Vegatopia Forum

Engeland - Londen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Engeland - Londen
« Reactie #280 Gepost op: 29 december 2010, 10:29:17 »
Vorige week in Londen geweest.

- Busaba Thai: moderne Thai met meerdere vestigingen, niet om voor om te fietsen, maar prima als je er toevallig langs komt als je net wat wilt eten. Pad Thai was aan de zoete kant, maar wel lekker. Veel drankjes op de kaart.

- Vanilla Black: ga hier heen! Wat een goed vega restaurant. Prima bediening,  niet te hoge prijzen, erg lekker eten. We kregen een amuse van Turks fruit met wasabismaak met een mini appelsoepje. Raar maar lekker. Toen bietjes met gepickelde peer en kruidnagelrooom. Daarna een kleine flan met kazige aardappelpuree, boulangere-aardappeltjes, prei, amandelen gebakken in sojasaus met gebakken boerenkool. Dit was echt een belachelijk lekker gerecht. En we kregen steeds lekker brood.

- Saf: leuk om hier weer te zijn. Ze konden de kerstdrukte niet echt goed aan, maar normaal krijg je zeer snel eten, op kerstavond vond ik het niet erg dat ik er wat langer zat. Ik at vooraf Koreaanse dumplings, ik vond het een beetje een klein gerecht (ze kwamen in een bakje, mooi opgemaakt op een bordje met wat groen was beter geweest) maar ze waren wel lekker. Daarna een lekkere nut roast met een beetje boerenkool, rode kool en héérlijke aardappels uit de oven (die aardappels waren ze eerst vegeten op het bord te leggen! Toen vroeg ik er toch maar naar en gelukkig deed ik dat want die aardappels waren dus zalig).

- Lido: een echt prima Chinees in Chinatown (ze hebben zelfs een website). Lekkere gebakken aubergines en een tofugerecht. Genoeg vega-aanbod en zelfs een paar vega setmenu's. Dimsum hebben ze niet vega.
,,,,فلافل

Offline Agnesje

  • ***
  • 278
  • Geslacht: Vrouw
Re:Engeland - Londen
« Reactie #281 Gepost op: 18 januari 2011, 12:10:37 »
ik las in een oud tijdschrift iets over een nieuwe fastfoodketen: http://www.otarian.com/love-food.html
ziet er allemaal heel smakelijk uit, ik ga nog lang niet naar Londen, maar mocht ik een keer gaan dan ga ik er zeker een keer langs!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Engeland - Londen
« Reactie #282 Gepost op: 28 april 2011, 23:07:56 »

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Engeland - Londen
« Reactie #283 Gepost op: 02 juni 2011, 17:43:49 »

brenda_lelie

Re:Engeland - Londen
« Reactie #284 Gepost op: 02 juni 2011, 17:48:06 »
Oeh leuk, wij gaan over twee weekjes naar Engeland, deze gaat bij de bookmarks!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Engeland - Londen
« Reactie #285 Gepost op: 02 juni 2011, 17:54:04 »
Oeh leuk, wij gaan over twee weekjes naar Engeland, deze gaat bij de bookmarks!

Als je in Londen komt: ga naar Vanilla Black!
,,,,فلافل

brenda_lelie

Re:Engeland - Londen
« Reactie #286 Gepost op: 02 juni 2011, 20:29:26 »
Ja die hadden we ook al gebookmarked :) weet jij of je daar echt van te voren moet reserveren?
We gaan dit weekend eens goed kijken wat we allemaal willen zien en doen in Londen!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Engeland - Londen
« Reactie #287 Gepost op: 03 juni 2011, 12:31:59 »
Ja die hadden we ook al gebookmarked :) weet jij of je daar echt van te voren moet reserveren?
We gaan dit weekend eens goed kijken wat we allemaal willen zien en doen in Londen!

Je moet daar absoluut van te voren boeken. Je kunt geluk hebben dat het leeg is, maar dat is het vaak niet, en bovendien zitten er ook geen restaurants in de buurt. Ik geloof dat je of via hun site, of via open table kunt reserveren  :).
,,,,فلافل

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Engeland - Londen
« Reactie #288 Gepost op: 06 juni 2011, 19:13:34 »
Net terug uit Londen. Gegeten bij 222 Veggie Vegan (http://www.222veggievegan.com/) en Woodlands (http://www.woodlandsrestaurant.co.uk/).

Beiden zeker aanraders om bij langs te gaan. Vond het erg lekker.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Engeland - Londen
« Reactie #289 Gepost op: 13 juli 2011, 11:17:28 »
Oeh leuk, wij gaan over twee weekjes naar Engeland, deze gaat bij de bookmarks!

He je hebt helemaal niet geschreven waar je allemaal bent geweest.... waar ben je allemaal geweest en was het lekker?
,,,,فلافل

brenda_lelie

Re:Engeland - Londen
« Reactie #290 Gepost op: 13 juli 2011, 11:53:55 »
Haha nee klopt, was het wel van plan maar niet van gekomen nog.
We zijn in Londen dus bij Vanilla Black geweest (Erg leuk en lekker allemaal. Grappige bediening die je servet voor je opvouwen als je naar de wc bent. Meest bijzondere vond ik mijn ijsje van geitenkaas, met vanille erdoor en het was ook echt koud dus de eerste ervaring was echt ijs en daarna proefde je de geitenkaas) en naar Manna (dat was op zich ook wel leuk, maar ook weer niet heel bijzonder, we waren ook een beetje moe eigenlijk. We kregen daar enorme porties met bij mijn hoofdgerecht vooral een hele berg rucola erbij ???) en naar SAF (daar was het die zondagavond heel erg rustig, vond ik gek, maar het was overal, ook op straat veel rustiger dan op vrijdag en zaterdag. Maar goed, dat was dus wel erg lekker, vooral bijzonder waren de vegan cheesecake en tiramisu die we als toetje hadden).

In Brighton hebben we de eerste avond sushi gegeten bij Moshi Moshi, heel erg lekker en met zo'n lopende band, erg leuk. We wouden eigenlijk naar Terre a Terre maar omdat we al wat lekkere hapjes op hadden bij Bill's (aanrader! http://www.bills-website.co.uk/) kozen we toch maar voor sushi. Volgende dag hadden de mannen zin in Indiaas en gingen we naar Rasa, dat was echt geweldig, superlekker allemaal en heel anders dan dat je normaal in een Indiaas restaurant krijgt (ik geloof dat het normaal vaak Noord-Indiaas is en dit was zuid, of andersom). De laatste dag zouden we dan toch echt naar Terre a Terre gaan maar toen konden we pas terecht om half 9 en dat vonden we toch een beetje laat. Uiteindelijk naar Food for friends geweest, ook erg leuk en lekker.

Op Wight hebben we steeds zelf gekookt trouwens :)

Conclusie: Londen en Brighton zijn echt geweldig als je vegetarisch of veganistisch wil eten. De vegetarische gerechten staan eigenlijk altijd duidelijk aangegeven en vaak de vegan (en ook gluten en notenvrij etc.) ook. Dat is in Nederland toch wel een beetje anders.
En Engeland is sowieso superleuk :)

Oja, voor hotels: het Hoxton in Londen was echt superfijn. Heel leuke, handige en fijne kamer en een superfijne badkamer die ze dan elke dag weer helemaal komen poetsen (en alles glimde in de badkamer dus dat is echt een vreselijke klus). Uiteindelijk hebben we per nacht iets van een kleine 100 pond betaald, vond ik erg meevallen.
En in Brighton sliepen we in One Broad street, ook erg leuk met een Engels ontbijt met Linda McCartney worstjes (en je kon zelf op een formulier aangeven de avond van te voren wat je wou hebben qua ei en bonen enzo, erg fijn want ik hou daar allemaal niet zo van) en heerlijke homemade granola.
Op Wight hadden we de Sailmakers gehuurd van Vintage Vacations (http://www.vintagevacations.co.uk/), geweldig!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Engeland - Londen
« Reactie #291 Gepost op: 13 juli 2011, 20:20:02 »
Leuk om te lezen zeg  :D Naar Brighton wil ik ook nog een keer!
,,,,فلافل

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:Engeland - Londen
« Reactie #292 Gepost op: 25 juli 2011, 21:12:04 »
Oja, voor hotels: het Hoxton in Londen was echt superfijn. Heel leuke, handige en fijne kamer en een superfijne badkamer die ze dan elke dag weer helemaal komen poetsen (en alles glimde in de badkamer dus dat is echt een vreselijke klus). Uiteindelijk hebben we per nacht iets van een kleine 100 pond betaald, vond ik erg meevallen.

Waar heb jij geboekt?
Wij willen ook weer eens naar Londen, maar op hun eigen site krijgen we prijzen te zien van 165 pond per nacht voor dit hotel...
Ik wil vega bananenschuimpjes.

brenda_lelie

Re:Engeland - Londen
« Reactie #293 Gepost op: 25 juli 2011, 21:41:32 »
Gewoon op hun site maar het wisselt erg per periode en per dag van de week. Soms loont het wel om een week eerder of later te kijken. Wij hadden van de 3 nachten ook 1 dure maar ook 1 van 49 pond.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Engeland - Londen
« Reactie #294 Gepost op: 14 april 2012, 19:17:42 »
Saf in Shoreditch is er niet meer! Die in Kensington nog wel en ze hebben in sommige supermarkten Saf to Go producten liggen.
In juli waren ze er nog wel (maar dat vergat ik hier op te schrijven).

Verder was ik bij Vanilla Black. Lekker. Ik was er nu voor de 3e keer. Ik vind wel dat ze altijd een beetje van hetzelfde eten maken, maar dat is natuurlijk niet zo gek dat er een lijn in hun eten zit en het is een super goed veggie restaurant.

Maar ik heb eigenlijk hier alles opgeschreven wat ik at + foto's http://www.vegatopia.com/vega/koken/reizen/11907-veggie-londen
En verder ontdekte ik een vegan Japanner http://www.itadakizen.com/ daar wil ik een volgende keer heen.
,,,,فلافل

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Engeland - Londen
« Reactie #295 Gepost op: 14 april 2012, 22:50:19 »
Heeft iemand nog een toffe hoteltip in de buurt van Victoria? Ik ga in mei een paar dagen naar Londen.
This is between me and the vegetable!

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Engeland - Londen
« Reactie #296 Gepost op: 16 mei 2012, 12:36:33 »
Ik had een dagje in Londen en heb lekker bij Dinner By Heston Blumenthal geluncht. Dat was erg leuk, en lekker. Ik nam geen voorgerecht, omdat ik plaats wilde houden voor een toetje.

Eersta had ik een gerecht van parmezaancreme met vijf soorten bloemkool, in het zuur, gerookt, gedroogd, en dan nog wat. Ontzettend lekker. En toe iets dat brown bread icecream met salty butter caramel heette. Een digestive-achtig koekje op een dikke laag zachte, zoute caramel met daarop een bolletje nogal zurig ijs. De smaken waren nogal heftig, maar pasten erg goed bij elkaar. Heel erg leuk!

En, ik heb er twee uur gezeten zonder me alleen of opgelaten te voelen. Waar ik wel een beetje bang voor was
This is between me and the vegetable!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Engeland - Londen
« Reactie #297 Gepost op: 16 mei 2012, 19:47:28 »
Ow wat gaaf dat je bij Heston bent geweest en dat het prima was in je eentje.

Ik was met Pasen in Londen en schreef daar hier http://www.vegatopia.com/vega/koken/reizen/11907-veggie-londen over.
Ik lunchte o.a. bij http://www.dishoom.com/, dicht bij Covent Garden en dat was leuk!
,,,,فلافل

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Engeland - Londen
« Reactie #298 Gepost op: 16 mei 2012, 23:28:51 »
Ik wilde net eigenlijk bij Wahaca gaan eten, maar dat was bij nader inzien niet zo eenpersoonzig en bovendien moest ik er voor in de rij, en dat vond ik al helemaal niet eenpersoonzig.

Dus toen heb ik bij Zizzi gegeten. Ik kreeg een fijn plekje in een hoekje, met zicht op een groot deel van de zaak en at eerst erg lekkere arancini en daarna een pizza calzone met geitenkaas , aubergien, artisjokharten en geroosterde paprika. Limonade van Luscombe erbij, sinaasappel. Lekker!
This is between me and the vegetable!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Engeland - Londen
« Reactie #299 Gepost op: 30 mei 2012, 21:23:58 »
Een vegetarische pub is geopend in Londen! http://www.coachandhorsessoho.co.uk/
,,,,فلافل