Vegatopia Forum

Italië

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

momo

Italië
« Gepost op: 12 mei 2002, 13:19:00 »
deze zomer naar Italie, en ik neem mee: reistips van vegatopia!! tenminste als iemand leuke tips heeft over goede vega eetcafeetjes/restaurants in Florence en Rome (Bologna en Milaan staan ook in de voorlopige planning...) en natuurlijk zijn leuke campingtips in de omgeving van die steden ook niet verkeerd...
« Laatst bewerkt op: 21 september 2004, 18:03:15 door Sande® »

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Florence, Rome....
« Reactie #1 Gepost op: 12 mei 2002, 20:14:00 »
Dat heb ik niet, maar ik moet wel ff zeggen dat beide steden om verliefd op te worden zijn.

Pieter B

Florence, Rome....
« Reactie #2 Gepost op: 16 mei 2002, 11:07:00 »
Ik zou zeggen maak je geen zorgen over vegetarisch eten in Italie, er is nauwelijks een restaurant dat geen vegetarische gerechten op de kaart heeft staan. Laat gewoon de hoofdgerechten (secondi) voor wat ze zijn. Maak een combinatie van antipasti (hapjes vooraf) en primi (voorgerechten, vaak pasta, risotto of pizza) met artisjok (carciofi), tomaat (pomodori), paddestoelen (funghi), courgette (zucchini), olijven (olive), allerlei kazen etc.

Specifiek vegetarische restaurants vind je weinig. In Bologna ken ik Clorofilla (Strada Maggiore 64c), een soort van gezondheiscentrum dat redelijk lekkere vegetarische gerechten voor een klein prijsje serveert.

Pieter B

Florence, Rome....
« Reactie #3 Gepost op: 16 mei 2002, 11:18:00 »
Nog iets over Bologna: een overnachtingstip is hotel Garisenda, ligt vlak in het centrum, met leuke kamers en, uitzonderlijk genoeg, behoorlijk goedkoop.

Garisenda ligt in de Via Rizzoli 9, Galleria del Leone 1 (tel 051.224.369)

momo

Florence, Rome....
« Reactie #4 Gepost op: 16 mei 2002, 15:40:00 »
bedankt!!

Offline Nick

  • ****
  • 578
Florence, Rome....
« Reactie #5 Gepost op: 17 mei 2002, 14:52:00 »
In Rome hebben wij het minst lekker gegeten in een vegetarisch restaurant.Voor de rest overal smullen. In de gewone restaurantjes kan je dikwijls ook gewoon groenten bijvragen die niet apart op de menu staan.
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Eva

Florence, Rome....
« Reactie #6 Gepost op: 21 juli 2002, 15:04:00 »
Ik kom net terug van een Noord-Italie vakantie en vegetarisch eten is echt geen probleem. Alleen de hele dure restaurants hebben vooral veel vlees en vis (zoals in Nederland), maar verder zijn er vegetarische pizaa's, pasta's, risotto's en groentenschotels genoeg. In Florence is trouwens een fantastische camping (michelangelo), met uitzicht over de hele stad en veel gezellige mensen. Veel plezier!

kiki

Florence, Rome....
« Reactie #7 Gepost op: 22 juli 2002, 12:04:00 »
Dat is inderdaad een hele gezellige camping. Wel enorm goor (wc's)! Maar het ligt er zo mooi en zo gezellig dicht bij het plein waar je zo mooi over florence uitkijkt. Absoluut een aanradertje

bianca2104

Florence, Rome....
« Reactie #8 Gepost op: 22 juli 2002, 16:34:00 »
Ik heb nog nooit zo goed vegetarisch gegeten als in Italie. Ik ben op Sicilie geweest, in Toarmina. Alleen de luxueuze restaurants hebben geen vega eten op het menu, maar voor de rest overal. Heerlijke verse pasta met allerlei pesto´s en sauzen en pizza´s om je vingers bij af te likken!

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Noord-Italië
« Reactie #9 Gepost op: 09 augustus 2002, 14:14:00 »
Ha mensen, ik ga over een week voor 2 weken naar de provincie Veneto. Ik zou het leuk vinden er ergens in een vegetarisch of veganistisch eethuis of restaurantje te eten. Wie weet er iets in de steden Venetië, Padua en Verona? Of in de streek zelf uiteraard...
« Laatst bewerkt op: 07 mei 2003, 16:33:17 door Sander »

Richard

Noord-Italië
« Reactie #10 Gepost op: 09 augustus 2002, 14:40:00 »
Ik weet wel dat in andere delen van Italie (ik ben zelf in het zuiden geweest) in de restaurants minimaal 3 veganistische gerechten op de kaart staan, vegetarische nog meer (niet echt op gelet).

Fijne vakantie!

Badgast

Noord-Italië
« Reactie #11 Gepost op: 11 februari 2003, 23:59:11 »
Ha mensen, ik ga over een week voor 2 weken naar de provincie Veneto. Ik zou het leuk vinden er ergens in een vegetarisch of veganistisch eethuis of restaurantje te eten. Wie weet er iets in de steden Venetië, Padua en Verona? Of in de streek zelf uiteraard...


Ben pas in Italie geweest (rondrit), geweldige variatie aan eten in heel Italie.... Spaghetti met saus, saus met Spaghetti, Spaghetti met saus, macaroni met saus, zelfmeegenomen tomaten-soup.... oja, had ik spaghetti met saus al genoemd ? erg lekker!

Of mijn Italiaans was gewoon niet zo goed...

mirte

Vegetarisch in Rome?
« Reactie #12 Gepost op: 28 februari 2003, 15:41:33 »
Ik ga binnenkort een week naar Rome, mezelf helemaal ongans bezichtigen aan antieke gebouwen (mmm  :) )
Hebben jullie nog tips voor leuke vegetarische restaurantjes of niet te missen eet-dingetjes?

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Vegetarisch in Rome?
« Reactie #13 Gepost op: 28 februari 2003, 15:53:46 »
In de lonely planet van Italië staat bij places to eat een apart stuk bij Rome vermeld voor vegetarisch eten.

Vegetarians will have no problems eating in Rome.

Er staan drie vegarestaurants genoemd, maar zoals hierboven al staat: je kan in elk restaurant vegetarisch eten. En wil je een gerecht/pizza waarvan je wilt dat ze het vlees weglaten, dan roep je gewoon: senza .....

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarisch in Rome?
« Reactie #14 Gepost op: 28 februari 2003, 23:52:51 »
Van VegDining.com:

Il Canestro
viale Gorizia 51  
 
Rosaria Cilenti
v. E. Filiberto 209    
     
Margutta Vegetariano
V. Margutta 118  

Deze info wordt er nog over gegeven (weet niet hoe up-to-date alles is):


"Situated in Via Margutta, flanked by art galleries, a step from the Piazza del Popolo, and a few moments from the spot where Gregrory Peck took Audrey Hepburn in the film "Roman Holiday", this is an oasis in a desert. It offers fine vegetarian dining, with plenty of vegan options. I felt at home there and highly recommend it. Their website is www.marguttavegetariano.com "
RF
Perth Australia
 
 
"Very good food! A little more expensive but the atmosphere is very elegant, recommend dressing for dinner. Doesn't open for dinner til 7:45 pm. Also offers all you can eat buffet lunch for about $30. Vegan and vegetarian dishes aren't distinguished - but the staff seem to speak English very well and the menu is HUGE!"
LP
Toronto, ON
Canada
 
 
"What a beautiful restaurant!! It's located at the end of a wonderful street. The food was spectacular! I had a wonderful porcini mushroom tart. The desserts were out of this world. The service, which I'm sure had to do with my waiter, was a bit slow. Plan to spend a few hours there to get the maximum benefit. This is not a budget restaurant. It cost us about 50,000 lira (about US$25/ea.). They charge for everything, including water and bread, which I found a bit distasteful, since this was the only restaurant that charged for bread in my two weeks in Italy. Dinner starts late here, at around 8 PM. The restaurant is very close to the Spanish Steps and the shopping district. Sadly, smoking is permitted throughout the restaurant."
CL
Palo Alto, CA
USA
 
 
"Classy scenery with tofu, seitan and tempura among the entrées. A fancy dessert tray charms guests."

mirte

Re:Vegetarisch in Rome?
« Reactie #15 Gepost op: 03 maart 2003, 11:44:43 »
bedankt  :)

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:Vegetarisch in Rome?
« Reactie #16 Gepost op: 03 maart 2003, 19:16:55 »
Toen ik in Rome was heb ik het minst lekker gegeten in een vegetarisch restaurant.
Geniet maar van de echte italiaanse keuken! Vaak kan je ook groenten bijvragen die niet op de kaart staan.
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Vegetarisch in Rome?
« Reactie #17 Gepost op: 04 maart 2003, 17:28:39 »
Je kan haast alles bijvragen wat niet op de kaart staat. Ook bij pizza's. Zelf ben ik er niet zo'n voorstander van, maar in Italie doen ze er niet moeilijk over.

Een keertje naar een vegatent gaan is wel leuk, maar de trattoria's zijn het leukst. Zelf als vegan kun je altijd een pizza eten... ze hebben er bijna standaard marinara (die is eigenlijk nog zieliger dan de margherita, want hier zit alleen tomaten, kruiden, zout en vaak knoflook op). Beter kan je de meest rijkelijk gevulde vegetarische pizza bestellen en dan met  een ;D senza formaggio zeggen.
Maar volgens mij was je vegetarier en zul je geen problemen hebben.

Pieter B

Noord-Italië
« Reactie #18 Gepost op: 05 maart 2003, 11:21:20 »
Wie in Italie geen vegetarische gerechten kan vinden moet zijn hoofd laten nakijken of een zakwoordenboek Italiaans kopen  ;)

Offline heliofoor

  • ***
  • 249
  • Geslacht: Man
    • Diggin' for Dirt
Noord-Italië
« Reactie #19 Gepost op: 07 mei 2003, 09:33:28 »
ben net terug uit venetië en mja twas geen feest qua eten iig

-pasta met een klein vies bakje sla
-pizza vegetariano
-friet

sjah en 2 sinaasappelsap voor 8 euro is me ook wat veel  :-\

in Lido (vlakbij venetië) was het allemaal véél goedkoper.

Er was trouwens wel minstens 1 biologische winkel waar ze soja verkochten. (en dat was het dan ook wel qua vleesvervangers)

Het ijs was er wel super, in Calle S. Lio zit een super-ijs-zaak waar je voor 1,80 een 'ijsje met 3 bolletjes' krijgt, zo'n ijsje wordt echter gevuld tot 'ie vol is -> komt neer op zo'n 6 bolletjes!