Vegatopia Forum

Brazilië

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Reemster

Brazilië
« Gepost op: 25 september 2002, 17:01:00 »
Hoi, mijn naam is Remy. Ik ben van plan om voor 6 maanden naar Brazilië te gaan. Is het een beetje te doen als "veggie" daar?

Of kom ik na 2 weken gillend terug?
« Laatst bewerkt op: 21 september 2004, 18:06:35 door Sande® »

Offline cornflake

  • ***
  • 127
  • Geslacht: Man
    • muzieklijstjes enzo
Brazilië
« Reactie #1 Gepost op: 25 september 2002, 21:54:00 »
Brazilië ben ik nog nooit geweest maar misschien heb je wat aan deze site:

http://www.happycow.net/south_america/brazil/index.html

Of de gegevens kloppen weet ik niet zeker. In Costa Rica liep ik wel eens tegen een gesloten deur of bestond het restaurantje niet meer. Maar ik heb me daar wel kunnen redden om vegetarisch te eten. Vaak kon je wel rijst met groente krijgen of een salade.
...just follow the day and reach for the sun. (The Polyphonic Spree)

burp

brazilie
« Reactie #2 Gepost op: 18 december 2002, 20:29:00 »
hallo heeft iemand tips over hoe je in Brazilie 3 weken vegetarisch kunt doorbrengen. Bij de eetgewoontes zag ik vooral veel dieren staan

Offline pip

  • ***
  • 169
brazilie
« Reactie #3 Gepost op: 18 december 2002, 20:37:00 »
hmmmnnnn... ik ben er zelf niet geweest, maar het is een huisgenoot van me gelukt er 3 werken veganistisch te eten.
Dus het zal zeker mogelijk zijn er vegetarisch te eten...
blaat

Forum-beheer

brazilie
« Reactie #4 Gepost op: 19 december 2002, 01:02:00 »
Quote:

Op 2002-12-16 21:09, schreef Dick:
Wel niet vegetarisch, maar misschien heb je wat aan de volgende link.
http://www.brasil.terravista.pt/ipanema/2954/


Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Brazilllllllll....lalalalalalalalaaaaaaaaaaa
« Reactie #5 Gepost op: 08 januari 2004, 21:18:42 »
Ik ga in Sept. naar Brazilie en ik ben ff wat aan het rondlummelen op reissites. Keb echter niet zoveel ervaring met reisburo's enzo. Heeft iemand een tip waar ik een reis zou kunnen boeken. We willen niet in een hotel maar een appartement. Dat is dan ons basisstation en van daaruit gaan we weer verder kijken maar dat zien we wel als we daar zijn :)

En hoe zit het met vegan eten in Brazilie?
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Yessica

  • ****
  • 703
  • Geslacht: Vrouw
Re:Brazilllllllll....lalalalalalalalaaaaaaaaaaa
« Reactie #6 Gepost op: 08 januari 2004, 23:01:51 »
Weet je wel al wat je in Brazilie als startpunt wil gebruiken? Wat wil je persé wel zien, wat niet? Wil je naar de mooie maar door toeristen overbevolkte watervallen zien of liever niet? Ik noem maar wat...

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Brazilllllllll....lalalalalalalalaaaaaaaaaaa
« Reactie #7 Gepost op: 08 januari 2004, 23:06:54 »
Maakt me niet uit als de vlucht + appartement maar goedkoop zijn en relatief veilig. Ik wil ergens aan de kust. Natuurlijk het liefst in de buurt (zeg 150/200 km) van Rio!
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Yessica

  • ****
  • 703
  • Geslacht: Vrouw
Re:Brazilllllllll....lalalalalalalalaaaaaaaaaaa
« Reactie #8 Gepost op: 08 januari 2004, 23:24:09 »
Wil je een goedkope vlucht ook als je 3 keer moet overstappen en er 22 uur over doet? Of wil je dat ook meenemen in je vergelijk?

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Brazilllllllll....lalalalalalalalaaaaaaaaaaa
« Reactie #9 Gepost op: 09 januari 2004, 00:53:47 »
Nee dat overstappen is maar een overschat gebeuren ;D
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Yessica

  • ****
  • 703
  • Geslacht: Vrouw
Re:Brazilllllllll....lalalalalalalalaaaaaaaaaaa
« Reactie #10 Gepost op: 09 januari 2004, 09:15:05 »
Ik zal een vriend van me wel eens door de tarieven laten spitten. Hij werkt op een reisburo. Volgende week ga ik naar de Vakantiebeurs, ik zal wel info voor je meenemen!

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Brazilllllllll....lalalalalalalalaaaaaaaaaaa
« Reactie #11 Gepost op: 09 januari 2004, 21:26:13 »
Ik zal een vriend van me wel eens door de tarieven laten spitten. Hij werkt op een reisburo. Volgende week ga ik naar de Vakantiebeurs, ik zal wel info voor je meenemen!
En weer verdien je een  :-* op je rimpelloze wangetje!
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Yessica

  • ****
  • 703
  • Geslacht: Vrouw
Re:Brazilllllllll....lalalalalalalalaaaaaaaaaaa
« Reactie #12 Gepost op: 09 januari 2004, 21:41:28 »
En weer verdien je een  :-* op je rimpelloze wangetje!

En weer eentje, want net was ik in de bieb bij de reisboekenafdeling en ik dacht, laat ik gelijk eens de Lonely Planet over Brazilie checken, want ik heb daar altijd veel info uit kunnen halen, maar.... bereid je voor op rijst met zwarte bonen, rijst met zwarte bonen en voor de afwisseling zwarte bonen met rijst.

Ik heb net nog gekeken op internet en het eerste wat je ziet als je bij google "Brazil" en "vegetarian" tegenkomt is dit:

Citaat
Brazil - Vegetarian food  Source:    
 
Being a vegetarian – or at least a strict one – is no easy matter in Brazil. Many Brazilians are unwilling vegetarians, of course, surviving on the staple diet of rice, beans and farinha – and there's wonderful fruit everywhere – but this is not food that you'll find in restaurants, except as side dishes.

If you eat fish there's no problem, especially in the Northeast and Amazonia where seafood forms the basis of many meals. You can usually get a fair choice of vegetarian food at a comida por kilo restaurant, and in the larger cities there are occasional vegetarian restaurants (usually described as Restaurante Natural), although they are often only open during the day. But otherwise you're up against one of the world's most carnivorous cultures. In the south and centre-west, churrasco rules – served at restaurants where you eat as many different cuts of meat as you can manage, and where requests for meals without meat are greeted with astonishment. At most restaurants – even churrascarias – huge salads are available but, if you're a vegan, always enquire whether eggs or cheese are included. If you get fed up with rice, beans and salad, there are always pizzerias around.
 

Offline Yessica

  • ****
  • 703
  • Geslacht: Vrouw
Re:Brazilllllllll....lalalalalalalalaaaaaaaaaaa
« Reactie #13 Gepost op: 09 januari 2004, 21:44:47 »
Ik ga in Sept. naar Brazilie


Kun je niet beter in november gaan?
 ;)

Offline Yessica

  • ****
  • 703
  • Geslacht: Vrouw
Re:Brazilllllllll....lalalalalalalalaaaaaaaaaaa
« Reactie #14 Gepost op: 18 januari 2004, 11:38:24 »
Ik ben vrijdagavond naar de Vakantiebeurs geweest, ik ga ieder jaar, maar dit jaar vond ik echt zonde van tijd en geld. Er waren veel minder aanbieders, veel verkeersburo's en luchtvaartmaatschappijen die er voorheen wel waren, waren er nu niet, en leuke aanbiedingen is ook al een zeldzaam verschijnsel geworden.

Zo ook info over Brazilië, het aanbod bestond vooral uit aanbieders van één bepaald hotel, geen achtergrond- of landeninformatie en de enige aanbiedingen die ik zag met vliegtarieven ging maar tot juni 2004.

Niet veel wijzer van geworden dus.

Ik kan nog wel verder zoeken hoor, een vriend van me werkt op een reisburo en kan ook in allerlei databases kijken wat er te verkrijgen is.

Ik laat het nog weten!

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Brazilllllllll....lalalalalalalalaaaaaaaaaaa
« Reactie #15 Gepost op: 18 januari 2004, 12:38:01 »
Heej Yessica, thanx voor het kijken! Jammer dat de beurs tegenviel.
Ik heb ook wat van die boekjes gehaald. Ik baal er van dat ik tot nu toe alleen hotels tegenkom. We willen graag een huisje/app.
Ik ben bij Broere geweest. Is er nog verschil in welke reisburo's hotels en welke app. aanbieden??
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Yessica

  • ****
  • 703
  • Geslacht: Vrouw
Re:Brazilllllllll....lalalalalalalalaaaaaaaaaaa
« Reactie #16 Gepost op: 18 januari 2004, 17:38:15 »
Ik baal er van dat ik tot nu toe alleen hotels tegenkom.

Hotels was ook het enige wat er aan info te krijgen was op de beurs. Er was een hele grote stand en die had dus alleen info over zo'n megaresort, en ik meende in te kunnen schatten dat je daar niet echt op zit te wachten.
 ;)

Citaat
We willen graag een huisje/app.

Wil je dan langer op dezelfde plaats verblijven en van daaruit dingen gaan ondernemen en bekijken? Of wil je toch ook wel rondreizen?

Citaat
Ik ben bij Broere geweest. Is er nog verschil in welke reisburo's hotels en welke app. aanbieden??

Nee, eigenlijk niet hoor. Een reisburo is een bemiddelaar.  Het zijn niet de reisburo's die reizen samenstellen, dat doen de reisorganisaties zoals Hotelplan, Arke, Special Traffic etc. Bij alle reisburo's worden die gidsen afgeleverd, dus het maakt weinig uit of je een reis boekt bij het ene of het andere reisburo. Het enige wat verschil kan uitmaken is de ervaring op een reisburo. Het is natuurlijk het mooiste als je net iemand treft die in Brazilië geweest is. Ik weet wel dat Rottink Reisburo's qua advies vaak als beste uit de bus komen bij Mystery-buyer-onderzoeken. Je zou het daar eens kunnen proberen.

Of bezoek het forum van www.brazilië.pagina.nl !


cerberus

Re:Brazilllllllll....lalalalalalalalaaaaaaaaaaa
« Reactie #17 Gepost op: 16 december 2005, 17:07:43 »
maar.... bereid je voor op rijst met zwarte bonen, rijst met zwarte bonen en voor de afwisseling zwarte bonen met rijst.

Ik ben er vorig jaar geweest voor m'n werk en dat was inderdaad wat er op het menu stond in de kantine, plus salade en suddervlees, mag je raden wat ik niet heb opgeschept. ;)

Zelf als er geen strict vegetarische gerechten op het menu staan zijn de mensen erg behulpzaam om hier terwille te zijn, zorg alleen wel dat je een portugees woordenlijstje paraat hebt want het kan al snel ingewikkeld worden (een van de beste vegetarische maaltijden heb ik gegeten in een  steak/grill house ) :o

Als je wel vis eet heb je in Brazilie een luxeprobleem

smikkeltje

Re:Brazilië
« Reactie #18 Gepost op: 24 december 2005, 18:02:19 »
ik heb twee weken lang alleen sla met friet gegeten in brazilië :S

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Brazilië
« Reactie #19 Gepost op: 21 mei 2009, 09:46:50 »
Ik ben dan eindelijk een maand naar Brazilië geweest. Het is best afzien als veganist. Ook mijn vegetarische vriendin die meeging had het moeilijk. Vooral in de Pantanal en Amazone was het vooral rijst met bruine bonen en sla en soms wat manioc (cassave). Gelukkig hadden we om de paar dagen bij toeval wél heerlijk eten om ons op de been te houden. In Salvador zit lunchroom met een organische keuken, genaamd "Ramma". Een súperuitgebreid buffet met heel veel groenten, salades, dressings en vegetarische hapjes. Aanradermmmmmmmmmmm.......
Gelukkig zijn ze in Brazilië sowieso wel bekend met het concept "buffet met weegschaal om je bord te wegen."
Maar al met al heb ik vrij veel pizza zonder kaas en spagetti met tomatensaus gegeten ;) Gelukkig maakt het land zelf veel goed  8)
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!