Vegatopia Forum

Zweden

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kiwi

Re:Zweden
« Reactie #20 Gepost op: 13 januari 2005, 14:34:41 »
Gewoon, met ALT+134 (å dus :P). Of met ALT+0229 (å), dat doe ik meestal.
En een ø kan ik ook. :D

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Zweden
« Reactie #21 Gepost op: 13 januari 2005, 15:49:27 »
Bij alt + 134 schiet hij uit het venster en bij alt 0229 gaat het goed. å  bedankt.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Carolien

Re:Zweden
« Reactie #22 Gepost op: 13 januari 2005, 16:34:57 »
Amai, bedankt mensen voor al de antwoorden
Ik heb de site niet meer bezocht omdat ik dacht dat er geen antwoord was. Maar al goed heeft Willemk49 me verwittigd!
Wel, nogmaals bedankt hé mensen!
Nog maar 4 weken dan vertrek ik! Spannend  :)

Groetjes,
Carolien

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Zweden
« Reactie #23 Gepost op: 14 januari 2005, 00:30:46 »
Krijgen we ook verslag?
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Carolien

Re:Zweden
« Reactie #24 Gepost op: 14 januari 2005, 17:04:44 »
Over...?

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Zweden
« Reactie #25 Gepost op: 14 januari 2005, 17:10:27 »
Over...?

hoe het er was, en of of je nog goeie tips hebt voor andere vega-Zweden bezoekers  :D
,,,,فلافل

Carolien

Re:Zweden
« Reactie #26 Gepost op: 14 januari 2005, 17:28:39 »
Oké! Dat zal ik doen  ;)
Als ik het vergeten ben, stuur maar een berichtje om me eraan te herinneren!  :)

Groetjes!

Carolien

Re:Zweden
« Reactie #27 Gepost op: 04 maart 2005, 14:48:58 »
Hoi! Ik ben momenteel in Zweden, Örebro! Het is hier heel zalig!
Je vindt in alle supermarkten biologische voeding. Het bewijs om te weten of het bio is of niet, heet KRAV. Maar je moet wel goed zoeken, want het valt niet op.

En, ik ben ook naar een natuurvoedingswinkel, Florgatan 1, geweest. Een erg gezellig winkeltje, niet ver van het centrum. Je kan er ook bio-groenten kopen. Er verkoopt veel verschillende kruiden.

Stadsträdgården, de straat vind ik niet in het stratenplan... Misschien verkeerd getypt of...?

Zo, nu weet je al iets meer :-)

Groetjes! Carolien xxx

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Zweden
« Reactie #28 Gepost op: 04 maart 2005, 15:11:30 »
Hoi! Ik ben momenteel in Zweden, Örebro! Het is hier heel zalig!

 :thumbsup:
,,,,فلافل

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Zweden
« Reactie #29 Gepost op: 04 maart 2005, 19:22:23 »
Ben benieuwd naar de rest.
Stadsträdgården is Zweeds voor  het park.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

mel723

Re:Zweden
« Reactie #30 Gepost op: 17 maart 2005, 17:07:47 »
Ik hoop deze zomer ook naar Zweden te gaan, ik maakte me een beetje zorgen over de reputatie van 'visland' van Zweden, maar dit topic stelt me helemaal gerust :)

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Zweden
« Reactie #31 Gepost op: 10 februari 2006, 12:43:03 »
Nu ik binnen afzienbare tijd naar Zweden ga, zou ik toch weleens willen weten of iemand het plaatsje kent waar ik verblijf. En beter nog: misschien aardige tips heeft over waar te eten. Ik ga naar Östersund en dat ligt een krankzinnig end van Stockholm.

Offline dorinka

  • ****
  • 741
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zweden
« Reactie #32 Gepost op: 14 februari 2006, 10:53:15 »
Toen ik er van het zomer was hadden ze lekker pizza en falafel, maar die kon je ongeveer overal krijgen. Verder ben ik er niet uit eten geweest. Oja, het ijskraampje bij de golfbaan had lekker ijs. Ik weet niet of ze dat ook in de winter verkopen.
Zo.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Zweden
« Reactie #33 Gepost op: 15 februari 2006, 00:56:46 »
Oja, het ijskraampje bij de golfbaan had lekker ijs. Ik weet niet of ze dat ook in de winter verkopen.

Ik hoop wel dat ze lekker ijs hebben, maar dan vooral om op te schaatsen ;-)

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Zweden
« Reactie #34 Gepost op: 26 juni 2007, 11:05:44 »
Een lijstje met restaurants in Stockholm waar je vegetarisch en/of veganistisch kunt krijgen.
Wij gaan er deze zomer heen, dus het was makkelijk om jullie ook even op de hoogte te stellen van die lijst.
http://www.veganstockholm.se/lang_eng/eat.php
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re:Zweden
« Reactie #35 Gepost op: 30 juli 2007, 14:10:14 »
Ik zit al een week in Zweden en de mensen waar ik gast ben zijn erg vlees en visgericht. Wel schattig bijna. Ze raken haast in paniek bij het eten want er is dan niets voor mij. Maar er zijn wel aardappels, groenten, kidneybonen en andere lekkere dingen. Ik red het wel hier. Maar ik kijk uit naar een maaltijd met pasta of rijst als ik weer thuis ben!

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re:Zweden
« Reactie #36 Gepost op: 01 augustus 2007, 15:17:20 »
In östersund ben ik gisteren in een heel goed Indiaas restaurant geweest. Alles kon vegetarisch worden gemaakt. Het was heerlijk. Behalve de wijn, die was niet te zuipen en natuurlijk veel te duur.

Weet noch de naam, noch het adres, maar daar kan ik zo achterkomen als iemand er graag heen wil gaan.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Zweden
« Reactie #37 Gepost op: 02 augustus 2007, 08:31:00 »
In östersund ben ik gisteren in een heel goed Indiaas restaurant geweest. Alles kon vegetarisch worden gemaakt. Het was heerlijk. Behalve de wijn, die was niet te zuipen en natuurlijk veel te duur.

Weet noch de naam, noch het adres, maar daar kan ik zo achterkomen als iemand er graag heen wil gaan.


Ja, schrijf maar even op. Dik kans dat we er volgend voorjaar weer naartoe gaan, want Julian heeft er ondertussen al een keer of twaalf op aangedrongen. :)

Wat ben je aan het doen in Östersund? Mijn favoriet is Lilla Siam, een klein Thais restaurant aan de Prästgatan 54a.

edit: ha, wacht, ik weet het al. Is vast Indisk Restaurang M aan de Artillerigatan. Heb ik voor de deur gestaan, maar was gesloten als ik het me goed herinner. Maar ik weet waar het was: in een woonwijkachtig gedeelte van de stad.
« Laatst bewerkt op: 02 augustus 2007, 08:37:29 door J@n »

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re:Zweden
« Reactie #38 Gepost op: 02 augustus 2007, 10:26:05 »
Dat zal het zijn!

Een vriendin van me heeft een Zweedse vriend en hij komt oorspronkelijk uit de omgeving daar. Zijn ouders hebben een zomerhuis in Klappe (bestaat uit zes huizen ofzo), dichtbij Halle, en ik kwam daar door met de trein naar Ostersund te gaan en daar ben ik opgehaald. Twee pontjes over en je bent er.

Ik heb daar eigenlijk helemaal niets gedaan. Genoten van de rust, kubb gespeeld, naar het water gestaard, gewandeld en gehangen en water uit het meer gedronken. De rest vist er graag.

In Ostersund ben ik wel naar de film geweest en heb ik nog een nachtje gelogeerd bij de neef van de vriend (er waren daar allemaal neven...) die bij de plaatselijke krant werkt. Daar hebben we film gekeken. Het was een enerverende vakantie ;)
« Laatst bewerkt op: 02 augustus 2007, 10:28:16 door LL de Ling »

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Zweden
« Reactie #39 Gepost op: 02 augustus 2007, 12:12:11 »
Ze hebben daar uitstekend water om over te staren kun je gerust stellen. Wij hebben het helaas niet kunnen zien omdat er een dikke laag ijs op lag, maar ik kan me er wel wat bij voorstellen. Wij hebben er over geschaatst en er keihard overheen gescheurd met sneeuwscooters. Niet helemaal tot Hallen, maar tot Orrviken, dat daar niet zover vandaan ligt. Daar heb je ook overal van die grappige houten vakantiehuisjes aan het meer.

Qua vegetarisch eten is het in Östersund best te doen. Er zijn veel restaurantjes die wel iets op de kaart hebben: er zijn Chinezen, er is een Griek, er zijn een stuk of drie Thaise restaurants, verschillende falafeltentjes en in het restaurant bovenin de Arctura-toren hebben ze een buffet waar ook wel wat vegetarisch tussen zit.