Vegatopia Forum

Blacklist

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Blacklist
« Reactie #260 Gepost op: 18 december 2006, 21:46:10 »
twee jonge kibbelende Nederlandse meiden met te dikke kont
??? :-X
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline iammars

  • ***
  • 288
  • Geslacht: Man
Re:Blacklist
« Reactie #261 Gepost op: 20 december 2006, 20:50:24 »
twee jonge kibbelende Nederlandse meiden met te dikke kont
??? :-X
De kont werd steeds dikker en dikker naarmate de tijd vorderde en ik me zat te ergeren...

Gwennepen

Re:Blacklist
« Reactie #262 Gepost op: 27 december 2006, 17:59:18 »
Wij waren in het outlet-winkelcentrum Rosada in Roosendaal. Daar was een soort pannenkoekenrestaurant (On Top). Ik had niet zo'n zin in iets zoets, maar ze hadden ook wraps waaronder een met mozzarella en vanalles. Toen we na 20 minuten eindelijk aan de beurt waren om te bestellen bleken de wraps op. Toen had ik maar een pannenkoek met kaas besteld. En die was viehies. :pukey: Ik heb hem niet op. Ik heb niet eens geklaagd. Ik ben naar buiten gegaan, ik moest gewoon frisse lucht hebben. Ik heb nog een knoop in m'n maag van de paar vieze hapjes die ik had genomen. >:(
« Laatst bewerkt op: 27 december 2006, 18:13:30 door Gwennepen »

Offline Daphne

  • ***
  • 438
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blacklist
« Reactie #263 Gepost op: 27 december 2006, 20:53:09 »
Iedereen weet het wel, maar dikke tip: ga nooit lukraak zomaar plotseling naar een (afhaal-)Chinees!

Daarom eet ik dus nooit bij de Chinees...ik zou natuurlijk wel naar een vega Chinees restaurant gaan (als er eentje dichterbij mijn stekkie zat)
Alles is veel voor wie niet veel verwacht (J.C. Bloem)

Digimike

Tip voor Chinees eten
« Reactie #264 Gepost op: 04 januari 2007, 13:35:01 »
Ik stel hoge eisen aan mijn eten en al helemaal als ik uit eten ga. Regelmatig word ik dan ook teleurgesteld in de (vegetarische) kookkunsten van de meeste koks (zelfs bij een drie Michelinsterrenrestaurant als de Librije in Zwolle was ik echt teleurgesteld over de prijs/kwaliteit verhouding en vooral in de fouten die de bediening maakte bijvoorbeeld door mij een hapje voor te zetten waar ham in zat en dit nog sjacherijnig weghalen ook als ik daarover klaag).
Maar waar ik echt positief verrast werd, was nota bene bij een Chinees restaurant. Daarom een aanrader voor alle vegetariers, die lekker, origineel vegetarisch Chinees willen eten: ga eens naar (biologisch restaurant) Memories of Asia in Arnhem. Het enige nadeel: het is helaas wel een beetje aan de prijs (zeker voor een Chinees).

Offline Daphne

  • ***
  • 438
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blacklist
« Reactie #265 Gepost op: 04 januari 2007, 14:45:09 »
Hé Digimike, heb je de restaurantgids al bezocht? Dan kun je ook even stemmen. http://restaurantgids.vegatopia.com/gelderland/arnhem/arnhem_memoriesofasia.doc/
Alles is veel voor wie niet veel verwacht (J.C. Bloem)

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Blacklist
« Reactie #266 Gepost op: 05 januari 2007, 16:59:53 »
Regelmatig word ik dan ook teleurgesteld in de (vegetarische) kookkunsten van de meeste koks (zelfs bij een drie Michelinsterrenrestaurant als de Librije in Zwolle was ik echt teleurgesteld over de prijs/kwaliteit verhouding en vooral in de fouten die de bediening maakte bijvoorbeeld door mij een hapje voor te zetten waar ham in zat en dit nog sjacherijnig weghalen ook als ik daarover klaag).

En je had toen al duidelijk een veggie menu besteld of was het een amuse voordat je het menu bestelde?
Ik vind het als je doorgeeft veggie te zijn toch wel erg slordig als zoiets in je menu zat.
« Laatst bewerkt op: 05 januari 2007, 17:17:30 door Selly »
,,,,فلافل

Digimike

Re:Blacklist
« Reactie #267 Gepost op: 08 januari 2007, 10:35:47 »
En je had toen al duidelijk een veggie menu besteld of was het een amuse voordat je het menu bestelde?
Ik vind het als je doorgeeft veggie te zijn toch wel erg slordig als zoiets in je menu zat.

Het was een amuse, nadat ik had doorgegeven dat ik vegetarier was. De voorgaande amuses die ik kreeg waren wel vegetarisch, terwijl mijn tafelgenoten onder andere ganzenlever voorgezet kregen. Ik denk dat ze gewoon een foutje maakten, maar dan wel een heel slordige en de reactie erop (gewoon weghalen zonder excuses of een vervangende amuse aan te bieden) vond ik zo onprofessioneel. Dat had ik niet verwacht in een 3-Michelinsterren restaurant.  
« Laatst bewerkt op: 08 januari 2007, 10:36:24 door Digimike »

Digimike

Re:Blacklist
« Reactie #268 Gepost op: 08 januari 2007, 10:37:00 »
Hé Digimike, heb je de restaurantgids al bezocht? Dan kun je ook even stemmen. http://restaurantgids.vegatopia.com/gelderland/arnhem/arnhem_memoriesofasia.doc/

Bedankt voor de tip, zal ik doen!

rochelle

Re:Blacklist
« Reactie #269 Gepost op: 24 januari 2007, 16:53:32 »
poeh ik weet niet waar ik moet beginnen zoveel slecht eten..  ik vind eigenlijk dat de mac er echt bij moet! want als je daar perongelijk terecht komt hebben ze nooit vegaburgers nu ook al geen salades meer die vega zijn en als je er dan om vraagt zegt ze alleen  de frietjes. "nou doe die dan maar" zegt ze wil je er een chilikipburger bij voor 1 euro!!
verder de magneet cafe's vieze couscous met drie stukjes groente.
en ik heb ook zo vies gegeten in eindhoven echt waar zo smerig heb ik nog nooit gegeten. daar ga ik de naam even van bij bedenken.
ik kom er op terug :)

iggy

Re:Blacklist
« Reactie #270 Gepost op: 27 januari 2007, 15:48:38 »
Afgelopen zondag bij De Reiger in Zijtaart gegeten. Voorgerechten konden niet vegetarisch gemaakt worden, dus ik moest maar naar de saladebar. Daar sla met eiersalade gehaald.
Hoofdgerecht: een wrap met groenten en brie, een stuk tomaat, wat rijst en een gevulde paprika.
De groenten in de wrap waren rauw, de rijst niet gaar en de paprika veel te zout. Dus ik weer naar de saladebar. Sla met eiersalade..
En het toetje (ijs met kersen) was erg lekker.

Maar 19,90 betalen voor een keuzemenu dat vervolgens bestaat uit salade van de (gratis) saladebar..  

Daar hebben wij laatst ook gegeten, ik had eerst op internet gekeken of ze ook iets voor mij hadden en ik zag zowaar 2 dingen staan die mij wel aanspraken. Toen we echter daar waren bleek de menukaart op de website sterk verouderd en konden ze mij wel een wrap aanbieden met inderdaad brie, laat ik nu net geen brie lusten....
Dat viel me dus wel tegen, ze hebben de brie achterwege gelaten maar om eerlijk te zijn maak ik ze zelf thuis lekkerder.  Wat ook jammer was dat het er blauw zag van de rook en dat het allemaal wel heel erg snel geserveerd werd waardoor je het gevoel kreeg dat je zo snel mogelijk weer moest verdwijnen.  Dat is niet bepaald gezellig als je gaat uit eten.
Deze week in Groningen bij Taco's gegeten en dat was smullen,  2 vegetarische wraps, een salade, en een verse vruchtensap met sinaasappel, banaan, kiwi en mango, dit alles bij elkaar voor maar 7,95 en allemaal met verse en veelal biologische ingrediënten.  En ook niet geheel onbelangrijk een erg vriendelijke bediening.
« Laatst bewerkt op: 27 januari 2007, 15:52:59 door iggy »

ES76

NIET naartoe gaan: Portugalia
« Reactie #271 Gepost op: 15 februari 2007, 12:58:26 »
En nog maar eentje voor de inmiddels wel erg lang en droevig stemmende blacklist: Portugalia in Amsterdam (Kerkstraat). Ik ging er eten met een grote groep carnivoren, dus weglopen kon helaas niet  ;)
Dat zou ik wel gedaan hebben als ik in een kleiner gezelschap had verkeerd; wat een hopeloos vegetariër-onvriendelijk restaurant! Om te beginnen staat er slechts 1 (!) vegetarisch gerecht op de kaart ("Ja mevrouw, als u vegetarisch wilt eten, had u moeten bellen, dan hadden we meer gerechten kunnen aanbieden"), waarvan ik niet meer weet hoe het heette, maar het kwam neer op rijst met groente en ei plus een gepofte aardappel. Met een beetje liefde en aandacht kun je daar nog best wat aardigs van brouwen, maar helaas. Het prutje smaakte weeig en was nauwelijks gekruid. De gepofte aardappel was er eentje van de slechtste, meest smakeloze kwaliteit die ik ooit heb geproefd. De overdadige klont goeie kruidenboter of romige creme fraiche die ik had verwacht, bleek in werkelijkheid een miniscuul stukje vettigheid dat nog het meeste weghad van margarine.  :'(Bah. Vegetariërs weest gewaarschuwd: zet nooit een voet in Portugalia!

Re:Blacklist
« Reactie #272 Gepost op: 22 februari 2007, 11:11:33 »

Gisteren in een restaurant geweest waar men bacon kennelijk voldoende vegetarisch vindt om op het menu als zodanig aan te prijzen. De vegetarische keuze was tussen deze penne met wilde en platte ( ???) paddestoelen, bacon en parmezaanse kaas, en iets (geen idee meer wat) met blauwe kaas.
Blauwe kaas eet ik echt niet, dus gevraagd of ze de bacon weg konden laten uit de penne. Dat was geen probleem bij het bestellen, maar het bord werd toch mét bacon afgeleverd. Van die minuscule blokjes. Het was een etentje met een klant, dus heb ik er maar (zo goed en) zo kwaad als dat ging omheen gegeten.

Ik vind toch dat ik dit niet helemaal over mijn kant moet laten gaan, dus de manager kan nog een vriendelijk briefje van me tegemoetzien. Al is het onwaarschijnlijk dat ik daar ooit nog een voet over de drempel zet.
Mocht iemand er ooit in de buurt komen: Restaurant Isaac's aan de McCurtainstreet in Cork.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Blacklist
« Reactie #273 Gepost op: 22 februari 2007, 16:00:58 »

Gisteren in een restaurant geweest waar men bacon kennelijk voldoende vegetarisch vindt om op het menu als zodanig aan te prijzen.

Blijkbaar typisch daar aan de andere kant van Het Kanaal. Ik had begin dit jaar in een tapasbar in Bolton (bij Manchester) een vegetarische tortilla met bacon...

Citaat
Blauwe kaas eet ik echt niet, dus gevraagd of ze de bacon weg konden laten uit de penne. Dat was geen probleem bij het bestellen, maar het bord werd toch mét bacon afgeleverd. Van die minuscule blokjes. Het was een etentje met een klant, dus heb ik er maar (zo goed en) zo kwaad als dat ging omheen gegeten.

Zo, dapper hoor, maar in mijn optiek onnodig. Ik zou gewoon de ober vriendelijk hebben gevraagd het bord terug te nemen en de maaltijd te serveren die ik had besteld - dat doe ik ook gewoon bij zakendinertjes met hoge piefen. En na die korte onderbreking gewoon 'back to business'.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Wildflower

  • ***
  • 114
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blacklist
« Reactie #274 Gepost op: 22 april 2007, 14:14:41 »
Gisteren gegeten bij Oppidom in Heerlen. Zelf had ik de vegetarische salade (E 6,90), mijn tafelgenoten de Bourgondische salade en de salade Oppidom. Alle drie waren ze diep triest: te weinig 'groen' en het geheel droop van de mayonaise-dressing  :pukey:. Wat mijn salade betreft: er lagen een paar zielige stukjes tomaat en komkommer op, een paar sinaasappelpartjes  :confused:, verschrompelde gele rozijntjes, walnoten (veel te hard), hazelnoten, pijnboompitten en een paar lappen smakeloze 'plastic' brie. Dit alles geserveerd op een zwart bord dat vol zat met vettige vingerafdrukken.  :smeerie: Overigens waren de salades van mijn mede-eters niet veel beter; op de Bourgondische salade lag een berg spekjes en ham die je op je boterham doet (nou ja, wij niet natuurlijk  ;D) in stukjes gesneden. Oppidom: er zijn leukere manieren om je geld weg te gooien.  :frusty:
"If I could make everyone
in the world see one film,
I'd make them see EARTHLINGS"
~Peter Singer ~

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Blacklist
« Reactie #275 Gepost op: 23 april 2007, 12:37:39 »
Dit alles geserveerd op een zwart bord

Als ik het me goed herinner is dat uitdrukkelijk verboden sinds in 1992 de Wet Op Het Gekleurd Servies werd aangenomen.

Offline Wildflower

  • ***
  • 114
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blacklist
« Reactie #276 Gepost op: 23 april 2007, 15:59:25 »
Dit alles geserveerd op een zwart bord

Als ik het me goed herinner is dat uitdrukkelijk verboden sinds in 1992 de Wet Op Het Gekleurd Servies werd aangenomen.

 :laugh: Ik heb ook niets tegen zwart servies, alleen zie je daarop de vettige vingerafdrukken nog beter dan op witte/gekleurde borden. ;)
"If I could make everyone
in the world see one film,
I'd make them see EARTHLINGS"
~Peter Singer ~

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:Blacklist
« Reactie #277 Gepost op: 28 april 2007, 10:35:36 »
Gisteren gaan eten in "De wijzerplaat" in Leopoldsburg. Ik bestelde een vegetarische salade (10,80€). We kregen als gratis proevertje iets met zalmmousse (Hallloooo ik ben vegetariër..)
De salade dan: sla, één stukje tomaat, ei, haricots verts, 1 aardbei, wat sla en geraspte wortel en bovenop een berg gefrituurde groentensticks. Aangezien in België zo goed als alles gefrituurd wordt in rundsvet heb ik dat ook maar niet opgegeten.

Ik snap dat dus niet, je vraagt iets gezonds en je krijgt gefrituurde rotzooi. Als ik een vegetarische salade bestel dan hoef ik niet zo nodig nepvlees, zeker niet zoiets als groentensticks...


Offline karl

  • *****
  • 6.267
  • Geslacht: Man
Re:Blacklist
« Reactie #278 Gepost op: 28 april 2007, 10:59:44 »
Gisteren gaan eten in "De wijzerplaat" in Leopoldsburg. Ik bestelde een vegetarische salade (10,80€). We kregen als gratis proevertje iets met zalmmousse (Hallloooo ik ben vegetariër..)
De salade dan: sla, één stukje tomaat, ei, haricots verts, 1 aardbei, wat sla en geraspte wortel en bovenop een berg gefrituurde groentensticks. Aangezien in België zo goed als alles gefrituurd wordt in rundsvet heb ik dat ook maar niet opgegeten.

Ik snap dat dus niet, je vraagt iets gezonds en je krijgt gefrituurde rotzooi. Als ik een vegetarische salade bestel dan hoef ik niet zo nodig nepvlees, zeker niet zoiets als groentensticks...



wordt inderdaad zelden aan gedacht; op voorhand klaargemaakt. Ooit in sterrenrestaurant : wist van komst van vegetariërs, mooie gerechten, quasi-perfect,
enkel : hapjes vooraf niet vegetarisch.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Blacklist
« Reactie #279 Gepost op: 28 april 2007, 11:07:15 »

Ooit in sterrenrestaurant : wist van komst van vegetariërs, mooie gerechten, quasi-perfect,
enkel : hapjes vooraf niet vegetarisch.

Ja dat kom ik ook wel tegen, 3x doorgeven dat je veggie bent, geen probleem, alles wordt veggie gemaakt, alleen: geen veggie amuse. Zeg je dat tegen de ober, die schrikt zich rot (want: sterrenrestaurant en klant is koning) en rent zich rot naar de keuken om veggie amuse te laten aanrukken die 3 minuten later komt. Ik vind het helemaal niet heel erg, zo'n amuse krijg je tenslotte, maar die lui van het resto schieten zwaar in de stress, terwijl in hun reservering gewoon stond dat er een veggie zou komen. Zo moeilijk is dit soort logistiek toch niet.
,,,,فلافل