Vegatopia Forum

Spanje

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

trashydiva

Re:Spanje
« Reactie #80 Gepost op: 15 januari 2008, 13:07:23 »
Afgelopen jaar waren wij in Matalascañas (in het zuiden tegennatuurgebied cota doñana aan).  We zijn echt 6 kilo lichter teruggekomen, omdat ze daar het woord vegetarier niet eens kenden  en het ook echt niet begrepen! Zelfs alsje zei  " zonder vlees EN zonder  vis"  kreeg je noggerust iets met tonijn of kip erin! Het enige wat we konden eten was een pasta met tomaaten saus en een pizza. dit2weken afgewisseld en  bij desupermakrt  maarsla en groenten gekocht. Ook degrote steden  vond ik  filnk tegenvallen in Sevilla was ook amper  wat tevinden, zelfs geen simpele tapas. Hoe meer we naar het norrden gingen hoe beter  het werd,  in Bilbao zaten zelfs vegetarische restaurants! (Natuurlijk net gesloten ivm vakantie toen wij er waren) maar ik vind dit echtqua eten een lastig  langd. niet snel weer.

Offline niels

Re:Spanje
« Reactie #81 Gepost op: 18 januari 2008, 19:00:49 »
Dat is gek, ik ben net in Sevilla geweest, en ze hebben daar een paar vegetarische restaurants. Geen problemen gehad.

sjalot

Re:Spanje, Nerja
« Reactie #82 Gepost op: 09 mei 2008, 17:30:33 »
Ik ga naar Nerja (buurt Malaga). Ik wil zelf af en toe wat koken en zoek een reformhuis of natuurvoedingswinkel voor vleesvervanger, broodbeleg etc. weet iemand een adresje? Ook adres veg. restaurant van harte welkom, ik vond er één op google.

Offline evelyn

  • **
  • 52
  • Geslacht: Vrouw
Re:Spanje
« Reactie #83 Gepost op: 24 mei 2008, 22:25:52 »
Een tip voor Madrid: Calle de Las Huertas, nr 57, vlakbij station Atocha: de biowinkel/restaurantje Viva la vida.

Het is een klein winkeltje met wat biologische producten en dingen zoals vb tofu, waar in Madrid best moeilijk aan te raken is en achterin is een soort van buffet met allerlei vegetariche gerechten, gaande van salades tot wraps, ik zag ook een linzengerecht en iets dat op falafel leek, aan 1.80 euro per 100 gram. Verder ook een dessertenbuffet, met taarten en koekjes, ook vegan. Helaas hadden we al gegeten, en hebben we dus niets van het buffet genomen, maar het zag er allemaal erg lekker uit. We hebben ons dan maar beholpen met enkel het dessertenbuffet. Mijn vader had een lekker stuk chocolade-walnoten taart en ik een aardbeien kaastaart, heerlijk. Het buffet zag er ook echt goed uit, ik ga er zeker eens terug om te luchen. Het is geen echt restaurant, meer een take-away. Buiten stonden wel stoelen en een soort van tafel tegen de muur waar je kon eten. Het is een erg gezellig straatje, dus fijn. (oeh ik kan niet wachten tot ik weer in madrid ben)
Oh, het is elke dag open van 11-24.

Offline evelyn

  • **
  • 52
  • Geslacht: Vrouw
Re:Spanje
« Reactie #84 Gepost op: 20 juli 2008, 16:36:58 »
Een tip voor Madrid: Calle de Las Huertas, nr 57, vlakbij station Atocha: de biowinkel/restaurantje Viva la vida.

Ik ben er intussen geweest: lekker! ik had een bakje vol, voor ong 8 euro, en het was echt meer dan genoeg. Onder andere: gebakken maniok, pastasalade, seitan, geroosterde zoete aardappel, polentapizza, sushi etc. Wij waren het gaan opeten in het nabijgelegen park, en het was echt heerlijk. Ik ga er zeker nog eens terug.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Spanje
« Reactie #85 Gepost op: 12 september 2009, 21:12:52 »
Iemand tips voor Valencia?
,,,,فلافل

Tanja

Spanje
« Reactie #86 Gepost op: 04 oktober 2009, 13:43:44 »
Kom net terug van een weekje Gran Canaria en wil graag een tip geven over een restaurant met lekkere vegetarische menu's.
Het is in de plaats Puerto Rico en de naam is:
Steak House Toro Bravo pizzeria, C.C. Las Olas, Barranco Agua la Perra, Puerto Rico, tel: 928-725-488.
Op de standaard kaart staat "groentenlasagna" voor 6,95 euro en dit is echt super lekker (met patat).
De eigenaar liet ons deze keer een speciale menukaart zien waar alleen maar vegetarische gerechten op staan. Hij had deze net klaar en hij moest nog geplastificeerd worden. Het personeel vergeet deze helaas vaak te geven aan de klanten, dus vraag ernaar!
Je moet wel even weten waar het restaurant ligt, maar vraag het in het dorp of loop richting hotel Morasol Suites, ga voor dit hotel naar links onder een tunnel door (kan lopend) en dan ligt er na ongeveer 50 meter een winkelcentrum aan de linkerkant. Het restaurant is door het midden de trap op en gelijk links.
Er zijn (gratis) parkeerplaatsen voor het winkelcentrum.
« Laatst bewerkt op: 04 oktober 2009, 13:50:09 door Tanja »

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Spanje
« Reactie #87 Gepost op: 18 oktober 2009, 14:01:39 »
Ik vlieg morgen naar Barcelona samen met een niet-vega. Ik heb al een lijst met restaurants van happycow uitgeprint en ik ga dit topic nog eens goed doorspitten voor tips. Ik vroeg me af of iemand nog een goed restaurant weet waar ik als veganist kan eten maar waar ze ook vlees serveren? Zag al het een en ander langskomen in dit topic maar nieuwe tips zijn altijd welkom.

Offline veggiesara

  • ***
  • 225
  • Geslacht: Vrouw
    • Vegetarisch Ecologisch Leven
Re:Spanje
« Reactie #88 Gepost op: 04 februari 2010, 20:28:56 »
Ben sinds dinsdagavond terug van Barcelona, had dit topic al eens doorgenomen om tips te weten te komen.
Sesamo is zó'n leuk restaurantje, ik zou enkel daarvoor al terug willen gaan :D De eerste dag had ik gnocchi met rode bietensaus (overheerlijk) en mijn vriend paddestoeltaartje met puree. De tweede keer had ik de truffeltortellini (staat op de kaart) en mijn vriend risotto met geitenkaas en appel, in het midden hebben we gewisseld want we vonden het beide overheerlijk!
Juicy Jones viel ook goed in de smaak, we hadden beide de Indische dagschotel genomen. Echter, als je écht goed Indisch eten gewoon bent, proeft het misschien een klein beetje flauw. Maar het was 8€95 voor voorgerecht, hoofdgerecht en dessert.
Biocenter is ook gezellig, ondanks dat het heel groot is. Was ook best lekker, had (weer) gnocchi met caponata en vriend had spinazie met krokante seitan.
Voor 's middags is Organic is Orgasmic ook wel leuk, ik vond vooral het buffet lekker, de burger (falafel) iets minder, lasagna was wel lekker.

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re:Spanje
« Reactie #89 Gepost op: 11 februari 2010, 17:12:55 »
Juicy Jones viel ook goed in de smaak, we hadden beide de Indische dagschotel genomen.
Ik neem aan dat je Indiaas bedoelt en niet Indisch? (indisch=indonesisch).
Leuke tips, ik moet ook nodig weer eens naar Barcelona!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Spanje
« Reactie #90 Gepost op: 14 februari 2010, 15:59:54 »
Juicy Jones viel ook goed in de smaak, we hadden beide de Indische dagschotel genomen.
Ik neem aan dat je Indiaas bedoelt en niet Indisch? (indisch=indonesisch).
Leuke tips, ik moet ook nodig weer eens naar Barcelona!

Paperlove komt uit Belgie, daar noemen ze Indiaas Indisch  :).
,,,,فلافل

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re:Spanje
« Reactie #91 Gepost op: 22 februari 2010, 11:17:12 »
Ah, vandaar  :)
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re:Spanje
« Reactie #92 Gepost op: 26 mei 2010, 13:08:44 »
Ben een paar dagen in Barcelona geweest en erg goed gegeten!

Onder andere in Hortet, een vegetarisch restaurant. En bijvoorbeeld in Origin 99.9% waar ze gerechten en producten uit de streek serveren.  

Verder heb ik nog geluncht met een lekker broodje met humus en aubergine en platano (een soort banaan)chips bij El Atril en heb ik gegeten bij een soort kaasfonduerestaurant: La Cua Curta heet het.

« Laatst bewerkt op: 26 mei 2010, 22:41:28 door LL de Ling »

Offline veggiesara

  • ***
  • 225
  • Geslacht: Vrouw
    • Vegetarisch Ecologisch Leven
Re:Spanje
« Reactie #93 Gepost op: 16 juni 2010, 19:19:13 »
Inderdaad wat dat Indisch betreft ;) wat een cultuurverschillen toch!

Nou ben niet echt op die plekken geweest waar ze veggie restaurants hebben. In Santander had ik het verwacht maar was ik al erg blij met een oosters/thais restaurant.
In San-Sebastian kon ik niet van mijn drie vleesetende medereizigers verwachten dat ze mee gingen naar een veggie restaurant (in een buitenwijk) terwijl we eindelijk ergens waren waar het stikte van de tapasbarretjes.
Verder alleen in vage (berg) dorpjes geweest.
Zou je die vegi resto(s) van San Sebastian even kunnen meegeven? *hopend op reactie aangezien bovenstaande reactie erg oud is*
Restaurants van Bilbao zijn ook erg welkom!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Spanje
« Reactie #94 Gepost op: 19 oktober 2010, 00:13:06 »

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re:Spanje
« Reactie #95 Gepost op: 09 januari 2011, 20:55:56 »
Tip voor Granada Hicuri. Lekker gegeten daar.

Ben verder wel blij dat T. redelijk Spaans spreekt, zodat hij een iets voor mij kan vragen, want het is lastig om hier uit te leggen dat ik geen vlees of vis eet. (vooral ook geen vis vinden ze vreemd). In Granada aten we nog erg lekkere tapa's in een barretje. Met goede wijn ook.

Verder ben ik al redelijk ingeburgerd: kon ik eerst niet zo goed tegen tussen de middag zo veel eten. Nu doe ik dat ook en eet ik 's avonds ook niet zo veel meer.

Offline Antje

  • ****
  • 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Re:Spanje
« Reactie #96 Gepost op: 23 mei 2013, 21:07:05 »
In Barcelona hebben we tot nu toe gegeten in Jule Kerala Gopal. Dit is een vegan bistro. Ze hebben echt veel sandwiches en burgers. Wij zijn direct voor twee verschillende seitan opties gegaan en hebben dat gedeeld. Het was heerlijk. Binnenkort gaan we er terug lunchen, ik wil dan graag de tempeh bacon proberen.

Gisteren aten we in Veggie Garden. Wederom seitan. Daar houden we gewoon van. Er waren nog veel meer opties voor avondeten. Wij kozen dus seitan stoofpot, aardappeltaartje, kool en komkommer salade vergezeld van munt limonade en kiwi sinaasappel smoothie. Perfect en betaalbaar. Met 2 personen voor 2 hoofdgerechten en drinken over de 20 euro.

Verder noem ik nog het koffietentje Alsur Deli met super lekkere koffie, brownies en lekkere koeken. Alles thuis gebakken, volgens moeders recept.

Ik zag in dit topic nog tips staan voor uit eten, dus we gaan hier nog wel wat proberen. We zijn hier tenslotte nog tm maandag. Wordt vervolgd.
Groetjes, Antje

Offline jol

  • *****
  • 2.631
Re:Spanje
« Reactie #97 Gepost op: 23 mei 2013, 22:49:36 »
Eerst nog naar Berlijn en van de zomer hier genieten (zei zij hoopvol) maar ik verheug me zo op Barcelona in september. Lekkere voorpret door deze en de Barcelonadraad te lezen.  :D

Offline Antje

  • ****
  • 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Re:Spanje
« Reactie #98 Gepost op: 25 mei 2013, 22:20:13 »
Zou je die vegi resto(s) van San Sebastian even kunnen meegeven? *hopend op reactie aangezien bovenstaande reactie erg oud is*
Maandag gaan wij met de trein naar San Sebastian tot het einde van de week, dus ik hoop om toch minimaal één vega(n)vriendelijk restaurant te vinden.
Barcelona is tot nu toe echt tof; in de wijk waar wij een weekje wonen zitten meerdere vega en vegan restaurants. (Maar we vinden het ook leuk om ergens wat kleins te eten en ´s avonds laat nog een hapje ´thuis´ te eten. Want dan kunnen we ons uitleven om iets lekkers in de winkels bij elkaar te scharrelen.)
Groetjes, Antje

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Spanje
« Reactie #99 Gepost op: 25 mei 2013, 22:44:03 »
Happycow al gecheckt?