Vegatopia Forum

Hoe is het vegetarische eten in Noord-Ierland?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.337
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Hoe is het vegetarische eten in Noord-Ierland?
« Reactie #20 Gepost op: 27 juni 2015, 12:16:46 »
Dublin werd hier al eens genoemd, dus ik open geen nieuw draadje.
Ik weet niet of die Noord-Ieren dit zo'n goed idee vinden! En de rest van het Verenigd Koninkrijk (danwel slechts Engeland) misschien ook niet!
Dan hopen dat ze niet hier op het forum komen  8).
Gemüse ist mein Fleisch

Re: Hoe is het vegetarische eten in Noord-Ierland?
« Reactie #21 Gepost op: 27 juni 2015, 12:33:37 »
De echte Ieren zullen het wel best vinden. Die vinden Dublin toch iets dat niet bij het land past. Zo zal het niet voor niets zijn dat Cork zich graag afficheert als 'the real capital of Ireland'.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: Hoe is het vegetarische eten in Noord-Ierland?
« Reactie #22 Gepost op: 29 juni 2015, 11:14:08 »
Dublin werd hier al eens genoemd, dus ik open geen nieuw draadje. Tips voor lekker vegetarisch eten in Dublin?

Cornucopia Wholefoods lijkt me een fijn restaurant. Iemand ervaringen?
Cornucopia is eerder aan bod gekomen in dit draadje, in allebei de posts voor de jouwe :)

Ik vond het eten erg lekker, maar de opzet van het restaurant is iets minder relaxed doordat er geen bediening aan tafel is.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.337
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Hoe is het vegetarische eten in Noord-Ierland?
« Reactie #23 Gepost op: 30 juni 2015, 02:35:48 »
Cornucopia is eerder aan bod gekomen in dit draadje, in allebei de posts voor de jouwe :)

Ik vond het eten erg lekker, maar de opzet van het restaurant is iets minder relaxed doordat er geen bediening aan tafel is.
Ah, ik had toch wat verder moeten kijken dan mijn neus lang is. Vanavond dus gegeten in Cornucopia. De zaak was redelijk vol, maar de rij voor het eten was vrij kort. Een voordeel van niet bediend worden is dat je vooraf kunt zien wat je bestelt. En als je eenmaal je bord eten hebt, kun je vrij relaxed eten. Ik had een 'pie' met twee kleine salades naar keuze. Geen reuzeportie, maar zeker genoeg. Later ook wat van de ragout met tofu en zoete aardappel kunnen testen (sommige vrouwen hebben de neiging hun bord niet helemaal leeg te eten  ;D )

Ja, best lekker, maar het had allemaal wat heter mogen zijn. En zoutarm had ook niet gehoeven, wat mij betreft. Voor twaalf euro zeker acceptabel, zeker in Ierland. Helaas serveerden ze geen bier (wel wijn dus). Goed vegetarisch pub-eten is de beste omschrijving, vind ik.

Er is trouwens ook een Indonesisch restaurant in Dublin (Temple Bar District) dat best aardig schijnt te zijn: Chameleon.

Ik verblijf in een kamertje op de campus van Trinity College. Redelijk spartaans - shared bathroom, geen tv en dergelijke, maar met internet. Na het eten hebben we wat bier ingeslagen en ergens op de campus hartenjagen (de Schotse variant) gespeeld, met tussendoor (als iemand even weg was) een geinige variant op pesten (waarbij je naast drie kaarten in de hand drie open kaarten hebt en drie gesloten kaarten, die je blind moet uitspelen). Gezellig! Je kunt trouwens ook als toerist een kamer in Trinity College boeken - centraal, niet te duur (ca. 75 euro per nacht) en de campus 'by night' is lekker rustig. In de 'common room' en de keuken kun je je eigen ontbijt klaarmaken (een Spar om de hoek, een Tesco op loopafstand).

Zo, nu is het half twee en ik geloof dat mijn hotelinsomnia plaats maakt voor moeheid. Welterusten!
« Laatst bewerkt op: 30 juni 2015, 02:41:27 door Eelco »
Gemüse ist mein Fleisch

Re: Hoe is het vegetarische eten in Noord-Ierland?
« Reactie #24 Gepost op: 30 juni 2015, 08:55:53 »
Voor de voorspelde mini-heatwave had je hier geloof ik niet hoeven komen. De beloofde mogelijke 30 graden zijn al afgezwakt tot 25 en dan nog alleen vanmiddag. Morgen alweer een paar graadjes minder. Gelukkig. Helaas reizen we donderdag naar Nederland........ :(
Slechte planning, hadden we maar niet in het thuisland van Murphy moeten gaan wonen.
« Laatst bewerkt op: 30 juni 2015, 08:57:58 door Y@ñis »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.337
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Hoe is het vegetarische eten in Noord-Ierland?
« Reactie #25 Gepost op: 30 juni 2015, 10:11:50 »
Ik ben blij genoeg met de iets meer dan twintig graden (geschat) die we nu al hebben. Warmer hoeft het niet te worden. Veel beter dan de voorspelde 30-35 graden in Hildesheim  ;).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.903
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re: Hoe is het vegetarische eten in Noord-Ierland?
« Reactie #26 Gepost op: 30 juni 2015, 10:15:32 »
Zaterdag zou het zelfs boven de 35 graden worden in Nederland :(

Maar eh, 75 euro voor een hotelkamer zonder eigen badkamer? Is Ierland zo duur? Hebben ze geen Formule 1 hotels daar?

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.337
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Hoe is het vegetarische eten in Noord-Ierland?
« Reactie #27 Gepost op: 30 juni 2015, 10:34:14 »
Maar eh, 75 euro voor een hotelkamer zonder eigen badkamer? Is Ierland zo duur? Hebben ze geen Formule 1 hotels daar?
De meeste hotels die ik zo snel had gevonden kostten al gauw 130-150 euro. Airbnb mag ik niet van de universiteit. Dan is 75 euro voor een kamer op een mooie campus best aardig (het ontbijt is trouwens absoluut niet de moeite waard: exactly one scone, one bread roll and one croissant, en je moest oppassen, want als je per ongeluk toch wat ei of zo zou nemen, moest je meteen bijbetalen).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.337
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Hoe is het vegetarische eten in Noord-Ierland?
« Reactie #28 Gepost op: 02 juli 2015, 00:44:27 »
De afgelopen twee avonden heb ik weliswaar prima en smakelijk gegeten, maar als je bedenkt dat Cornucopia op meerdere sites warm wordt aanbevolen en ook dat Thai-Vietnamese restaurant in de Lonely Planet stond, was het wel heel gewoontjes en daarom eigenlijk weer teleurstellend. Thai Curry schijnt hier trouwens een nationaal gerecht te zijn: ook veel pubs hebben het op de kaart.

Vanavond hebben we dus gewoon op goed geluk een restaurant opgezocht. Het werd het Libanese restaurant Cedar Tree, ergens tussen Dublin Castle en Trinity College. Ik wilde een echte, warme maaltijd, mijn collega en medevegetariër mezze, maar een mezzemenu kreeg je pas vanaf twee personen. Dus hebben we een paar kleine voorgerechten (hummus, tabouleh en een soort salade met gemarineerde geitenkaas) genomen en een hoofdgerecht, deegtasjes gevuld met spinazie met salade en tahin. Een goede keus! Snelle en aardige bediening, prima eten, gezellige sfeer. Als toetje baklava met muntthee.
Gemüse ist mein Fleisch