Vegatopia Forum

Blacklist

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Blacklist
« Reactie #40 Gepost op: 24 maart 2003, 16:28:21 »
Wel, een tijdje geleden gaan eten in een taverne/restaurant ergens in het Maasland.

Een goede kandidaat voor de blacklist, heb je nog iets van een adres ofzo? :)
“it's strange how life makes sense in time...”

overanalizing

Re:Blacklist
« Reactie #41 Gepost op: 25 maart 2003, 16:30:31 »
Dat was taverne/restaurant De Lepelaar, Maaseikerlaan 22.

Op dezelfde laan vind je trouwens één van de enige restaurants in het Maasland met een beetje faam: La Cloche. Geen idee hoe het veggie eten daar is. Als ik er eens langs ga zal ik het zeker laten weten.

ellen

Re:Blacklist
« Reactie #42 Gepost op: 07 april 2003, 12:01:25 »
Odessa heeft een nieuwe kaart. Binnenkort moet ik er maar een heen, maar ze krijgen alvast de voordeel van de twijfel...

femke

Re:Blacklist
« Reactie #43 Gepost op: 09 april 2003, 14:32:41 »
Odessa, is dat die boot? Daar heb ik al vaker mensen over gehoord. Waar is dat precies?

ellen

Re:Blacklist
« Reactie #44 Gepost op: 09 april 2003, 18:29:47 »
Odessa is niet op een boot.

Maar hij staat in de restaurantgids! (via google gevonden)

http://www.vegatopia.com/restaurantgids/nijmegen_odessa.html

femke

Re:Blacklist
« Reactie #45 Gepost op: 10 april 2003, 11:52:05 »
Hihi, ik bedoelde Odessa in Amsterdam. Ik heb het even opgezocht: http://www.iens.nl/restaurantsVan/Amsterdam/restaurant.htms?r=853. Dat is dus wel een boot!

Ben benieuwd of zij in aanmerking komen voor de blacklist, als ze veel vegagerechten zouden hebben, zouden ze het trefwoord "vegetarisch" hebben gekregen. Dat hebben ze niet, dus dat belooft niet veel goeds. Maar het lijkt me zo leuk om op een boot te eten!

Zal binnenkort eens poolshoogte nemen...
« Laatst bewerkt op: 10 april 2003, 11:55:27 door femke »

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Blacklist
« Reactie #46 Gepost op: 10 april 2003, 12:06:26 »
Oh dat, dat is gewoon een beetje suffe yuppentent. Niet echt de moeite waard om voor om te fietsen.
,,,,فلافل

Offline Kwipsel

  • ***
  • 108
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blacklist
« Reactie #47 Gepost op: 12 april 2003, 19:32:10 »
ik ben nog niet echte slechte restaurants tegen gekomen. maar wel dat ze niet weten wat het inhoud. ZO was ik bij een chinees bij wie alle soepen vegetarisch waren. Ook de kippensoep.
Dat vond ik wel erg verdacht....
Maar op mijn school zeggen ze ook dat de kippensoep vegetarisch is. Ja, er zit geen kip in. Alleen maar kippenboullion.
Duzzzzzzzzzzz
 ???
Soep met vegetarische ballen blijft soep met ballen!

Offline Kwipsel

  • ***
  • 108
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blacklist
« Reactie #48 Gepost op: 24 april 2003, 18:25:08 »
ik at laatst in kegelhuis de tol huis de tolplaats.
En we zouden daar met de hele familie gaan kegelen en daarna bbq en.
Ik kreeg twee vegetarische dingen. DIe zouden hun voor mij frituren.
Ik kreeg nummer 1: Eeen kaas soufle.
Nou ben ik lacto ovo vegetarier en eet ik dat wel. Maar das natuurlijk niet vegetarisch. Daar hoor je mij dan niet om zeuren tegen die man. Maar dat andere kon ik niet plaatsen. Ik sneed het doormidden en het zag er wel erg vlezig uit. Ik ruiken. Nee ik wist het nog niet. Duz ging ik het maar eerst even vragen voordat ik dat ga opeten. ZIj hij: Das vegetarisch.
Ik: Ja, maar wat is het dan?
Hij: Kip, das ook vegetarisch.
Ik: Nee das gevogelte.
Had die lul me zo een kip snitsel voor geschoteld
Maar hij zou het wel navragen.
Ik blij dat ik het niet had geproeft. Maar toen had ik al geen honger meer. KOmt hji terug ja tis wel vegetarisch maar hij wist nog steeds niet wat het was. Hij: O, je vertrouwd het nu niet meer?
Ik heb het gewoon niet op gegeten.
Dat kan je toch ook niet aken.
Om maar ff te bepalen dat kip vegetarisch is?
HIj kon zeker niet van zijn kip afkomen nu met de vogelpest.
Nou toen had ik er de pest in.
VErder wel leuk gekegeld.
Maar vanaf nu kijk ik dus wel 3 keer voordat ik wat in mijn mond steek.
niet door denken
Soep met vegetarische ballen blijft soep met ballen!

Dyana

Re:Blacklist
« Reactie #49 Gepost op: 25 april 2003, 11:13:34 »
Hoog Brabant in Utrecht mag op de Blacklist!


Ik had een paar weken geleden voor mijn werk een vergadering+lunch in (vergadercentrum/restaurant) Hoog Brabant in Utrecht. Dat staat toch bekend als behoorlijk luxe, het is ook heel erg duur... Maar ze hadden gewoon niks veganistisch behalve wat salade (rauwkost), helemaal niks van plantaardig broodbeleg!  :( Ik heb van te voren een paar keer met ze heen en weer gemaild
hierover, ik heb ze nog verwezen naar ideeën op http://www.lekkerplantaardig.net/broodbel.htm maar ze wilden er echt helemaal niks aan veranderen, ze adviseerden me mijn eigen broodbeleg maar mee te nemen  ??? Nou ja... lekker klantvriendelijk
hè!  >:( Ik heb ze gevraagd of ze altijd zo omgaan met hun klanten, of ze nooit voldoen aan speciale dieetwensen en of ze dit soort dingen misschien niet leren op de horeca-opleiding... Maar hier gingen ze helemaal niet op in. Ik heb dus gewoon m'n eigen belegde brood meegenomen, lekker buiten gegeten en heb dus niet met mijn collega's in Hoog Brabant geluncht. Het leek mij nogal onzin om mijn werk te laten betalen voor een lunch die Hoog Brabant niet levert als ik daar mijn eigen eten op ga eten...

femke

Re:Blacklist
« Reactie #50 Gepost op: 25 april 2003, 14:17:39 »
Ongelofelijk! Hadden ze geen eens pindakaas ofzo? ???

wampie

Re:Blacklist
« Reactie #51 Gepost op: 07 mei 2003, 15:36:32 »
Alweer een tijdje geleden: een etentje met een aantal collega's bij Polly Magoo op de Korte Heuvel in Tilburg. Van te voren geïnformeerd of er ook vegetarische maaltijden mogelijk waren, er waren 3 vegetariërs bij.
Natúúrlijk was dat mogelijk!
Vervolgens bleek er welgeteld één vegetarisch gerecht op de kaart te staan: een pannekoek. Geen voorgerecht, geen nagerecht, alleen die ene pannekoek.
Geserveerd op een bord dat zo heet was dat ik meteen een brandblaar op m'n pols had en versierd met een dot heuse sla...
Niet bepaald mijn idee van 'uit eten'
En voor die ene pannekoek en 2 glazen vruchtensap moest ik dan ook nog eens fl.60,= betalen, maar daar kon Polly niks aan doen. Had ik maar niet zo stom moeten zijn om ermee accoord te gaan dat we de rekening gezamenlijk zouden betalen...

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Blacklist
« Reactie #52 Gepost op: 07 mei 2003, 15:54:09 »
Zat je boven of beneden?

Dat maakt namelijk heel wat uit. En aangezien je het nog over guldens hebt zijn je ervaringen denk ik al achterhaald. Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat het vandaag de dag goed vegetarisch eten is bij Polly Maggoo...
“it's strange how life makes sense in time...”

wampie

Re:Blacklist
« Reactie #53 Gepost op: 07 mei 2003, 15:59:34 »
We zaten boven. Ik mag hopen dat het nu inderdaad beter is, want ik heb er toch een nare smaak aan over gehouden. Heb zelfs sindsdien geen pannekoek meer gegeten :)

Michelle

Re:Blacklist
« Reactie #54 Gepost op: 08 mei 2003, 14:55:21 »
Wegrestaurant 'De zingende wielen'

Besteld: kaas-shaslik (klonk nog wel interessant)
Gekregen: 4 kaassouffle's aan een stokje.

Het restaurant ligt een paar kilometer voor de afsluitdijk in Noord Holland

Maar dit was een aantal jaren geleden dus misschien is het nu beter

Michelle

Re:Blacklist
« Reactie #55 Gepost op: 08 mei 2003, 15:01:13 »
Eetcafe De Eerste Kamer (in Groningen)

Niks vegetarisch op de kaart. Ze konden alleen wat opgebakken aardappels voor me maken en toen ik vroeg of daar ook een eitje oid bij kon, keek de volgevreten kok -- zuiver een carnivoor -- mij misprijzend aan. Antwoord: NEE!

Maar weer. dit was een aantal jaren geleden, ik mijd zulke plekken namelijk!



Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Blacklist
« Reactie #56 Gepost op: 08 mei 2003, 15:05:58 »
Ja, ehm, de blacklist moet natuurlijk wel een beetje up-to-date worden... ;)
“it's strange how life makes sense in time...”

Michelle

Re:Blacklist
« Reactie #57 Gepost op: 08 mei 2003, 15:11:07 »
de herinnering ligt anders nog vers in mijn geheugen hoor!

maar inderdaad mijn restaurant keuze is de laatste tijd stukken beter.

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Blacklist
« Reactie #58 Gepost op: 08 mei 2003, 15:48:51 »
de herinnering ligt anders nog vers in mijn geheugen hoor!

 :thumbsup:
“it's strange how life makes sense in time...”

Elsbeth

Re:Blacklist
« Reactie #59 Gepost op: 08 mei 2003, 19:31:22 »
Hmm De Eerste Kamer, daar kan je juist goed vegatarisch eten? Altijd iets vegetarisch op de kaart staan, zoals gebakken camembert.. Laatst nog heerlijk gegeten.. duss. dat klopt niet!