar ik werd erg benieuwd!


Het is gewoon een leuke Indier (met ouwerwetse inrichting) waarvan we er in A'dam ook 1 zouden moeten hebben (het Rasa opperhoofd was dat geloof ik ooit van plan) in A'dam zitten allemaal van die rare. Vegetarian feast bij Rasa is wellicht wel wat, dat had ik geloof ik toen ik er 5 jr terug at.
,,,,فلافل

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Engeland - Londen
« Reactie #258 Gepost op: 15 mei 2010, 12:14:13 »
Vegetarian feast bij Rasa is wellicht wel wat, dat had ik geloof ik toen ik er 5 jr terug at.

Heb ik vorig jaar gehad. Lekker hoor. Maar het is inderdaad gewoon een leuke Indier.

Offline Muppet

  • ****
  • 805
  • Geslacht: Vrouw
Re:Engeland - Londen
« Reactie #259 Gepost op: 19 mei 2010, 08:51:48 »
Ik ga ook naar londen met pinksteren :D
We gaan vrijdag weg en maandag terug!
Heb er zin in Whoejjjj
A penis has a sad life, his hair is a mess, his family is nuts, his neighbour is an asshole and his best friend is a pussy.