Vegatopia Forum

Spanje

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Wildflower

  • ***
  • 114
  • Geslacht: Vrouw
Re:Spanje
« Reactie #60 Gepost op: 07 december 2006, 19:49:30 »
Bedankt Selly!  :)
Valt me op dat in Engelse zaken meestal wel iets vegetarisch te vinden is. Ik ben nog nooit in Engeland geweest, maar het lijkt er wel op dat het heerlijk moet zijn om daar als veg*an rond te lopen!  :thumbsup:
"If I could make everyone
in the world see one film,
I'd make them see EARTHLINGS"
~Peter Singer ~

Offline Agnesje

  • ***
  • 278
  • Geslacht: Vrouw
Re:Spanje
« Reactie #61 Gepost op: 15 januari 2007, 13:30:44 »
Nou, ik ga een paar daagjes naar Spanje, op bezoek bij het dochtertje van mijn vriend ( die daar bij haar mama woont dus) in een heeel klein dorpje in de buurt van Malaga waar ze waarschijnlijk nog nooit van vegetariers gehoord hebben.... Ik ben benieuwd hoe dat gaat, ik zal wel moeten eten wat de pot schaft dus dat wordt dan waarschijnlijk groente, groente en nog eens groente ! Maar misschien valt het nog mee want af en toe een visje eet ik wel... en je hebt daar natuurlijk hele lekker fruit, sla en tomaten enzo...  daar hou ik het wel een paar dagen mee uit. ( misschien slank ik nog af, hahaha)
Hoop dat ik niemand beledig daar ( ben toch te gast) als ik mijn vleeshapjes laat staan....
Agnes

Offline Wildflower

  • ***
  • 114
  • Geslacht: Vrouw
Re:Spanje
« Reactie #62 Gepost op: 15 januari 2007, 19:09:33 »
Veel plezier alvast in Spanje! Persoonlijk denk ik niet dat je iemand zult beledigen, maar afhankelijk van de persoon zul je wel eens vreemde blikken toegeworpen krijgen.  ;)

Maar aangezien ik de ervaring heb dat veel Spanjaarden 'vegetarisch' interpreteren als 'geen vlees, wel vis' ('jahaa, onze broodjes tonijn zijn vegetarisch!') zul je als pescotarier geen honger lijden.  ;D
"If I could make everyone
in the world see one film,
I'd make them see EARTHLINGS"
~Peter Singer ~

Rosa

Re:Spanje
« Reactie #63 Gepost op: 14 april 2007, 23:06:21 »
In Malaga heb ik een heerlijke vegetarische lunch gegeten bij de Pita Bar! HHHMMMM

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.361
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Spanje
« Reactie #64 Gepost op: 18 juni 2007, 14:32:34 »
Projectbespreking in Barcelona. Niet echt vegavriendelijk. Het begon in het vliegtuig met de vegetarische salade met ansjovis. Vanochtend in het hotel was de roerei roze van de bacon. Vanmiddag was er een uitgebreide lunch, waarvan ik alleen de broodjes tomaat en tortilla kon eten - dat die broodjes tussen de vleesdingen lagen, heb ik maar verdrongen. De organisatoren hebben me verzekerd dat ze de catering van tevoren - en nu nog een keer - het concept 'vegetarisme' hebben uitgelegd. Dat wordt nog leuk de komende dagen.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Selly

  • *****
  • 30.773
Re:Spanje
« Reactie #65 Gepost op: 18 juni 2007, 14:38:01 »
Irritant  >:( Je zit vast ook buiten het centrum? Want in het centrum zit de snelle Juicy Jones en ook Maoz (en 100en andere tenten waar je minder snel eet).
,,,,فلافل

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.361
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Spanje
« Reactie #66 Gepost op: 18 juni 2007, 14:46:59 »
Nou ja, zo ver van het centrum zit ik niet (Parc de la Ciutadella). Maar om nou tijdens ontbijt en lunch mijn collega's te 'ontvluchten', dat is ook niet echt een optie. Maar vanavond gaan we in een klein groepje een restaurantje zoeken (na een uurtje zwemmen en de berg beklimmen). Tips - liefst geen vega-restaurant, maar een vegavriendelijke tent?
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Selly

  • *****
  • 30.773
Re:Spanje
« Reactie #67 Gepost op: 18 juni 2007, 14:59:25 »
Ugarit (C Bruniquer, 37 wijk: Gracia) is een Libanees die veggie en niet veggie serveert (tenminste 3 jaar geleden wel). Even om de Engelstalige kaart vragen (die krijg je niet automatisch).

En nog centraler: http://www.carmelitas.biz/eng/cocina.htm wel een beetje een erg moderne tent (beetje trendy) maar wel duidelijk op de kaart wat veggie is en wat niet. 3 Jaar geleden vond ik het best leuk daar.
« Laatst bewerkt op: 18 juni 2007, 15:02:35 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.361
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Spanje
« Reactie #68 Gepost op: 18 juni 2007, 16:53:27 »
Dank! Ik heb de adressen opgeschreven (en opgezocht op de kaart). Eén collega komt oorspronkelijk uit Libanon, dus wie weet krijg ik ze zo gek naar de Libanees te gaan.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.361
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Spanje
« Reactie #69 Gepost op: 19 juni 2007, 02:15:05 »
Vanavond heb ik met een collega in Carmelitas gegeten! Inderdaad een veggie-vriendelijk restaurant. Aangezien het hier nog behoorlijk warm is, konden we buiten zitten. Binnen is het inderdaad nogal trendy. Ik heb de pasta met tomaten en tapenade genomen. Zeer betaalbaar (zo'n acht euro), maar nogal weinig - geen probleem, omdat ik tijdens conferenties en werkbesprekingen toch meestal te veel eet. Mijn collega had een gazpacho van tomaten en olijven, ook erg lekker (paar hapjes gehad). Dank voor de tip!
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:Spanje
« Reactie #70 Gepost op: 19 juni 2007, 07:54:51 »
Ik ben in augustus ook twee weekjes in Barcelona. De tips van Selly hou ik dus ook effe in het achterhoofd. ;)

Offline Selly

  • *****
  • 30.773
Re:Spanje
« Reactie #71 Gepost op: 19 juni 2007, 14:03:11 »
 :D
,,,,فلافل

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re:Spanje
« Reactie #72 Gepost op: 19 juni 2007, 15:10:58 »
Ben vanochtend teruggekomen uit Barcelona. Heb er wel ok, en altijd veggie, maar niet zo bijzonder gegeten.

De eerste dag eerst Maoz falafel. Goed daar. En later op de avond in een restaurant van het hotel van bekenden een soort broodding met geroosterde aubergine en geitenkaas. Machtig wel lekker.

Zaterdag in een leuke Irish Pub een veggieburger.

Zondag: halve pizza bij een strandtent.

Maandag: tapas, bij een echt goede tapasbar. Deze volgens mij.  Niet veel veggie keus maar wel lekker.

Tussendoor kon ik makkelijk broodjes vinden. Je moet alleen zelf even weten wat je zoekt.

Ik heb verder heeeeel veel ijs gegeten :)
« Laatst bewerkt op: 19 juni 2007, 15:13:36 door LL de Ling »

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.361
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Spanje
« Reactie #73 Gepost op: 20 juni 2007, 09:35:39 »
Gisteravond met een grote groep collega's in een restaurant gegeten, waarvan ik de naam ondertussen ben vergeten (edit: het was La Camarga, Carré d'Aribau 117). Beetje kleurloos trendy ding, met nogal gereserveerd personeel. Naast mij zat een Bulgaar, de 'andere vegetariër' in de groep. Hij was erg dankbaar dat ik hem het (Engelstalige) menu kon uitleggen; niet dat het viel hielp, er waren welgeteld twee vegetarische voorgerechten en één vegetarisch hoofdgerecht (three cheese risotto, nogal saai waarschijnlijk). Na navraag hebben ze ter plekke een rijstschotel met groenten en kikkererwten geïmproviseerd, gloeiend heet geserverveerd en errug lekker. Zo kan het dus ook.
« Laatst bewerkt op: 20 juni 2007, 10:07:34 door Eelco »
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.361
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Spanje
« Reactie #74 Gepost op: 21 juni 2007, 00:53:38 »
Vanavond weer bijzonder lekker gegeten, ditmaal in een wat goedkoop-trendy aandoend restaurantje bij de kathedraal (niet de Sagrada Familia). We moesten even wachten voordat er een tafeltje op het terras vrij was (en op het terras betaal je 10% meer dan binnen, daarnaast nog 7% BTW, wat natuurlijk in kleine lettertjes in het menu te vinden was). Inplaats van de bestelde halve liter bier kregen we een liter bier à 8,70 (excl.). Maar de vegetarische paella was de moeite waard! Een gloeiend hete pan met rijst en groenten, prima gekruid. Barcelona is zo slecht nog niet, als je zelf het restaurant kan uitzoeken.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:Spanje
« Reactie #75 Gepost op: 23 augustus 2007, 20:21:14 »
Ben van vandaag terug. Het nadeel van de Maoz is toch wel dat je er zo weinig zitplaatsen hebt. Rustig eten is toch wel een voorwaarde als je de hele dag aan het cityhoppen bent.

Offline Selly

  • *****
  • 30.773
Re:Spanje
« Reactie #76 Gepost op: 23 augustus 2007, 23:26:00 »
Ben van vandaag terug. Het nadeel van de Maoz is toch wel dat je er zo weinig zitplaatsen hebt. Rustig eten is toch wel een voorwaarde als je de hele dag aan het cityhoppen bent.

En heb je nog leuke restaurant vondsten gedaan  :D?
,,,,فلافل

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:Spanje
« Reactie #77 Gepost op: 24 augustus 2007, 11:32:38 »
Ben van vandaag terug. Het nadeel van de Maoz is toch wel dat je er zo weinig zitplaatsen hebt. Rustig eten is toch wel een voorwaarde als je de hele dag aan het cityhoppen bent.

En heb je nog leuke restaurant vondsten gedaan  :D?

Ik zat niet in Barcelona zelf maar een eindje verderop in San pere de ribes.

Ik was eigenlijk graag gaan eten in Amaltea in de C/diputacion maar we stonden er uiteindelijk voor een gesloten deur. :(


Offline Nina V.

  • **
  • 51
  • Geslacht: Vrouw
    • Creatief op Commando
Re:Spanje
« Reactie #78 Gepost op: 25 augustus 2007, 15:14:40 »
In Barcelona heb ik geprobeerd om elke dag een ander vegatentje aan te doen.
Self Naturista kende ik al van een paar jaar geleden, en was niets veranderd. Zo mega-ongezelig, maar het eten is lekker, en het was goed druk.
Juicy Jones is toppie! Een overheerlijk broodje gegeten met een heerlijk sapje, dat voor mijn neus gemixt werd. Ze gaven me een groot glas, terwijl ik om een kleine had gevraagd. Dat was geen probleem: ik betaalde gewoon een klein glas. Attent.
Mijn ontdekking was 'Organic', met 3 locaties: Een tapasbar/take-away, een restaurant, en een kraam op de markt 'Boqueria'. Ik at in de Tapasbar, echt goddelijk lekker! Ze hebben gerechtjes om je vingers bij af te likken, en hele lekkere juices. Het personeel was ook erg vriendelijk. Alles is biologisch en vegetarisch.
Restaurant: Junta Comerc 11 (vlakbij de Ramblas)
Take-away: Xucla 15 (zijstraat van de Ramblas)
Markt: La boqueria, ook via de Ramblas.

Ik zie net dat ze ook een site hebben :-)

http://www.antoniaorganickitchen.com/home.html

chevrolet

Re:Spanje
« Reactie #79 Gepost op: 12 oktober 2007, 12:23:02 »
Heerlijk vegetarisch gegeten in restaurant Elemi in Estepona
Estepona ligt zo'n 80 kilometer ten zuiden van Malaga.
Als je in de buurt bent zeker doen!!
Het zit tegenover Plaza de Toros. ( bij het haventje)
De eigenaren zijn engels en zeer vriendelijk.
Alles is op en top vers!