Vegatopia Forum

Blacklist

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Michelle

Re:Blacklist
« Reactie #60 Gepost op: 09 mei 2003, 01:00:32 »
Dan is er dus wat veranderd want vroeger was het echt pet hoor!

Danielle

Re:Blacklist
« Reactie #61 Gepost op: 12 mei 2003, 14:05:55 »
Nog twee suggesties voor cat. 1:

- AC restaurants

- La Place bij V&D

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blacklist
« Reactie #62 Gepost op: 12 mei 2003, 14:30:13 »
Nog twee suggesties voor cat. 1:

- AC restaurants

- La Place bij V&D

La Place is inderdaad h-e-l-e-m-a-a-l niks, maar wat is er mis met AC dan? Daar eet ik altijd heerlijk!

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:Blacklist
« Reactie #63 Gepost op: 12 mei 2003, 14:36:43 »
Nog twee suggesties voor cat. 1:
- La Place bij V&D

Over La Place is hier al een hele draad opgezet (P2 restaurants:  Balen van La Place). Is misschien nog es interessant om na te lezen.
« Laatst bewerkt op: 12 mei 2003, 14:37:14 door Brent »

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re:Blacklist
« Reactie #64 Gepost op: 12 mei 2003, 16:04:50 »
Absolute afrader: La Lunette (Muntplein, Brussel). Typische toeristentent met arrogant personeel. Iedereen zat friet met steak en sla te eten,dus vraag ik maar een bord friet met sla. "Nee, dat serveren we niet. Hier is de menukaart, kies maar opnieuw." - "Geef me dan maar een koffie." Het enige vegetarische wat op de kaart stond was een omelet natuur en daar had ik ook geen zin in.

Toen we achteraf de rekening vroegen, kregen we te horen dat we maar even geduld moesten hebben omdat de obers even met iets anders bezig waren. We zijn dan maar gewoon vertrokken zodat ze ons met de rekening achterna zijn komen lopen...

Daar zet ik dus geen voet meer binnen.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Toby

Re:Blacklist
« Reactie #65 Gepost op: 12 mei 2003, 20:15:42 »
Nog twee suggesties voor cat. 1:
- La Place bij V&D

Over La Place is hier al een hele draad opgezet (P2 restaurants:  Balen van La Place). Is misschien nog es interessant om na te lezen.

Nou moe, wat is er zo slecht aan La Place van de V& D? Ik eet wel eens bij de La Place in Den Haag en in Maastricht en ik ben notabene veganist. Ik vraag gewoon ter plaatse hoe en wat en ik kan biologische koffie of thee krijgen, salades met dressing, gestoofde groenten (gebakken in de olijfolie), pastasalades, biologische broodjes, heerlijke hartige broodjes met olijven en kruidenolie,  de vegetariër kan biologische melk krijgen, enz.

En ik dacht nog wel dat veganisten de lastposten waren altijd ;).

femke

Re:Blacklist
« Reactie #66 Gepost op: 12 mei 2003, 23:39:04 »
Ik vind La Place ook ok!

Offline Twilightje

  • ***
  • 299
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blacklist
« Reactie #67 Gepost op: 16 mei 2003, 14:25:06 »
Absolute afrader: La Lunette (Muntplein, Brussel).

Ah, ik dacht altijd dat dat gewoon een café was. Om te eten zou ik er ook nooit komen. Maar waarvoor je wel naar daar kan gaan: ze hebben éénliterglazen in de vorm van een soort van grote fruitschaal, dus breed en laag.

Spirit

Re:Blacklist
« Reactie #68 Gepost op: 17 mei 2003, 12:14:00 »
Een klein jaartje geleden ging ik frieten halen in Vilvoorde. Ik kwam terecht in een frietkot waar een vrouw van een kleine 125 kilo gedrappeerd in een vieze schort achter een vettige toog met vlees van twijfelachtige oorsprong stond. Toen ik vroeg in welk soort vet ze bakte, zuchtte ze zoals het vrouwen van 125 kilo betaamt en gaf geen antwoord... Toen ik haar dezelfde vraag opnieuw stelde antwoordde ze kort maar krachtig "RUNDSVET, RUNDSVET, WIJ BAKKEN IN RUNDSVET! NU GOED????". Rustig en vriendelijk antwoordde ik dat het voor mij dan niet hoefde en liet mijn toenmalige vriendin (die niet vegetarisch was), dan maar haar frietjes bestellen. De bol cholesterol was echter niet meer bereid frieten te serveren en maakte zich vrij druk. Uit vrees voor het veroorzaken van een hartinfarct ben ik, na het obligate optillen van mijn middelvinger, dan maar onverricht ter zake naar huis teruggekeerd. Dan maar liever een boterham met choco!

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:Blacklist
« Reactie #69 Gepost op: 17 mei 2003, 15:49:39 »
Deze ben je nog vergeten:  :angry5:
of deze:  :angry3:
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Blacklist
« Reactie #70 Gepost op: 18 mei 2003, 23:22:14 »
Ik ben er nooit geweest, maar de naam belooft weinig goeds. Sterker nog, ik erger me vre-se-lijk aan de naam. Ik rij er zowat dagelijks langs (nu ja, voorlopig effe niet meer), het ligt aan de N65 (tussen Tilburg en Den Bosch). De naam? Komtie: Restaurant De Vossenklem.  :angry4:

Alleen al daarom een vermelding op de blacklist waard, lijkt me.
“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:Blacklist
« Reactie #71 Gepost op: 19 mei 2003, 08:24:10 »
De naam? Komtie: Restaurant De Vossenklem.  :angry4:

Alleen al daarom een vermelding op de blacklist waard, lijkt me.

Aan de Belgische kust heb je een restaurant dat "De Rattevallebrug" heet. Hoe verzinnen ze het hé. 't zijn toch nie echt namen waardoor je meer eetlust gaat krijgen.

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:Blacklist
« Reactie #72 Gepost op: 19 mei 2003, 08:32:18 »
Misschien kan je er waterkonijn eten?
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:Blacklist
« Reactie #73 Gepost op: 19 mei 2003, 08:34:17 »
Misschien kan je er waterkonijn eten?

 :pukey:

Danielle

Re:Blacklist
« Reactie #74 Gepost op: 19 mei 2003, 23:17:21 »
Bij mij in de buurt is een restaurant dat 'de Haas' heet. Overal plaatjes van blije hazen op en er worden enorme lappen vlees geserveerd (je kunt kiezen tussen 200, 300 of 500 gram).
Vind ik ook altijd zo erg met poeliers die dan zo'n bord buiten hebben in de vorm van een kip.

Offline Artemis

  • Superplientje
  • ***
  • 395
Re:Blacklist
« Reactie #75 Gepost op: 20 mei 2003, 15:40:56 »
Woon je toevallig in Elburg? Dat restaurant is niet superslecht, je hebt er zelfs 1 of 2 veggiekeuzes. Natuurlijk wel weer de obligate kaassoufle enzo, maar die krijg je bijna overal....
:witch2:

wilky

Re:Blacklist
« Reactie #76 Gepost op: 22 mei 2003, 17:19:41 »
Er wordt in veel restaurantkeukens onzettend aangerotzooid als het om vegetarisch gaat. bediening: "hebben we dat gerecht ook zonder spek?" keuken: "haal er maar af!" bediening:"wat voor bouillon zit hierdoor?" keuken: "zeg maar...eh.... tuinkruiden,ha ha ha..." Zelf had ik een chef die ontzetten lekkere vegetarische gerechten bedacht, dat was bij het "Polmanshuis in Utrecht", maar zij is daar weg. Al een hele poos.

Danielle

Re:Blacklist
« Reactie #77 Gepost op: 22 mei 2003, 20:20:55 »
Woon je toevallig in Elburg?
In gemeente Elburg, dat wel. Woon in een dorp ernaast: 't Harde.
Woon jij hier ook ergens in de buurt ?

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:Blacklist
« Reactie #78 Gepost op: 13 juni 2003, 11:50:37 »
Voor de Belgische Blacklist : restaurant 't Banneuxke in Hasselt.

Was er gisteravond voor een traktatie van cliënten van me. Er stond geen enkel vegetarisch gerecht op het menu, zelfs geen slaatje. Toen ik aan de serveerster vroeg of ik een vega slaatje kon bestellen, hoorde het wicht het in Keulen donderen. Dat moest ze toch wel even aan de kok gaan vragen. Uiteindelijk zei ze dat ik geen volledig plantaardige sla kon bestellen. Ze konden er wel een drietal kaaskroketten opgooien.(die dan ook nog smakeloos bleken te zijn)

Je kan de kaart nalezen op
http://users.pandora.be/alain.verecken

rimpelsaurus

Re:Blacklist
« Reactie #79 Gepost op: 20 juni 2003, 12:12:50 »
mijn nominatie zou zijn al die restaurants die alleen maar op de kaart melden 'vegetarisch gerecht'. Ik heb dan altijd het idee dat ze in de keuken kijken welke restjes er nog nog liggen en dat ze die dan maar allemaal in een halve paprika flikkeren.  :'(