Vegatopia Forum

Zuid Afrika

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cosmicgrl

Zuid Afrika
« Gepost op: 16 januari 2003, 16:51:00 »
Begin februari gaan we met een groep een kampeer/hostelrondreis maken door Zuid Afrika.
Kan je in Zuid Afrika goed vegetarisch eten?

Cos

ellen

Zuid Afrika
« Reactie #1 Gepost op: 16 januari 2003, 16:56:00 »
Ze houden daar nogal van braai. (grote stukken vlees op de barbeque). Morgen zal ik een vriendin die daar stage heeft gelopen eens vragen.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Zuid Afrika
« Reactie #2 Gepost op: 16 januari 2003, 17:30:00 »
Ik ken wel vegetariers die er geweest zijn en als je uitlegt wat je wel en niet eet, schijnen ze altijd van alles met groenten voor je te kunnen maken.
,,,,فلافل

ellen

Re:Zuid Afrika
« Reactie #3 Gepost op: 21 januari 2003, 11:53:13 »
Heb die vriendin niet meer gezien, ik ga haar nu wel even mailen, heb toch niets beters te doen ;-)

ellen

Re:Zuid Afrika
« Reactie #4 Gepost op: 23 januari 2003, 16:54:48 »
Eigenlijk had ze er niet meer over te melden dat zij blij was dat ze toen nog niet vegetarisch at (nu dus wel) vanwege de voorliefde voor braai.

Geen concrete tips dus verder.  

Cosmicgrl

Re:Zuid Afrika
« Reactie #5 Gepost op: 29 januari 2003, 10:44:14 »
O nee die braai....daar heb ik veel over gehoord...dan eten ze
wrattenzwijn, gnoe..noem maar op.....
ooooo help! >:(

Ik neem maar mega veel liga's mee ofzo


Cos

yoeska

Re:Zuid Afrika
« Reactie #6 Gepost op: 09 mei 2004, 01:06:06 »
Wij hebben gekampeerd in Zuid-Afrika en vaak zelf gekookt. (Overigens kun je op de braai die je bij elke kampeerplek hebt ook lekker mais roosteren.) De keren dat ik in restaurants ben geweest, stond er altijd wel iets vegetarisch op de kaart. Niet echt een probleem dus (althans in de West- en Oostkaap, de rest van het land ben ik niet geweest). Ik heb lekker gegeten!

Kiwi

Re:Zuid Afrika
« Reactie #7 Gepost op: 12 augustus 2004, 12:01:23 »
Ik ben zowel in Zuid-Afrika als Zimbabwe en Botswana geweest. Maar dat was met een groepsreis, we reisden in een soort omgebouwde truck en hadden onze eigen kokkin bij ons. Dat was een hele leuke Zuid-Afrikaanse meid, die echt heel erg goed voor mij en de andere twee vegetariërs heeft gezorgd (en ook voor de vleeseteres uiteraard). We kregen elke dag wel hummus of een of andere spread bij de lunch, en 's avonds maakte ze ook altijd iets speciaal voor ons klaar (kant en klare vega-burgers, -worstjes, -pastasaus e.d.).
In Zuid-Afrika was volop vegetarisch voer te krijgen, terwijl we toch altijd boodschappen deden bij een gewone (grote) supermarkt, waar we ook waren. We hoefden er in ieder geval niet speciaal voor naar biologische winkels ofzo. Ook in Botswana was er aardig wat te koop als ik het me goed herinner.

In Zimbabwe was het aanbod wat minder, maar dat gold voor alles. Brood was bijvoorbeeld al schaars, maar daar hebben we ons met koelkast en vriezer toch een aardige tijd kunnen redden. We hebben nooit weinig of vies hoeven eten.

Ga je ook met een groepsreis, of ga je zelfstandig?
« Laatst bewerkt op: 12 augustus 2004, 12:18:42 door Kiwi »

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Zuid Afrika
« Reactie #8 Gepost op: 12 augustus 2004, 17:33:38 »
Je moet anders de vegetariers/vegan vereniging in zuid-afrika vragen of ze misschien wat kunnen vertellen.
Stem op de Partij voor de Dieren

demiseXofXaXlove

Re:Zuid Afrika
« Reactie #9 Gepost op: 13 augustus 2004, 00:50:54 »
Ik heb ook een hotelreis door zuid-afrika gedaan. Vegetarisch eten was die reis geen enkel probleem!

Regelmatig aten we van een lopend buffet. Uiteraard veel vlees, maar ook diverse groentes en andere vegetarische zaken. Rijst, aardappel was er ook altijd wel.

In de a la carte restaurants was het ook nooit een probleem. Ik ben niets tegen gekomen waar ik niet lekker heb kunnen eten!

We hebben ook een keer een braai gehad in het Krugerpark. Maar die werd verzorgd door onze chauffeur. Een topkerel! Hij regelde voor ons een pompen, gevuld met mais. Lekker! Verder had hij sausjes, rijst, brood ed, waar wij ook volop van mee hebben gegeten.

Ik kon niet begrijpen dat sommige mensen zo snel iets naast zich neer konden leggen. We reden met de bus door de Karoo, eens emi-woestijn. Daar huisvest een soort schaap die specifiek voor die regio was. Na die busrit werd er 's avond diezelfde schapensoort gegeten in de vorm van een lamsbout. We zijn ook een keer naar een struisvogel-farm geweest (ik ging mee, maar niet van harte). Diezelfde avond werd er struisvogel gegeten. Voor mij onbegrijpelijk...

Zuid Afrika heeft op mij een diepe indruk gemaakt. Als je maar 1 verre reis in je leven gaat maken, dan zou ik je altijd aanraden daar naar toe te gaan!

Desmond

Re:Zuid Afrika
« Reactie #10 Gepost op: 13 augustus 2004, 11:54:03 »
Kiwi,

Ik ga zelfstandig - met z'n tweeën. We hebben allen tickets voor Z-A en voor naar de VicFalls, verder moeten we alles nog regelen behalve overnachtingen in Kruger. Reizen met een gehuurde auto.. en met de bekende reisgids in de hand ben ik totnutoe altijd goed terecht gekomen -ook w.b. eten.

Alleen voor bv Kruger weet ik nog niet helamaal hoe het er met eten daar aan toe gaat, maar we zullen vast niet de eerste vega's in Kruger zijn.

Dank voor de reacties...
Desmond

demiseXofXaXlove

Re:Zuid Afrika
« Reactie #11 Gepost op: 13 augustus 2004, 17:51:37 »
Krugerpark is groooot. Dus ik weet niet waar jij terecht gaat komen... Waar ik zat, moest je zelf je eten regelen. Er zat een supermarktje (lees: souvenirswinkeltje) maar ik weet niet precies meer wat er te krijgen was, ik heb er alleen water, drinken, water, broodjes en water gekocht. In het krugerpark hebben we dus die braai gehad. Verder heb ik ontbeten en een keer gedineerd en heb toen vegetarisch gegeten. Dit was ook dmv een buffet.

Wel even een waarschuwing: Zuid Afrika heeft veel ciminaliteit. Niet dat je nu in paniek moet schieten, maar in Amsterdam letten we denk ik ook niet iets meer op onze portemonnee dan in een klein dorpje ergens in het oost'n. Zeker als je zelfstandig gaat reizen dus we lbelangrijk om het je te beseffen. Weiger bv ALTIJD hulp tijdens geld opnemen bij een pinautomaat.

Maar geloof me: je gaat die reis nooit meer vergeten en er zijn genoeg zeer vriendelijke mensen in Zuid Afrika.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.903
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Zuid Afrika
« Reactie #12 Gepost op: 01 juli 2008, 12:38:44 »
Schop! Volgende week woensdag vertrek ik. Ik moet me maar eens gaan inlezen.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zuid Afrika
« Reactie #13 Gepost op: 01 juli 2008, 13:23:40 »
Leuk! Je ging daar echt iets doen toch, niet alleen vakantie vieren?
Ik heb verschillende vrienden die maanden in Zuid-Afrika hebben vertoefd en ze kwamen niet broodmager terug dus ik neem aan dat het redelijk goed te doen is. Mijn moeder was 1,5 jaar geleden naar ZA op vakantie en heeft een heel leuk zuid-afrikaans vega kookboek voor me meegenomen, kan het je zeker aanraden (zal zo de titel even opzoeken).

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zuid Afrika
« Reactie #14 Gepost op: 11 maart 2014, 11:01:56 »
Ik haal deze draad even weer omhoog, want ga vanavond tickets boeken voor Zuid Afrika!

Megaveel zin in. Wie heeft leuke tips? We reizen van Johannesburg naar Kaapstad (huurauto).

Re:Zuid Afrika
« Reactie #15 Gepost op: 11 maart 2014, 11:37:05 »
Ik heb een Zuid-Afrikaan als collega. Uit zijn verhalen maak ik op dat je maar beter bij Johannesburg uit de buurt kan blijven, dat is een extreem gevaarlijke plaats.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Aiko

Re:Zuid Afrika
« Reactie #16 Gepost op: 11 maart 2014, 12:09:49 »
En de deuren van de auto standaard op slot, met name als je voor een stoplicht stilstaat.

Ik wil ook wel graag naar Zuid-Afrika. Maar dan naar het noordwesten, waar vrijwel geen dorpen zijn (laat staan een stad). Lekker over het gneis lopen...

Re:Zuid Afrika
« Reactie #17 Gepost op: 11 maart 2014, 12:38:29 »
En de deuren van de auto standaard op slot, met name als je voor een stoplicht stilstaat.

Dat soort dingen ja, maar liever rijd je door als het licht op rood staat.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.903
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Zuid Afrika
« Reactie #18 Gepost op: 11 maart 2014, 12:58:05 »
En de deuren van de auto standaard op slot, met name als je voor een robot stilstaat.

Lokaal woord toegevoegd.

Ik vond Boulders Beach bij Kaapstad leuk vanwege de pinguins. Joburg heb ik overleefd, maar huizen zijn wel vestingen daar.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zuid Afrika
« Reactie #19 Gepost op: 12 maart 2014, 09:40:51 »
Thanks voor de tips! We vliegen inderdaad op Johannesburg en gaan van daar ook z.s.m. weer verder naar het Krugerpark en dan (waarschijnlijk) via de kust  naar Kaapstad.

We komen om 22.00 aan in Johannesburg dus het leek me wel prettig om de volgende dag een beetje te acclimatiseren aldaar, maar ik begrijp dat we dan beter een groter complex kunnen boeken en verder niet de stad oid in gaan.
We moeten die dag ook nog ergens een huurauto oppikken.