Vegatopia Forum

Zweden

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

brenda_lelie

Re:Zweden
« Reactie #60 Gepost op: 11 juli 2010, 14:50:31 »
åland bestaat ook hoor! Is de eilandengroep tussen Zweden en Finland, ook erg mooi! Zijn we een paar jaar geleden geweest. Tussen alle eiland varen verschillende, vaak gratis, boten.

Offline Eefje

  • **
  • 56
Re:Zweden
« Reactie #61 Gepost op: 11 juli 2010, 19:26:59 »
Ah, vandaar de verwarring :p

ramonia

Re:Zweden
« Reactie #62 Gepost op: 12 juli 2010, 10:41:12 »
Ik ben al een aantal keer in Sthlm geweest, en de familie waar ik bij logeerde deed altijd boodschappen bij Coop Forum (een soort AH XL). Toegegeven, Coop is wat duurder dan ICA, maar ze hadden altijd de lekkerste dingen van Quorn, zelfs diepvrieszakken op familieformaat. Ik hoop dat iemand er wat mee kan :)

En mijn ervaring is dat ze overal wel wat vegetarisch hebben. Zelfs in de middle of nowhere in een superklein wegrestaurantje kon ik kiezen uit wel 3 vegetarische gerechten én alles was biologisch. Ik was blij verrast:)

Offline Eefje

  • **
  • 56
Re:Zweden
« Reactie #63 Gepost op: 12 juli 2010, 13:43:01 »
Ik vond het wel tegenvallen eigenlijk, in de supermarkten. Ik vind Zweden over het algemeen overkomen als een veel diervriendelijker land dan hier, maar volgens mij zijn er minder vegetariers... misschien omdat je niet zoveel merkt van de bio-industrie?

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Zweden
« Reactie #64 Gepost op: 29 juli 2010, 14:26:06 »
Weet niet of Zweden meer of minder vegetariers heeft. Wel zijn er veel mensen lactose intolerant en vind ik dat ze (naast de lactosevrije melk) enzo ook wel veel tofu hebben. Die Coop winkel is inderdaad goed. Veel fijne groenten en biospullen!

In Gothenborg hebben we een keer hier gegeten. Je kan daar je eten opscheppen aan een buffet. Goedkoop en wel ok.

En we kwamen een keer bij Tara's terecht. Dat is echt populair, we moesten nog best lang wachten voor een plekje. Maar het was het wachten wel waard. Prima eten.

Voor de rest hebben we zelf gekookt met het kamperen. Dat ging erg goed en alles was lekker want je hebt toch enorme trek.
« Laatst bewerkt op: 29 juli 2010, 14:30:37 door LL de Ling »

Offline Eefje

  • **
  • 56
Re:Zweden
« Reactie #65 Gepost op: 13 augustus 2010, 00:05:45 »
Ik heb volgens mij nog nooit in een restaurant gegeten in Zweden :p Het kan wel zijn dat we ergens toen we compleet verregend waren enzo patat hebben gegeten, maar dat moet je eigenlijk nooit doen in scandinavie. Twee keer zo duur als hier, weinig, en niet eens echt lekker, volgens mij eten ze het daar nooit als avondmaaltijd ofzo...
Maar in de supermarkten lagen in van die diepvriesvakken enorme zakken vlees. En dan heel anders dan hier, geen filets netjes in een bakje ofzo, gewoon zakken met dan 2 kilo rood spul erin, wat er echt uit zag als een stuk dood dier... Dat hoeft niet dieronvriendelijk te zijn ofzo, maar ik vond het er niet erg smakelijk uitzien :p

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Zweden
« Reactie #66 Gepost op: 15 augustus 2010, 18:07:38 »
Kom je nog eens in Stockholm dan is Hermann's Restaurang aan te bevelen. Heel lekker eten en echt niet duur. Nog geen tientje p.p. En nog lekker ook. Komt door het Ikeasysteem, afhalen bij een bar en alleen via de kassa afrekenen. Maar dat het bij Ikea zo is, komt natuurlijk doordat het in Zweden al langer op deze manier kon. Dit cafetariasysteem maakt dat er geen personeel nodig is voor het
1. brengen van de menukaart
2. opgeven van de bestelling
3. brengen van het eten
4. tussendoor brengen van drankjes
5. vragen of het allemaal gesmaakt heeft
6. afhalen van de vieze vaat
7. komen omdat er om de rekening wordt gevraagd
8. afrekenen
Al die handeling doen mensen zelf en daardoor kan een goed restaurant in Zweden zelfs goedkoper zijn dan in NL.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Zweden
« Reactie #67 Gepost op: 15 augustus 2010, 18:08:42 »
op ja, dit is de site van Hermann
http://gastrogate.com/restaurang/hermans/
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Zweden
« Reactie #68 Gepost op: 15 augustus 2010, 18:32:50 »
Ik had altijd het idee dat bij Herman's vrijwilligers werken, maar dat was denk ik alleen maar gebaseerd op dat rare esotherische centrum waar ze onder zitten...
This is between me and the vegetable!

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zweden
« Reactie #69 Gepost op: 06 september 2011, 12:48:52 »
Ga niet naar Zweden (binnenland) na half augustus. Dan sluiten ze het land af  ??? :o

Nee, geen grap. Tot op het kamp aan toe: closed for ze zeeson.  >:(

Raar volkje die Zweden.
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Zweden
« Reactie #70 Gepost op: 06 september 2011, 12:59:35 »
Dat is in de hele maand juli en augustus zo.
This is between me and the vegetable!

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zweden
« Reactie #71 Gepost op: 09 september 2011, 09:40:34 »
Nee, juli en de eerste helft van augustus is het open, daarna gaat het dicht. Echt waar.
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Zweden
« Reactie #72 Gepost op: 09 september 2011, 10:24:17 »
Tsja, ik probeerde half juli een zakelijke afspraak te maken, maar dat ging mooi niet door hoor. Ik zal ze de volgende keer naar je doorverwijzen: kijk maar, deze mevrouw zegt dat je dan helemaal niet met je hele bedrijf op vakantie bent!
This is between me and the vegetable!

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zweden
« Reactie #73 Gepost op: 15 september 2011, 19:40:17 »
Ja, dat is idd niet mijn doelgroep  ;)
Ik zoek het meer in een restaurant, of een museum ofzo
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline myrsky

  • ***
  • 137
  • Geslacht: Man
Re:Zweden
« Reactie #74 Gepost op: 14 augustus 2013, 14:41:03 »
Stockholm: Hermans - nog steeds super!

Anders: Het 'of course' Land - waar dan ook we gevraagt hebben, of ze Soja-Melk voor in de Latte hebben, de altijd was altijd "Of course" - wow! Veel rauw, vegan icecream in de Gezondlevenwinkels gezien, het bleek makkelijk, veganistisch te eten.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zweden
« Reactie #75 Gepost op: 26 juni 2014, 10:25:33 »
Thanks voor alle tips over Stockholm. Wij vliegen er vanavond naartoe! Denk dat we Hermans ook gaan bezoeken, iedereen is er zo enthousiast over! Heb er zin in  8)