Vegatopia Forum

Vulling voor kaki's

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Nick

  • ****
  • 578
Vulling voor kaki's
« Gepost op: 24 december 2007, 12:03:56 »
Ik heb gisteren een heleboel kaki's gekocht met het idee er "iets mee te doen voor het kerstvoorgerecht.
Ik kocht ook een "heleboel" avocado's voor ev. guacamole.
Nu die kaki's zou ik misschien kunnen vullen met een soort van mousse van tofu? kakipulp gember? chilipoeder?
Zou dat lukken? en vul ik ze al vooraf? wat het handigst zou zijn want ik maak zoveel mogelijk vanavond om morgen mee te nemen.
« Laatst bewerkt op: 24 december 2007, 12:20:38 door Hizikigrrrl »
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vulling voor kaki's
« Reactie #1 Gepost op: 24 december 2007, 12:21:51 »
Oeh kaki's!! Daar ben ik verzot op! Maar met tofumousse...? Ik vind het meer iets voor een dessert of een fris tussengerecht (een spoom bv.).
« Laatst bewerkt op: 24 december 2007, 12:22:47 door Hizikigrrrl »

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:Vulling voor kaki's
« Reactie #2 Gepost op: 24 december 2007, 12:30:59 »
spoom?

Tkan ook een tussengerecht zijn, we eten waarschijnlijk eerst soep, dan is het tussen?
Ik wil er een triootje van maken: een "quenelle guacalole, een bolletje waldorfsalade en een gevulde kaki.
Natuurlijk om een beetje indruk te maken met m'n vegetarische eten!
« Laatst bewerkt op: 24 december 2007, 12:36:58 door Nick »
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:Vulling voor kaki's
« Reactie #3 Gepost op: 24 december 2007, 12:42:28 »
spoom is een beetje sorbet-achtig? dat zal niet passen.
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vulling voor kaki's
« Reactie #4 Gepost op: 24 december 2007, 12:51:16 »
Kaki met geitenkaas: http://www.peperazzi.nl/recept/?show=4673&back=0,0,0

http://recipes.epicurean.com/recipe/866/persimmons-and-figs-with-prosciutto.html > Misschien kan je deze wat aanpassen. Ik zat te denken aan een kaki/vijen/blauwe kaas/wijn-mousse op een stukje geroosterd brood?
« Laatst bewerkt op: 24 december 2007, 12:57:38 door Hizikigrrrl »

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:Vulling voor kaki's
« Reactie #5 Gepost op: 24 december 2007, 13:44:10 »
met blauwe kaas, dat ziet er wel lekker uit.
Maar geroosterd brood is te moeilijk (niet practisch) en ik zou toch liever de kaki vullen (voor de mooite).
Dan kaas en kakibinnenste en nog iets? om mousse te maken?
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:Vulling voor kaki's
« Reactie #6 Gepost op: 24 december 2007, 19:09:22 »
dit is het geworden: een vulling van gemixte silken tofu roquefort en kakibinnenste : lekker ik hoop nu alleen nog dat het een beetje gaat stijven.
En vul ik ze nu al (straks over een uurtje of zo) of neem ik ze uitgehold mee en vul ze daar? Weeral een dillema.
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley