Vegatopia Forum

Engeland - Londen

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Engeland - Londen
« Reactie #260 Gepost op: 19 mei 2010, 11:39:35 »
O, leuk, misschien botsen we dan tegen elkaar aan!
(Ja, ik weet hoe groot Londen is, maar een vriendin van mij was een keer in Praag terwijl een andere vriendin daar ook was; ze wisten dat niet van elkaar en kwamen elkaar ook niet tegen (in tegenstelling tot een ik en een stomme oud-klasgenoot in, of all places, Tbilisi) maar na afloop bleek vriendin A op een van de foto's van vriendin B te staan.)
This is between me and the vegetable!

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Engeland - Londen
« Reactie #261 Gepost op: 21 mei 2010, 12:23:49 »

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Engeland - Londen
« Reactie #262 Gepost op: 27 mei 2010, 01:57:43 »
Maar waar aten jullie Lelle en Maartje en wat vond je er van?
,,,,فلافل

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Engeland - Londen
« Reactie #263 Gepost op: 27 mei 2010, 18:07:44 »
Lelle heeft in 92 voor het laatst in Londen gegeten, dus ik zat lekker off topic liedjes de ether in te zwengelen.
Ik denk dat ik een langere3 reactie in petto had, maar ik ben m vergeten.  :-[

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Engeland - Londen
« Reactie #264 Gepost op: 28 mei 2010, 08:41:27 »
Lelle heeft in 92 voor het laatst in Londen gegeten, dus ik zat lekker off topic liedjes de ether in te zwengelen.
Ik denk dat ik een langere3 reactie in petto had, maar ik ben m vergeten.  :-[

Oh sorry, ik bedoel Muppet!
,,,,فلافل

Offline Eefje

  • **
  • 56
Re:Engeland - Londen
« Reactie #265 Gepost op: 30 juni 2010, 14:58:18 »
Weet iemand nog leuke restaurants in Londen waar je als vegetarier kan eten, maar ook als vleeseter? En dan liefts een beetje goedkoop :p

*gaat met vleesetend vriendje naar Londen deze vakantie*

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Engeland - Londen
« Reactie #266 Gepost op: 30 juni 2010, 16:21:45 »
Hoe goedkoop?
,,,,فلافل

Offline standaard

  • ***
  • 185
Re:Engeland - Londen
« Reactie #267 Gepost op: 02 juli 2010, 16:31:05 »
Er zitten zat Indiase restaurants. Ik heb er ooit eentje bezocht, ik weet niet meer welke, maar het was betaalbaar en lekker. Als het goedkoper moet: falafel. Kan ook gegeten door mensen die een vleesdieet volgen.

Offline Edo

  • ***
  • 163
Re:Engeland - Londen
« Reactie #268 Gepost op: 02 juli 2010, 16:52:24 »
Kan ook gegeten door mensen die een vleesdieet volgen.


Duh, alles kan gegeten worden door mensen met een vleesdieet.
homo homini lupus

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:Engeland - Londen
« Reactie #269 Gepost op: 09 juli 2010, 23:40:55 »
Weet iemand nog leuke restaurants in Londen waar je als vegetarier kan eten, maar ook als vleeseter? En dan liefts een beetje goedkoop :p

*gaat met vleesetend vriendje naar Londen deze vakantie*

Indiaas! Bij Rasa heb ik verscheidene malen lekker gegeten. Was een berg, kostte een beetje.
Onder andere in Derring street (zijstraat oxford street).
Maar er zijn ook zat andere Indiërs. Vorig jaar bij zo'n Bhel poori house in Drummond Street (vlakbij Euston station) kregen we voor vier pond ofzo ook meer dan we op konden. (Oké toen hadden we laat geluncht. Maar toch.)

O man, ik ben echt zooo chuffed met mijn wittereusverwijzing, het is haast genant.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Engeland - Londen
« Reactie #270 Gepost op: 10 juli 2010, 18:47:21 »
Was een berg, kostte een beetje. [...] O man, ik ben echt zooo chuffed met mijn wittereusverwijzing, het is haast genant.

Ik wilde net aanhalen dat ik m zo leuk vond, maar dat had je zelf al gedaan!   ;D

Edit: hmmm, hij zet bij mij jouw zinnetje gewoon in grote letters neer? ondanks size /size

Kiwi

Re:Engeland - Londen
« Reactie #271 Gepost op: 10 juli 2010, 19:19:13 »
Niet alle opmaak werkt in quotes.

Offline Eefje

  • **
  • 56
Re:Engeland - Londen
« Reactie #272 Gepost op: 11 juli 2010, 13:48:36 »
Hoe goedkoop?
niveau pizzeria/chinees en dat soort dingen, geen plekken waar je voor 20 euro alleen een hoofdgerecht hebt :p

Indiaas zullen we dan wel naar uitkijken denk ik, heb ik volgens mij nog nooit gehad... niet in een restaurant dan.

Offline Muppet

  • ****
  • 805
  • Geslacht: Vrouw
Re:Engeland - Londen
« Reactie #273 Gepost op: 20 juli 2010, 14:20:57 »
we hadden de eerste avond in een hotel/restaurant in nothing hill gegeten, was niet zo heel lekker.. ook niet veel vega

de 2de avond hadden we bij een theater diner gegeten.. terwijl je aan het eten was speelden ze een toneelstuk.. eten was opzich best goed, moest wel aangeven dat je vega bent want iedereen kreeg hetzelfde te eten.. terwijl hun toneelstuk opvoerden moesten gasten ook vanalles doen, hup bierpul de lucht in, op tafels slaan met handen, dansjes.. beetje jammer.. want je had je eten nog niet op en je bord werd al opgehaald..

zondags hebben we wel heel lekker gegeten bij "Rouge" geloof ik dat het heette
vlakbij de St Pauls Cathedral.. lekkere spinazie quiche op.. voorgerecht weet ik niet meer eerlijk gezegd, en brownies als nagerecht.. onwijs lekker  :P
dat is wel een aanrader.. weet niet precies wat er nog meer op de kaart stond want we moesten vanuit de bus al kiezen wat we konden eten en waren maar een aantal keuzes.. was allang blij dat het niet een standaard pasta was :)
A penis has a sad life, his hair is a mess, his family is nuts, his neighbour is an asshole and his best friend is a pussy.

Offline Eefje

  • **
  • 56
Re:Engeland - Londen
« Reactie #274 Gepost op: 26 juli 2010, 17:39:15 »
de 2de avond hadden we bij een theater diner gegeten.. terwijl je aan het eten was speelden ze een toneelstuk.. eten was opzich best goed, moest wel aangeven dat je vega bent want iedereen kreeg hetzelfde te eten.. terwijl hun toneelstuk opvoerden moesten gasten ook vanalles doen, hup bierpul de lucht in, op tafels slaan met handen, dansjes.. beetje jammer.. want je had je eten nog niet op en je bord werd al opgehaald..


Was dat met Middleeuws thema? Die ben ik namelijk tegengekomen op internet, zag er heel gaaf uit... was helaas wel iets van 40 pond per persoon. Maar valt misschien toch wel te doen, drinken (bier of wijn) zat er onbeperkt bij dus daar hoef je niet extra voor te betalen, en je betaalt natuurlijk ook als je naar een theater gaat.

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Engeland - Londen
« Reactie #275 Gepost op: 24 september 2010, 14:28:44 »
Ik was vorige week voor het werk een paar dagen in Londen ( :gossip:Voor het eerst!) en dat was vermoeiend maar ontzettend leuk. J. was ook mee (dus terwijl ik allerlei ingewikkelde rekenoefeningen zat te maken slenterde hij door de stad of at bij interessante aziatische tentjes).
We zijn de eerste twee dagen gewoon ergens naar binnen gegaan (Singaporees-Indonesisch ergens in Soho en Indiaas in Hammersmith), de derde dag bij The Gate  :worshippy:. Vooraf deelden we een mezze schotel met allerlei kleine hapjes: een puntje preitaart met paddestoelen, tuinbonenfalafel met heel lekkere baba ganoush, ceasar salad, een salade met sinaasappel en waterkers, crunchy tofu, feta en couscous balletje met pistachenootjes aan de buitenkant. Als hoofd had J. een geweldige, zachte groene curry en ik de aubergine teriyaki: heel erg lekker. Toe hadden we eigenlijk niet zo veel trek meer maar ik wilde toch een toetje dus deelden we een stukje vanille cheese cake met chocola. Dat ging een beetje gek want het meisje dat bediende zette bijna het schoteltje neer, bedacht zich toen en liep heel hard naar de keuken. Toen ze terug kwam vertelde ze dat er een mier op het bordje liep en dat we een nieuw stukje zouden krijgen, maar dat nieuwe stukje bleek de helft te zijn van het eerdere stukje. Maar het was heel gezellig en we hebben er echt lekker gegeten.
De dag erna hebben we gegeten bij Neal's Yard Salad Bar: ook een leuke plek (maar ik weet niet meer zo goed wat we hebben gegeten, het was redelijk alternatief: risotto van bruine rijst ofzo.  :)

Offline Muppet

  • ****
  • 805
  • Geslacht: Vrouw
Re:Engeland - Londen
« Reactie #276 Gepost op: 27 september 2010, 22:52:24 »
de 2de avond hadden we bij een theater diner gegeten.. terwijl je aan het eten was speelden ze een toneelstuk.. eten was opzich best goed, moest wel aangeven dat je vega bent want iedereen kreeg hetzelfde te eten.. terwijl hun toneelstuk opvoerden moesten gasten ook vanalles doen, hup bierpul de lucht in, op tafels slaan met handen, dansjes.. beetje jammer.. want je had je eten nog niet op en je bord werd al opgehaald..


Was dat met Middleeuws thema? Die ben ik namelijk tegengekomen op internet, zag er heel gaaf uit... was helaas wel iets van 40 pond per persoon. Maar valt misschien toch wel te doen, drinken (bier of wijn) zat er onbeperkt bij dus daar hoef je niet extra voor te betalen, en je betaalt natuurlijk ook als je naar een theater gaat.



ja idd klopt was een middeleeuws thema, was ongeveer 55 euro weet niet hoeveel pod dat is
A penis has a sad life, his hair is a mess, his family is nuts, his neighbour is an asshole and his best friend is a pussy.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Engeland - Londen
« Reactie #277 Gepost op: 16 oktober 2010, 01:30:03 »
Dit jaar zijn er in Londen 2 vestigingen van de nieuwe vegetarische restaurantketen Otarian geopend, waar het menu aangeeft hoeveel CO2-uitstoot je maaltijd heeft veroorzaakt (en vergelijkt het dan met een vleesvariant qua CO2) :

http://www.otarian.com/love-food/our-restaurants/new-york.html

190 Shaftesbury Avenue &  181-183 Wardour Street


NY heeft ook 2 vestigingen.
 

Offline Madelief

  • **
  • 32
  • Geslacht: Vrouw
Re:Engeland - Londen
« Reactie #278 Gepost op: 18 oktober 2010, 14:39:18 »
Morgen naar Londen! Helaas een dagje later vanwege de stakingen in België (we gaan met de trein) maar toch. Bedankt voor alle tips, ik ga zeker proberen een aantal restaurants aan te doen!

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Engeland - Londen
« Reactie #279 Gepost op: 09 november 2010, 01:18:16 »
Een uitgebreid diner in Dim T, een (beetje cross-over) dim sum restaurant in Charlotte Street (Fitzrovia, nabij Tottenham Court Road). Gezellig restaurant, modern en gemoedelijk tegelijkertijd. Vlotte bediening. Wij hadden een 'set menu' voor 25 pond per persoon. Ik was de enige vegetariër in het gezelschap.

En wat een keuze, ik zit nog steeds belachelijk vol. Vooraf vegetarische loempia's en salade met tofu; gevolgd door vegetarische dim sums (de groene met spinazie waren de beste); daarna DIY rijstpannenkoekjes met groente, komkommer, kool, saus. Dat alles was slechts het begin, want daarna kwamen de hoofdgerechten. De Malaysian Butternut Squash Curry was een gedicht, met grote stukken pompoen en Thai aubergine, pittig, kruidig en gloeiend heet (verrassend: ineens bijt je op een stuk citroengras, mjam). Toen ook nog eens pittige tofu, tofu sweet sour, noodles, rijst en Mixed Chinese Vegetables. Ik plofte welhaast, maar kon de verleiding van de White Chocolate Cheesecake niet weerstaan (en dat terwijl ik geen dessertmens ben).

Een aanrader dus! Sowieso veel leuk uitziende restaurantjes daar in de buurt.

En ook het hotel waar ik verblijf (Go Native Serviced Apartments) in Devonshire Street, 99 pond per nacht, tien minuutjes loopafstand van Oxford Circus, kan ik - ondanks het beroerde ontbijt (maar je kan ook ergens anders ontbijten) van harte aanbevelen. Rustig, ruim, zeer centraal, niet te duur.
Gemüse ist mein Fleisch