Vegatopia Forum

Argentinië

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arianne

Argentinië
« Gepost op: 13 februari 2003, 19:08:53 »
Ik denk eraan om misschien naar Argentinië te gaan, aangezien een vriendin van mij daar woont en ik haar al een tijd niet meer heb gezien. Ook lijkt het me een fantastisch land om eens te bezoeken, vooral in het noorden is de natuur prachtig. Alleen is er 1 dingetje: Argentinië is hét vleesland van de wereld. Is er iemand die naar Argentinië is geweest (of een ander Zuid-Amerikaans land) en meer weet over vegetarisch eten daar?

ellen

Re:Argentinië
« Reactie #1 Gepost op: 16 februari 2003, 14:10:11 »
P. zal meer weten, maar sinds haar Argentijnse lover hier is, is ze hier opvallend weinig ;)

Maar haar geluiden zijn ook niet zo postief.

P.

Re:Argentinië
« Reactie #2 Gepost op: 17 februari 2003, 17:31:58 »
maar ik hou de boel wel in de gaten hoor :)

navraag bij mijn lief leverde het volgende op:
Argentinië is inderdaad niet echt een land voor vegetariers, in trendy Capital Federal kun je wel dingen speciaal voor vegetariers vinden maar verder wordt er wel wat vreemd tegen aan gekeken.. dat betekent echter niet dat het heel moeilijk is om vegetarisch te eten: bij de bbq ('asado') zul je je moeten beperken tot provoleta (kaasplak, erg lekker) en salade, verder wordt er in Argentinië ontzettend veel pasta en pizza gegeten, met ruime vegetarische mogelijkheden, en in het noorden zijn peulvrucht-gerechten heel gewoon.. dus pasta, peulvruchten, en ook rijst.. gaat wel lukken lijkt me :)

heel veel plezier daar! ik wou dat ik ook weer kon :)

p

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Argentinië
« Reactie #3 Gepost op: 18 februari 2003, 19:13:19 »
Misschien kan deze persoon je verder helpen?



http://www.european-vegetarian.org/995.0.html

Facundo Moyano


He is a 23 year old student of biology and lives in Argentina. Currently, he is also involved in doing work for the Argentinian Vegetarian Union. He is also coordinator for the AR group Animales Marinos Libres (Free Marine Animals).

 



ellen

Re:Argentinië
« Reactie #4 Gepost op: 12 februari 2004, 13:46:07 »
Nog maar 2 weken en ik zit bijna in het vliegtuig.

Zo'n zin... Het is er warm en P. woont er.

Ik slaap bij P en novio (toch?) en die eten tegenwoordig daar ook vegetarisch thuis. We vieren 2 dagen bruiloft met BBQ.

Verder gaan we erg genieten. Misschien de 2 adressen die ik op het net vond nog checken.

Ik hou jullie op de hoogte. (En anders P. misschien wel, die nog wel eens kijkt ;))

ellen

Re:Argentinië
« Reactie #5 Gepost op: 01 maart 2004, 01:14:25 »
Het is niet erg gemakkelijk in Argentinie voor een vegetarier. Ik ben blij dat ik geen veganist ben, want kaas is ongeveer het enige vleesvervangende product dat er is.

Argentijnen eten ontzettend vet en zoet en ze eten 2 keer warm. Wat eten ze dan?

Pizza en pasta´s. Milanese (een soort schnitzel) soms met kaas en tomaat (dat heeft ook weer een naam, maar dat is me even ontschoten, maar het had ook met iets Italiaans te maken ;) (Edit: kaas en tomaat heet Napolitana)

Ontbijten doen ze nauwelijks en het enige brood wat ik gezien heb zijn factures (zoete broodjes), medialunas (croissants) en wit brood.

Er is een duitse bakker met beter brood en daar ga ik binnenkort naar toe.

Hun vruchtendrankjes daarentegen zijn perfect. (verse ananas, mmmm)

Vandaag had ik tradiotionele asado (bbq) bij de aanstaande schoonouders van P.

Daar eten ze eerst worstjes (chorizo) en daarna rundvlees. Bijgerechten zijn salade en brood en een sausje dat heerlijk is bij het brood. De aanstaande schoonmoeder bedacht ineens toen ze naar mijn bord keek dat ik vegetarisch was en toen kreeg ik kaas en een appel ;) Wel echt aardig.

Ik mocht ook als eerste van het toetje eten. Dat was cake met dulce de leche en cake en chocoladeflan en slagroom. Dat en het tweede stuk maakte veel goed.

Ik hoorde net dat er nog croissantjes voor me meegenomen waren (het is hier nu 21.24), maar mijn lichaam is zo van slag door de jetlag en het rare ontbijt van vanochtend (wij gingen gisteren uit) dat ik nog niet zeker weet of ik dat trek...


Overigens: sojabrokjes en dergelijke koop je in een dieteca. Dus helemaal verstoken van gezond eten hoef je niet te zijn.
« Laatst bewerkt op: 01 maart 2004, 01:18:01 door LL de Ling »

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.903
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Argentinië
« Reactie #6 Gepost op: 01 maart 2004, 08:26:50 »
Het is niet erg gemakkelijk in Argentinie voor een vegetarier.

Toen ik in Buenos Aires was (lang geleden) vond ik dat best meevallen. Ik had eigenlijk weinig problemen om te eten (maar misschien lag het aan het hotel).

ellen

Re:Argentinië
« Reactie #7 Gepost op: 02 maart 2004, 14:57:22 »
Maar het is kaas, kaas kaas!

Queso, queso, queso...

en kaas ook nog.

Overigens hebben ze hier milaneses de soja. Maar die worden vooral gegeten door mensen die aan de lijn doen.

Fuck het atkinsdieet.

aperitief

Binnenkort naar Argentinië
« Reactie #8 Gepost op: 18 augustus 2013, 22:29:56 »
Binnenkort ga ik voor de tweede keer naar Argentinië. De eerste keer was een paar jaar geleden. Ik heb toen gemerkt dat de mensen je daar raar aankijken wanneer je ze vertelt dat je vegetariër bent. Het is natuurlijk ook een vleesland bij uitstek.

Ik ben benieuwd of er meer mensen weleens in Argentinië zijn geweest en tegen hetzelfde probleem zijn aangelopen.

Iemand misschien tips?