Vegatopia Forum

Engeland - Londen

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Engeland - Londen
« Reactie #360 Gepost op: 23 januari 2020, 12:58:29 »
Ik haal deze draad weer even naar boven want ik ga met mijn nichtje naar Londen! En ik ben dus nog nooit in Londen geweest dus kom maar door met leuke (recente) tips (eten of gewoon leuke dingen)!

We gaan 17-20 februari.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Engeland - Londen
« Reactie #361 Gepost op: 23 januari 2020, 17:53:33 »
Leuk!
Ottolenghi Spittalfields is lekker om een keer te ontbijten. Nopi van Ottolenghi kun je beter niet bezoeken: het personeel laat je niet bestellen wat je wilt (het was er ooit wel leuk, hopelijk wordt het dat ooit weer).
De Maltby market is leuk. Weet niet hoe druk het er tegenwoordig is. Borough market is leuk, maar erg druk, dus rond 10u komen. Hoewel er rond lunch jummie raclette is, maar dan is het erg druk.
De keten Franco Manca heeft lekkere pizza.
Soho is leuk om uit eten te gaan.
Bij Pret a Manger (overal vestigingen) hebben ze lekkere feta omelet (voor ontbijt) en boerenkool/bloemkoolmac n cheese (lunch). Er zijn ook een paar 100%. vega Pret a Mangers.
Foyles is een leuke boekhandel.
In welke wijk zit je ergens? Want dan kunnen er nog gerichte tips komen.
M&S food heeft ook lunch en lekkere chippies enzo.
Mildreds is altijd goed en heeft meer vestigingen.
Als je van Japans houdt is lunchen bij het Japan centre ook leuk. Veg is duidelijk aangegeven. Kan wel druk zijn.
 
« Laatst bewerkt op: 23 januari 2020, 18:06:54 door Selly »
,,,,فلافل

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Engeland - Londen
« Reactie #362 Gepost op: 28 januari 2020, 13:01:04 »
Dank voor alle tips!
Ken je Rovi van Ottolenghi? Nieuw restaurant. Dat leek me misschien nog wel leuk. Mijn nichtje is ook vegetarier dus we gaan zeker op zoek naar 100% vega tentjes.

We hebben een appartementje op de rand Nottinghill-Kensington (202 Kensington Church Street), ik hoor dat Shoreditch een leukere buurt is om te verblijven.
Ik kan dit nog annuleren dus ik overweeg om een andere appartement te zoeken (al wel iets gevonden, nog even kijken).

Wat denk jij?

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Engeland - Londen
« Reactie #363 Gepost op: 28 januari 2020, 13:02:23 »
(Rovi is natuurlijk niet 100% vegetarisch maar hallo, Ottolenghi :-)).

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re: Engeland - Londen
« Reactie #364 Gepost op: 28 januari 2020, 21:24:26 »
Ligt eraan wat je wil gaan doen in Londen natuurlijk. Maar Notting Hill is een ook erg populaire buurt (portobello road is daar o.a.als ik het goed heb) en in Kensington heb je allerlei grote mooie musea en Hype park etc.

Bij Shoreditch is Brick Lane (waar je veel curry kan eten, of bagels) en White chapel. Wellicht wat hipper. En je zit dicht bij de Tower.

Als je gebruik maakt van het OV, dan maakt het niet zo heel veel uit. Je zal toch een keer van de ene naar de andere kant van Londen gaan om iets te gaan zien. Dus het handigstebis om te kijken waar jullie naartoe willen gaan, en daar een beetje in de buurt te gaan zitten.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Engeland - Londen
« Reactie #365 Gepost op: 28 januari 2020, 22:25:24 »
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Engeland - Londen
« Reactie #366 Gepost op: 29 januari 2020, 08:27:03 »
Shoreditch is hipster maar wel gezellig veel bars en restaurantjes. Dishoom daar heeft de lekkerste curry van London! Hotels en appartementjes zijn er wel aan de prijs tegenwoordig.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Engeland - Londen
« Reactie #367 Gepost op: 29 januari 2020, 11:26:29 »
Dank voor alle tips en toelichting! We weten eigenlijk nog niet zo goed wat we gaan doen (ik ben nog nooit in Londen geweest en heb me nog niet echt goed ingelezen).
Maareuh, wel met de metro reizen, dus we blijven dan maar lekker in ons appartementje :-).

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re: Engeland - Londen
« Reactie #368 Gepost op: 29 januari 2020, 21:09:42 »
Een tip, kijk niet alleen op de plattegrond van de metro, maar ook op een normale (google) kaart. Soms nemen mensen de metro voor stukken die net zo snel te lopen zijn, omdat de metrokaart zo vertekend is en de afstanden anders lijken.

Veel plezier!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Engeland - Londen
« Reactie #369 Gepost op: 29 januari 2020, 21:23:29 »
Ken je Rovi vanOttolenghi?

Ja, maar de restaurants die gewoon Ottolenghi heten vind ik het leukst. Je zit op 12 minuten lopen van die in Notting Hill, die heeft niet veel zitruimte maar je kunt er ook heerlijke dingen halen, ook mooie zoetigheden. Zijn de hele dag open.
,,,,فلافل