Vegatopia Forum

Blacklist

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:Blacklist
« Reactie #20 Gepost op: 03 maart 2003, 16:11:53 »
Ïk heb al een mail naar Lunchgarden  (keten) om te vragen waarom ze geen vegetarische menus voorzien. ik heb nog geen antwoord ontvangen.



Daar hebben ze ondertussen al een quorn-menu.


Euh ja? Twee weken geleden in A'pen city nog niet hoor!
« Laatst bewerkt op: 03 maart 2003, 16:13:01 door Brent »

overanalizing

Re:Blacklist
« Reactie #21 Gepost op: 03 maart 2003, 20:03:38 »
Ah, in de Lunchgarden van Shopping 1 in Genk wel, hoor.

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:Blacklist
« Reactie #22 Gepost op: 06 maart 2003, 16:42:37 »
Als reactie op mijn mail naar Lunchgarden:

Beste Brent,

Onlangs zijn wij gestart met een test vegetarische schotels in sommige zetels ???. Indien blijkt, na een representatieve periode, dat ze veel succes hebben bij onze cliënten, zullen wij deze test zeker uitbreiden naar andere zetels.

In afwachting hopen wij dat u uw keuze toch zult vinden in onze salad bar en onze stand warme groenten.


Mevr. Christophe
Marketingdienst Lunchgarden




Offline iammars

  • ***
  • 288
  • Geslacht: Man
Re:Blacklist
« Reactie #23 Gepost op: 06 maart 2003, 20:53:45 »
Cat.I: Restaurant De Wildeman op de grote markt in Bergen op Zoom, met als slogan "Ondergronds genieten, onbezorgd zondigen".
Op hun website staat "Voor speciale suggesties, menu's, vegetarische gerechten, diëten e.d. Vraag het onze Wildemannen".
Ik natuurlijk even gedaan: vegetarisch meneer? ja dat kan, we hebben 1 salade als voorgerecht. Ik: we zijn met z'n tweëen en willen graag 3 gangen vegetarisch. Wildeman: dat kan niet meneer, we mogen niet afwijken van de menukaart. Ik: waarom niet? Wildeman: dat mag niet.
Klantenbinding troef.

CrewOne

Re:Blacklist
« Reactie #24 Gepost op: 15 maart 2003, 22:55:48 »
In categorie 1 nomineer ik de Burger King keten, die nog steeds geen vega-hamburger verkoopt.

In Londen wel. En wat voor een vega-burgers! ONWIJS lekker! (Met augurkjes enzo...)

Dus ik ben ook voor, haal deze burgers naar Nederland!

Offline moonflower

  • ***
  • 147
  • Geslacht: Man
Re:Blacklist
« Reactie #25 Gepost op: 16 maart 2003, 00:13:32 »
Cat.I: Restaurant De Wildeman op de grote markt in Bergen op Zoom, met als slogan "Ondergronds genieten, onbezorgd zondigen".
Op hun website staat "Voor speciale suggesties, menu's, vegetarische gerechten, diëten e.d. Vraag het onze Wildemannen".
Ik natuurlijk even gedaan: vegetarisch meneer? ja dat kan, we hebben 1 salade als voorgerecht. Ik: we zijn met z'n tweëen en willen graag 3 gangen vegetarisch. Wildeman: dat kan niet meneer, we mogen niet afwijken van de menukaart. Ik: waarom niet? Wildeman: dat mag niet.
Klantenbinding troef.
Ik krijg gelijk zin om ze eens flink te zieken ;-)
You can never solve a problem on the level on which it was created. (Albert Einstein)

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blacklist
« Reactie #26 Gepost op: 16 maart 2003, 01:15:50 »
Murder King en Mac murder moeten gewoon uit principe al op de blacklist!
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Re:Blacklist
« Reactie #27 Gepost op: 16 maart 2003, 14:00:07 »
Murder King en Mac murder moeten gewoon uit principe al op de blacklist!
Toe maar...Maar liefst tien uitroeptekens. Had ik daar niet al eens een bekende Engelse filosoof over aangehaald?
De syndicaten hebben ook niet mijn sympathie, maar als we elk restaurant dat vlees serveert op de lijst zetten wordt die een beetje lang.
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline Artemis

  • Superplientje
  • ***
  • 395
Re:Blacklist
« Reactie #28 Gepost op: 16 maart 2003, 14:11:47 »
Ach, in de burger king(die heeft toch niks?) ben ik nog nooit geweest, maar die groentenburger van de Mac is niet te eten (schijnbaar geld dat voor alles daar =) dus daarom kan die wel op de lijst toch?
:witch2:

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Blacklist
« Reactie #29 Gepost op: 16 maart 2003, 20:31:40 »
Toe maar...Maar liefst tien uitroeptekens. Had ik daar niet al eens een bekende Engelse filosoof over aangehaald?
uit en ten treure...

had ie ook al niet ooit es iets gezegd over het uit en ten treure aanhalen van bekende Engelse filosofen die eigenlijk gewoon schrijvers zijn?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Kim

  • ***
  • 114
Re:Blacklist
« Reactie #30 Gepost op: 17 maart 2003, 16:39:14 »
Vegetarisch eten bij fast-food restaurants. Ik begin even te twijfelen of dit niet beter in een andere thread zou moeten maar ik heb geen zin om die te gaan zoeken ;D

In Lissabon ben ik (inmiddels acht jaar geleden) ook eens bij de Mac Donals gaan eten, met het idee: Ik heb geen zin om weer in een of ander vaag restaurantje te proberen uit te leggen wat ik wil eten, dus ik ga naar de MacDonalds, daar hebben ze altijd nog een vegetarische burger. Degene met wie ik daar was had meer verstand van MacDonalds en wist te vertellen dat ze daar over de hele wereld hetzelfde serveren en dus inderdaad een vege-burger zouden hebben.
Het kostte wat tijd om het uit te leggen.....
Het kostte wat tijd voordat hij klaar was....
Ik opende mijn doosje....
Opende het broodje en ontwaarde daar....
Een blaadje sla!

Kan dus meteen op de blacklist, Mac Donalds in Lissabon.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Blacklist
« Reactie #31 Gepost op: 17 maart 2003, 22:12:06 »
Degene met wie ik daar was had meer verstand van MacDonalds en wist te vertellen dat ze daar over de hele wereld hetzelfde serveren en dus inderdaad een vege-burger zouden hebben.

Niet dus. Volgens mij is (of was?) Nederland zelfs het enige land waar ze een vegetarische burger hadden. Ze passen hun assortiment altijd aan de lokale markt aan. Zo is in Zuid-Korea de McDoggie mateloos populair.

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Re:Blacklist
« Reactie #32 Gepost op: 19 maart 2003, 17:47:24 »
McDoggie? Dat gaan we na...
Deze pagina heeft de big M twee speciale burgers die alleen in Zuid-Korea te krijgen zijn:

Unique Food
Bulgogi Burger - The Bulgogi Burger was the first adaptation of the McDonald's menu to meet the demands of the local Korean culture. The burger consists of a 100% Pork patty on a bun with bulgogi sauce and lettuce.

Tukbul Burger - Another unique sandwich found in Korea is the Tukbul Burger with two, 100% Pork, patties and cheese on a bun with bulgogi sauce and lettuce.

Pork is varken, niet hond. bulgogi-saus bevat evenmin hond.

« Laatst bewerkt op: 19 maart 2003, 17:50:53 door bart »
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Blacklist
« Reactie #33 Gepost op: 19 maart 2003, 17:56:59 »
Bij Jan thuis was het zeker al 1 april. :)


Overigens schijnt McDonalds in de VS nu ook een veggie-burger te serveren, op verzoek zelfs klaargemaakt in de magnetron ipv op de hamburgerplaat.

Bron.
“it's strange how life makes sense in time...”

Re:Blacklist
« Reactie #34 Gepost op: 19 maart 2003, 18:10:53 »

Volgens mij is (of was?) Nederland zelfs het enige land waar ze een vegetarische burger hadden.
In ieder geval niet meer het enige land.
Hier in Ierland is de vegetarische burger ook bij McD verkrijgbaar.
Let op: In geen enkele vestiging heb ik deze burger de laatste maanden op het menubord zien staan!!
Ik weet niet wat de diepere wijsheid hier achter is, maar je kan hem gewoon bestellen!
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline dorinka

  • ****
  • 741
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blacklist
« Reactie #35 Gepost op: 19 maart 2003, 19:31:27 »
eem vriend van mij kwam op een gegeven momnet bij een mcdrive een vegoburger bestellen. hem werd toen gevraagd of het ook een hamburger mocht zijn, tja
Zo.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Blacklist
« Reactie #36 Gepost op: 19 maart 2003, 23:51:04 »
Bij Jan thuis was het zeker al 1 april. :)

En let op: altijd als je het niet verwacht, blijkt het bij J@n thuis weer 1 april te zijn ;)

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Blacklist
« Reactie #37 Gepost op: 24 maart 2003, 15:49:49 »
Zijn er nou echt zo weinig beroerde restaurantervaringen?!? :)
“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Blacklist
« Reactie #38 Gepost op: 24 maart 2003, 16:02:34 »
Ik had afgelopen week wel een restaurant met een blunder, maar ik heb er verder heel lekker gegeten, dus niet echt voor de blacklist, maar anekdote deed eerst het ergste vrezen:
" is die tapenade vegetarisch"
"ja die is helemaal vegetarisch"
"zit er ook geen ansjovis in"
" jaaa, er zit wel ansjovis is, maar verder is  ie gewoon vegetarisch hoor."

??? Was overigens Eetcafe Stiger in Amsterdam, naast Rialto.

,,,,فلافل

overanalizing

Re:Blacklist
« Reactie #39 Gepost op: 24 maart 2003, 16:17:48 »
Wel, een tijdje geleden gaan eten in een taverne/restaurant ergens in het Maasland. Mijn moeder was ter plekke gaan reserveren om zeker te zijn dat ik, als veganist, ook nog iets kon eten. De kok leek perfect op de hoogte, zei zelfs dat een groenteburger waarschijnlijk niet ging.
Hoopvol nam ik die dag plaats aan de feesttafel. Het voorgerecht was niet origineel, wel erg lekker. Wat groenten en fruit door een frambozenvingarette. De soep sloeg ik over, de kok had gezegd dat daar vleesbouillon in ging zitten. So far so good.
Maar dan kwam het hoofdgerecht: Een bijna-identieke kopie van het voorgerecht, met wat droge pasta en een gore halflauwe broccoli/bloemkool/wortelenmix die duidelijk herkenbaar uit een diepvrieszak van een goedkopere supermarkt kwam. Het dessert was fruit, maar dat was ik ondertussen kotsbeu gezien.
Wat ik me dan afvraag: Heeft die kok dan helemaal geen inspiratie? ("Nee, anders zou hij niet achter het fornuis van een 'twaalf-in-een-dozijn-taverne' staan.") Waarom denken mensen toch meteen dat je een gezondheidsfreak bent?
Het was helaas een feestje van m'n grootmoeder dat ik niet wou verknallen met mijn teleurstelling. Terwijl zij meer dan 30 € per persoon moest betalen, zonder drank. Met wat droge pasta en groenten uit de diepvries voor minder dan één euro heeft die zaak goed verdiend aan mij, denk ik dan.